[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:12

Vraagje:
Toen jullie springzadels gingen zoeken en passen, hebben jullie er toen ook een sprongetje mee gemaakt? Weet niet wat nou verstandig is om te doen vanmiddag

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:15

Heb ik wel gedaan Snoek :j
Heb er verschillende gepast en dan voel je toch hoe dat voelt boven de sprong zeg maar.
Hoeft geen reuzensprong te zijn natuurlijk!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:17

Ik heb ook nog van die kleppers liggen. Springschoenen die uit stukjes bestaan denk dat het dezelfde zijn als die van Roos. Worden de paarden lekker druk van maar ik gebruik ze niet meer.

Mijn merrie was net een kanjer. Ze hebben net mest opgehaald met een grote kraan en 2 trekkers. De trekker stond met zijn neus tegen de bakrand aan en mevrouw deed alsof het dagelijks gebeurd. Keek alleen even en kon gewoon zonder spanning doorrijden ookal hing de grijper boven de trekker. Als ze nou normaal ook zo kan doen en niet zeurt om bakspoken.

@ snoekiej Rob Ehrens geeft super les. Paar jaar terug zou ik bij hem gaan werken toen hij nog op de havikerwaard zat. Het ging door omstandigheden toen niet door maar had 3 dagen meegewerkt en qua rijden al heel veel goede tips gehad. Die dvd lijkt mij erg interessant

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:44

Middag!!

Nou vanmorgen om 9 uur op school, zijn er even geweest, voor Jan Doedel :o .. het zijn echt relaxte weken, die schoolweken, maar we voeren ook wel echt geen klap uit := ... Je moet er verplicht aanwezig zijn, daar gaat het voornamelijk om...

Ik heb voor Wolin, die simpele rubberen met klittenband sluiting van een tientje :D , die bevallen me het allerbeste, ik heb ook een paar van Indra en een paar van Eskadron met bont :) . Rubberen haal ik bij de plaatselijke ruitershop, ik voel ze allemaal, want er mag absoluut geen giet-rand in zitten voor Wolin.. Ik heb geen springschoenen met zo'n draaiknop of die om de verzenen van een paard passen :n , Wo heeft iets ondergeschoven verzenen, dus dat zit dan niet lekker.. En die Westropp dingen :o , wat een herrie!! :))

@Snoekiej: Leuk hoor, springzadel uitzoeken! ;) Als het kan, zou ik wel een sprongetje maken :) . Ik ben later nog een keer gaan springen met Annalina, waar jij toen ook op had gereden :) en heb met haar gesprongen met mijn zadel, kon ik mooi mijn eigen zadel ook even voelen.
@Kim: Nou he... geen nieuws waar je blij van wordt := ...

Heb net zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalige brownies gemaakt :D !! Ze zijn echt lekker :9 ..
Heb net wat aan mijn diff gedaan, zometeen maar weer :) .

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:52

Snoekiej schreef:
Vraagje:
Toen jullie springzadels gingen zoeken en passen, hebben jullie er toen ook een sprongetje mee gemaakt? Weet niet wat nou verstandig is om te doen vanmiddag

Om te weten of een springzadel goed is moet je er toch echt wel mee springen! Je kan dan zelf goed voelen op welk zadel jij het fijns zit op de sprong (sommige zadels kunnen je nl ernorm helpen met een juiste houding en andere werken dit juist tegen) Ook kan het gebeuren dat een zadel die normaal goed ligt toch gaat schuiven door het springen, daardoor is het wel verstandig om er mee te gaan springen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:57

mo_van_dijk schreef:
Scum, jij hebt dan ook een erg groot paard. Qua hoogte valt die van mij echt mee en hij is erg slank, alleen die benen..... :D

Maar hij heeft wel maat 4. De hoogte van het paard maakt ook niet zoveel uit bij springschoenen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:13

Bedankt allemaal! Dan zet ik gewoon even een sprongetje neer straks. Ik kan nog maar heel weinig doen (zeker omdat ik zondag ga crossen), maar een paar keer een sprongetje kan wel :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:21

Lotte: Wat verdrietig.. Zal inderdaad wel even stil in huis worden als de logeerteckel weg is :(:)
Shanouk: Leuk zeg zadels passen :D Hoop dat er iets passends bij zit!
Kim: Idd niet echt fijn... Hoop dat je hem gehaald hebt :)!
Benthe: Wat vervelend dat het nog steeds niet goed is :( :(:)

Heb voor Woll ook XL springschoenen nodig. Het eerste paar heeft ze al gesloopt, maar dat waren gewoon rubberen. Heb nu neopreen beschermers van HH, maar die zijn best lomp. Misschien ook maar eens naar iets anders kijken.

Verder ben ik een beetje stil want ik ben heel druk met Statistiek leren. Morgenochtend tentamen.. Ben heel benieuwd, hoop zo dat ik het vak nu eindelijk kan afsluiten :)! Ga nog even soggen om een pakketje weg te brengen en dan weer druk aan de slag. Postbode hielp gelukkig ook een beetje mee, kwam mijn nieuwe pumps brengen, ben helemaal <3 (http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... spump2.jpg & http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... sspump.jpg )

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:40

Kan je daar op lopen Vief?
Koop zelf ook af en toe van die prachtige hoge hakken, maar trek ze nooit aan. :+

Ik zit ook te studeren. Helaas ben ik hartstikke ziek geworden. Even aankijken of ik mij morgen ziek meld.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:56

Vief, die zijn mooooooooooooooooooi!! Daar hou ik ook wel van, jammer genoeg kan ik met zo'n hak niet lopen , daarnaast word ik dan ook 1.91 m, niet heel charmant :o ... Maar ze zijn ontzettend mooi! ;) Bij Invito heb ik vandeweek een paar hele leuke sleehakken gezien, alleen had Wo harder nieuwe schoenen nodig dan ik ;) . Succes met Statistiek leren :wave: ...

Net met een vriendin mee geweest naar het ziekenhuis, is nooit leuk als je in je eentje daarheen moet, daarnaast horen twee meer als één ;) .. Straks maar weer aan de studie, heb morgen een afspraak met mijn begeleider en ik heb nog helemaal niks, dus ik knijp hem wel een beetje :\ ...
Nu richting Wolin, want het weer is aardig opgeknapt!! :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:15

Wat een gave schoenen Vief!! Ik zou daar echt niet op kunnen lopen. Mijn pumps met best hoge hakken heb ik geloof ik 2x aangehad.... :o Succes nog met je statistiek
PB: Balen dat je ziek bent, beterschap
Lotte: Veel plezier bij Wolin.
Snoekiej: Succes met zadels passen. Hopelijk zit er wat voor je tussen :)

Ik heb voor mijn paard van die neopreen springschoenen. Die van mij heeft van die kleine ponyvoetjes dus ik heb nooit problemen met de maat. Maar ik denk dat ik eens nieuwe aan moet schaffen, want ze gaan best snel kapot.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:27

Mooie schoenen Vief! Voor mij ook een te hoge hak. Heb hier in de kast een stel Prada's die alleen maar mooi staan te wezen. Misschien een keer aan naar een 'zitfeestje' ;).
Lotte: groetjes aan je bijzondere paard ;)
Shanoek: succes!

Net bij het huis wezen kijken. Beneden en buiten was leuk. Boven echt te klein. Dus we zoeken weer verder.... Straks even met vriendlief naar Hoorn, shoppen (hij) en eten (wij).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:29

ik ben er ook weer van mijn tentamen, die ging echt bagger!
Op mijn stage kreeg ik een 7 waarmee ik het stage onderdeel "genetica" afsluit met een 7,5 :D
Vief wat een enorme hakken! Ik vind de kleur trouwens niet zo mooi maar volgens mij is dat wel in...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:37

Van die 'zit-prada's' heb ik ook :P Prachtige lak laarzen met een hak van 9cm. 2x aangehad :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:54

peanutbutter schreef:
Van die 'zit-prada's' heb ik ook :P Prachtige lak laarzen met een hak van 9cm. 2x aangehad :+

'Zit Prada's' _O- .. vooral niet proberen te lopen dus :')

@Noorwijdenes: Jammer van het huis, maar er komt vast iets helemaal leuks op jullie pad :D ..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:59

Ik krijg steeds van die verkoop figuren aan de deur van energie maatschappijen. Gisteren Electrabel, vandaag Oxio morgen Essent??
Wordt er zo flauw van want als je zegt geen interesse dan blijven ze door zeuren :+ :+ . Hebben jullie daar ook last van?

@ vief leuke schoenen.
@ noor balen van het huis. Ik weet er nog wel in maar dan moet je wel naar Drenthe verhuizen :D

Ik kan alleen hoge hakken aan als ik geen ontsteking in mijn voeten heb. Dus meestal schoenen met een klein hakje aan tot zeg maar 5 cm.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:06

Jeeeeeej! heb mijn tentamen gehaald :D *\o/* . De antwoorden staan op internet (meerkeuze), en heb het net even nagekeken. We moeten 65 % goed hebben, dus we mochten niet meer dan 17 fout hebben en ik had er 14 fout :). Yes, als ik nou het project ook goed heb gedaan dan ga ik gewoon rustig naar Thailand en heb ik alles tot nu toe gehaald dit jaar :). Dat zou fijn zijn.

Ik ga nu eerst een buitenritje met Sofie maken :D.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:05

wow super kim! gefeliciteerd :D

Noor, drenthe is erg mooi hoor bij ons in de straat staat ook nog een erg leuk huisje te koop ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:20

Hartstikke mooi Drenthe, wel een béétje uit de richting. We zoeken hier nog maar even verder hahaha ;)

PB: goeie term 'zit-prada's', die hou ik erin :D

Kim gefeliciteerd!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:33

Lijkt mij ook zo leuk he, huizenjacht! Moet nog maar even wachten daarmee...
Kim, het gaat lekker dus op school! Super!

Ik ben vanmiddag lekker met de bak bezig geweest. De omheining van één lange zijde (40m) is nu klaar, morgen weer verder! Straks nog een dressuurlesje en morgen verder genoeg tijd om spulletjes klaar te maken voor Westerbork.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:19

leuk! ben benieuwd hoe je bak wordt!

Ik heb zo 8tal training voor een onderlinge 8tal wedstrijd. Heb Wiso uitgeleend voor het 8tal en ik doe zelf mee met Helvetia, dus heb het wel makkelijk met wiso!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:47

Hihi het zijn inderdaad 'zitten en mooi zijn' schoenen :+
Heb zelf nogal niet meewerkende tenen (kunnen niet voldoende buigen, dus lopen zal maar heel even kunnen wil ik de dag erna nog gewoon kunnen lopen.. ;( ) maar goed, het oog wil ook wel eens wat ;)

Kim: Wat super van je tentamen *D
Rosalie: Ben ook benieuwd naar je bak! Wel een voor/na foto maken he? ;)
Noor: Jammer dat het huis het niet helemaal was..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:53

Daar ben ik weer!
Helaas nog niets gevonden. We waren gauw klaar. Alles wat de zadelmaker meehad pastte niet. Hij komt dus nog een keertje terug! Zondag dus op mijn dressuurzadel springen := Deed ik eerst ook met mijn oude, maar deze heeft toch een wat diepere zit := Had gelijk problemen met mijn borsttuig, want dat 3 van de 5 punten kan ik nergens aan doen. De bovenste twee kan ik gewoon aan de ringetjes bovenaan klikken, maar die daar onder niet. Op mijn springsingel zitten daar twee ringetjes, maar die kan niet aan mijn dressuurzadel. Heb nu 2 extra gespjes eraan geklikt, en dan past hij net aan de singelstoot. Alleen die onder de buik is lang niet lang genoeg, dus daar moet ik nu nog even een singellus voor lenen.

Vraagje weer aan de coolbootsgebruikers hier:
Ik haalde ze net van de benen af, en de benen en de binnenkant van de beschermers waren warm. Ze hadden er tussen de 10/30 minuten om gezeten. Hebben jullie dit ook wel eens? Wat doen jullie eraan?

Vorstin ging met rijden helaas weer wat minder lekker. Soms als je wat extra been geeft om de achterhand er net wat meer onder te zetten, dan maakt ze een soort hupje (tenminste zo voelt het). Vanaf de kant is het niet te zien. Net of ze dan een been vergeet en even een holle rug heeft. Ook verruimen kan ze nog echt niet, dan maakt ze constant dat soort passen. Heb echt geen idee meer waar het aan kan liggen. Kan ik haar niet goed rijden, zitten haar spieren toch nog niet lekker, is het doordat ze soms in de buitenbak loopt en zich dan druk maakt (en ze dan dus ook haar rug blijft wegdrukken), ligt het aan mijn instructrice's zadel (die 1x per week gebruikt wordt)? Ik weet het echt niet meer. Morgen en overmorgen longeren en maar even niet buiten los, en dan hopen dat ze met de crosstraining lekker gaat.

Mooie pumps Vief! Ik kan nog geen pas op hakken zetten :+
:(:) PB. Succes met studeren
Veel plezier bij Wolin Lotte!
Jammer dat het huis weer niets was Noor!
Balen van je tentamen Bvw! Maar super cijfer voor genetica :D
Ik heb er geen last van Caroline! Hier niets aan de deur gehad
Superrr Kim :D
Ben benieuwd hoe je bak wordt Rosalie!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:02

Jeetje wat lastig allemaal Shanouk :(:)
Waarom heeft je instructrice er een ander zadel op? Zou namelijk zeker als ze zo snel last heeft denk ik toch liever mijn eigen zadel erop willen hebben :o Wat loslopen betreft.. Geen idee. Wel interessant opzich :)

Ga maar weer studeren :evaw:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:10

Dat heb ik liever ook niet, maar van mijn zadel krijgt ze heel veel last van haar lijf. Dus ze gaat er alleen met haar eigen zadel (die een veel te smalle boom heeft en iets achterover ligt) op, en dan 1x per week ofzo. Daarna gelijk zadel eraf en dan stap ik aan de hand uit.