[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:37

De mijen is ook omgebouwd tot lichtevracht en mijn stal eignaares haar landcruiser ook lichte vracht

Hare vorige jeep was een mitsubishi pajero en eerst ging ze ook weer zo ene kopen maar garagist raadde het af want nieuwe mitsubishies zijn niet meer zoals ze geweest zijn. Nissan weet ik niet. Mn ex had een land rover freelander, eveneens lichte vracht, daar reed ik ook graag mee rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:03

De nieuwe mitsubishi heeft een veiligheidssysteem dat aanspringt als je aanhanger te hard schommelt, dus ivm gevaar voor kantelen. Dat systeem wil ik absoluut NIET. Het heeft voor een zeer gevaarlijke situatie opgeleverd toen mijn merrie met koliek naar merelbeke moest. Omdat ze probeerde te gaan liggen in de trailer is dat systeem op de autostrade aangesprongen en heeft hen afgeremd tot 20km/u. Godzijdank was het maar 1km tot de afrit, dus over de pechstrook en ze zijn nipt tot in de kliniek geraakt. De brug op geraken was een huzarenstukje. Het heeft veel kostbare tijd verloren doen gaan, en wie weet had dat mijn merrie net kunnen redden.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:10

Ik ken niet van die wagens. :P Papa rijdt met een camionette ('k denk Renault) om vanne te trekken. Hij was het al zodanig gewoon om met de remorque te rijden voor z'n werk. :) Hij was er direct mee weg om Shuddy te voeren. :P
Moest ik auto kopen, dan zou ik vooral kijken naar Toyota. Heel betrouwbaar merk!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 19:15

Opzich wel goed dat het verplaats is naar zen ruimte van meer parkeerplaats.
Langs de weg parkeren is wel gevaarlijk.

Ik heb vandaag de trailer eens opgeruimd. Het was hoog nodig... Afbeelding

Wij hebben ook een Toyota voor de paardentrailer. Landcruiser. Hele fijne auto. De trailer is vrij zwaar maar dat krijgt hij getrokken

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:20

Shuddy was opnieuw zaaaalig vandaag!
Hetzelfde gedaan als eergisteren maar er nog klein stukje aan gebreid waar ik hem meer oppakte en meer overgangen reed. Achten rijden in galop en voor x naar stap en na x weer in galop. Hij deed dat echt súpergoed! Ik zou denken van ja 2 maanden stilstaan, spieren weg dat hij wat meer moeite zou hebben... Buikspiertjes hebben goed gewerkt, enkele warme vochtige plaatsen op z'n buik! :)
't Moet zijn dat het spiersupplement heel goed werkt voor hem. :) Beter dan die dure Equitop Myoplast! 'k Geef nu Equi-muscle van Equipharma. Bevat oa Weï-proteïnen, Vit E,... 't Was een tip van mijn springlesgever die dat aan al de sportpaarden geeft die daar op stal staan. Hij was er alleszins heel content van, en ik ben ook overtuigd aan het geraken! Tijdens die 2 maanden op stal, heb ik halve portie gegeven. Mss heeft dat ook wel geholpen dat hij al meteen zo soepel was tijdens eerste ritje ondanks dat die spieren er nog aan moeten komen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:20

Zalige ruime zadelkamer in je trailer! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 19:23

Fijn dat hij het werken zo goed oppakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:36

Zoooo da's pas een zadelkamer aan je trailer zeg :D

Zijn er mensen die nog kasten zoeken? Bij kerckhaert zijn ze bezig met de hele inboedel per opbod te verkopen, waaronder dus die schappen waar de dekens in liggen en de bakken waar de getten en zadeldoeken in liggen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 00:07

Jaa in de trailer is plek zat. Wel een beetje groot soms, zeker om mee te rijde ..

Nee geen kasten meer nodig..

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:31

K heb nog niet kunnen bijlezen want ben woensdag avond eindelijk bevallen van een schattige dochter. Waren al van maandagavond in het ziekenhuis.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:39

Dikke proficiat!!!! Hoe heet de dochter :D?!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:57

proficiat!!!!!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:01

Proficiat Aldislamp! Klinkt vermoeiend, van maandagavond binnen... Hopelijk alles goed nu dan, geniet ervan!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:05

Proficiat met jullie klein wondertje! :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:15

Ook van mij proficiat!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:05

Proficiat Aldislamp! *\o/* Mijn zus is ook bevallen van een meisje, maar dan een week vroeger (en na een 24h bevalling) ;)

Voor de rest hier voor het eerst in maanden nog eens gesprongen deze week en zooo dat ging fijn. Ben stiekem wel blij dat het verzet is naar Waregem de indoor. Ruime pistes en parking en voor mij eigenlijk ongeveer even ver als naar Gavere, maar dan via grotere wegen. Kijk er al naar uit. Hopelijk blijft de pony ok :Y) heb mij in de 60-70 ingeschreven dus zou geen probleem mogen zijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:22

Proficiat aldislamp! Hoe heet je dochtertje? Alles goed verlopen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 18:45

Proficiat !! Wat is haar naam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:00

Proficiat! Hopelijk is alles ietwat goed verlopen?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:57

Ook van mij natuurlijk een dikke proficiat! Hopelijk gaat alles goed met jullie en kan je er volop van genieten!

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:58

Proficiat Aldislamp!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:06

Hey iedereen!
Ik heb al af en toe wat stukjes meegelezen in dit forum en ik dacht dat het misschien wel eens tijd was om me eens voor te stellen ;). Sommige van jullie heb ik al eens zien rijden en met Hanne heb ik nog eens samen op eventingkamp gezeten 2 jaar geleden.
Ik ben 18 jaar en rij nu ongeveer 3 jaar eventing, waarvan 2 jaar nationaal.
Mijn paard, Aruba Z, heb ik ondertussen ook al 2 jaar. Het is een 6-jarige merrie ( wordt 7 in mei).

Dit jaar zou ik graag de overstap willen maken van L naar M, maar ik vroeg me af als je 1xM rijdt en daarna terug L rijdt, moet je dan in de Lo of hoe zit dat precies?

Proficiat met je dochtertje Aldislamp!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:51

Proficiat met de dochter!

Mag ik vragen aan degenen waarom ze kiezen voor een vlp licentie en niet lrv? Ik rijd via lrv 3 crossen vlp mee want ik vind de licentie + startgeld + stalgeld wel erg duur voor enkele crossen.

Vandaag ben ik met mijn jonkie naar het vrijspringen gegaan,, oefenen weleenswaar. Hij was zwaar onder de indruk enheeft nietgoed gesprongen -O- toen ik hem ging bekijken sprong hij de pannen van het dak maar vandaag ging hij veel te snel over de sprong. Hopelijk gaat het beter op de finale zelf

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:19

Welkom Winnie.

Als LRV ruiter kan ik je vraag niet beantwoorden.

Florence, denk dat de crossen van VLP over het algemeen beter verzorgd zijn? Betere bodem etc? De VLP crossen zijn ook meer in de zomer en LRV najaar en voorjaar.
Jammer van het vrijspringen. Mss nog wat op verplaatsing gaan oefenen dan?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:15

Welkom winnie! Van zodra je 3x M gecrost hebt met max 20 strafpunt mag je geen L meer rijden, maar moet je Lo.

Florence, wij zijn vandaag ook naar het vrijspringen geweest, ik was wel tevreden, ze sprong beter dan thuis. En ook hier weer de koelheid zelve, ben er zo verliefd op :D voor wie mij op FB heeft, filmpje staat erop.
Ik kies overigens vlp licentie omdat ik meer dan 3 crossen wil rijden. Met de lrv crossen is het dikwijls slecht weer, want vroege lente of herfst, dus bodem ook vaak slecht. Heb ook echt geen zin/tijd voor de verplichte lrv nummertjes, ik ben graag mijn eigen baas over mijn tijd ;)