[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:44

Hey Winnie! :wave: Welkom!
Oh dat eventingkamp, wat een afsluiter was dat in dat miniwedstrijdje, mijn trui gescheurd door paar keer te vallen. :') En dacht het wel dat je M zou starten! :D

Shuddy gisteren niet zo flink! Wou 'm laten rollen aan touw omdat er iemand anders in de piste aan het rijden was. Maar hij was precies al zo geweldig aan het rollen en ja vanaf dat hij recht kwam, direct beginnen steigeren en wegspringen... Duidelijk van teveel energie. Hij stond direct stil dat wel maar hij bleef zo wa uitdagend te doen. Persoon die aan het rijden was, even buiten de piste en heb hem dan maar los geklikt. Dan was het dikke feest. :+
Erna nog gereden, en opnieuw liep hij weer top!! 't Zal pieken nog 2 maanden wachten tot het zomerseizoen begint. :P Maarja al te veel kosten gehad aan hem waardoor ik de wedstrijden enzo een beetje moet uitstellen. Maar hij heeft nog een aquatrainingsessie tegoed, die gaan we er ook tussen steken. En mss ook een les ertussen als er een struikelblok is in het rijden ofzo.
Maar voorlopig dat hij zijn ijzers eraan mag houden! Al 1 los ijzer gehad. := En zeker in deze periode mag hij er geen aftrappen, want de smid is op vakantie. :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 00:44

Welkom Winnie!

Ik heb een vlp & lrv licentie. Gewoon zodat ik de crossen van Lrv kan rijden. Die zijn goedkoper en dichtbij huis. Vroeger was het eerst lrv seizoen dan begon vlp en dan weer lrv. Maar precies dat vlp dit jaar vroeg begint of lrv laat. Ik heb een club die heel vrij is. Ik doe en laat wat ik wil enkel eens gaan jureren, maar dat vind ik wel leuk zo die 4/8tallen.
Het is idd wel duur om de 2 te hebben. Zeker omdat ge u ook bij een club moet aansluiten voor vlp. Maar ik wil graag zelf beslissen welke cross ik rij.
Maar nu vlp & lrv samen gaan zal er toch ook veel veranderen denk ik..

Ik heb het vrijspringen gezien, leuk! Die is 3 geworden? Kunde er deze zomer mee beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:26

De meeste clubs vragen lidgeld en dan nog eens uw licentie, dan komt dat wel al duur uit. Lrv is bij ons redelijk vrije club. Juist het eetfestijn helpen en af en toe vrijwilliger op wedstrijd of jureren is genoeg. Gisteravond was het ledenfeest. Mijn vriend was mee en ik heb me ziek gelachen. Al die mannen hem direct uitnodigen om mee te gaan en dat ze hem wel zullen opleiden tot groom... en beheerder van de frigobox met Jupiler en sandwiches _O- Als hen dat lukt eet ik een sok op. De voorzitter blij dat ik eventing wil doen (doet zelf Z dacht ik, commandant blij dat ik ook springen en dressuur leuk vind.

De club gaat niet oefenen op 21/2, twijfel nu om dan de les te gaan volgen die ochtend. Alleen oefenen vind ik nog te riskant.

Gisteren springles met Icaro. Op het einde een in-uitje van 3 balken, 2 galoppassen en dan stijlsprong van 1.15 volgens mij. Vond hij zo ontzettend leuk dat ik 'm echt moest gaan temperen in enthousiasme. En hij springt heerlijk. Heeft de balken amper geraakt.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:41

Ja dat weet ik nog Hanne! Aruba heeft toen ook tijdens een les heel die piste rond gecrosst zonder mij :') en de lesgever had een dubbel gezet met 1 galopsprong en ze pakte hem als een in-uit. Ik vond dat toch maar een vreemd kamp :P

Bedankt Antonius! Ik had het opgezocht in het reglement maar ik verstond het niet zo goed.
Laatst bijgewerkt door winnie10 op 31-01-16 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:41

Daaphh: ja die wordt 3 eind juli. Ze is wel al mooi uitgegroeid. Gisteren niet gelukt om foto te nemen, was heel de tijd aan het gieten. Wil er zo rond april, mei stilaan mee beginnen. Longeren kent ze al van vorig jaar en ze is met alles heel snel weg, echt een nuchter paard dus denk dat ze wel braaf zal zijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:43

winnie10 schreef:
Ja dat weet ik nog Hanne! Aruba heeft toen ook tijdens een les heel die piste rond gecrosst zonder mij :') en de lesgever had een dubbel gezet met 1 galopsprong en ze pakte hem als een in-uit. Ik vond dat toch maar een vreemd kamp :P

Bedankt Antonius! Ik had het opgezocht in het reglement maar ik verstond het niet zo goed.

Heb ooit ook zo een dubbel gepakt, helaas wel koprol gemaakt toen met paard en al, heeft lang geduurd eer ik over mijn schrik voor dubbels was!

En ja, de reglementen worden er niet beter leesbaar op...

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:05

Ja dat wordt nog ingewikkeld met die LRV en VLP! LRV zal niet langer zo goedkoop blijven iig...

Welkom Winnie :)! U ken ik wel, leuk paard heb je ;).

Antonius, ik heb je filmoje gezind. Zo ver ik zie idd erg mooi in elkaar!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:07

Ik rij ook VLP door beter periode in het jaar en Lrv crossen zijn bijna allemaal in Limburg. Das ver voor mij vanuit waregem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:49

Ik ga straks eens kijken, gisteren op mobiel kwam het enorm schokkerig Door.

Ik vind het vooral makkelijk dat ik onbegrensd kan en mag gaan oefenen op het clubterrein, en daarnaast les kan krijgen van mensen met een hoop ervaring + Hulp op wedstrijd. Dat geeft toch wat meer rust en ontspanning dan alles ter plekke alleen uitvogelen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:23

Zo, fijn gevoel op jumping vandaag! Helaas in zowel 90 als 100 1 balkje maar had wel een fijn gevoel, heb ze bij het losspringen wel even aangepakt, ze nam geen verbinding in de mond en van zodra ik er dan aankom, smijt ze haar hoofd omhoog. Dus bij het losrijden eens flink tussen hand en been gepakt en met veel beenbreuk gereden en ik had een goed gevoel in de jumping. Ze was wel nog wat flauw doordat ze nauwelijks krachtvoer heeft gegeten afgelopen week door haar spieren, maar dat komt wel weer goed.
Filmpje op mijn FB! Weet mijn YouTube wachtwoord weer niet meer dus kan het daar niet zetten :o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 19:09

Heb het gezien! Zag er goed uit!

Wij zijn vandaag gaan dressuur rijden. Blitsie in de L2, hij was wat kijkerig bij de C. 13de plaats van de +- 30. Opzich niet zo slecht maar heb hem al fijner aan het lopen gehad.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:27

Ik vind het er heel goed uitzien Antonius!

Ik ben ook op dressuur gegaan, a7. Twas dat niet :'). De eerste helft goed, allez goed, ze voelde wel echt nie goed. Maar dan linker galop hoefslag volgen sprong ze er helemaal uit en kreeg ze nie terug en alles erna trok op niets, heb nog volte moeten rijden om haar weer bij mij te krijgen. Gevolg laatste punten 4 en 5'en. In het begin allemaal 6 en 7's :P. Op het einde gehoorzaamheid ook een 4 :+. Kheb niet gewacht op de einduitslag haha :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:38

Ik vond de proef netjes gereden Antonius. Intussen ook de opvolger van fi zien vrijspringen. Lijkt me een makkelijke, in die zin dat ze niet gaat stressen en eens het muntje gevallen is weet ze gelijk wat ze moet doen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:50

Daaphh: lang geledendat je op dressuur ging dat hij wat kijkerig was? Toch nog goede uitslag dan!

PP tx :) mijn springlessen beginnen eindelijk op te brengen!
Haha, ik heb nu van canch zo het beeld van een echte vosse merrie in mijn hoofd :D

Varekaj: ook bedankt :)
En ja, mijn 3 jaar is een hele nuchtere. Nooit panikeren of dom doen... Wijs :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 21:06

Jaa was al langer geleden.. Maar opzich is hij wel vrij kijkerig. Als er bv een hond/kat in de buurt is, daar heeft hij zo bang van. Net zoals pony's of paarden met dekens op in de inrijpiste. Niets zo eng als dat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:25

Ik zag op FB net een "echte" proef voorbijkomen, zo een afbeelding. Was iets à la binnenkomen bij a, x halthouden. G poging 2 tot halt, c slide stop voor de jury. Links. H wegspringen in gestrekte draf naar x f wegens knisperend zakje van toeschouwer. E spoken naar x. Was best grappig en zie nu canch zo helemaal voor me :))

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:45

Ik ben wel benieuwd naar het filmpje. :P

Spoken, dat doet Shuddy echt bijna nooit hé... Behalve die keer bij het springkasteel naast de piste in de Grande stables in Vlamertinge. Maar toen viel dat nog mee, hij sneed gewoon hoek wat af met buitenstelling. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:53

Icaro spookt heel soms sinds hij gecastreerd is, maar niet in die zin dat ik er dan half naast lig. Gewoon uitwijken en kijken. Even achter een ander paard aan of rustig laten kijken en het is in orde.
Hij wordt wel makkelijk wat heter als ik er iets meer aan rij. Daarom baal ik enorm dat ik op stal niks kan doen, piste is nog steeds verzopen en plakkerig. Ik denk er over om regelmatig aan het halster te gaan stappen en mss met start to run meneer mee te pakken richting veld.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:43

welkom winnie. Heb jij vorige seizoen niet vaak gewonnen? je naam komt me bekend voor :)

wij rijden ook vlp. omdat de wedstrijden tijdens de zomer vallen, dus vaak beter weer, terreinen liggen er beter bij. Vaak vindt ik ook de wedstrijden mooier en veiliger gemaakt dan bij LRV. Ook geen verplichtingen als lid van VLP. Je betaald wel meer maar je hebt ook mooiere wedstrijden vindt ik.

Antonius: Heb de twee filmpjes gezien. Leuk van je jonge. hij ziet er veel belovend uit :) en mooi ook :) een zwartje??
Je spring parcours zag er ook heel net uit! je bent in elk geval op de goede weg :)

Die van mij is echt ook erg spooky. piste waar ze al jaren komt schrikt ze nog steeds op de zelfde plaats. Verleg je een deken, dan is het de volgende toer weer drama omdat het deken ergens anders ligt. Aangenaam is het niet maar het betert stilletjes aan.

PP: Waren er bij jou ook zoveel van tussen gevallen? Ik wou savonds naar een vriendin komen kijken. die moest normaal rond 6u20 rijden. Ik kwam er toe rond 6u10. ze had al gereden. zoveel paarden die weer afgezegd hadden :(

Hier was een rustig weekendje, zaterdag nog wat los gaan rijden en gisteren een klein uurtje gaan stappen. ze was erg rustig en ontspannen ook kleine stukje in draf gedaan en ze bleef echt heel rustig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:35

Ik ga vandaag beenbescherming bestellen :) wordt tijd dat ik daar eens werk van maak. Net zoals de paarden weer in het werk zetten... al zie ik er tegen op om dat dagelijks in de regen en blubber te moeten doen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:02

Welke ga je bestellen?

Ja er waren er heel veel weg gevallen! Ze waren daar beetje boos, twas daar blijkbaar ene ingeschreven met 5 paarden en die is nie komen opdagen :+.

Ja canch is echt een vosse merrie + erg spooky :+.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:19

ja das wel vervelend eh. Ze zouden beter moeten betalen op voorhand. blijkbaar waren er in de eerst proef van eerst 20 ruiters al 10 niet komen opdagen :s

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:35

Ja idd, nu was de wedstrijd sowieso niet volzet omdat het een extra wedstrijd is, maar voor de volgende staat ze al helemaal volzet + reserve lijst. Als er dan mensen zijn die niet komen opdagen zonder af te melden is dat wel erg jammer voor diegenen die op de wachtlijst staan :/.

Nu, ik heb genoeg dressuur gezien deze winter :D tijd voor het springen! Heb ook zin in een cross training. Ga eens horen of HD nog eens zo iets plant komende weken.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:50

ik ben ingeschreven voor die in februari. Maar dat is ook mijn eerste wedstrijd van deze winter :) voor de rest heb ik vooral al gaan springen.
Moest HD nog zo een stage doen ofzo ben ik ook wel geintresseerd :)
cross training zal ook voor binnen kort zijn denk ik :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 15:03

Ik heb een vraagje,
ik ben mijn licentie aan het invullen.
Telkens als ik klip naar stap 4 verspringt het en moet ik dit terug invullen.
Maar als ik een verzekering invul, verspringt dat niet, zijt ge dus verplicht om nog een verzekering te nemen? Daar staat bij van club activiteiten, maar daar doe ik nooit aan mee, of geldt dat ook voor wedstrijen?