Over de blouse: op kampioenschappen zou ik het risico met deze blouse niet nemen. Springjury's gedogen dit op gewone wedstrijden maar op grotere wedstrijden kunnen ze aardig zeuren.
Mandy, voor 35 euro is het een mooie oplossing Eerst maar eens kijken hoe dat allemaal z'on meerdaagse wedstrijd.
Mootje, dat zijn nogal wat prikken maar goed dan ben je er ook wel voor een tijd vanaf.
texelse
Geplaatst: 03-08-11 14:14
mag ik mij in de "mouwendiscussie" mengen?
Als springjury ga ik uit van de kledingvoorschriften zomertenue zoals die op 12-7-2010 zijn gepubliceerd. Voor het springen gelden dan de volgende voorschriften:
De ruiter of amazone dient te verschijnen in: - een wit of licht gekleurd overhemd gecombineerd met een witte stropdas of plastron. - overhemden/rij-overhemden moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten. -dames hoeven bij het dragen van een speciaal rij-overhemd met eenhoge kraag geen stropdas of plastron te dragen.
Een (wedstrijd)shirt of polo is niet toegestaan, evenals een blouse zonder mouwen of met "kapmouwtjes".
Dit is wat mij betreft het laatste wat er door de knhs over gepubliceerd is. Meestal geven we via de microfoon even aan wat de bedoeling is als er toegestaan wordt om in zomertenue te rijden. En daarbij gaan we ook van deze regels uit. Dan gaat het eigenlijk altijd goed. Als je alleen zomertenue afkondigt verschijnt er van alles in de ring, tot en met een decolte tot de navel aan toe zo ongeveer .
Maar ja, zolang dat als regel geldt, moet je je er toch aan houden. Een ander vindt het misschien onzin dat mouwen verplicht zijn, of een hoge boord zonder platron. Het is een beetje "overdreven" allemaal, vind ik ook, maar als er regels gesteld zijn, dan moeten deelenmers zich daaraan houden, of alles vrijgeven, want het een wel weer toestaan en het ander niet, kan ook niet.
Bij de dressuur geldt ook een witte, beige of gele rijbroek, daar wordt in het springen niet over gesproken.
Sannnn
Geplaatst: 03-08-11 14:23
Kan het opzich wel begrijpen, als dit eenmaal mag dan is de kans aanwezig dat het nog verder doortrekt. Maarja, dit zijn bijna blouses. Qua rijbroek mag ook veel bij het springen wat dat betreft. Nadeel van blouses vind ik dat ze te kort zijn. Ik zag gister wel een ontzettend gave blouse: http://www.foto4u.nl/albums/2011/201108 ... _0206.html Hebben.
Ik heb nooit blouse's aan. Altijd shirtjes. Nog nooit commentaar over gehad. Zelfs al een paar dressuurproeven gereden zonder plastron (met toestemming van de jury).
Het regent hier!!!!
Snoekiej
Geplaatst: 03-08-11 15:43
Middag! Ik heb eindelijk uitslag van mijn boete (door rood rijden met trailer) van 5 maart: Hoef hem niet te betalen Ik heb trouwens dit wedstrijdshirt, echt een fijn ding:
Sterkte Kim Succes vanmiddag Mootje, ik haat naalden ook Wat een verhaal Noor
texelse
Geplaatst: 03-08-11 15:45
Maandag zag ik ook een springamazone met een donker jasje, met daaronder een donkere blouse met een witte opstaande boord, zonder plastron. Ik vond het net een pastoor lijken .
Ik vind dat shirt van Sann trouwens wel heel mooi, maar ik dacht eigenlijk dat wit verplicht was? Of is dat ook niet meer zo tegenwoordig?
Sannnn
Geplaatst: 03-08-11 15:51
viefdepief schreef:
Die blouse van het linkje is van Animo en kost een slordige 135 euro....
Ga moeders eens lief aankijken of die niet zoiets kan maken voor mij.
Wit hoeft niet Snoek, want ik heb ook alleen maar roze blouse of geruit blousje. Voor de dressuur hoeft wit ook niet meer. Top dat je in je gelijk gesteld bent!
@ Rowo, Ik kwam aanrijden bij een stoplicht, en hij sprong net voor me (10 m ofzo, had met gewone auto makkelijk kunnen stoppen) op oranje. Ik kon niet meer stoppen zonder keihard op de rem te gaan staan. Reed dus door. De auto ging prima door oranje, maar de kont van de trailer ging door rood, omdat ik als combi zo lang was en omdat ik heel rustig reed (35/40 waar je 50 mocht).