[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bento1988

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:54

Jammer MissM
Soms klopt het allemaal en soms klopt er helemaal niets

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:56

Dat is mooi balen miss m!!
Hopelijk volgende keer beter

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:59

Nou Franka, je bent de enige niet die haar dag niet had.

Kort verslag, want er valt niet veel te vertellen.
Dressuur met Killea aardig, 164 punten en met djin 147 (iets te laag naar mijn mening).
Springen met Killea ging hardstikke lekker tot hindernis 6a; weigering en nog een weigering waarna ze kaarsrecht op de achterbenen ging!
Nogmaals aanrijden en toen sprong ze wel, op 6b gaf ik een klap mee en dat pikte madam niet, na twee galopsprongen na de landing ging ze in de stop en liep een paar passen achterwaarts. Derde weigering dus. IK heb haar nog wel vooruit geschopt en hindernis 7 en 8a en 8b gesprongen. toen belde de jury voor de 2e keer dus toen heb ik de laatste hindernis maar gelaten voor wat het was. Uitgesloten dus en niet crossen.

Djinny ging met inspringen al niet echt lekker. Ze was niet lekker voor mijn been en trok niet aan op de hindernissen. Met haar had ik 1 stop op 3 en voor de rest te veel balken dus ook uitgesloten. Niks voor Djin om niet op de hindernissen aan te trekken, maar ja, kan een keer gebeuren.

Ik heb besloten om het in Diepenheim nog 1 keer te proberen met Killea en lukt het daar dan niet dan zeg ik Barchem af en ga ik parcoursen springen. Ik zal ons door de dip heen krijgen.

Djin loopt in principe alleen Bathmen nog en daar hoop ik met haar mijn misser van vandaag goed te maken.

P.s. het was wel lekker weer in Limboland!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:03

Jeetje mina Simmie, da's echt balen
Heb je 2 paarden mee en dan kun nog niet kunnen crossen...

ZItten er negatieve aardstralen in de Limburgse bodem ofzo

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:11

he balen MissM en simmie
volgende keer beter

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:15

Simmie, zag dat het springen met Djinny niet zo lekker ging nee..
volgens mij stond ik ook nog ongeveer naast jou bij het uitslagenbord, ik geloof dat je jou uitslagen aan het bekijken was, maar wist het niet zker..
MissM; ik heb je nog wel een keer om horen roepen maar heb jou verder niet gezien vandaag..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:17

Balen zeg Simmie! Maar de volgende keer gaat het vast beter.

MissM: jammer zeg, maar iedereen heeft zijn dag wel eens niet...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:20

Ben ik ook weer eens.

Vief gave pony.

MJ ( afkorting van chantal hou ik er in) en Bento, Geweldig he zo'n strand om te rijden.
Ik was van plan om ook te gaan, maar de merrie heeft een geirriteerde spier in de achterbeen dus dat is een weekje mak aan doen.
Ik hoop dat ze op tijd goed is voor de 15de, fysio zei van wel.

Chantal, ik vind het ook altijd leuk om koeien te melken, doe het helaas veel te weinig.

Marieke en PP gefeliciteerd met de punten.

BL, een kennis van mij heeft Kwis gekocht. Die moet je dan zeker kennen.
Super aardige familie ook trouwens. Ik heb Rik idd een tijd niet zien rijden. Zijn vader nog wel in Gorssel gezien ( zonder hoed wist ook niet dat dat mogelijk was )

MissM, zonde van je cross. Als het eenmaal niet loopt dan is het lastig om het eind te halen. Dat is het enige nadeel van het crossen, je bent zo'n tijd op pad en als het dan niet gaat is het extra zuur.

Simmie, dat is echt kl* te, je was zo positief na je springles.
Als Killea er maar geen spelletje van gaat maken. Mijn pony was een staker bij de uitgang, die had heel rap door dat ie zo het snelst weer klaar was.
Vooral met een sgw is het balen, je komt toch voor de cross.
Ik heb daar wel een beetje " angst voor teveel strafpunten" aan over gehouden.

Lielle super dat je M mocht starten, ben nu wel een beetje laat met succes wensen

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:21

MissM schreef:
Mijn wedstrijd is er eentje geweest om maar weer snel te vergeten.

Bento1988 schreef:
Jammer MissM
Soms klopt het allemaal en soms klopt er helemaal niets

Simmie schreef:
Nou Franka, je bent de enige niet die haar dag niet had.

Bento1988 schreef:
ZItten er negatieve aardstralen in de Limburgse bodem ofzo

Bij deze 'mutsen' sluit ik me volledig aan

In het kort: dressuur ging lekker, punten weet ik niet, maar niet hoog. Springen ging eerste deel slecht. Hij was veel te sterk. Ik heb tussendoor een flinke ophouding gemaakt en toen ging het beter. Uiteindelijk 2 balken. Voor onze doen erg slecht.
Tussendoor nog even geoefend op het 'gehoorzamen'... De cross begon wat chaotisch, maar na de derde sprong (waar ik erg tegen op zag) kreeg ik een heerlijk ritme. Het ging echt zalig, Oeste luisterde ook perfect......tot de waterbak. Hij ging vol in de stop. Tweede keer aanrijden hetzelfde verhaal. Ik wilde graag mijn ene puntje in de L houden, dus heb ik 'vrijwillig het parcours verlaten' (werd nog verkeerd omgeroepen; ik hoop dat de uitslag klopt). Het had echt geen zin om nog een keer aan te rijden, want ik voelde wel dat dat ook op een weigering zou uitdraaien. Ik baal als een stekker; hij heeft tot Gorssel nog nooit gestopt op water! In de training vorige week ging het ook goed!
Ik heb besloten om Diepenheim af te zeggen. Het lukt mij toch niet om dit binnen twee weken op te lossen. Ik kan beter volgend seizoen weer goed gaan opbouwen en onder begeleiding dit probleem aanpakken.

Maar ik heb wel weer die kick van het eerste deel van de cross! Men, wat ging dat lekker. Oeste kan zo goed springen! Hij pakt alles aan (ok, behalve water dan....) Het smalletje in de wei: daar trekt hij zelf op aan.

Kortom: van SGW tut weer heel snel naar dressuurmuts

Marieke en PP: gefeliciteerd met de punten.
Anderen: ik voel met jullie mee

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:25

GvdT schreef:
Ben ik ook weer eens.

Vief gave pony.

MJ ( afkorting van chantal hou ik er in) en Bento, Geweldig he zo'n strand om te rijden.
Ik was van plan om ook te gaan, maar de merrie heeft een geirriteerde spier in de achterbeen dus dat is een weekje mak aan doen.
Ik hoop dat ze op tijd goed is voor de 15de, fysio zei van wel.

Chantal, ik vind het ook altijd leuk om koeien te melken, doe het helaas veel te weinig.

Marieke en PP gefeliciteerd met de punten.

BL, een kennis van mij heeft Kwis gekocht. Die moet je dan zeker kennen.
Super aardige familie ook trouwens. Ik heb Rik idd een tijd niet zien rijden. Zijn vader nog wel in Gorssel gezien ( zonder hoed wist ook niet dat dat mogelijk was
)

MissM, zonde van je cross. Als het eenmaal niet loopt dan is het lastig om het eind te halen. Dat is het enige nadeel van het crossen, je bent zo'n tijd op pad en als het dan niet gaat is het extra zuur.

Simmie, dat is echt kl* te, je was zo positief na je springles.
Als Killea er maar geen spelletje van gaat maken. Mijn pony was een staker bij de uitgang, die had heel rap door dat ie zo het snelst weer klaar was.
Vooral met een sgw is het balen, je komt toch voor de cross.
Ik heb daar wel een beetje " angst voor teveel strafpunten" aan over gehouden.

Lielle super dat je M mocht starten, ben nu wel een beetje laat met succes wensen

ja, Kwisje ken ik wel!
die kan crossen dat beest zeg!
heeft ook een keer Varsseveld foutloos gelopen
Rik vertelde nog dat zn nieuwe eigenaar laast nog Belgisch kampioen was geworden,
leuk dat je hem kent!
Arnold zonder hoed komt idd niet vaak voor

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:36

BrittJl0ver schreef:
[ja, Kwisje ken ik wel!
Rik vertelde nog dat zn nieuwe eigenaar laast nog Belgisch kampioen was geworden,
leuk dat je hem kent!
[/quote]

Je kan beter zeggen dat Kwis Belgisch kampioen is geworden
Die man heeft er echt een super paard aan, op zijn leeftijd ( 65+) moet je ook gewoon een heel braaf paard hebben wat je helpt.

Missmuts, dat is balen zeg, wel gelijk dat je gestopt ben. Ik zou mijn eerste winspunten ook koesteren Ging met het zelfde idee in Gorssel van start.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:41

GvdT schreef:
BrittJl0ver schreef:
[ja, Kwisje ken ik wel!
leuk dat je hem kent!
[/quote]

Je kan beter zeggen dat Kwis Belgisch kampioen is geworden
Die man heeft er echt een super paard aan, op zijn leeftijd ( 65+) moet je ook gewoon een heel braaf paard hebben wat je helpt.

achja, wel leuk dat die man nog kan crossen, dat vind die man echt geweldig volgens rik,
en ja, kwis kan nou eenmaal goed crossen
die man is ook ziek toch?..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:47

Zo, een hoop om op te reageren!

Bento, dat had nog eens grappig geweest, als we elkaar zomaar op het strand waren tegengekomen! Het was echt goed strandweer!

GvdT, balen van die spier, maar goed, als het maar snel en helemaal weggaat is het niet het ergste!

MissM, Simmie en Missmuts, balen zeg!! Ik hoop dat jullie snel het goed egevoel weer terugkrijgen met de paarden!!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:48

Ik gun het hem ook van harte.
Zijn vorige paard kreeg artrose en sprong niet meer (sprinparcours), crossen deed ie nog wel.

Het was de bedoeling dat ie tegelijk met fabius zou stoppen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar Lielle der M debuut

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:51

ik ook, ze was wel zenuwachtig

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:54

Ik ben ook erg benieuwd!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:55

De uitslagen van Ysselsteyn staan nu al op startlijsten. Bij mij staat er bij cross: UIT. Wat denken jullie, krijg ik toch verliespunten?

*edit: misschien moet ik mijn onderschrift weer eens aanpassen *

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:04

knap van lielle maar 2 weigeringen! het stond echt moeilijk..
(lees: Rik zou niet gestart zijn als het zijn 1e M cross was geweest.. die zat nu al met zenuwen, ookal zei hij van niet )
en patricia ook super!
de rest moet ik nog even precies kijken hoe ze geeindigd zijn
Simmie, volgens mij stond ik naast jou bij de uitslagen van dressuur te kijken, wist het niet zeker en moest daarna even gaan helpen met iets

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:07

Bewijst toch maar weer dat vrouwen koelbloediger zijn dan mannen

kimdepim

Ik ga slapen..
ben gister uitgeweest.. enne niet zoveel geslape vanacht..
trusten iedereen

viefdepief

@ MJ en Simmie, jeetje wat balen!
Hoop inderdaad dat je nu geen verliespunt hebt gekregen MJ..
Simmie en MJ goed dat jullie zo positief blijven

Jullie komen zeker weten weer uit dit dipje!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 22:07

ik was helemaal niet zenuwachtig Kwam alleen nog maar even aan Rob vragen of hij tegen me wilde zeggen dat het allemaal reuze meeviel

Ik ga niet meer reageren en ook geen lang verslag schrijven want ik ben helemaal kapot, maar wel dik tevreden. Korte samenvatting:

Raimaer, heel slecht gedressuurd (eennalaatste ), balkje met springen (ook niet fijn) en in de cross nog wat onwennig (oa een flinke klap op 2) maar wel foutloos gereden. Waterbak ging super, smalletje heb ik het alternatief gepakt en de rest ging fijn. Wel 26 seconden te laat, maar daar had ik al rekening mee gehouden.

Pablo: redelijk gedressuurd (ik kon direct na de cross met Raimaer de ring weer in, hij was gelukkig wel gelongeerd, 11e met 166 punten), slecht gesprongen ( 1 balk, maar veel te onstuimig) en zoals hierboven al gezegd was ik dus echt bloednerveus. Na overleg met Rob had ik besloten de haag van 3 rechtdoor te doen, dan afhankelijk van die sprong te kiezen op 8 en op 9 (dikke bomen in-uit) het alternatief omdat die erg kort stond. Verder was ook de 'coffin' en de waterbak nog niet zo simpel. Eeeeindelijk mocht ik dan van start, en Pablo pakte heel fijn aan. Op 3 liet ik hem te veel in de greppel kijken dus hadden we een stop maar meteen doorgedraaid naar het alternatief (zonder beugel ) Dubbel van huisjes ging goed, dikke picknicktafel ook, alleen nog een stop op de gaffel (ik weet nog steeds niet waarom, maar er waren veel stops daar) en op 8 dus ook het alternatief gereden. 9 en 10 (dikke punt) gingen heel fijn, de coffin ging super en vanaf daar was mijn zelfvertrouwen weer helemaal terug en hebben we de cross heerlijk uitgereden. Waterbak (dikke hindernis van zo'n 1.10 met op 1 galopsprong de hoge waterinsprong) ging super, en ik kwam met een grote grijns over de finish. Wel heel veel tijdfouten, na de 2e weigering heb ik rustig doorgereden.

Rob was helemaal tevreden, deze M cross zo uitrijden betekende dat de rest alleen maar kon meevallen. Ik heb veel mensen horen zeggen dat het aardig op Z niveau stond, en dan te bedenken dat Ysselsteyn me een mooie lichte M cross leek om mee te beginnen

Maar ik ben helemaal blij, ze zijn nu alletwee ook gekwalificeerd voor Barchem, dus dat is iig binnen. En ik had niet verwacht dat ik a) zo zenuwachtig (Gomir, net zoiets als 2 jaar terug in W'werf) en b) zo blij zou zijn

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:08

Weltruste kimmie

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:09

Super hoor Lielle

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:12

trusten kim
echt super lielle!
die eend was idd niet zo klein voor het water
het was echt moeilijk..
super dat je hem hebt uitgereden!
gaat helemaal lukken die M