[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:16

En alweer terug, was een makkelijke training. Geen drupje zweet ;)

@ MM: met Nudine gingen we niet verder dan een half uurtje rijden, want dan duurde het mevrouw te lang en begon ze met de verbouwing. Om die reden heeft onze trailer ook trapbescherming rondom :j . Transportbeschermers krijgt ze niet om, daar gaat ze alleen maar meer van meppen }> . Als we verder weg gingen (bv. weekendje veluwe) dan installeerden we een babyfoon in de trailer. Als ze dan begon te beuken, was een stevige "NUDIEN!!" voldoende :D . Als ze samen met Jer staat, is er trouwens niks aan de hand. Volgens mij komt het omdat ze liever krap staat (2 paards) dan ruim (zoals in mijn 1,5 paards).

Ik heb trouwens ook NEW crossbeschermers, maar dan de gewone. Ben er wel tevreden over, ze gaan al best een tijdje mee!

Snoekiej

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 21:17

Ik vind de Styles beter. Heb nu een set NEW's, maar mijn kamppaard (alweer :P) had Styles. Die vond ik echt fijner. Als mijn NEW's op zijn koop ik Styles. Maar voor gewoon springen en buitenrijden zijn de NEW Airoflows echt ideaal!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:18

Ik heb ook liever Styler. Heb heel lang New's gehad, maar daar deed ik beduidend korter mee.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:19

Ik heb wel de New's en vind ze super fijn. Zijn mijn eerste paar ook overigens. Denk dat ik ze nu een jaar of 4 of 5 heb. Maar goed, ik cross niet vaak en daarnaast train ik niet zoveel. Denk dat ik ze op het hoogtepunt 8x per jaar heb gebruikt ofzo :+

Qua trailer hebben wij een Hotra Voltaire. Heel fijn ding moet ik zeggen. K heb sinds een dik jaar wel strooisel op de vloer, omdat ie met dit natte en vochtige weer echt te glad werd. We hebben um nu 3 jaar en hij s nog nooit nagekeken :o Dat wordt dus wel hoog tijd. Moet wel zeggen dat ie binnen staat en dat scheelt wel een hele bult in onderhoud.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:22

Ik heb de New's heb ze toen der tijd voor united gekocht en heb ze nu voor danny, en moet zeggen ze zijn nog heel :D

Sim jij doet toch ook klei aan de benen van je paard met kranten er om heen?

Ik zag dat snoek gister en die mooie (dure) beschermers had maar wat is eigenlijk beter/fijner?
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 24-01-11 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:22

Oke, ik wist niet dat er ook NEW beschermers waren voor het ''gewone'' rijden. Wel ideaal als dan de benen niet warm worden. Wij zijn al jaren heel blij met de beschermers van STYLE maar vind ze zo onwijs duur, maar ja hebben er denk ik wel 5-6 jaar intensief mee gereden dus op zich valt het dan nog heel erg mee.

Noor dat van die babyfoon is wel een geweldig idee. Nu gaat mijn raampje los tijdens het rijden en vloek ik meestal ; Zeus gvd hou op! Hij weet het dondersgoed. Want als Geert mee gaat in de trailer staat ie als een huis! Ape kop is het. Wij hebben ook trapbescherming in de trailer. En ook al eens geprobeerd met gewone peesbeschermers of helemaal niks om de benen maar ik merk geen verschil. Dan ga ik liever voor de zekerheid met hele lange transport beschermers om dan kan hij zijn benen het minst kapot slaan. Met de merrie van Geert gaat het best. Maar ja we hebben in totaal 3 ruinen en 1 merrie dus moet ie nog weleens met de ruinen op de kar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:24

Ik ben toch wel benieuwd naar het verhaal achter Jacksons bijnaam, Corien! :)

Heb op JA trouwens de meneer van het Drunens Ruiterhuis gesproken. Hij gaat me deze week bellen/mailen voor een air-jacket. "Beursaanbieding" was dat ik een blauwe kan bestellen zonder kleurtoeslag. Eerst maar eens even kijken wat het kosten moet ;) . Volgens mij €575,--. Wat een geld niet!!!

Ik bedacht trouwens dat ik Jer nog niet op ijzers met gaten heb staan voor de training in Ede. Da's daar wel nodig toch? Ik meen me te herinneren dat er ook wel wat op zand was... :o?

rowo

@ Noor: lees nu het berichtje van je vader. Wat onwijs k lote! Hele dikke knuffel voor jullie :(:)

CoriienRN

Die van mij hoor je niet op de trailer ! echt heerlijk..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:25

Ik heb ook vaak hele stukken in de trailer gestaan bij Nudine := Dan was ze inderdaad heel braaf. Gingen we stroopwafeltjes delen :Y)
Maar een babyfoon (of walkietalkie) is echt ideaal hoor!

Rowo: thanks!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:26

Zijn die air jackets zo duur? Kunnen we niet meer bokkers vinden en dan vragen of het bij een groter aantal goed koper wordt?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:26

Ik heb ook 2 hele makkelijke paarden. Je hoort ze zelden en daarnaast laden ze onwijs makkelijk. Ideaal!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:28

Ik heb er vorige week 1x bij in gestaan en vond het dood eng! Echt waar baalde dat ik maar 2 benen had :+ schrok nog harder dan de paarden van de tegenmoet komende vrachtwagens op nat weg dek. Ik helemaal boos op Geert ; waarom rij je zo hard als je weet dat ik er bij in sta... reed ie 60km per uur :o

Laden doen ze wel heel makkelijk allemaal gelukkig en stil staan is ook geen probleem. Het is puur onder het rijden als of ze weten dat we dan toch niet bij ze kunnen komen
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 24-01-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 21:28

@ Corien, dit zijn mijn beschermers die ik op de trailer gebruik: http://www.canter-equipment.nl/koeling/ ... boots.html
Ze zijn echt superfijn! Heb ze nu 2 jaar, en ze zijn nog net zo goed als toen ik ze kocht!
Mijn NEW's zijn in principe nog aardig, maar er zit een stukje stiksel los bij de plaat en aan de binnenkant is op sommige plekjes dat foamachtige spul weg. Styles vind ik over het algemeen ook gewoon steviger eruit zien.
@ Noor, volgens mij heb je idd wel stiften nodig in Ede! Gaaf dat je een airjacket gaat bestellen! Als ik ooit de loterij win neem ik er ook een :=
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 24-01-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:28

Ja lijkt me een goed idee marijke!!

Snoek idd vind ze wel mooi idd!! maar de koste :+
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 24-01-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:29

Dat is zeker een goed idee. Zal ik, als hij belt/mailt, eens informeren wat voor voordeel dat op zou leveren?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:29

Corien, ik gebruik wel klei, maar zonder de kranten.
Noor, Sim heeft voor de training in Ede ook nog geen ijzers. Kan daar prima. Voor Chaam gaan er bij Sim wel weer ijzers onder.
Mijn eerste set crossbeschermers waren die van NEW (niet de Airoflow's). Daar heb ik een jaar of 6 mee gedaan. Veel traininen en veel wedstrijden gedaan en na elke keer gebruiken in de wasmachine gedaan. Toen die op waren ben ik overgestapt op de Styles. Vind ik persoonlijk fijnere beschermers met een betere pasvorm.
Laatst bijgewerkt door Sim op 24-01-11 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:30

@ Snoekiej: Jeetje wat een dure dingen zijn dat zeg :oo

Een air jacket is mij echt veel te duur. Echt absurd wat die dingen kosten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:32

Ja vind het ook erg duur idd!! maar vind het eigenlijk wel veiliger als een bodyprotector!
Vind dat ze ze net zo moeten doen als de BP kwa prijs

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:33

rowo schreef:
Een air jacket is mij echt veel te duur. Echt absurd wat die dingen kosten.

Kan ik me voorstellen. Zeker als je zo weinig crosst als jij.
Mijn Two Point heb ik kado gekregen. :o

_Noor

@ Sim: Jer heeft wel ijzers onder, maar dus zonder gaten. Maar dan is het denk ik wel te glad.

muts_marijke

Vind ze wel heel mooi Snoekiej. Maar 92 euro voor 2 vind ik wel heel duur. Gebruik nu klei met natte kranten en bandages op de trailer na de cross.

Ja als ze nou een korting geven dan willen Geert en ik er wel 1 of 2. Kun je eigenlijk samen doen met zo'n air vest? Of is het heel erg maat gebonden?

Ik stuiter er nog wel eens af in de cross en val altijd als een bak steen dus wil ooit wel zo'n vest hebben

caro29

Die babyfoon...geweldig idee. Ik zie je al roepen naar Zeus hahahah. Hij zal niet weten wat hem overkomt :D :D .

Mijn ruin heeft 2 jaar de trailer verbouwd toen wij alleen nog een middenraam in de trailer hadden ipv zijramen. Hij stuiterde de hele weg en ging bukken als we onder een viaduct doorgingen. Trailer weer ingeruild en nu hebben we weer 2 zijramen en meneer gedraagt zich op slopen van de stangen na voorbeeldig. Al mijn paarden zijn verder erg makkelijk op de trailer en gedragen zich tegenwoordig. Ik heb een Bockmann met zo'n groot paardenhoofd erop/

rowo

Dat is pas een cadeau Sim!! Bofkont!

Ik cross idd veel te weinig en daarnaast train ik amper zeg maar. Nee... ik ga wel eerst voor 2 nieuwe caps :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:35

_Noor schreef:
@ Sim: Jer heeft wel ijzers onder, maar dus zonder gaten. Maar dan is het denk ik wel te glad.

Oh, dat begreep ik verkeerd dan! IJzers zonder gaten is wel te glad ben ik bang. Het is wel zanderig op het terreintje waar je traint, maar ook nog (lang) gras en dat kan wel degelijk glad zijn ja!

Rowo, dat kan je wel zeggen ja, dat ik een bofkont ben!
Laatst bijgewerkt door Sim op 24-01-11 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt