[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:03

Ik heb té veel dekens. :P Ik heb nog een splinternieuwe 500gr, maar 3 keer gedragen ofzo. :P
Maarja 'k ga 't ooit wel kunnen gebruiken zeker? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:06

Als ik nu naar buiten kijk ben ik wel blij dat Icaro zijn 200gr buitendeken op heeft. Snertweer.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 16:15

Ik leg geen dekens op! *\o/* Geen geklooi daar mee :p
Af en toe een regendeken voor het weekend dat we op wedstrijd gaan zodat ze wat proper blijven maar voor de rest, geen dekens voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:43

Dan bibbert de duts uit z'n vel begot :') In de zomer krijgen ze hier wel allemaal een vliegendeken om. Vorig jaar niet gedaan, wat een ellende. Icaro heeft eentje met zebrastrepen, voor Tibor en de kleintjes moet ik nog wat rondkijken. Ik denk er ook aan om vanaf deze zomer zo'n vliegendeken aan te schaffen waarmee je op buitenrit kan. Icaro doet niets liever dan dat, maar die wordt constant overal gewoon opgevreten door vliegen en dazen. Gewoon zielig.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:47

Ik zeul liever met dekens op en af dan dat ik elke keer ik rij modder moet afschrapen :P. Tis nu al genoeg dat ik haar benen en staart elke keer moeten wassen voor het rijden als ze zich gerold heeft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:58

Die luxe heb ik dan weer wel, er blijft amper vuil aan kleven. Heeft meneer zich getrakteerd op een fikse modderlaag, dan is het genoeg om er met de rubber roskam en harde borstel overheen te gaan, en hij is weer netjes. Tibor is ondanks zijn dikke wintervacht ongeveer hetzelfde. Enig nadeel is dat urine of mestplekken echt in het haar trekken, en dat krijg ik alleen weg als hij ruift helaas.

Wel iets waar ik héél blij over ben: wassen met zeepvrije wasgel van Zwitsal. Heb Tibor daarmee al een keer spierwit (en fluffy :+ ) gekregen, Icaro's geelbruine stalvoeten ook weer netjes wit en een hoop aangekoekte mest uit de dikke wintervacht van 1 van de shetjes. Om te ontklitten en te laten glanzen gebruik ik dan weer baby-olie van zwitsal. Werkt veel beter dan de spullen uit de ruitershops bij mijn kerels, en scheelt aardig in de portemonnee. Ik haal het vaak als het 3 kopen + 1 gratis is bij de Kruidvat.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 18:03

Jaa dat poetsen is soms wel een nadeel :p maar als ik echt geen zin heb dan poets ik enkel onder het zadel/singel en getten :o

In de zomer heeft alleen blits een deken om. Anders schuurt hij zich te pletter.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:46

Shuddy in deze periode een roldeken. Ik leg die erop als hij even in de piste moet staan. Want 't is dan echt zo vuuuiiilll. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:41

Op mijn weiland stikt het van mugjes , vliegen en dazen dankzij de prachtcombinatie van koeien, grachtje en een hoop maïsvelden. Als ik in de ochtend of valavond ga, is dat nooit zonder lange mouwen of insmeren. En dan word ik even goed nog half lek geprikt. Ze doen niks anders dan op stal staan, elkaar krabben of de grote wilg als schuurpaal gebruiken. Met een deken zie je ze zo ontspannen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:08

Op FB staat een oproep voor iemand die een springpaard heeft en die wil dat hij in de eventing uitgebracht wordt, paard wordt aangeboden als bruikleenpaard. Paard komt bij de ruiter te staan, en de ruiter betaalt alles. De ruiter mag het paard trainen en wedstrijden starten zoals hij wil. De eigenaar wil dat het paard doorgroeit naar 1*.
Ligt het aan mij, of is dat wel een heel goedkope manier om een ruiter te vinden voor een paard en nadien te verkopen als het paard op niveau is?
Zou mij dan toch eerlijker lijken dat de eigenaar wel het onderhoud betaalt en dat de ruiter gratis rijdt, maar vraag mij af of er veel (deftige) ruiters zullen reageren op dit aanbod?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 12:13

Ohh ja dat zou ik nooit doen...
Jij al je geld en tijd erin steken en als het nu net goed gaat, verkopen ze hem onder u kont uit...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:31

de toppers zullen daar niet op afkomen, dus de kans dat je een deftige ruiter vindt die je paard een meerwaarde zal brengen is klein :+.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:36

Dacht ik ook ja. Heb via pb even contact gehad, mocht het onderhoud van het paard betaald worden, zou mij dat eventueel wel kunnen interesseren, maar nu? Paard zou niet onder je kont verkocht worden, wordt gezegd, maar ja, zelfs als je daar op papier afspraken rond maakt, hoeveel is dat papier waard als het paard wel verkocht wordt?
En hoeveel eigenaars laten hun paard wedstrijden lopen als het niet is om te verkopen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 12:47

Je lan het bekijken als een projectje. Mits eigenaar duidelijke afspraken mee te maken valt.
Je betaald alles maar krijgt x aantal % van de verkoopprijs. Of x aantal bedrag. Als je dat opvoorhand kan afspreken kan ke mss dat al een beetje uittellen

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:21

Denk dat ook alleen mensen die zelf de aanschaf van een paard niet kunnen veroorloven daar misschien op in gaan.

Maar anders is het inderdaad niet interessant of logisch. Je geld ergens insteken en de eigenaar profiteert er dan alleen van. Ik laat mijn paard nu ook wel rijden zonder de intentie om te verkopen, maar is omdat ik het zelf niet meer kan. Dus motivatie waarom hij zijn paard wil laten rijden is ook wel belangrijk om te weten ;). En inderdaad anders zou ik ook afspreken van als het verkocht wordt dat een bepaald percentage voor jou is van de verkoopprijs.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:19

ja als de eigenaar de onderhoudskosten betaald is het al een andere zaak. Nu is het inderdaad precies profiteren.

Vandaag even mijn jonkie voor de eerste keer een hoofdstel ingestoken, jullie zien zelf wel aan zijn uitdrukking wat hij ervan vindt :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:32

Ik vind het een goeie grap, meer niet. Hoeveel moet je al niet investeren eer je samen 1* bent? Als het paard echt zo talentvol is, waarom dan niet gewoon verkopen? Want ja, ik kan me aanbieden bijvoorbeeld voor zoiets onder het mom "goed leerpaard" maar wie zegt dat het klikt als combi en dat je samen dat niveau kan halen?

Ik kan een paard van een vriendin in bruikleen nemen, op zelfde idee ongeveer. Maar er zit geen eis aan dat het paard verbetert, beweging geven is genoeg. Ik kan er wel van leren, want kent de oefeningen tot Z.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 21:54

Ik vertrek morgen naar New York! Spannend! Hoop op niet te veel sneeuw!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:18

Veel plezier Daphne!
Ik ben daar een aantal jaar geleden begin februari geweest en het was daar pokkekou!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 22:23

Ohh ik hoop niet te koud!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:54

Veel plezier!
Ga je met je ouders?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 00:42

Nee met Dirk!
Mijn ouders letten op de paarden! Iemand moet het doen he! Hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 01:25

Goeie reis gewenst! Geniet van the big apple en alles wat je daar tegenkomt :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:09

veel plezier Daaphh! Lijkt me een zalige bestemming

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:22

Ja inderdaad leuk daar! Mijn zus is daar op Erasmus geweest.

Ik ben vanavond op jumping geweest. Parcours was niet super, maar wel foutloos. Barrage was wel goed en redelijk snel, dus 8ste plaats van de 82 ofzo. Jeej!