[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:20

tientjeh schreef:
Scum: zijn die geschikt voor kuitmaatje 40?

Absoluut :j

mistid

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:24

Mondoni idd, vreselijk fijne sokken!
Stapp vind ik ook wel okee, maar die moeten wel een maat groter.

Wij kopen ook vaak bij de Action, mooi goedkoop en ze zitten ook lekker.
Wil voor wedstrijd nu wel KL's, iemand ervaring?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:39

Zijn wel fijne sokken Mirthe, vooral op warme dagen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:43

Okee :) dankje!
Denk dat ik binnenkort dan maar zo'n setje van 3 ophaal :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:08

Goeiemorgen!

Kunnen jullie me helpen? Ik weet niet meer zogoed wat ik moet..
Ik was opzoek naar een vakantiebaantje, nu zit ik tussen twee dingen in.
Ik zal beide baantjes uitleggen.

A;
Werk bij een tuinder, 5 a 6 dagen per week van 7.00 tot 12.00 en soms tot 15.00, ± €4,- per uur.
Voordelen; 's Middags vrij zodat ik kan paardrijden, 's avonds naar mijn vriend.
Nadelen; moe, vies en zwaar werk.

B;
Werk bij een particulier (de oude eigenaar van mijn pony, ik heb daar 3 jaar de pony's verzorgd en gereden en was daar kind aan huis). Op de kinderen passen, die ik 's ochtends naar school moet brengen en 's middags weer uit school moet halen en op ze passen tot vader en moeder weer thuis zijn. Omdat ze niet weten of ze elke week werk hebben, willen ze me €80,- per week garanderen, of ik nou moet oppassen of niet. De tijd die ik extra op moet passen krijg ik extra uitbetaald (dus als ik 0 uur werk krijg ik 80 euro, als ik 16 uur werk krijg ik 80 euro (80/5=16) en alle uren die ik meer werk krijg ik nog extra betaald.
Voordelen; veel geld en makkelijk werk en terwijl de kinderen naar school zijn kan ik naar stal om paard te rijden.
Nadelen; Waarschijnlijk heel veel 's avonds en 's nachts oppassen (hebben hun eigen transport bedrijf en zijn vaak in het buitenland) en dan zie ik mijn vriend veel minder.

Mijn vriend weet nog niet van deze aanboden, maar de mensen van baantje B willen graag vanavond of morgen weten wat ik doe.

Bovendien heb ik ook gezegd (omdat ik al sinds maart zonder werk zat en heel veel tijd over hadden) ik waarschijnlijk veel tijd over had.

Jongens wat moet ik nou :(:)?
Kiezen tussen veel geld en mijn vriend heel weinig zien, of minder geld en gewoon veel tijd met mijn vriend doorbrengen?

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:10

Vind ook wel dat er verschil in zit bij de stapp sokken. De effen zakken als ze ouder worden snel af, die met ruitjes blijven aardig goed. Moet ook maar eens mondoni proberen!

Ik ben de daagjes aan het aftellen op stage... na vandaag nog maar 1 weekje!
Nog dankjulliewel voor alle felicitaties :)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:12

Marije ik zou absoluut voor baan B gaan. Overleg of je vriend af en toe daar mag komen dat scheelt al weer ;) En als je 's avonds of 's nachts moet kan ik me niet voorstellen dat je dan ook 's ochtends moet, dus kan je dan de paarden doen. Wel goed overleggen en wat dingetjes op papier (laten) zetten..

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:17

ik zou ook absoluut voor baan B gaan al zie je je vriend minder bij een tuinder werken is echt heel vervelend werk (vind ik dan) en je verdiend meer en idd was malloesje zegt gewoon overleggen

Ik heb altijd sokken gehad van Stapp als klein kind zaten ze lekker maar nu zitten de sokken van Bandiri het fijnst Epplejeck en HH gaan ook nog wel vind ik

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:21

Marije, ik snap wel dat het moeilijk kiezen is. Ook zou ik kiezen voor optie B. Je hoeft toch niet alle avonden van de week te werken neem ik aan, dus vast nog wel wat tijd om je vriend te zien. En idd, overleg of je vriend ook af en toe mee kan te oppassen!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:22

En echt goede afspraken maken over aantal dagen en welke tijdstippen. En hoeveel meer je uitbetaald krijgt bij 'overwerk'.. Vaak gaat het bij dit soort werk nog wel eens mis en is de goede band dan ook direct weg. Dat zou natuurlijk wel erg jammer zijn. Er moet geen misbruik van elkaar worden gemaakt :n

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:25

Malloesje, het gaat 's ochtends alleen om te zorgen dat ze netjes aangekleed en gevoerd naar school gaan ;)! Het komt redelijk vaak voor dat ze een aantal dagen weg moeten, dus dan ben ik gewoon een soort huis-moeder oid :7. Mijn vriend mag trouwens gewoon mee, evenals vriendinnen etc.

Rosalie, ik ben juist wel bang dat ik straks iedere avond moet werken, de mensen kennende.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:27

Maar als de kids op school zijn kun jij bv wel je paarden gaan doen? Probeer over het aantal avonden dan afspraken te maken. DAt je bv 2 avonden in de week vrij wil oid..

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:31

malloesje schreef:
Maar als de kids op school zijn kun jij bv wel je paarden gaan doen? Probeer over het aantal avonden dan afspraken te maken. DAt je bv 2 avonden in de week vrij wil oid..

Dan kan ik gewoon naar stal inderdaad.
Maar 2 op de 7 avonden vind ik veel te weinig (ik zie mijn vriend nu 5 dagen in de week, en dat wil ik zo min mogelijk beperken eigenlijk). En ze moeten vaak minstens een aantal dagen weg (volgende week moeten ze bijvoorbeeld vanaf dinsdag middag tm vrijdag ochtend weg).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:31

Ik zou ook absoluut voor B gaan. Ik zou gewoon een goed gsprek aan gaan en duidelijk maken wat je wilt en om duidelijk te krijgen hoe hun het zien. Met je vriend je kun vast en zeker wel wat regelen. Is het hij er niet mee eens, dan is ie een slechte vriend (sorry). Met de paarden kun je vast en zeker wel wat regelen...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:33

rowo schreef:
Ik zou ook absoluut voor B gaan. Ik zou gewoon een goed gsprek aan gaan en duidelijk maken wat je wilt en om duidelijk te krijgen hoe hun het zien. Met je vriend je kun vast en zeker wel wat regelen. Is het hij er niet mee eens, dan is ie een slechte vriend (sorry). Met de paarden kun je vast en zeker wel wat regelen...

Met de paarden is het sowieso te regelen (terwijl de kinderen op school zit, kan ik naar stal) en ik denk eerder dat ik het zelf een probleem vind dan mijn vriend :+.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:34

Oooh dan.. ik zou absoluut voor B gaan. Bel ze gewoon ff en spreek ff af dat je het één en ander duidelijk wilt hebben. Vaak is je gevoel erbij dan al een stuk beter.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:38

Ik ga het eerst nog even met mijn vriend overhebben, ook al weet ik toch wel dat hij het goed vind..

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:40

@ Andrea; veel plezier met crosstrainen! :)
@ JN; Succes nog met je verslagen.
@ Marije; B, als je vriend mee mag komen, kun je hem toch nog genoeg zien?

Vanochtend op school al 1/3 voor mijn examen geleerd.
Nu ook weer 1/3 zometeen nog het laatste stukje doen. :)
Over sokken, die van stapp gaan bij mij best snel stuk.
Meestal heb ik merkloze maar volgens mij zitten die van KL ook super.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:43

Marieke_xXx, succes met leren!
Mijn vriend heeft het niet onwijs op de mensen en op de kinderen en heeft niet zoveel zin om de hele tijd heen en weer te moeten (het is voor hem nog wel ongeveer een half uurtje fietsen, en hij wil altijd voor 10 uur in bed liggen).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:47

ik zou ook voor B gaan!
Je vriend kan inderdaad 's avonds ook best komen, en wat je normaal thuis doet kan je daar ook wel doen. Je "woont" eigenlijk alleen tijdelijk ergens anders!
En na goed overleg snappen ze ook vast wel dat je eventueel een paar avonden thuis wil zijn.

Stapp horse sokken heb ik eigenlijk altijd aan, ook naar school!
Ik vind ze heel fijn, maar ik heb ook niet zulke hele dikke kuiten. Wel heb ik lange benen, maar met de maat 39-42 heb ik geen last dat ze te kort zijn!
In mijn wedstrijdlaarzen (Petri's) kan ik ze alleen niet aan, mijn kuiten passen er anders niet meer in, de laarzen zijn wat krap geworden bij de kuiten...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:52

Marije: ik zou ook voor B gaan, is wel duidelijk haha.

Qua sokken heb ik kingsland sokken, vindt ze erg fijn.

Nou Armani was goed, staat lekker op zijn nieuwe plekje. HIj begon direct te eten. Mooie grote open box en er staat een minishet naast hem :D.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:02

Ik zou zeggen gefelicteerd Ilse, maar kan me voorstellen dat het niet zo heel leuk is. Je had natuurlijk hele andere verwachtingen.

Hopelijk heb je snel een nieuwe crack!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:11

Ja maar had me er al bij neergelegd, dus had er vrede mee :D. Hij heeft een fijn plekje en daar ben ik blij om, want dat scheeld een boel!

Haha ja ga gewoon rustig kijken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:31

Hoop dat je snel een nieuwe vind :)) !
Kom je nog wel langs in de tussentijd? Anders is het zo saai op stal :+ .

Heb net gaatjes laten vullen :\
Ortho zou het melden als er iets mis was, dan hoefde ik niet bij de tandarts op controle. Okee, minimaal 2,5 jaar niet geweest, vorige maand toch maar een controle, bleken er wel 7 gaatjes te zitten :\ . Nouja, de onderste 4 zijn nu gedaan, en van de rest heb ik geen last maar moet de 30e weer.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:33

Haha tuurlijk kom ik nog wel langs. Heb de box al leeg, moet alleen de laatste restjes nog van de vloer boenen.

iel bah zoveel gaatjes.....