Mijn pony was eerst de verzorgpony van mn zusje en mij. Die mensen wouden hem toen verkopen en toen heeft mn vader hem gekocht. Maar die heeft niet snel daarna nog een pony erbij gekocht, werkt niet met 2 zusjes, he Billy
bianca1980
Geplaatst: 12-10-10 23:29
EVIE en SANN @ ik draag de kleding van Nagrags ook en ik kan je verzekeren dat je er niet in verzuipt. Als je mijn set kent zie je dat het ook niet te wijd zit. SIM @ het is echt een mooie set en zo'n jacket over je BP is toch wel extra veilig hoor. Ik wil OOK daarvoor gaan sparen, maar een zadel moet toch eerst........zucht.....geldboompje...... SANN @ lees net je tweede bericht verdorie zeg...hoop dat ze exact vinden wat het nou is dat geeft tenminste duidelijkheid. BILLY @ dat zou mooi zijn PROK erbij, ga je dan ook naar de keuring ??
Eef_Bam
Geplaatst: 12-10-10 23:39
Mootje schreef:
Jij bent echt nog jong Evie
Over elf maanden ben ik "al" 18 en studeer ik hoor (als het allemaal volgens plan gaat tenminste)
Bandido is oorspronkelijk gekocht als paard voor mijn moeder en ik zou er af en toe op mogen rijden, maar ik heb hem al snel ingepikt en moeders is trouwe groom, chauffeur en rijd eens in de zoveel weken .
Mijn moeder reed ook op frits, nu rijdt ze al jaren niet meer. Ze vind groomen en chauffeuren ook heel leuk. En daarnaast natuurlijk een veulentje fokken
Ik heb op mijn 6e leren rijden op de manege, tot mijn 11e geloof ik. Toen ben ik ponies gaan rijden bij een handelaar, daarna op een springstal gewerkt en op mijn 13e ben ik een pony gaan rijden voor iemand die ik ook op cc uit kocht brengen. Beestje was 4 jaar en kende niks. Daar heb ik in het begin flink wat mee zand gehapt. Maar toen de klik enzo er eenmaal was wonnen we alles. Daarna voor een fokker gaan rijden en toen nog voor iemand anders, allemaal jonge beesten zadelmak gemaakt en cc klaar en dan werden ze verkocht. En toen ging ik fulltime werken en kon ik eindelijk een eigen paard betalen
Sann, veel succes met je paardje, hopelijk vinden ze wat er mis is.
Mootje, wat is er gebeurd dan? Jeetje, dat is wel schrikken.
Mijn moeder heeft vroeger ook gereden, wat recreatief. Ze wil wel weer beginnen maar durft het niet zo goed vanwege haar leeftijd. Maar zij klimt echt niet op Midnight, haha.
Mijn moeder heeft vroeger gereden, maar nu stapt ze niet meer op. Toch jammer, Trakkie is braaf genoeg ervoor.
Snoekiej
Geplaatst: 13-10-10 08:19
Goeiemorgen Leuk om al die verschillende verhalen over 1e paarden te lezen Bij mij is Vorstin ook samen met mijn moeder gekocht, want die reed destijds ook weer. Ze heeft er pas 2x opgezeten Ze is heel fanatiek met hardlopen, dus geen tijd voor Vorstin! Vroeger deed ze hem wel 1/2x in de week, zodat ik ook eens een dagje niet hoefde, maar daar heeft ze het nu ook te druk voor.
Ik kan er niets over vinden op internet (of ik kan niet goed zoeken) of het ernstig was vannacht. Ik heb zeker 8 brandweerauto's door mijn straat horen gaan. Vlak daarna ben ik in slaap gevallen.
Margriet_
Geplaatst: 13-10-10 08:30
Goedemorgen! Sannn jeetje wat enorm balen! Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik kan idd ook melden dat 1 pony niet werkt met 2 zussen. Mijn moeder heeft van mijn vader ooit een paard op haar verjaardag gekregen. Daar zat ik wel eens op. Maar toen kwam er een pony en nog 1. En een veulen en nog 1 en nog meer paarden en inmiddels hebben we er alweer bijna 20. Mijn moeder rijdt niet meer. En mijn zus na diverse nare vallen ook niet meer. Maar ze is wel mijn trouwe groom.
Ja en mijn moeder houd het nu ook bij fokken. Is soms wel erg veel ja. Zijn nu 4 waar op gereden word of kan. Maar is nog een ander meisje die rijd ook op een paard. En de ander is nog fulltime moeder. De rest is of fokmerrie of jong.
Geloof dat wij best bijzonder zijn met ons gezin. Wij rijden alle vier en ook nog eens op wedstrijden. Wel op drie paarden, maar dat is ook wel makkelijk. Als er iemand geen tijd heeft is er altijd wel een ander die wel wil rijden. Op Weltsieger rijden we ook echt met zijn vieren, op Vivre met zijn drieën (dat werkt niet met mijn moeder) en op Pancho momenteel met zijn tweeën maar dat was ook altijd met zijn vieren.
Ik ben op mijn zevende begonnen op de manege met 'echt' rijden. Daarvoor zat ik al regelmatig alleen op het paard van mijn moeder die superbraaf en betrouwbaar was. Ik heb twee jaar op de manege gereden toen ik mijn eigen pony kreeg. Geen groene pony, maar ook geen ervaren brave pony. Pony was ontzettend angstig en ging om het minste of geringste keihard rennen. Daar hebben mijn ouders ook regelmatig opgezeten. Mijn zusje is tegelijkertijd wel begonnen met een groene welsh-a pony, nadat ze een jaartje op de manege had gereden. Dat was een echte deugniet.
Margriet: 20 paarden is wel echt veel! Mootje: dat was wel schrikken die explosies. Vreemd dat er niets over te vinden is.
@ sann: jeetje wat onwijs balen. Ik zou idd het ook goed uit laten zoeken. Niet om je bang te maken, maar onze pony werd ook steeds kreupel en die liep toen bijna dubbel M en ook B sgw. Die bleek op het straalbeen 2x over een 3 en 4tje te scoren. Die mag niet meer op hoog niveau lopen, maar wordt nog wel gereden.
@ mootje: jeetje wat heftig! Das schrikken! Hoe is het daar nu?
Lees leuke verhalen Ik ben gewoon stom toevallig begonnen. Mij pa en tante hadden gereden en opa heeft de 2 rijverenigingen in het dorp op gericht. Met aller eerste pony is er nog en heb ik echt alles mee gewonnen. Mijn nichtje is er daarna opgegaan. Verder rijdt er niemand in de familie. Oom en tante hebben wel een manege/pension/opfok.
@ karen: haha! Mijn ma voert s ochtends vaak wel eerst hooi en durft ze ook wel binnen en buiten te zetten, maar daar houdt het ook op
@ suusie: jullie situatie is idd wel heel uniek! Zie je niet veel! Overigens was het niets voor mij om het paard te delen, maar ben het ook niet gewend. Daarnaast lijkt het me voor het paard soms ook wel verwarrend
Ik vind het wel ideaal dat ik thuis vaak alleen ben met de paarden. Rust aan het hoofd is wel prettig
Weet iemand van jullie trouwens wat de regels zijn voor auto + trailer in België en Duitsland? Ik besefte me zondag dat ik eigenlijk geen idee heb hoe hard ik daar mag rijden enzo. Zondag reed ik namelijk door België naar de crosstraining en een paar weken geleden had ik crosstraining in Duitsland.
ik ben ook niet op de hoogte, rijdt nooit met aanhanger in het buitenland!
Frits deel ik tegenwoordig met mijn schoonzusje. Ze is echt een beginner en Frits loopt ongeveer met zijn hoofd tegen de tl-bakken. Af en toe doet ze iets en perst Frits er een perfecte travers uit! Ze zit dan echt op Frits van "help wat gebeurd er!"
Rowo: van de verwarring hebben wij geen last eigenlijk. Mijn zusje en ik zijn beide opgeleid door mijn vader en rijden dus eigenlijk ook alledrie hetzelfde. Bovendien weten ze dondersgoed wie erop zit. Pancho zit regelmatig mijn moeder te pesten, omdat hij weet dat hij het bij haar kan maken. Stap ik er dan op dan probeerd hij het niet eens. Mijn zusje reed vorige winters Pancho alleen op wedstrijd in de M1, omdat hij het zo leuk vind om mee te gaan en in de winter gaat Z gewoon niet. In de week voor de wedstrijd ging ze dan un keer op Pancho na 1 van ons en dan pas weer op wedstrijd. Verder reed ze hem eigenlijk nooit. Toch rijden wij echt zo weg op elkaars paarden. Dan heb ik het wel over mijn vader, mijn zusje en ik. Mijn moeder is pas op haar 20ste begonnen met rijden en mist daardoor net dat stukje feeling en heeft dus ook niet zo snel in de gaten als ze onder het werk uit proberen te komen. Maar ik heb wel veel bewondering voor haar dat ze na 25 jaar geen wedstrijden afgelopen jaar weer de wedstrijdring binnen gereden is.
Ik heb nooit op een manege gereden, heb bij me vriendin leren rijden op een shet, en daarna op haar verzorgpaard (fjord) en op die stal blijven hangen en alle jonge paarden gereden van zadelmak tot zz-l Tot ik united kocht van hun en toen was ik 17. Wel heel veel geleerd
Heb gister even me zinnen verzet en had les, ging echt veeeeeul beter als vorige week dus blijf hier lekker bij rijden
Vanmiddag ook weer even hobbelen
San wat vervelend zeg! evie pas 18 dacht dat je dat al was joh
AntheaV
Geplaatst: 13-10-10 10:43
Goedemorgen! Onze eerste pony hadden wij met z'n 5en, maar ik bleef als enige over Daar reed ik M1 dr en L sp mee maar dat was een kleine eigenwijze pony die niet zo goed wou... En toen kochten we Yentil.
Gisteren dressuurles, dat ging heel goed
Sann: Jeetje wat balen zeg!
spottedponie
Geplaatst: 13-10-10 10:48
Leuk om al die verhalen te lezen over hoe iedereen begonnen is!!
Ik ben begonnen met rijden toen ik 9 was, op een manege, ongeveer 3 mnd later kreeg ik mn eerste pony en stopte ik op de manege Met haar heb ik eerste paar jaar vooral rond geracet af en toe een lesje. Toen ik wat ouder werd en wat beter kon rijden wilde ik graag wedstrijden met haar gaan rijden, ze kon netjes lopen en ongelofelijk springen, crossen vond ze helemaal geweldig... Maar echt springen op wedstrijden kregen we niet voor elkaar, ze weigerde domweg te springen, terwijl ze thuis alles sprong... Inmiddels had ik toen al een paard staan voor de wedstrijden en heb ik haar gehouden om gewoon mee te hobbelen. Uiteindelijk hebben we haar in 2001 in moeten laten slapen.
Hallo hallo! Nu vanuit Chiang Mai vanaf een vreselijk trage K-computer! Het is hier nog steeds fantastisch
Hoorde van het thuisfront dat Jer zich goed weet te gedragen en Nudine ook dus dat is mooi
Hoop dat bij jullie ook alles goed gaat, als ik bij wil lezen gaat er steeds iets mis op de site (of bij deze computer denk ik eigenlijk).
We gaan zo de stad verkennen en morgen Flight of the Gibbons doen (zie internet!) of iets soortgelijks. Laat ik nou best een beetje hoogtevrees hebben......
Groetjes!
kimdepim
Geplaatst: 13-10-10 10:55
Ik begon met les op de manege toen ik 6 was en kreeg op mijn 7e verjaardag mijn eerste pony. Mijn ouders hebben ook altijd gereden. Mijn moeder is gestopt toen ze zwanger werd van mijn broer. Daarna nog af en toe op het paard gezeten. Nu niet meer, maar ze is mijn trouwe groom. Gaat overal mee heen. Mijn vader heeft nog wel een tijd gereden. Voornamelijk SGW. Tot hij een ongeluk kreeg en toen ik het minder geworden. Af en toe klom hij nog op mijn pony. Maar dat is nu ook wel gebeurd. Ook hij is mijn trouwe groom. Hij is er ook altijd bij. Mijn broer heeft een aantal jaar gereden. Hij begon op de manege en heeft toen Emiel een aantal jaar uitgebracht op wedstrijden. Ik had Emiel een paar keer op wedstrijd in het B gestart. Toen mijn broer hem naar de M1 gereden en toen ben ik er weer op gegaan en uiteindelijk Z2 geworden. mijn broertje heeft 1 jaar gereden op mijn eerste pony Lissy. Maar dat was meer een cowboy . Dat was lang leven de lol en iets MOETEN deed hij niet. Hij stopte er naar een jaar mee want hij vond het niet leuk dat hij zoveel moest. Hij moest op school al zoveel, en dan had je pony les en dan: moet je recht op zitten, moet je op het goeie been licht rijden.. Juist ja, dat is nou mijn broertje . Dus op dit moment ben ik thuis de enige die nog rijd .
Noor: Dat heb ik ook gedaan! Dat is echt super gaaf . Have fun.