[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:53

Wat akelig Lautje. Kan me voorstellen dat dat nu allemaal dubbel zo hard boven komt :(:) .
Danielle: leuk filmpje!

Freggle_Edge

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:53

De DA die het paard hier in woubrugge heeft in laten slapen liet ook al weten dat hij zeker was van Rhino, ookal zou de swabtest wat anders uitwijzen. Blijkbaar zijn die dus niet 100% betrouwbaar.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:54

@ Tg en ik denk ook je mams?
@ Vief das ook wat! Stomme bouwvakkers, kunnen ze toch zelf ook bedenken?!
@ Mistid wat denk je bij mij in de winkel?? Komt er vanmiddag iemand met vieze dekens, heb der heel vriendelijk 3 vuilniszakken gegeven en gevraagd of ze het zelf wilde inpakken. Ik raak normaal al geen vieze dekens van klanten aan ivm schurft of weet ik veel wat, (daarbij moet ik de hele dag nog in mijn kleren lopen en wil ik niet stinken naar die lucht waarnaar sommige dekens ruften) Maar deze klant snapte het gelukkig helemaal. Ik ga thuis dus ook eerst douchen voor ik naar de stal ga.
@ Leli ze kijken heeeel blij allebei! Wij gaan morgen thuis spelen!

Net lekker in bad liggen weken. Heerlijk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:55

Neurologisch is bijna niet aan te tonen. Tegen de tijd dat je namelijk de verschijnselen ziet en dus gaat testen zit het virus al diep in het licham/zenuwbanen begreep ik en is dat met simpel swabof bloedwaarden bijna niet meer aan te tonen

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:56

Gatver MM. Behalve dat ik het superdom en onverantwoord vind, is het ook gewoon smerig.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:00

Ik vond het ook oerdom om nu dekens te brengen... zegt toch maar weer dat er nog genoeg mensen niet genoeg over nadenken. Ik denk dan ook altijd als ze zo makkelijk zijn dat dat juist de mensen zijn die nu rustig hun paard blijven starten, en andere dingen waardoor het virus blijft bestaan.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:04

Gatver, zowiezo die ranzige dekens. Verpak ze even lekker zelf!

Ik ga morgen maar een buitenritje maken. Clublessen gaan ook niet meer door. Uk moet alleen hoognodig naar de hoefsmid, dus daar ga ik maandagmorgen wel heen. Gelijk om 9 uur als eerste.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:05

Ik hoop ook dat er gewoon ooit de regel komt dat als jij je deken niet verpakt aanleverd wij hem niet aan hoeven te nemen, weet je hoe goor! Mensen laten de dekens eerst een half seizoen op het hooi liggen ruften, dan pist er een keer zo'n ku t kat over heen en mag ik hem gaan verpakken! (en daarna nog fijn de hele dag met dezelfde kleren rond blijven lopen)
Ik heb echt geen moeite met vieze handen maar dat doe ik niet en ga ik ook niet doen :r

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:06

Nee, dat is echt het toppunt van ranzigheid!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 22:15

bleh marijke dat is inderdaad smerig..
Ik heb hier de dekens ngo nooit laten wassen. ik was ze in de zomer altijd met water buiten (oftewel afspuiten) en zijn prima zo. 1 dagje om en ze zijn weer vies

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:17

Wij laten elk jaar alle dekens professioneel reinigen. Niet bij ons op de zaak maar bij een bedrijf die ze thuis ophaald en ook weer thuis brengt, en maar liefst € 6.00 goedkoper per deken als bij ons. En ik heb het gesleep niet met die dekens in de auto. Laten ze dan ook altijd direct nakijken op gaatjes/scheuren en weer waterdicht maken.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:22

muts_marijke schreef:
Wij laten elk jaar alle dekens professioneel reinigen. Niet bij ons op de zaak maar bij een bedrijf die ze thuis ophaald en ook weer thuis brengt, en maar liefst € 6.00 goedkoper per deken als bij ons. En ik heb het gesleep niet met die dekens in de auto. Laten ze dan ook altijd direct nakijken op gaatjes/scheuren en weer waterdicht maken.

Komen die door het hele land Marijke?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:26

Ik laat mijn dekens ook 1x per jaar reinigen en repareren. Vooral die van schimmel is hard nodig. De geur van die deken is niet te harden!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:26

Dat denk ik wel, hij heeft ook alle grote stallen :) hij plant meestal een route en als je daar een beetje bij in past komt hij het zo ophalen. Duurt dan wel iets langer voor je ze weer terug hebt maar als je op tijd belt wordt je altijd ingepland en laten hun weten wanneer ze het ophalen. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:33

Oh Marijke, jij en Evelien hebben daar idd nog veel erger last van!
Wat ranzig van die dekens...

Ik zet 's zomers de hogedrukspuit op de dekens, worden ze ook wel schoon. De stukke dekens worden dan vaak gecremeerd :o

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:41

Pfff hier ff een rhino update van mij:

Die paarden die voor een nacht je bij Gr_Roos dr vriendin zouden komen staan zij daar niet heen gegaan.
onze stal bestaat uit 2 delen ik sta in het andere deel,
Ze zijn naar ons gekomen woensdag. Die paarden komen uit nieuw vennep. JUIST daar heest t dus ook.....
Vandaag is er dood leuk weer een nieuw paard op stal gekomen.

De stal eigenaar reageerd al 2 dagen niet op telefoontjes en sms
Ik wilde alles regellen, stal vergadering en voorlichting maar kennelijk wordt dat niet op prijs gesteld.

Een stalgenootje had info over Rhino opgehangen, dat is weggehaald en vervangen door een verhaald dat het met enten te voorkomen is en dat er geen paniek hoeft te zijn (door een andere stalgenoot)

Ik heb er echt de balen van!!! Ik duim echt zo hard dat die nieuwe paarden niets hebben mee genomen!!!
ik lig niet snel ergens wakker van maar geloof toch dat ik hier wel een uurtje minder om slaap!!

:(

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:41

Gelukkig brengen de meeste mensen de dekens gewoon in een vuilniszak en anders geef ik ze gewoon een zak aan. :)) Doen ze de deken maar lekker zelf in een zak.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:51

Doe ik ook Evelien, zo vies.
@ Beli ik kan me voorstellen dat je ervan wakker ligt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:55

Wij hadden op 2km een bedrijf als je daar je deken voor 10 u bracht kon je hem schoon en droog na 16 u weer ophalen. Zoooo luxe, 12,50 per deken, en per 10 100 euro. Helaas..... van het najaar zijn gestopt, en nu weet ik nog niet hoe we het gaan doen. In ieder geval niet zelf wassen, dat tijdperk heb ik gehad....

@Beli: balen dat er mensen bij jou op stal er zo nonchalant mee omgaan. Zo blij dat we het spul thuis hebben, zonder andere paarden erbij.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:56

Wel heel blij dat we al bijna een week die L-Lysine & Vitamine B6 van de Groene Os voeren.

Vandaag maar vast een pot bij gesteld want t is overal bijna op

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:57

Ik betaal 7,50 per deken, bij mij op stal hebben ze een wasmachine voor paardendekens. Ideaal! :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:07

Beli, wat vervelend zeg. Ik begreep dat ze maar voor 2 nachten kwamen. Daar ga je het risico toch niet voor lopen. Ik kan begrijpen dat je hem knijpt.

Lau,ik kan me voorstellen dat je na zo'n ervaring extra voorzichtig bent.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:09

Ja dat was omdat er bij ons nog geen plek was want ze komen wel voor vast bij ons staan...
Nouja ik kan er nu niets meer aan veranderen natuurlijk!
Ik hoop aleen dat die paarden niet besmet zijn en dat we idereen kunnen doordringen van het gevaar...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:13

beli zou het ook echt niet leuk vinden en behoorlijk in de stress zitten als er andere paarden op stal zouden komen. hopelijk gaat het allemaal goed. ook ondanks medicijn wat je door het voer geeft

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:15

Bij ons zou er vandaag een stalgenoot verhuizen, en ik was ook bang voor wat er dan voor terug zou komen, maar dat ging niet door, vanwege de rhino in Woubrugge gaat ook hier in de buurt alles op slot, onze stal ook, gelukkig :) .