[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:38

Handig dat kaartje!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:40

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:48

mooi dat ze van manege de veerkracht zo uitgebreid alles beschreven hebben.
En ook een mooi IC hebben ze gemaakt in de manege. Hopelijk gaat het voor hun weer snel de goede kant op

bianca in het rhino topic houd iemand dat bij. maar die link wordt bijgewerkt zodra er wat meer bij komt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:51

Hoi

@ Mooie laars Sannn! Sluit hij nu wel goed aan? Hij was eerst toch te wijd?
@ Noor vervelend is dat he, de hand op de knip houden! Ik ben daar ook al een tijdje mee bezig maar het is wel leuk om te zien hoe je rekening vooruit gaat ;)
@ Leli lekker getraind dus!
@ Margriet oei naar nieuws is niet leuk. Sterkte. Gefeliciteerd met het veulen.
@ Mirthe jak vingers in een snijmachine!
@ TG fijn dat er bij de Lingehoeve geen Rhino is! Iig een grote opluchting. Volgens mij vandaag nog familie van jou in de winkel gehad.
@ Annetje wat sneu voor Vies zeg! Paarden zijn zo hard voor zichzelf.
@ Noor wij hebben griekse gyros gegeten, lekker joh!

Ik heb weekend!!! *\o/*

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:53

Echt de complimenten voor de stallen die er zo open over zijn. Ik vind het jammer dat er zoveel geruchten zijn en maar weinig duidelijkheid.
Het werd een stalgenoot net via facebook zo ongeveer verboden om een buitenrit te maken. Het komt me nu zo de neus uit.

Heb fijn gereden vandaag, heb er een filmpje van. Lukt me nog niet helemaal om het voor elkaar te krijgen op internet...Wordt vervolgt... :P

Edit; Anne zal toch een geruststelling zijn dat het die spier is, en niet weer pijn in de rug. Hopelijk knapt hij snel op. :(:)
Marijke, goedzo..Nu op de bank zitten en rustig aan doen. ~~}>
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 03-03-12 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:55

_Noor schreef:
Auw, dus Anne. Arme Vies. Hopelijk knapt hij snel op.
Texelse, lijkt mij niet meer dan redelijk dat je dan geen startgeld hoeft te betalen, maar zo zal het wel niet werken...
FE, wat k.lote. Het vermoeden was er natuurlijk al wel, maar wat is het nu dichtbij zeg. Ik hoop met je mee dat het niet bij jullie komt.
Bonny, ik sta in Medemblik. Dichtbij elkaar dus! Ik heb onlangs nog bij Bria gestart :j

Toen was ik ringmeester, was eind januari toch op zaterdag avond :) Waar in medemblik sta je?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:56

San heel gave laarzen!
Anne wat sneu voor Vies, hopelijk knapt hij snel op

Ik snap het stalverbod wel maar het is wel irritant als je gewend bent om wekelijks met de trailer op pad te zijn naar lessen. Maar goed zo heb ik rustig de tijd om te bedenken wat mijn nieuwe plan de campagne wordt voor het springen (behalve mijn paard in vlechten nu verzorging volgens de nieuwste paard en sport een punt gaat worden).

Ferrose was vandaag braaf met longeren. Ze begreep over het algemeen dat ze geen klappen krijgt met longeren en liep zelfs stukken met haar neus op kniehoogte :D Nu zelf zo braaf zijn om het longeren vol te houden

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:02

_Noor schreef:
Jee, wat een verhaal Rowo. Wel goed dat ze er zo open over zijn! Maar ik ga er toch wel een beetje vanuit dat het paard op de Lingehoeve in quarantaine heeft gestaan..
Karen, ik zou het voor mezelf wel een prettig idee vinden om Vossie te laten testen :j . Better safe than sorry toch? :)

Testen is inderdaad handig. Als het om de neurologische versie gaat liggen ze binnen 3 dagen en staan ze nooit meer op. Die entingen schijnen toch nog niet zo stom te zijn, een paard dat niet geent is gaat zeker dood maar een paard dat geent is kan vaak nog gered worden.

In het bos rijden etc is allemaal gewoon veilig, vandaag heeft een vriendin van mij nog een DA gesproken. De kans dat een paard iets oploopt bij een buiten wedstrijd of training is nihil mits het paard natuurlijk geen contact heeft met andere paarden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:06

De neuro variant kunnen ze ook overleven hoor. T blijkt dat het virus met name fataal is voor de zwakkere en oudere paarden. Maar ja, tegen deze variant valt niet te enten.

Hier in Twente is ook rhino vast gesteld, de abortus variant. Bedrijf heeft het eerst verzwegen en is tot afgelopen donderdag gewoon op concours gegaan. Nu hebben ze het eindelijk toch toegegeven en bedrijven in de omgeving op de hoogte gesteld.

Verslag van de Veerkracht is idd heftig. Je zult het maar meemaken. Vnvd komt het op HvN.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:07

Indrukwekkend hoor dat verslag van de Veerkracht |( . Ook goed om te lezen dat paarden aan het opknappen zijn.
Zijn de paarden daar geënt trouwens? Of heb ik daar overheen gelezen :o ?
Spannend in Woubrugge en omgeving :(:) .

Ferrose is lekker gelongeerd.
Jer heeft netjes over balkjes gegalopeerd.
Noor gaat geloof ik lekker eten (of koken en daarna eten :9 ).

Behalve dat we iets aan Giga's conditie moeten doen voor het crossen, moet dat ook aan die van mij geloof ik :oo . Ik ben zo stijf als een plank van het sjouwen met die paar hindernissen >;) .

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:15

MM wat vervelend dat je zo'n last hebt van je zwangerschap zeg. Jammer ook dat het werk niet meedenkt.
Huttenkase als afdrijver ken ik niet, maar dat is o zo lekker met een beetje zout, peper en dan op een ontbijtkracker! :9
Moo, die koeientas vind ik echt verschrikkelijk. Ik zou ook niet weten wat voor outfit daarbij zou passen
Snoek heeft haar nieuwe paard op stal staan! Echt heel leuk voor je!
Ik zag mooie laarzen.
Las heel veel over afmeldingen en afgelaste wedstrijden.
Leliaard leuk dat jullie zo in de wei kunnen trainen! Als Vies weer goed is wil ik ook nog een keer een kliko springen. Gaat alleen wel even duren vrees ik, ik moet straks nadat de buikspier niet meer pijnlijk is weer opbouwen met de rug en de pezen en denk dat ik pas na de zomer een keer aan een hindernisje moet gaan denken.
Mistid en Margriet hebben een veulentje op stal! Gefeliciteerd! *\o/*
TG dat is fijn nieuws. Hoe doet de Vos het? Of is het nog hetzelfde?
Ik lees over een paard in Woubruge met rhino... balen! Verslag van de Veerkracht heb ik vanmiddag ook gelezen. Ook al wist ik het al, ik ben er toch wat van geschrokken. Het zullen je dieren maar zijn die er zo hulpeloos bij hangen! :(:)

Danielle, het is inderdaad wel een opluchting dat het niet weer de rug is, maar ik voel me wel heel erg schuldig dat ik steeds een singel om gedaan heb en hem elke keer op zijn donder gegeven heb wanneer hij pootje wilde lichten tijdens het borstelen. Hopelijk is hij snel weer pijnvrij :) Dan kan hij het me vast wel vergeven!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:23

Aangrijpend verslag van de veerkracht. Hopelijk blijft het bij die ene merrie die is ingeslapen.

MM, paarden die teveel vocht vasthouden geven ze bleekselderij voor de keuring. Moet je wel onwijs van plassen denk ik, paard bij mijn vorige stal kreeg het en die dreef temet der box uit. Ze bleef wel mooi strak in der vel.

Mijn paarden hebben eigenlijk nooit contact met andere paarden, ik probeer dat altijd te voorkomen en ben nooit zo van het geneuzel op wedstrijd. Met een overnachting is het wa anders, maar ik laat ze nooit bewust neuzen. Merrie heeft een heel snel voorbeen en gilt ook vreselijk :o

Noor, dank je. Vond ik ook, ze is voor haar doen ook helemaal dik :D

Margriet, lekker zulke mensen die even van het een naar het ander hoppen met de hele familie en een virus waar toch wel serieus voor gewaarschuwd wordt.

Wordt af en toe wel flauw van dat rhino topic. Vragen worden tig keer gesteld (lang leve google) en dan verzinnen ze steeds weer iets anders. Laatst was er iemand bang dat ze moest douchen voor en na het voer halen, want daar kwamen ook paardenmensen. Klopt, maar zolang je geen andere mensen bespringt is er niets aan de hand.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:23

rowo schreef:
De neuro variant kunnen ze ook overleven hoor. T blijkt dat het virus met name fataal is voor de zwakkere en oudere paarden. Maar ja, tegen deze variant valt niet te enten.

Hier in Twente is ook rhino vast gesteld, de abortus variant. Bedrijf heeft het eerst verzwegen en is tot afgelopen donderdag gewoon op concours gegaan. Nu hebben ze het eindelijk toch toegegeven en bedrijven in de omgeving op de hoogte gesteld.

Verslag van de Veerkracht is idd heftig. Je zult het maar meemaken. Vnvd komt het op HvN.

Klopt, maar voornamelijk als ze geent zijn kunnen ze de neuro variant overleven. Als ze niet geent zijn wordt dat toch al lastiger.

Het virus is ook binnen ongeveer twee uur 'dood' dus je hoeft je niet tien keer per dag om te kleden. :Y)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:01

:wave:

Bah.. Wat naar om dat verslag te lezen, al was ik ergens ook wel weer benieuwd hoe het zou gaan met de behandeling van een stal met zieke paarden..
Mendy: Wat een handig linkje
Karen: Fijn nieuws!

In Den Bosch weer de nodige dozen uitgepakt, bed laatste likje verf gegeven dus die kan vriendje mooi in elkaar zetten morgen zodat we niet meer op de grond hoeven te slapen :P Ging ik even bij de badkamer kijken hadden die pipo's onze ultra-lage douchebak zo ingebouwd dat hij alsnog 17 cm boven de grond uitstak. Vriendje vond het al verschrikkelijk lelijk, maar ik zag gelijk een nog groter probleem... Het plafond is niet zo hoog en zo kon hij dus niet meer rechtop douchen :x Maar goed dat er nog iemand oplet := O:) Daarna gingen we in de stad nog even een hapje eten, maar vriendje was echt helemaal van slag. Begon al dat hij nooit meer iets liet verbouwen en dat hij liever nieuwe auto had gekocht ipv douche laten verbouwen.. :(:) Gelukkig is het vanochtend met een plan B toch nog een soort van goedgekomen al gaat het bij de badkamerzaak nog wel een staartje krijgen, want die hebben inmiddels al meerdere dingen verkeerd voorgelicht/uitgewerkt...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:06

De abortus variant is altijd wel ergens toch?

Ik moet gewoon maandag even bellen met de kliniek en goed overleggen. Was weinig nieuws over vos, hij deed het goed. Dus dat is fijn om te horen.
Ik neem aan dat de Lingehoeve het toen nog verdachte geval goed in quarantaine heeft gehouden en maatregelen heeft genomen. Maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje.

Anne, he arme Vies.. :(:)
Marijke, oh mn zusje :D

TG even goed achter zn veren aan gezeten, liep echt heerlijk. Echt fijn nu met een goede bodem. Bari was weer lekker heet. Morgen maar even springen met het nieuwe materiaal :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:24

PFfff, dat is ook wat Vief :roll: . Je moet eigenlijk ook bovenop die verbouwers blijven zitten altijd ~~}> .
Wat sneu van Vies z'n buikie :(:) .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:30

Ik heb vanmiddag mn kledingkast maar eens onderhanden genomen en ga denk ik hetzelfde als Vief doen. Ik heb echt zoveel dingen die ik amper heb aangehad dat ik eigenlijk voorlopig alleen een nieuwe spijkerbroek nodig heb.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:32

Lekker dan Vief, wat een gedoe kan een verbouwing dan geven.

TG Fijn dat Vos het goed doet en hopelijk is hij snel weer lekker thuis.

Zou niet graag veearts zijn op dit moment. Mijn vriendin is paardenarts en wordt de hele dag platgebeld. (ook door mij :o )
Nou is dat niet het ergste natuurlijk. Maar het gedoe wat het werk extra met zich mee brengt is natuurlijk giga.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:39

Het hele rhino gebeuren houd ik me verder niet zo mee bezig,wij zijn toch vrij geisoleerd. Geen concoursen want die worden toch afgelast. Ik vind het alleen wel een eng idee dat ik toch heel veel mensen in paardenkleding, regelrecht uit de stal aan de kassa krijg. Ik douche sowieso altijd voor het werk, maar die mensen hebben de producten minimaal 2x vast (uit het schap pakken en op de band zetten) voor ik het in handen krijg, dan met geld geven raken onze handen elkaar ook vaak aan. Had er gister ook een aan de kassa, die had het hooi en stro gewoon nog aan zich hangen! En een meur, alsof ze baantjes in de mestbult had getrokken. Het is dan 2 uur actief, maar als ik iemand die de besmetting bij zich heeft aan de kassa krijg om 5 voor 6 bijvoorbeeld, ik de besmetting op mijn handen krijg, om 6 vrij ben, dan naar huis ga en ga trainen, dan kan ik om half 7 al wel in de stallen zijn. Nu is het wat omslachtig, maar toch.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:41

als je dan eerst goed je handen wast myrthe en andere kleren aan doet dan valt het wel mee

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:42

Filmpje is eigenlijk voor haar fokker, maar was wel trots op mijn creatie. :+

Perfect vanmiddag

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:42

Jeetje Vief dat is slordig!
Ka: Fijn dat TG zo goed liep.
Anne: Agos arme Vies.

Net het verhaal van de veerkracht gelezen. Erg heftig en heel herkenbaar. Ik ben momenteel vrij panisch op alles wat lijkt op rhino. Heb nl een paar jaar geleden een paard verloren aan neurologische rhino. Althans Avil xx heeft het toen overleeft, maar lichamelijk was hij helemaal stuk. Heeft daarna nog 3jaar op de wei gestaan, maar is toen ingeslapen. Jaarlijks had hij toch een terugval en kon op laatst niet meer opstaan en spelen in de wei.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:44

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:47

Wat erg lautje! Dat vergeet je je leven niet meer natuurlijk.

Gave fotoLelie.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:51

Nee, ik heb nog nooit een paard gezien met zoveel pijn. Je kon hem met 1 vinger omduwen en hij stond echt te creperen. Gekke is er nooit een positieve test geweest, maar hij had alle klassieke verschijnselen en de dierenarts zei ook het moet het zijn geweest.