[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:31

Hier is Jitske weer
Afgelopen week even niet zoveel gebokt,
moest even wat punten voor school omhooghalen en voelde me niet al te geweldig..
nu lekker een weekje vakantie
zaterdag kon ik niet trainen omdat ik van half 2 tot half 10 moest oppassen, en dat zou ik dus nooit redden (en was al hele tijd van tevoren afgesproken, en niet mijn 'eigen' oppaskinderen, dus is l*llig om af te zeggen)
Ik baal wel, mama kan woensdag geen vrij krijgen, dus moet ik eerst nog vervoer zien te regelen voor woensdag, anders kan ik dan ook niet trainen!
Gisteravond naar de verlichte optocht in Boven Leeuwen geweest, was leuk, maar wel heeeeeel koud!
Leuke foto's trouwens allemaal van het trainen!

MM; vervelend dattie je op wedstrijd zo laat zitten

Vief; is het nog een beetje gelukt met je werkstuk? En alvast succes zaterdag met je M2debuut, maar dat gaat vast helemaal goedkomen!

Simmie; jammer dat je Djinny niet start in Chaam, maar als het dan door te weinig voorbereiding niet goed zou gaan zou het vertrouwen ook weer weg zijn, en dat zou ook zonde zijn.

Jiska; met dat springen gaat vast helemaal goedkomen! Succes met je rijlessen en examen nog trouwens!

JJ; fijn dat de nieuwe het zo goed deed en Andre af en toe ook hielp!
en veel plezier met mooie hengsten kijken met gomir!
En fijn dat Uniek zo goed sprong!

De rest ben ik alweer vergeten

Heb gisteren nog even heerlijk buitengereden, lekker gecrosst langs de dijk
Zometeen ga ik maar eens verder met mn verkleed-springen-outfit voor zondag

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:36

Jammer Sim, maar wel verstandig. Ik baal ook al zo van Chaam, had daar graag de M cross gereden.

Scum

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:42

Goede beslissing Sim. Zeker als je M zou moeten is dat meteen erg hoog zonder die voorbereiding.

Lielle, ik ben gisteren ook al naar de optocht geweest, maar die van vandaag is ergens anders.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:56

Lieve Mona

Ik ben ten einde raad en zou graag uw advies willen.

Enkele dagen geleden heeft een van mijn diensmeisjes de verblijven van de werkpaarden niet goed afgesloten. Midden in de nacht werd ik wakker.

Juist die nacht had ik mijn schoonheidsslaapje heel hard nodig, omdat mijn personeel mij mee had genomen naar een zeer zware crosstraining. Alleen al om daar tussen gewone werkpaarden de lopen was een grove belediging voor mij. Dus toen ik na lang tobben eindelijk in slaap viel gebeurde er iets vreselijks.

Ik hoorde wat gestommel en opeens hoorde ik een deur schuiven, midden in de nacht! Daarna wat geklots en toen wat gemurmel.
Doodsbang was ik!
Er was dus een dief in mijn paleis. De dief heeft een half pak hooi gestolen, en ook nog geplast in de koninklijke gangen!

Omdat het zo donker was kon ik niet precies zien wie het was, maar in ieder geval was de dader een man, en ongeveer 1.83 groot. Hij heeft zich ook in de hoftuinen begeven, alwaar hij zich gerold heeft in de Royal Sandbank. De schoft!

Enkele uren later werd het licht, en ik was op van de zenuwen. De hele nacht heb ik niet meer kunnen slapen, en ik ben bang dat de dader nog een keer terugkomt.

De volgende morgen heb ik mijn personeel de gang laten dweilen. Van de stress heb ik die morgen niets gegeten.
Ik heb de opperstalmeester een onderzoek laten uitvoeren en hij denkt dat het een van de werkpaarden is geweest. Dat maakt mij nog angstiger, want de werkpaarden hebben altijd toegang tot het paleis.

Wat moet ik doen?

HM.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:06

Lieve HM,

Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent van al die perikelen 's nachts!

Hoe haalt het personeel het ook in zijn hoofd om de werkpaarden zo dicht bij de koninklijke vertrekken te stallen? Tss, ik zou er hard over nadenken om wat nieuw personeel aan te trekken en dan een uitgebreid antecedenten onderzoek te laten uitvoeren en nog wat andere betrouwbaarheidstesten.

Voor wat betreft de dader: Eigenlijk kun je het hem ook niet echt kwalijk nemen. Het personeel is onzorgvuldig geweest en zo kon hij uw koninklijke domeinen bevuilen en van de koninklijke dis snoepen.

Tenslotte raad ik u aan om de beveiligingsmaatregelen flink aan te scherpen! Neem zelf lekker een paar daagjes vrij en ga naar een kuuroord en laat u zich lekker verwennen!

Liefs en veel sterkte, Mona

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:27

*proest*

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:13

gomir schreef:
Zit nog te piekeren hoe ze heet

Dat is netjes zeg! Ik heb jou volgens mij bij het losrijden gezien

Met een P?????
Geen idee...
Maar je kan mij wel gezien hebben !!!
Maar nu ben ik wel benieuwd wie jij bent
( ik had een donkerblauw bijna zwart jasje met een bordeaux vest.. en een sjaal En een blauwe paardrijbroek met roze sokken (met strepen) En ik had witte met blauwe addidas schoenen aan

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:22

Hahaha
Arme HM

Ik ga zo m'n moeder maar even meeslepen naar Sammie, heb net twee uur heel actief gegymd en heb geen zin om naar Sam te fietsen
Nou maar hopen dat het lukt
Op de vijver zit trouwens geen ijs meer dus dat is wel een goed teken

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:24

Mmm.. mislukt
Ze wil me wel komen ophalen want ik ga echt niet door het donker terug fietsen
Nu eerst maar even wat thee drinken

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:35

hhaaha arme vief

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:33

Hm ik hoop dat u een betere nachtrust tegemoet gaat.

Vief: ahhh.. Wel goed voor je conditie

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:47

Lielle schreef:
viefdepief schreef:
Iemand nog een leuk onderwerp voor een werkstuk?
Mag echt van alles zijn als het maar origineel is en betrekking heeft tot een ontwikkelingsland (liefst eentje in Afrika)
Ben echt heel internet aan het afspeuren maar kan echt niks origineels bedenken

Had zelf zoiets bedacht als "Wat betekent olierijkdom voor de ontwikkelingslanden in Afrika?" of "Hoe kan de natuur in Afrika behouden blijven?"

Tsjaa..

Ik heb 5 jaar in Afrika gewoond, heb er oa informatica gegeven (voor SOS kinderdorpen) en op de ambassade gewerkt voor legalisatie van brondocumenten (geboorte-aktes en zo). Ik kan dus wel wat vertellen erover. Mn dat laatste is mss wel aardig, daar komt een hoop bij kijken en heeft ook te maken met immigratieproblematiek in Nederland. Als je geïnteresseerd bent, wil ik er wel telefonisch wat meer over vertellen.

L0ve, netjes hoor met paso Doble! Wat moet je straks starten met hem?

Ik mag M1 dressuur starten, Lsgw en Lspringen. Ik heb dispensatie aangevraagd voor b springen, gezien de leeftijd van paso doble en het feit dat het geen fantastiche springer is

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:52

Hallo allemaal!!!

Vief: wat k*t dat het slecht gaat met je broertje...PB me anders maar even.

De foto's van de trainingen van iedereen zijn echt gaaf!

Ik heb een beetje een tegenvaller. had me dus opgegeven voor zaterdag L springen met Piet. Ging mijn moeder even die dierenarts bellen, die hem behandeld had. Die zegt dat we beter NOG een maand kunnen wachten. Ik vind het echt balen... Heb gewoon het idee dat piet er makkelijk klaar voor is. Hij loopt echt super en met springen gaat het ook heel goed..

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:54

Scum: dat concours is in Well. Op ruitersport centrum seurenheide. Ken je het toevallig?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:58

scum:leuke fotos!!
Ook van marieke trouwens

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:00

kleine aanvulling van mijn verhaal. Over een maand mag ik alweer in het z rijden. Heel vaag dus, dat ik nu nog geen L rondje mag rijden.. >;)

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:31

Hoofdstel!!
Afbeelding

En onthoofd!
Afbeelding

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:57

MM:Mooi hoofdstel
Scum: _/-o_

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:46

Nou ik heb heerlijk gereden. Het eerste halfuur heb ik op een zeer interessant gespikkelde appaloosa gereden

Jeetje wat een k*t hagel zeg!
Maar Sam moest er toch echt aan geloven, want ik moest en zou de travers gaan oefenen
Had wel even het elastiekje eraan, vind ik soms net wat lekkerder, doe hem dan gewoon losjes om maar als hij dan soms even echt geen zin heeft kan hij z'n koppie dan niet echt heel hoog doen. Verder hangen ze eigenlijk gewoon los hoor!

Maar dus eerst even losgemaakt en wat galopwerk gedaan, wordt ie lekker warm en soepel van. Toen eerst nog wat contra gereden, leek me ook wel handig om z'n spiertjes alvast wat te strechen. Ging goed. Ging nu niet van M-X-A of een gebroken lijntje van 5 meter maar van M-E-A zodat je toch al een stukje van de korte zijde had. Ging eigenlijk best wel goed Paar keer sprong hij nog (half) over maar ook een paar keer dat het echt goed ging en waarbij ik ook niet heel veel been moest geven of erg veel in m'n handen had
Vooruitgang dus

Toen eerst nog maar even wat SB gereden en veel overgangen stap-draf-halthouden om hem net iets feller aan het been te krijgen. Toen eerst maar begonnen met de travers in stap. Die gingen echt heel goed
Blijft hij mooi door z'n lijf gebogen, zelfs in zijn hals
Had ook maar even de lange zweep gehad, waarmee ik hem soms net dat laatste beetje bij kon tikken.
Toen in draf, eerst een beetje verzet, maar toen ik iets meer binnenbeen ging geven ging het wel een stuk beter. Wel even met mezelf in de knoop gezeten, vind het echt moeilijk om er recht boven te blijven zitten, genoeg been te blijven geven, want omdat hij het moeilijk vindt zakt ie terug in tempo en dan ook nog de stelling voor elkaar te houden. Maar uiteindelijk vond ik toch wel dat het er een beetje op begon te lijken
Papa kwam me ophalen en die zei ook dat ie verrast was
Waren nog geen 4 hoefslagen, maar we zaten toch wel echt op 3, soms even 4 maar dat was nog een beetje moeilijk vast te houden.

Maar had wel echt het gevoel dat ie z'n best aan het doen was
Ook wel erg fijn

Jeetje heb der weer een heel verhaal van gemaakt

--> Minnie_Muis: Mooi hoofdstel heb je, de frontriem staat ook wel erg leuk op een schimmel!
Wel jammer dat je met haar gaat stoppen, maar met m'n vorige pony ben ik na een jaartje ook gestopt want de klik kwam ook niet. Heb met Sam nu zoveel meer plezier dan met Flame, ben echt blij dat we ervoor gekozen hebben om hem te verkopen. Soms is het gewoon beter..
--> Jitske, wat raar dat je nu pas vakantie hebt, dacht dat bijna iedereen vorige week toch wel vakantie had. Maar goed dat je school even voor liet gaan
En nu weer lekker bokken
--> Renske: Jammer dat je toch nog niet echt aan het werk kunt, maar doe maar even extra voorzichtig met Pietje, beter een maandje wachten dan straks weer met een kreupel paardje zitten. Gelukkig dat je Violin en Virma nog hebt Ik zal je zo even een PB sturen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:24

Ben ik ook weer eens.
Gomir ik weet wat ik gister belooft had, maar de merrie leek iets koliekerig en ik slaap slecht van mijn schouder dus om 21.00 ging bij mij het licht uit

Ik vond zowel Ot als dat andere paardje fijn crossen.

Simmie, Lielle en Scum leuke foto's en de crosskriebels komen meteen weer sterk opzetten. Simmie balen van Djinny,maar wel een heel verstandige beslissing.

Biem ik heb je gister niet gezien, wist ook niet wie je was dus het schoot lekker op Alleen esther en Frida gezien in de kantine.

Mijn paard had super veel zin om weer te crossen. Na 5 stappassen zag ze de inspringboom en ging ze met de staart in de lucht aan de ren
De cross zelf ging ze ook vrij hard, ze stond al te miepen in het starthok.

Ik heb nu extra veel zin in de training zondag en Chaam een week later.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:00

MM; ik dacht even dat ik Ienie zag op die eerste foto. Tweede foto lijkt er niet meer op.

Renske, ik heb ooit in Wel gereden op het Limburgs Kampioenschap, toen nog met een ander paard in het M. Maar voor de rest ben ik er nooit geweest. Het ligt in kring noord Limburg, en wij horen bij midden Limburg.
Dat is idd een groot terrein, maar zo zijn in Limburg bijn alle concoursen.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:07

Tjah Vief; hier is het nu carnaval, dus ook vakantie

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:18

Goede beslissing Simmie, op naar Etten-Leur met Djinny!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:20

kim koud hebben

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:22

angela kim opwarmen