[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pietpiraat

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:34

Het ging super vandaag, voor de eerste keer L. ik had 163 dressuur! proef ging super. FF was goed te gebruiken in vergelijking met Neede.
Met het springen was ze ook zeer rustig, normaal staat ze te dribbelen voor de ring, maar ze was dit keer erg relaxt en ik moest zelfs sporen aan doen voordat ik het parcours inging.
Na het springen de cross gelopen, vond hem erg pittig, en keek erg op tegen de afsprong bij hindernis twaalf.
het is algemeen bekend dat de hindernissen waar je tegen op kijkt achteraf harstikke meevallen en dat was dit keer ook weer het geval.
De cross foutloos gereden met alleen wat tijdoverschrijding.
Ik kon FF goed terug en voorwaarts rijden, dus daar was ik erg tevreden over.
Ik heb de prijsuitreiking niet afgewacht aangezien de B pony's nog moest beginnen om 4 uur. Dus de prijsuitreiking zal wel erg laat zijn.
en ach ik zie de uitslagen eerdaags wel op het internet.

ik heb gomir trouwens niet gezien.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:40

Klinkt leuk Anja, inderdaad wel eng om te horen te krijgen wat je moet doen als er een paard in het water ligt enzo...

Nou ik hier dan maar een verslagje van mijn buitenrit
Het was vannochtend echt lekker weer, nog wel een beetje koud op de fiets, maar toen we op de stal waren was het echt lekker, zonnetje erbij dus maar snel m'n jas uitgedaan
En daar gingen we, Sam's beentjes voelden nog steeds goed aan gelukkig

Eerst een stukje over het paadje tussen de weilanden, toen een stukje berm en over het spoor, zandpaadje op wat parallel liep met het spoor, eerste trein kwam langs, gelukkig van voren dus dat was absoluut niet eng (goed zo sam )
Toen nog even een stukje verder kwam er alweer een trein aan, dit keer een hele lange goederentrein (dus extra herrie).
Sam was erg braaf, ik was echt helemaal blij, want waar we nu stonden zat niks meer tussen het spoor en het paadje, waren denk op 10 meter van de trein, maar Sam begon toch een beetje zenuwachtig te worden en toen we op 3/4 van de trein waren draait ie zich opeens pijlsnel om en vloog er echt super hard vandoor, met de trein mee
Ik kon er echt helemaal niks aan houden, was blij dat het een zandpad was en dat er geen mensen achter ons waren
Maar onder een grote boom hem eindelijk tot stilstand gekregen en hem eens een paar flinke meppen op z'n kont gegeven, was dus echt niet grappig SAM
(en dit werd dus een rustige buitenrit )

Maar weer verder gereden en hij was gelukkig al weer gekalmeerd..
Paar mensen die ons nog even aanspraken, hadden mijn hoofd opeens heel hard boven de bosjes uit zien gaan
Sam nog even geaaid, meisje reed ook pony, maar zij dat ze nooit zo hard was gegaan, ze had ook nog nooit gegaloppeerd

Maar weer verder..
Moesten we weer het spoor over, gelukkig geen trein dit keer
Toen het dorp in
Eerst over een bruggetje, vond ie gelukkig niet eng, kwamen we nog een paar andere paardjes tegen, waaronder eentje van stal, had opeens niet meer zoveel zin om alleen verder te gaan, maar was gelukkig ook snel weer over
Mijn moeder stond al klaar met de camera dus het staat ook op de video Helaas een beetje mislukt, want het bandje was zo vies dat er allemaal streepjes enzo op zitten..
Toen weer verder, even een korte pittstop gemaakt bij ons huis om even wat te drinken, Sam vond het helemaal niks en stond echt als een debiel rond te hippen..
Toen maar weer verder, nog een stukje door het dorp en toen naar het Kolkbos, hier zit ook de golfbaan, maar tussendoor heb je echt hele mooie grote zandpaden, ook even rustig een drafje gedaan en dat ging ook echt heel lekker
Hier was ie echt heel ontspannen en kon ik hem er lekker doorheen rijden...
Uiteindelijk heb ik denk wel 3 uur gereden ofzo
Op de terug weg nog door een nieuwbouwwijk, vond ie ook wel leuk volgens mij keek echt z'n ogen uit maar stapte stoer op de stoep met z'n ijzertjes
Nog een keer geschrokken van een paar jongetjes die een touw in een boom hadden gehangen en dan een hele harde aanloop namen en zo over het water heen zwaaiden

Thuis even lekker geborsteld en z'n beentjes nog even gecontroleerd, alles nog helemaal goed gelukkig

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:42

Wat lekker Pietpiraat
Ook fijn dat ze nu wel lekker in de dressuur liep, ze vond de B proefjes vast te makkelijk
Was ie in de cross trouwens nog zo relaxt?
Of heb je je sporen toen maar weer af gedaan?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:44

ik heb ze wel omgehouden, was ze ook wel nodig

ga nu even jou mega verhaal lezen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:53

Ja sorry ben niet zo goed in korte verhaaltjes

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:07

Mijn moeder had wel gelijk met de strepen op de film, maar heb er toch nog een paar stills van kunnen maken

Afbeelding
Bijna tijd voor onze pittstop, de bocht door en dan zijn we bij mijn huis

Afbeelding
Even wachten in het bosje voor ons huis..
Erg wakker koppie

Afbeelding
Ik wil niet stilstaan }>

Afbeelding
En zelfs mijn broertje kwam even kijken, was trouwens al 12.30 ofzo
Rechts ons huis

Afbeelding
Afbeelding
En daar gingen we weer

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:20

Fijn dat het goed gaat met sammie vief

Goed gecrosst hoor Kim en dat voor de eerste keer L .. toppie

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:21

hahah leuke foto's en verhaal vief!

Netjes gedaan hoor kim!
ik denk dat iedereen wel zo'n debuut wil!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:45

Lielle schreef:
djiez marieke, dan heb ik net mijnn 1e proef gereden. En ik kan niet echt slapen, mijn hoofd zit vol

dat had ik dus ook vannacht! balen want je weet dat je weer vroeg opmoet...

heel snel een verslagje van Ysselsteyn, want ik moet zo eten en daarna gemasseerd worden door mijn vriendje want we zijn vandaag 3 jaar vriendje en vriendinnetje

Dressuur ging heel redelijk, beetje bommetje maar en 171 punten, 7de plaats. Springen ging heel fijn, alleen op 1 een beetje een noodsprong, maar netjes rondgekomen met 1 balk.

Cross ging heel lekker! Op het huisje en de bijenkorf even een hupje ertussen en daarna kwam ze goed in het ritme. Lekker doorgegaloppeerd en het smalletje op de wei ging ook goed. Water is ze altijd nog wat kijkerig, maar nu ging ze als een speer! In galop over de eendenkooi, uit galop erin en ook de sprong in het water, de uitsprong en de heuvel op ging allemaal in 1 moeite door, een heerlijk gevoel, ik hoefde niks te doen

Pico begint steeds meer mee te denken en als ik haar ergens wat te kort voor zet of de teugels nog veel te lang heb (zoals op de katapult) dan zoekt ze zelf de hindernis gewoon op.

Reed voor het eerst met horloge en dat verliep nog niet erg goed.....na het water zag ik dat ik nog 1,5 minuut had en ik dacht dat ik de tijd niet zou halen....flink doorgereden en uiteindelijk had ik een tijd van 5.45 terwijl 6.15 de optimale tijd was

Daardoor een 8ste plek ivp een 3e/4e.....ach ja, handig voor later was het snelst van alle L starts

maar heel tevreden, zeker over de cross, want er zijn er in het L heel veel uitgebeld en ook heel veel stops!

Verder heb ik eindelijk Brittjlover gemeet en is er een bokker Limburgs Kampioen geworden

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:48

leuke foto's vief!!

gefeliciteerd Piet!! joehoeee nu echt L!! netjes hoor!
hadden ze ook weer een boomstam met zo'n flinke waterbak eronder?
ik weet nog wel dat vorig jaar van elke klaar de helft was gedisc. in de cross...stond zeker te zwaar

lekker marieke!! jij ook fijn gecrosst dus!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:52

Lekker Marieke
Tsjaa.. Emmy had in het begin ook altijd problemen met haar klokje..
Lijkt me ook best wel lastig om de tijd/afstand in te schatten..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:08

ik rijd altijd opgevoel! kan ik altijd mezelf de schuld geven ipv het horloge...

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:40

grappig verhaal vief, die sam is echt een boefje
ook leuke foto's

ik heb trouwens de tijden voor nijeberkoop:

D Kim Antonissen Friendly Face Heuvelruiters
11:03 14:40 15:00

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:53

Mijn tijden voor Diepenheim zijn ook al bekend, staan in het Diepenheim topic
Ben trouwens zoiezo al reservekampioen in de D-B (doen er maar 2 mee )

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:53

viefdepief schreef:
Mijn tijden voor Diepenheim zijn ook al bekend, staan in het Diepenheim topic
Ben trouwens zoiezo al reservekampioen in de D-B (doen er maar 2 mee )

gefeliciteerd

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:59

Hahaha, nou dankje wel hoor

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:02

Super Britt!

Jammer van de tijd Marieke... Maar dat heb ik ook een keer gehad en daar goed van geleerd (reed toen nog wel zonder stopwatch)

Ik kijk altijd even als ik zo ongeveer bij de enelaatste hindernis ben. Dan kan je het makkelijkst inschatten, is bij mij de laatste 2 keer goed gegaan

Scum: Ja, maar daar heb je scheenbeschermers voor
We hebben trouwens weer gewonnen, met 5-3 We blijven dus 1e staan

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:07

Pietpiraat en marieke, allebei gefeliciteerd met winstpunten, fijne ritten en (mogelijke) prijzen!!!

Viefdepief, echt een leuke pony heb je!!!

Chantal, de afkorting is goed hoor, moest er wel even over nadenken tegen wie je het had
Het heeft hier eigenlijk wel veel geregend, maar niet toen ik aan het rijden was, wat een mazzel weer he!!
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 02-10-05 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:11

Ben net weer thuis van Ysselsteyn!
echt een super dagje gehad, goed weer en gezellige sfeer. (niet veel stilgezeten )
Toen we aankwamen in Ysselsteyn moest Arnold precies rijden en hebben we dus eerst zijn dressuurproef gekeken, ging netjes, hij stond 5e na de dressuur.
Daarna cross gaan lopen met Rik en Marjon, M paarden, stond echt flink aan de maat!
Toen even iets gegeten en daarna nog een keer de cross gelopen.
onder het cross verkennen nog tijd met Bitwise en Scum gekletst die ik bij het water tegenkwam
Daarna waren er nog een paar voor Arnold moest springen dus hebben we Arnold gekeken met springen, en Marieke, die moest ervoor
Zoals Marieke al zei, eindelijk gemeet!
Arnold was foutloos met springen, maar had 3 weigeringen in de cross, wel rondgekomen..'
missmuts nog even gezien
Marieke ook nog gezien uit de cross toen ze veel te snel was , Pico is qua karakter echt precies mijn pony, das ook zo'n tijdbom
SGWukkie nog gezien bij het losrijden voor de cross en het van start gaan in de cross.
Daarna nog een tijdje met Rob en Scum en Bitwise en Marieke en Sjoerd staan praten en laten kwam een zenuwachtige Lielle er nog even bij staan en daarna naar het springen gaan kijken, Rik had 3 balken, Simmie ook nog zien springen met Djinny, en vervolgens bij hindernis 3 gaan staan kijken met Ilse, een flinke greppel met een haagje erachter.
Rik was foutloos, was alleen te sloom, maar hij had niet op tijd gereden, Ede was zijn laatste cross, dat was dus juni, en voor Ede was hij over de kop gegaan in het water in Castenray..
nog even een tijdje gelopen met Vourage en daarna zijn we naar huis gegaan, Rik bleef nog wachten op de prijsuitreiking, hij had uiteindelijk toch nog prijs, 7e!
en dat was het wel zo'n beetje geloof ik

PP; goed hoor, zo'n debuut!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:16

Brittlover, jij hebt al die bokkers gezien, en nu moeten we zeker nog uren wachten voordat wij horen hoe ze gereden hebben....??

Ik ben zo nieuwschierig!!!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:26

miss_jumpy schreef:
Ik hoop dat je morgen wat leuks tegenkomt RT!!

Ik heb vanmiddag lekker op het strand gereden, een interval training gedaan! Os wordt echt steeds fitter en sterker! Hij gallopeert enthousiaster, harder, krachtiger en makkelijker. Ook herstelt hij erg snel, heerlijk

Ik kwam wel terecht in een grote mountainbike wedstrijd, die reden van scheveningen naar noordwijk en weer terug.

Dan zijn we elkaar nét misgelopen want ik ben ook op het strand geweest vanmorgen, van 830-1030 uur zo ongeveer. We hadden op de heenweg al vernomen dat de BAMBIX mountainbike race om 10 uur zou vertrekken vanaf Scheveningen (1400 fietsers is héél véél).
Wij hebben dus gezorgd dat we ze voorbleven

Mooie lus gemaakt: Katwijk bij de watering het strand op, 1e duin omhoog, langs het hotel in het duin bij Wassenaar en zo weer terug naar Noordwijk.
Op de heenweg flink natgeregend en op de terugweg opgedroogd in het zonnetje. Was een heerlijk ritje.

Ik voel me nog steeds de koning(in) te rijk als ik op het strand rijd met mijn paard

Pietpiraat en MArieke: super dat jullie zo lekker hebben gereden.
Gaat hard zo met alle winstpunten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:29

Klinkt leuk Britlover
Ben ook erg benieuwd naar hun verslagen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:33

ik weet de uitslagen nog niet eens van iedereen..
heb de einduitslag van de L nog niet eens gezien, weet alleen hoe Marieke gereden had, had haar nog even gesproken.
ik heb patsmu trouwens ook nog gezien in de cross, die kwam voorbij stuiven toen wij aan het verkennen waren
daarna bijna geen tijd meer gehad, voor groom gespeeld voor Rik, paard aangepakt na de cross enzo
*is ook wel nieuwsgierig hoe het de bokkers is vergaan uiteindelijk *

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:37

heb margo trouwens ook nog gezien
die kwam net van de veterinaire keuring toen ik haar zag

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:49

Pietpiraat en Marieke: Fijn dat jullie zo goed gereden hebben! Marieke: ik heb je wel weer gezien, maar het kwam er niet van om je aan te spreken, zal ik volgende keer zeker doen!

Mijn wedstrijd is er eentje geweest om maar weer snel te vergeten. Ik had voor mijn gevoel een lekkere dressuurproef gereden, aleen de galop was iets te enthousiast, sta ik laatste... Toen het springen, dat ging met inspringen al niet lekker, ze was zo sterk In het parcours was het een beetje een puinhoop, dus we hadden 4 balken.
Ze vertrok goed voor de cross (sprong bijna aan de verkeerde kant het starthok uit) Hindernis 1,2 en 3 gingen super, het hek op 4 wilde ze niet over (leek teveel op een gewoon hek, dat mag je niet springen ) Toen kregen we ons "huisjesfobie" en dus ook een weigering op 5. Daarna ging ze weer goed tot aan de eendekooi voor het water (net een huisje ) daar hadden we weer twee weigeringen, dus officieel eruit. Heb hem toch nog een keer aangereden en toen deed ze het wel, water ging ook weer super. Hierna nog een paar hindernissen genomen waarbij we bij nr 17 vliegles namen (lees: frank een halve meter boven haar paard). Toen ben ik verder maar stappend terug gegaan.

Ofwel: we hadden onze dag niet, volgende keer beter