Dus op zich zou het voor een gewoon paard van pak 'm beet 1.67 moeten passen? Dan ga ik die bestellen. Dat ze bruin zijn en niet zwart, tgoh ja, maakt niet uit. Ze zijn zo even aan -50% en dan kijken we niet op een detail zoals dat
Anoniem
Geplaatst: 01-02-16 20:39
Voilà. Heb de Kentucky's besteld en een mailtje gestuurd om me in te schijven voor de begeleide crosstraining in Heusden op 21/2. Kijk er al naar uit
Voor wie de kentucky's wil bestellen: de light's zijn voor kleinere paarden, zijn iets hoger uitgesneden en daar zit ook een promo op bij canter equipment, maar dat is enkel op 1 paar. De gewone kentucky's zijn direct per volledige set (dus de 4 benen) te bestellen. Beide is wel aan -50%, toch al de moeite. De set voor rondom is nu €150 ipv €298. Dat is het budget dat ik sowieso in gedachten had, dan kan ik evengoed gelijk goede aanschaffen als de kans zich voordoet...
Ja normaal zouden ze zeker moeten passen varekaj. Dat was ook mijn mening. Toen mijn vriend ze kocht (aan de volledige prijs ) vond ik ze eigenlijk echt mooi aansluiten. Toen ik plots op fb zag passeren dat ze de volledige set nu verkochten voor de helft van de prijs dacht ik onmiddellijk niet twijfelen ik heb ze nu wel nog niet gebruikt want heb ze pas in december gekocht. Maar uit ervaring van het andere paard zijn ze wel super
Ik heb intussen Styles. Allez, heb nog een set Kentucky's die ik wil verkopen (maar ben te laat zie ik ), die zaten niet goed voor mijn ponypaard met volbloedpootjes... Vooraan cv, maar achteraan echt vanalles geprobeerd maar met hare zomervacht keer op keer wondjes op de kogels . De styles zitten veel beter rond haar benen, scheelt misschien wel dat ik een set heb van een vriendin die veel gebruikt is geweest en dus heel soepel. Benen koud onder bescherming laten uitkomen is een illusie volgens mij, dus dat ze dr dan ook onder zweet, dat is dan maar zo...
Anoniem
Geplaatst: 02-02-16 09:41
Ik ben er echt per toeval op uitgekomen dat ze in promo staan. Had ze op Google ingetikt om verkooppunt te vinden en kwam daarmee daar op uit. Zou het gewoon proberen en ze op kapaza zetten hoor. Zijn genoeg mensen die ze willen en het seizoen gaat stilaan weer op gang komen.
Ik ga donderdag toch weer lessen op locatie met de lrv. Heb regelmatig problemen met mijn camionette tegenwoordig en de parking is daar vreselijk, maar ben het echt zo kotsbeu dat Icaro alweer stilstaat sinds half januari. Schiet gewoon niet op.
Antonius
Geplaatst: 02-02-16 10:58
Ik zou wel kentucky's willen, maar heb ook kleine paarden met smalle benen, dus zou dan eerder die light versie nodig hebben, maar die is er blijkbaar alleen voor de voorbenen als ik het goed begrijp?
Ik heb de light versie vooraan, je merkt dat ze voor 'warmbloedbenen' zijn omdat ze niet perfect aansluiten maar dit gaf geen problemen. Achteraan leek het alsof ik ze beter kon aanpassen, maar ze verschoven toch duidelijk aan de schuurplekjes te zien . Ik wil mijn ranke den haar benen wel ns opmeten als je wil?
Is t nog gelukt met de licentie Daaphh? Ik heb ze vant weekend in extremis nog in orde gemaakt ben van club veranderd (gaver b eek was gewoon te ver helaas) en had t allemaal weer wat op de lange baan geschoven... Maar idd, prijzen omhoog, extra kosten voor verzekering, djeez, ni te hard nadenken en rap betalen was t... Heb nationale licentie gepakt en ga dus proberen de B te starten , ben benieuwd!
De styles zagen er idd interessant uit! Moest ik de Veredus niet gekocht hebben ging het waarschijnlijk de styles worden.
Antonius
Geplaatst: 02-02-16 13:25
@Evelyn: goh nee, bedankt, ga het mij maar niet riskeren dan. Paard heeft vooraan al peesblessure gehad en achteraan groot litteken over het hele onderbeen dus wil niets riskeren dat ze niet mooi passen. Van die styles weet ik zeker dat ze goed zitten.
Hanne: proficiat met je verjaardag! Leuke plannen?
Hanne_SP
Geplaatst: 02-02-16 13:40
Ik had leuke plannen! Wou eens een ritje maken met Shuddy, om ons 6-jarig samenzijn te vieren! Maar zal letterlijk in het water vallen vrees ik. Dus zal hem een beetje verwennen. Vanavond komt familie taart eten. Papa zegt dat hij een gepersonaliseerde taart zal meebrengen, hem kennende kan ik echt álles verwachten.
Anoniem
Geplaatst: 02-02-16 13:57
Oh daar willen wij wel een foto van Hanne Gelukkige verjaardag nog trouwens, voor de 2e keer
De light was in promotie per paar, de gewone kentucky per set. Nu maar hopen dat ze dus passen. Intussen heb ik mijn zadelkast eens uitgemest, man man man wat een schande wat daar eigenlijk allemaal in zat. Al mijn zadeldoeken meegebracht naar huis, die gaan de was in en dan vliegen er een stuk of 3-4 in de verkoop. Idem met beenbescherming. Alle gewone peesbescherming van BR vliegt eruit. Ik hou een paar zwarte br pro max voorbeenbeschermers en dan de kentucky's. Moet alleen nog paar zwarte kogelbeschermers vinden voor achteraan. Met 2 sets heb ik genoeg. En dan nog een aantal singels en bitten...
Hanne_SP
Geplaatst: 02-02-16 19:26
'k Heb toch nog kunnen rijden! Het stopte met regenen! Shuddy was weer zalig! De contragalop eens gedaan (van de L proef) en hij deed het zowaar met gemak. Pff zal nog tot volgend winterseizoen moeten wachten voor de L-proef. Maar hij zal er wel klaar voor zijn tegen dan.
Nog een keer gefeliciteerd met je verjaardag Hanne! Fijn dat Shuddy dan nog een leuk cadeautje heeft gegeven door fijn te rijden!
Aldislamp2
Geplaatst: 02-02-16 20:25
Gelukkige verjaardag Hanne! Fijn dat Shuddy je een mooie verjaardag gaf Hier ook een overvolle zadelkamer, maar krijg het niet over mijn hart om iets weg te doen, denk altijd het kan nog eens van pas komen.
florence123
Geplaatst: 02-02-16 20:37
Gelukkige verjaardag Hanne!
Hier blijf ik ook maar bij kopen maar er gaat niets de deur uit. Ik heb een hele kamer in huis vol met paardengrief
Heb trouwens wel nog een charles owen crosshelm liggen die te klein gekocht is, amper 2 keer gebruikt. Als er iemand interesse heeft?
Antonius
Geplaatst: 02-02-16 21:20
Idem hier, heel veel spullen, maar ja, stel dat er eens iets kapot gaat... Florence, welke maat?
Anoniem
Geplaatst: 02-02-16 21:38
Ik krijg mijn (grote) zadelkast niet eens meer dicht, er staan spullen in zakken bovenop, er ligt een deel in de kofferbak van mijn auto, een deel in de camionette. De meeste dingen hield ik ook "in geval van" maar uiteindelijk blijven ze stof vangen en zijn ze te klein geworden of heb ik nu een beter alternatief dat ik altijd gebruik. Tot nu toe is de buit 2 volledige sets getten van BR, 4 bitten, 3 dressuursingels, 3 zadeldoeken en een kaptoom. Zitten nog spullen bij van mijn merries, dus al tijdje oud. En dan heb ik nog een hoop zooi over, maar die gebruik ik dan wel regelmatig.
florence123
Geplaatst: 02-02-16 21:43
Antonius schreef:
Idem hier, heel veel spullen, maar ja, stel dat er eens iets kapot gaat... Florence, welke maat?
ik geloof maat 56, de maat hangt er niet meer aan, maar in andere caps heb ik maat 57-58
Hier heb ik veel dekens voor maar 1 paard. enkele zo zelfde grams maarja er moet maar ene kapot gaan hé.
Anoniem
Geplaatst: 03-02-16 11:34
Dekens heb ik ook aardig wat van. Maar met elk een eigen regendeken loopt dat direct op. Voor tibs een zweetdeken en de rest is voor Icaro. Zo een dunne wintervacht heeft voordelen, alleen moet ik daardoor wel met dekens zeulen. Niet mijn favoriete bezigheid.
ik maak op tijd plaats in mijn kast en verkoop al wel iets. Mijn vriend zegt iets kopen is iets verkopen haha maar ja dat doe ik niet altijd natuurlijk:) vroeger was ik nogal fan van setjes(zadeldek, beenbeschermers en mutsje) maar die heb ik allemaal weggedaan. enkel nog de neutrale dingen gehouden. Dekens hebben we ook wel voldoende maar als ze geschoren zijn lopen die dekens wel op.
Anoniem
Geplaatst: 03-02-16 14:22
Scheren hoeft niet, zijn vacht blijft vanzelf zo dun. Heeft voor-en nadelen. Nu vind ik dekens niet erg als het weer wat gelijk blijft. Dat is deken op en klaar. Als het altijd wisselt mag ik beginnen puzzelen, want stel dat ik een dag niet kan gaan dan zal stalbaas ze niet wisselen. Is het die dag 10 graden waar het de dag voordien 3 graden was, dan zal mijn paard staan zweten op stal. Pech onderweg.
Mijn collecties valt eigenlijk wel mee en nu dat ze geschoren is heb ik eigenlijk nog nie veel moeten wisselen. Ze staat al de heeltijd met 350 gr + bucas gevoerd regendeken, ennkel die ene week dat het hard vroor de bucas gewisseld voor een 200gr deken en stond ze dus met 550gr.