Je hebt er uiteindelijk wel heel veel van geleerd Mootje. Ik heb uiteindelijk meer geleerd van 3 jarige (ok ook wel oudere ) smeerkezen dan van die 2 ervaren paarden die ik heb gehad. Overigens was mijn moeder oo kwel hard. Ik kreeg een 3 jarige pony waar 2x iemand op had gezeten en pas toen ik die goed genoeg kon doorsturen kreg ik een ervarenere pony erbij
Veulen van vorig jaar van wiso is helaas al verkocht maar die stond met wiso hoofdstel om met het bit op de knieën en een dekje op in de stal, vond ie geweldig Scheelt een heel stuk dat ik ze vanaf de geboorte ken en er mee "speel"
Ach gatsie Sannn! Wat een tegenvaller! Weet dat je zweert bij Bokhorst, maar komen ze er daar niet uit, kan ik je de kliniek in Emmeloord van harte aanbevelen.
Ik heb nogal wat pech gehad in het verleden met pony's/ paarden en Bokhorst heeft mij tot nu toe echt altijd heel fijn en goed geholpen, dus vandaar. Maar ik zal jullie tips in mijn achterhoofd houden, kan altijd nog daarheen. Bedankt.
Eef_Bam
Geplaatst: 12-10-10 22:11
Sann: Wat een KL.ote-nieuws zeg, hopelijk kunnen ze nu vinden wat het is .
Wat groene vs. ervaren paarden betreft ken ik maar 1 kant van het verhaal, ben als manegeruitertje begonnen met een 5-jarige die enigzins zadelmak was gemaakt en vervolgens een jaar op het land had gestaan (Hij kon niet eens behoorlijk galloperen onder het zadel toen hij voorgereden werd ). Uiteindelijk is het toch allemaal goedgekomen als ik kijk hoe we er nu voor staan .
edit: even wat duidelijker geformuleerd.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 12-10-10 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt
mijn eerste pony was een enorme deugniet. Leerde ik heel goed van zitten omdat ik met een springwedstrijd nooit verder kwam dan de start! Ben zelfs een keer uitgebeld in de dressuur...
Mijn eerste paard was een jaarling bij ons op stal Ik vond haar leeftijdsgenootje leuker, want Vorstin was echt een kreng tegen die ander. Ik reed op een manege en toen sinds 2 jaartjes op een fokmerrie op stal. Toch zelf ingereden, en het is allemaal goedgekomen! Achteraf ben ik toch ook heeeel erg blij met mijn krengetje!
Wat reed ik lang op de manege voordat ik een eigen paard ivm jullie Ik kreeg ik op mijn 15de Luke en rijd vanaf mijn 6de op de manege, en vanaf mijn 8ste drie keer per week
IK ben juist van mening dat je als jonge ruiter mee hebt aan eenb ervaran paard/pony. Dan kan je het zelf nl allemaal goed leren en kan je dat gevoel later ook gemakkelijker opzoeken op een onervaren beest. Groen op groen vind ik geen goede combinatie...
Jeetje Sannn wat vreselijk balen dat Vero weer kreupel is!
Ik ben ook de hele dag bij de dierenarts geweest, gelukkig lijkt de driejarige helemaal goed op de foto's, die worden dus nu naar het KWPN gestuurd voor de PROK. Ga er dus nu echt mee aan het werk al blijft het natuurlijk een vraag hoe ze dat gaat oppakken, met haar verleden.
Eef_Bam
Geplaatst: 12-10-10 22:22
Mootje: Ik heb van mijn 7de tot mijn 14de ook gewoon op de manege gereden, niet zo lang als jij maar ook wel behoorlijk lang, ik heb Bam ook nog maar 2,5 jaar.
ik mocht voor mijn zesde verjaardag kiezen tussen een nieuwe fiets of een pony en dat werd een pony. Ik had alleen nooit les gehad en bij het proefritje was draven dus echt vreselijk, hobbelde alle kanten op. Maar blijkbaar vond ik dat wel leuk
Groen met ervaren paard is inderdaad een betere combinatie, maar zo is het bij mij niet gelopen. Ik heb overigens vanaf mijn 7e al op maneges en verzorgpony's gereden voor ik Vorstin kreeg. Tien jaar geleden kwam ik op stal terecht, en na 3 jaar daar kochten mijn ouders Vorstin
Groen op groen is inderdaad moeilijk. Ik ben van mn D pony die ik zelf van groen (ik had toen verzorgshetjes en reed in het begin nog op de manege) naar het ZZ heb gereden naar TG gegaan.
Zelf zou ik het zeker niet aanraden, van ponyruiter naar een groen kasteel.
Ik heb mijn groene pony naar het Z dressuur, Z springen en Z SGW gereden en daarna altijd weer groene beesten gekregen. Alleen Amor (pony had Z gesprongen) en Noldus (paard, ZZ-licht dressuur en ZZ springen) waren ervaren en kreeg ik naast groene beesten. Het is misschien niet de meest handige en snelle manier, maar heb wel heel geleerd. Voornamelijk doorzetten, doorzetten, doorzetten en nooit bang zijn. Maar ik zou het zelf nooit doen met mijn eigen kind.
ik ben met frits begonnen toen ik 15 was, maar Frits is dan ook het ideale paard om de overstap te maken. Ben met hem begonnen in de L1 dressuur en B springen, ben dus aardig ver gekomen, vooral met de dressuur. Ik was L1 en hij L2, nu zijn we Z1
Mijn zus en ik hebben dus wel op leeftijd van 11 en 12 jaar onze eerste pony gekregen. Idee van mijn ouders was dat we best samen met 1 pony konden doen en dat ze ons zo iig van de straat af zouden houden. Dat tweede heeft heel goed gewerkt, maar het idee van samen met 1 pony hebben ze al heel nel opgegeven en er eentje bij gekocht