Heb geen idee hoeveel zoiets kwaad kan als het 1x per week is, maar zo te horen ligt het zadel echt niet goed en ervan uitgaande dat je instructrice haar extra hard aan het werk zet + Vorstins gevoeligheid..... Ik zou dat toch denk ik eerder als oorzaak zien dan het vrij in de bak lopen..
Rosalie123
Geplaatst: 08-04-10 21:34
Ik zou als ik jou was ook wel twijfelen Shanouk.. aangezien ik het zelf ook vaak genoeg meegemaakt heb dat ik dacht 'dat het wel weer kon'. Voorzichtig ermee, het zou sneu zijn als jullie weer een terugslag hebben!
En omdat jullie zo nieuwsgierig zijn: De rode lijnen zijn hoe de nieuwe bak wordt, je kunt nog wel zien hoe de 'oude bak' was. Die lag parallel aan de straat (kaatsweg) en de nieuwe komt dus parallel aan het grindpad (hullenweg). Eigenlijk is hij straks dus een kwartslag gedraaid, en groter natuurlijk. Het lijkt misschien wel mee te vallen hoe klein de oude bak was, maar echt lekker rijden lukt daar niet (was ong. 16x32 m). En straks dus lekker 20x40!
Hoef ik ook niet meer bij de buren aan te kloppen
Laatst bijgewerkt door Rosalie123 op 08-04-10 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt
AntheaV
Geplaatst: 08-04-10 21:34
Snoekiej: Wat vervelend zeg. Caroline: Daar hebben wij gelukkig geen last van. Maar wij hebben ook geen deurbel en onze kamer en keuken zijn aan de achterkant Er komt trouwens ook nog zo'n "bel-niet-aan-register" net zoals het "bel me niet" register. Kim: Super van je tentamen! PB: haha zit-prada's Rosalie: Je bak schiet dus al mooi op Noor: Jammer dat het huisje toch niets was. Er komt vanzelf iets op jullie pad.
Ik heb trouwens nog een taak gekregen voor in Westerbork zaterdag, ik mag de hele dag bij de dierenarts schrijven. Maak ik mezelf toch nog nuttig
@ anthea zo'n register zou handig zijn want wordt er erg flauw van @ snoekiej lijkt mij niet fijn springen op dr zadel. Met die van mij gaat dat al helemaal niet. Hulsebos met diepe zit daar kukel ik zo af.
WolinLotte
Geplaatst: 08-04-10 22:17
Goeieavond!!
@Vief: Ook 'Blijven zitten' schoenen dus ... ze zijn wel chique!! @Snoekiej: Balen dat er geen springzadel tussen zat, volgende keer beter!! Ik zou echt nooit een zadel opleggen wat niet past, zeker niet met de blessure wat Vorstin heeft gehad... Lijkt mij ook zinloos.. hoe kan de training van de instructrice dan optimaal verlopen? Zelfs voor een puppycrosstraining heb ik geen zadel geleend wat niet paste.. ze gaan toch van alles vasthouden en hun lijf verkeerd gebruiken, waar ze in de dagen/week erop last van gaan krijgen..
Wolin heeft vanavond met een nieuw vriendje gestaan .. Met een charmante ruin van 13 jaar en Wolin en hij waren stapelverliefd!! Niet helemaal de bedoeling, maar hij heeft er dus wel drie keer opgezeten , Wo is dan zo'n sloerie!! Ik hoop dat ze snel het land op mag, gewoon lekker tussen alle merries ... Maar ze vond het wel erg gezellig, in je eentje is ook maar zo alleen !
Oei, dat zou ik niet echt leuk vinden Lotte! Straks beschadigd die ruin haar nog! Ik weet dat mijn instructrice veel beter rijd dan ik. En aangezien ik dacht dat het aan mij lag/ligt dat ze wat minder gaat, zal er toch iemand anders haar moeten verbeteren. Maar ik ben er ook niet blij mee, dat begrijp je. Nu zit ik er zowiezo weer een paar keer zelf op, en dan zie ik wel of ze beter/slechter gaat.
Hij heeft gelukkig geen ijzers en gelukkig ging het ook niet lomp, was ook niet helemaal de bedoeling, dus we moeten er wel voor waken dat het niet iedere keer gebeurt natuurlijk ... Wo had er verder niks van, in tegendeel zelfs .
Ik heb mij vanavond ziek gemeld voor het tentamen van morgen. Heb een kop vol watten en heb goed griep. Heb dus totaal niet kunnen leren en ga ook niet stressen en hopen dat het goed komt. Bij ons moet nl minimaal een 4 halen om überhaupt te mogen herkansen en een herkansing kan nooit hoger zijn dan een 6. En aangezien dit één van mn betere vakken is heb ik daar geen zin in.
Vief heeft nieuwe schoenen Snoekiej balen dat je nog geen zadel hebt! Pb is ziek Wl hahah lekker paard heb je de "sloerie" Kim gefeliciteerd met je tentamen! Noor mooi huis en bak! (wil ik ook wel)
Las wat over spring schoenen, die van mij heeft XXL nodig anders trapt meneer zijn ijzers af heb nu gewoon simpele van Harry's horse van rubber en blijven tot nu toe het beste zitten (koste maar 10 euro dus ook niet zo duur als ze kapot gaan)
Over dekens, jackson heb ik vande week zijn 0 grams afgelaten, bij ons is het zo warm op stal dat hij wel zonder kan
Heb geister avond even gereden, men hij was druk, en wat star in de hand, vanavond ook er weer even op, dan maar even met een slofje om hem even er "door" heen te rijden. Morgen wedstrijd hier om de hoek dus ik ben benieuwd Zondag Etten leur
Als de nachten zo helder zijn, wordt het behoorlijk fris, vandeweek zat het tegen het vriespunt aan buiten en dan koelde het op stal ook heel erg af.. dus ik bekijk het per dag, overdag staat Wo met niks nada.. 's nachts afhankelijk van hoe koud het is.. Wo heeft amper vacht namelijk.. Ik hou niet van op-af-op-af, maar de temperatuurswisselingen zijn af en toe wel bizar ..
Sjieke schoenen Vief! Snoekiej, Het lijkt mij dat 1x rijden met een verkeerd zadel ook al teveel is. Balen dat de zadelmaker geen passend zadel meehad. Hoeveel zadels had hij mee? WL, Wat een sloerie die Wo. Succes met presenteren zometeen! Noor, Balen van het huisje. Ga je samenwonen of eerst in je eentje? Carolien, Ik heb echt nog nooit dat soort mensen aan de deur gehad. Ik zou gewoon meteen de deur dichtgooien na de mededeling 'geen interesse'! Rosalie is hard aan het klussen. Ik ben benieuwd naar de af-foto's! PB, Beterschap! Corien, Alvast succes voor zondag in EL.
Gisteren waren ze bij ons aan het gieren. Bah, wat een stank! Grote schoonmaak van de stal gehad (á 6 opgetopte kruiwagens...) Gelukkig komt vandaag de smid, gelukkig aangezien hij er woensdag met springen een ijzer had afgetrapt.
jipje_niekje
Geplaatst: 09-04-10 08:26
Goeiemorgen! @Vief: Sjieke schoenen hoor! Al zouden het voor mij ook 'zit-schoenen' zijn Ik kan helemaal niet op hakken lopen, heb dus ook altijd platte schoenen @Snoekiej: Balen dat ze geen passend zadel hadden! En hopelijk gaat Vorstin toch weer lekker lopen! @PB: Beterschap in ieder geval! Maar toch een rare regel bij jullie met herkansen, gelukkig hebben wij dat anders bij ons... @WL: Succes met je presentatie! En fijn dat Wo toch weer met een vriendje buiten heeft gestaan, al was ze dan gelijk helemaal in 'love'. @Noor: Jammer dat het huisje niet voldeed aan jullie wensen, maar er komt er vast 1 die dat wel doet! @Caroline: Ik heb ook een vreselijke hekel aan dat soort mensen langs de deur, ben dan meestal ook behoorlijk kortaf @Rosalie: Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! @Mo: Hopelijk krijgt je paard weer mooie nieuwe nikes vandaag! @Corien: Hopelijk wil Jackson vandaag wat fijner aanpakken en kun je van het weekend lekker rijden op je wedstrijden!
Ik ben gisteren nog even naar dressuurles geweest met Jipje om hem weer enigzins in het gareel te krijgen na de cross na ongeveer een half uurtje begon hij flink te sjouwen, voelde toen wel erg lekker. Hij kauwt alleen op dit moment heel erg op zijn bitje en wil linksom ook nog wel eens wat lastig zijn in het begin, ga zo dus maar is even de tandarts bellen voor hem om te kijken of dat wel helemaal goed zit in zijn bekkie
De springclinic van morgen wordt ineens niet door Michiel gegeven, maar door ene Krista Hoogendoorn. Kent iemand haar?
Ja hoor, voor zover ik haar ken: Christa is een leuke spontane meid, erg enthousiast, rijdt zelf veel jonge paardjes en rijdt ook Z (spr. dr.) ze doet trouwens ook aan SGW.
@ Bianca: fijn dat Frits weer naar huis mag! Moet hij nog 2 maanden rust, dat is wel lang zeg. Of gewoon rustig werken? @ Rosalie: fijn dat je bak al flink opschiet. Je buren hebben wel een flinke bak liggen zo te zien @ Mo: We gaan samenwonen. Wordt wel eens tijd na ruim 8,5 jaar heen en weer crossen @ Snoek: jammer van je springzadel. Soms is het lastig in te schatten hoeveel 'schade' een niet-ideaal passend zadel oplevert. Gewoon goed in de gaten houden! @ WL: succes met je presentatie @ PB: Beterschap @ .. ben ik nog iemand vergeten? Sorry
Ons ideale huis staat te koop, maar uiteraard voor veel te veel geld + er moet nog voor zo'n 50 à 60 duizend aan verspijkerd worden. Nu hoeft dat niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar goed.. We willen daar toch eens gaan kijken hoe het 'voelt'. Gister flink voor vriendlief geshopt in Hoorn en daarna lekker bij Tabasco gegeten . Zo even aan het werk, het schijnt dat ik hier 'mijn troep' moet opruimen en dan vanmiddag even met Jer naar het Dijkgatbos. Moet wel alleen, dat wordt dan de eerste keer.
Ik zou echt niet op zulke schoenen kunnen lopen. Ik heb er nu ook met een hak (blokhak) van 5 cm. Maar als ik daar een half uur op door de stad loop dan gaan mijn voeten echt kapot.
Snoekiej
Geplaatst: 09-04-10 11:00
Goeiemorgen! Ik heb straks even een paar uur werkgroep, en vanmiddag ga ik lekker naar stal. Verder weinig te beleven
Beterschap PB Lekker weekend heb je Corien Mo, hij had 3 zadels gevonden in Vorstin's maat. Springzadels met een brede/extra brede boom zijn lastig te vinden. Twee van de drie (Stubben Siegfried en nog eentje) waren te smal, van Stubben zou ik een op maat gemaakte moeten hebben, want de breedste boom is te smal Dat zegt wel iets. De derde bleek door een foutje een vzh zadel te zijn ipv spring, dus dat werd zowiezo al niets. Ik kijk nu zelf ook een beetje op internet, en als ik iets zie kan ik hem bellen. Ik heb Christa Hoogendoorn ook wel eens gesproken op een clinic bij ons. Toen kwam ze niet heel aardig over, maar ik heb verder geen idee hoe ze rijd. Succes met je presentatie Lotte Fijn dat Jipje zo lekker liep gisteren Benthe! En idd altijd fijn om te laten controleren of alles nog goed zit. Lekker dat Frits naar huis mag Bvw! Ben benieuwd Noor! Zijn jullie al wel wezen kijken? Succes met 'jouw troep' opruimen En veel plezier in het Dijkgatsbos.
_Noor
Geplaatst: 09-04-10 11:06
Snoek: ik heb een Seabis-zadel (Piet Raaijmakers) gekocht een paar maanden geleden. Ben er erg tevreden over. Zit een verwisselbare boom in. http://www.seabis.de. Ze is bij mij ook aan huis geweest, maar weet natuurlijk niet hoe dat zit voor een andere regio.
We hebben al eens 's avonds/'s nachts met onze neus tegen de ramen staan kijken ja (er wonen geen mensen meer hoor! haha), maar we zijn nog niet binnengeweest.
caro29
Geplaatst: 09-04-10 11:13
Goedemorgen
Ik heb zo vast geslapen vanacht dat ik nu over het Mount Everest gebergte zit te kijken . Mega wallen onder mijn ogen.
Wilden vanmiddag even naar Westerbork en dan de paarden doen maar mijn energielevel is nog zo laag dat ik morgen alleen ga lopen. Ga nu even op de fiets de stad in om homeopatisch spul te halen voor mijn keel als ze het hebben. Er is markt dus zal wel lekker druk zijn.
@ bvw fijn dat frits naar huis mag. Misschien herstelt hij dan ook sneller. @ noor veel plezier @ dijkgatbos.