[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:44

ik heb na de laatste cross een weekje Andalusie in de planning, mss nog een week naar Amerika voor het werk, en dan de feestdagen, druk genoeg.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:45

Ik moest vanochtend een locatie regelen voor een schriktraining tussen kerst en oud en nieuw. Zegt die man: hoop dat het dan door kan gaan. Ik: hoezo? Hij: nou met het weer!? Ik zo: nou ik hoop toch echt dat we niet zoveel sneeuw krijgen als vorig jaar. We hebben nu wel voor een paar jaar genoeg gehad. Dat was hij met me eens.

Heb vandaag ook weer de hele dag gespendeerd aan vacatures zoeken en bellen. Krijg dus ook al aan de telefoon te horen dat ik niet hoef te solliciteren, want ze zijn niet op zoek naar een net afgestudeerde. Maar dan heet het wel junior of startersfunctie. Jah eh ik moet toch ergens beginnen of niet dan!? En het is niet dat ik helemaal geen ervaring heb. Ik heb wel 2 niet verplichte stages gelopen en ik heb bestuurservaring. Dan krijg je te horen: wel een interessant CV, maar niet wat we zoeken. ZUCHT!

Edit: ik heb 24 oktober voorlopig als laatste wedstrijd staan. Na november start ik in ieder geval geen wedstrijden meer. In december en januari/februari is het altijd gedoe met het weer en wij hebben alleen een buitenbak om te trainen. Dus vanaf maart ga ik dan weer verder en dan is ook meteen de eerste SGW weer.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 13-10-10 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:46

Weet niet of Adrem bij jou in de buurt zit Sussie, maar die hebben echt leuke functies.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:48

Lielle schreef:
ik heb na de laatste cross een weekje Andalusie in de planning, mss nog een week naar Amerika voor het werk, en dan de feestdagen, druk genoeg.

Als je zoveel weg bent geweest kan ik me heel goed voorstellen dat je ff wat rustiger aan doet met wedstrijden. En volgens mij heb jij ook nog een partner die het vast wel fijn vind als je eens thuis bent ;)

@ suusie: je vind echt wel wat! Je hebt een goede opleiding! Maar het gaat nou eenmaal niet makkelijk, helemaal nu niet. Ik ken er zoveel die gewoon zowat een jaar aan het zoeken zijn.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:53

TG: er zit wel een vestiging redelijk in de buurt. Had ook al op hun site gekeken, maar ze hebben momenteel geen geschikte functies voor mij in de buurt helaas.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:55

rowo schreef:
En volgens mij heb jij ook nog een partner die het vast wel fijn vind als je eens thuis bent ;)

dat eerste klopt, dat laatste hoop ik dan maar ;) Zonder gekheid, het is idd even tijd voor iets anders dan paarden, ook voor mezelf.

TeeGee

Misschien een idee om je in te schrijven? Mij belden ze steeds gelijk als ze wat binnen hadden gekregen. Volgens mij kwam dan ook niet eens alles op de site.

Lielle

Sussie, je hebt een juridische opleiding toch?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:57

jah Lielle dat klopt

Adrem zit in Breda op een wel heel vreemd plek. Maargoed daar kan ik binnenkort ook nog wel langs gaan. Want via het internet gaat niet zo te zien.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 13-10-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:59

wat zoek je voor iets ongeveer? Ik zit bij een grote werkgever die ook wel in jouw omgeving zit, kan allicht eens kijken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:00

Lielle schreef:
rowo schreef:
En volgens mij heb jij ook nog een partner die het vast wel fijn vind als je eens thuis bent ;)

dat eerste klopt, dat laatste hoop ik dan maar ;) Zonder gekheid, het is idd even tijd voor iets anders dan paarden, ook voor mezelf.

Daar moest ik ff om lachen :=

Idd bestaat er meer dan paarden. En volgens mij heb jij het ook heel druk met je werk of niet?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:01

Ik heb nog helemaal geen wedstrijden meer opgegeven. Ik ga in de herfstvakantie naar Zwitserland, daarna zie ik wel w.b de wedstrijden. Hier kun je meestal heel kort van te voren nog wel opgeven. En er zijn ook veel wedstrijden door de week, das ook wel lekker.

Sussie: Balen dat je niet wordt aangenomen. Idd erg vreemd dat ze bij een startersfunctie al ervaring eisen. Er komt vanzelf wat op je pad :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:01

Ik zoek een juridische functie voor maximaal 32u in de week. Ik vind heel veel leuk, dus ik ben nu ook heel breed aan het solliciteren. Ik heb stage gelopen op de juridische afdeling van een multinational en als jurist in een ziekenhuis. Twee totaal verschillende dingen maar allebei leuk.

Edit: 36u in de week kan ook wel, maar dan moet het bedrijf wel echt in de buurt zitten en niet een uur of langer met de auto rijden zijn.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 13-10-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:02

was ook bedoeld om de zaak wat op te vrolijken :))
En idd, ik heb een drukke baan, die met name veel energie en denkwerk vergt. Wel erg leuk, dat zeker, maar soms wel veel icm erg fanatiek wedstrijden rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:03

Hoezo met een max. van 32 uur dan Suusie?

@ Lielle: kan het me heel goed voorstellen dat het erg druk is. En je werkt gewoon fulltime (40uur)?

Persoonlijk zou ik het liefst 32 of 36 uur werken, maar als ik 40 moest werken deed ik het ook. Nu zit ik op 28, maar das meer omdat ik nog moet studeren.
Laatst bijgewerkt door rowo op 13-10-10 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:05

Tijdens mijn stages is gebleken dat mijn gezondheid dat niet trekt. Ik heb een gewrichtsziekte, die op dit moment overigens al een hele tijd stabiel is. Maar die ziekte vergt wel veel energie van mijn lichaam. Ik kan dan wel fulltime gaan werken, maar dan ben ik na 1-2 maanden voor een paar weken uitgeschakeld en dat kan niet de bedoeling zijn. Dus zowel voor mezelf als voor de werkgever de max. van 32-36u. En dan gaat het wel gewoon goed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:07

ik heb even snel intern gekeken, daar zie ik nog niets. Ik zal het wel eens in de gaten houden.

Voor mij is het lang geleden dat ik heb gesolliciteerd, laatste keer was toen ik net terug was uit Afrika (1998); in de absolute IT hausse was het toen geen enkel probleem om iets te vinden, en daarna ben ik steeds doorgerold naar een nieuwe baan of rol. Ik zit hier alweer zeven jaar maar de afdeling is in die tijd van lokaal IT support op een lokatie veranderd in een internationale groep met mensen op tien lokaties in zeven tijdzones. Die ontwikkeling is nog niet klaar, en als kwaliteitsmanager van de club hoef ik me dus niet te vervelen.

Ik werk idd 40 uur, we hebben wel flexibele tijden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-10-10 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:09

Heb je al werving & selectie bureaus benaderd?
Weet uit ervaring dat er weinig echte startersfuncties zijn, meestal willen ze iemand die toch wel al wat ervaring heeft. Misschien is een traineeship wel iets?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:11

Dat is fijn Lielle, dat je je steeds kunt blijven ontwikkelen en doorgroeien! Jij vliegt volgens mij ook regelmatig de tijdszones door.

Marjan: jah dat heb ik al gedaan! maar die geven ook allemaal aan dat het lastig is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:13

Klinkt wel goed Lielle!! En steeds van het 1 in het ander rollen is toch wel ideaal. Maar jij moet vaak naar het buitenland toch?

@ suusie: oh sorry dat wist ik niet :o Dan kan ik het me voorstellen dat je het liefst 32 doet! Groot gelijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:19

ik ben dit jaar vier keer weggeweest (wel heel erg gave bestemming trouwens, China, Israel, US omg Seattle en Hamburg) en er komt mss nog een vijfde bij. Dat vind ik ook wel zat, meer hoeft echt niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:21

Heel gaaf idd, maar je moet het wel willen natuurlijk. T zou voor mij bijvoorbeeld niets zijn :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:22

Plak je er dan op gave bestemmingen ook een paar dagen voor jezelf aan vast? Want als je aan het werk bent zie je nog niets van de omgeving, alleen het bedrijf, het hotel en een restaurant.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:26

meestal is er iig wel een middag of zo over om wat leuks te doen. Dit jaar heb ik in China en Jerusalem er idd een paar dagen bij gedaan, in China was het toeval dat mijn man daar ook was (ook voor - heel ander - werk) en Israel vond ik toch wel een superbestemming.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:42

Jij hebt echt een druk leven Lielle, wel gaaf hoor die bestemmingen.

Ik werk nu de ene week 40 en de andere week 36 uur, das ook wel lekker.

Maar vooral als starter is het toch lastig om gelijk parttime te gaan.