[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:31

Heh kl ote Elke!!! Al kopers voor Tante Cor?

Wat jammer zeg Jetster! Reden dat ik eigen gekocht heb ooit.

Mloui

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:22

Gister bericht dat ik ook Westerbork mag starten! Toch wel een beetje spannend...

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:30

Leuk! Ik sta ook op de wachtlijst. Afwachten maar.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:37

Wat balen Jester! Was voor mij 5 jaar geleden ook de rede dat ik toen een eigen paard heb gekocht, was klaar mee dat er steeds paarden weg gingen :(

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:41

Mloui schreef:
Gister bericht dat ik ook Westerbork mag starten! Toch wel een beetje spannend...

Wat leuk! Je eerst cross? Ga je zaterdag of zondags?

Ik heb gewoon mazzel gehad dar ik mijn bijrijdpaard kon kopen.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:40

Yes 1e keer. Start zaterdag!

Inderdaad jammer als je paard voor een ander rijdt, het net goed gaat en ie dan verkocht wordt. Gelukkig altijd eigen ponies/paard gehad.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:42

Nou bij de ander weet ik dat als ie Z dressuur is hij weggaat, prima als je gewoon je verwachtingen weet en uitspreekt :j maar hier ging het gewoon erg raar en vervelend

en ik zou een moord doen voor een eigen paard. Het lastige is alleen, ik ben echt super verwend geweest met de paarden die ik te rijden heb gehad, allemaal paarden die als ik die zou willen kopen 15.000 zijn (of meer :o )

Gister met de ander wel heeerlijk gedressuurd, 1e en 2e en 4 wp!

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:06

Lastig joh.. maar n goedkoper paardje kan ook erg leuk zijn van jezelf hoor :j

Ik had vandaag 228, foutloos sprimgen en foutloos cross. Alleen 3 tijdfouten. Gene voor mij klapte eraf op hindernis 4 dus moesy inschatren of ze bleef liggen etc, dus twijfeldn en terughoudend rijden. Daar liggen mn 3 seconden wss.
Ze lag er ook al bij hindernis 2 af dus had er niet mogen rijden..

Goed. T was hc. _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:20

Das toch ook raar dat je daar zelf rekening mee moet houden? Dan had de hindernisrechter jou moeten stoppen lijkt me. Maar goed, het is sowieso al raar dat ze iemand die er af lag gewoon op laten stappen en door laten rijden. Tenzij het een oefencross was, maar dat maak ik uit jouw verhaal niet op.

Mijn man heeft dat ook ooit eens gehad, valt degene voor hem er af. Hij stopt netjes (want ze had hulp nodig, en paard liep los rond). Maar die hindernisrechter had geen idee wat ze moest doen. Dus tijd niet gestopt. Hem na een paar minuten wel weer laten starten. Komt hij na een foutloze cross over de finish met ruim 8 minuten aan tijdfouten :+ . Gelukkig uiteindelijk wel gecorrigeerd toen ze het bij het secretariaat snapten. Maar dat duurde wel heel lang.

Jester wat een gaaf paard! Kan me wel voorstellen dat je daar hoge ogen mee gooit in de dressuur ring. Gefeliciteerd met je punten. Enne, gewoon zorgen dat hij geen Z wordt :P kan je hem lekker lang blijven rijden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:24

Ja das wel gek ja haha! Maar fijn dat je lekker hebt gereden!!

Haha this echt een knappie, maar er staan nog 2 knappe zusjes die ik als goed is wel mag gaan opleiden als hij weg is haha :D. En dat weet ik wel, maar ik ben toch het meest een dressuurmuts en ik wil dan eigenlijk niet inleveren op kwaliteit :o ik weet het ben verwend maarja haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:32

Ja Alphen Chaam.
De hindernis controleurs hadden mij dan moeten tegen houden maar ik zag haar vallen. Zo dicht reed ik dus al op haar. Het was dus aan mezelf wat ik moest doen.
Maar ze had er idd al uit gemoeten bij 2. Beetje apart. Maar goed..

Ohja. Voor spring en cross paarden vind ik het dan weer iets anders dan voor dressuurpaarden.
Snap je ook wel hoor! Zolang je er nog kan rijden voor anderen is er ook niet zoveel aan de hand natuurlijk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:30

Een hinderniscontroleur mag geen ruiters uit de cross halen. Het is ten alle tijden je eigen verantwoordelijkheid. Als het goed is weet je de regels en dat je er bij een val gewoon uit ligt en niet verder mag rijden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:03

Hun halen toch meestal je nummer eruit? Of zeggen op zn minst dat je eruit moet?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:06

Cioccolato schreef:
Hun halen toch meestal je nummer eruit? Of zeggen op zn minst dat je eruit moet?

Nee, mogen ze officieel niet. Nummers er uit halen doen ze allang niet meer. Het is echt de verantwoordelijkheid van de ruiter. Alleen een official mag je uit de cross halen, een hinderniscontroleur niet. Die kan nl niet altijd weten wat er met een ruiter is gebeurd voor ze bij hun aan kwamen. Mss is er wel verkkerd omgeroepen oid, dat gebeurt ook namelijk.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:25

Jester gelukkig heb je nog opvolging staan voor de dressuur. Ga je ook weer een crosspaard te rijden krijgen?

Ik heb ook liever eigen paarden om te rijden. Ik wil alles zelf kunnen bepalen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:51

Ik doop harry gewoon om tot crosspaard. Van de week maar eens meenemen naar bussloo voor wat huppels en 9 april mag hij mee naar les in ede :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:53

Die krijg je kop ook niet gauw gek, eerste keer een 'slootje' zag die nieteens en de andere foto is iets van de 3e x springen haha :D met de sgw is iig het dressuur dan geen probleem, dus hopelijk vind ie crossen erg leuk :j

Afbeelding

Afbeelding

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:20

Voor ieder die Kronenburg (oude Castenray) willen starten, vergeet niet in te schrijven!!! Is om 19.00 geopend vandaag via concours.nl (in tegenstelling tot wanneer de inschrijving eerst zou zijn morgen ochtend om 9.00).

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:22

Ik heb net ingeschreven voor de L op zondag

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:02

Ik heb me net ingeschreven voor die Derby(BB). Heb nog geen antwoord gekregen van de organisatie, wat ik wel zeer onprettig vind. Anders wil ik mijn inschrijving omzetten naar B.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:08

Wat is het verschil tussen L paarden zaterdag, en L paarden (regio kampioenschap) zondag in Kronenburg? Gaat dat op selecties oid?

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:09

Ik heb me ook maar snel ingeschreven, vond het wel onduidelijk hoe nu in te schrijven. Heb ook een mailtje hierover naar de organisatie gestuurd, niet echt netjes om eerder te openen, heb regelmatig gekeken op de wedstrijdkalender op de site van KNHS. Heb het ook maar op Facebook gezet voor mijn vrienden die willen starten.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:19

Ik heb me nu ook snel ingeschreven. Ik vind het ook heel slordig dat de inschrijving ineens vervroegd is! Ook snap ik niet helemaal waarom deze wedstrijd via die site moet, terwijl de meeste wedstrijden toch gewoon via mijn KNHS gaan...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:22

Ik vind het ook niet kunnen om dat zo ineens te wijzigen. En je wordt er toch hondsdol van dat je steeds weer op een andere manier moet inschrijven op de meest rare tijden.
Ik kwam er ook per toeval achter doordat Sim het in het inschrijftopic had gewijzigd. Anders had ik er ook morgen ochtend 9 uur achter gekomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:29

En ik was weer blij dat ik het hier las. Snel Harm opgegeven want die was niet thuis en had het voor morgenochtend op de planning staan. Maar wat een toestand zeg waarom hanteert iedere wedstrijd weer een ander systeem. Moest eerst allemaal dingen terugzoeken op het stamboekpapier.