[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:48

Ik zou hetzelfde doen als Aldislamp, dus de achtergrond in het groen en de sterren in het beige, dat komt het meest overeen met de verhoudingen op je dekje. Maar ik vind algemeen genomen een donkere achtergrond met lichte details mooier dan andersom.

Icaro heeft langs vaderskant een halfbroer en halfzus die elk Z-ZZ springen (1.30 en 1.35). Zijn moeder zou 1.40 gelopen hebben en langs die kant ook nog een halfbroer die 1.35 springt. De moeder van de moeder heeft 8 nakomelingen waarvan er 3 1.40/1.45 springen en 1 loopt 1.20
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1493656

Proficiat aan alle goeie resultaten en goede jumpings dit weekend :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:55

Shuddy heeft snelle genen in zijn bloed, dat ist. :P
Grootvader is de bekende Northern Dancer. Een omschrijving die ik van hem vond:

Northern Dancer stond bekend als een lastpak, hij zou er alles voor doen om zijn jockey er af te werpen.

Lastpak, ik weet waar hij het dus van heeft. :+

meer info hier: http://www.bokt.nl/wiki/Northern_Dancer

Shareef Dancer staat ook vermeld als 1 van de bekendste nakomelingen en stakeswinnaars, die zit ook in Shuddy zijn bloed.
Dusja snelle genen genoeg haha. :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:16

Nèh tis beslist! Groene ondergrond met beige sterren. En als t nie mooi is, heb ik pech :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:41

Een ster, die aan de hemel straalt, die jou nooit meer verlaat :)ddd

Sorry, kon het even niet laten haha.

Wat betreft setjes en kleuren: mijn vriend heeft weer een hoofdvogel afgeschoten. Ik had eerst oranje/bruin maar wou ook eentje limegroen/donkergrijs (omdat ik met de oranje/bruine ook gewoon op jumping ga). Onlangs in Londen een limegroen/grijs uurwerkje cadeau gehad. Heel eenvoudig basismodel maar dat tegen water en vuil kan. Zijn excuus op dat moment: dan zie ik hoe laat het is en kom ik op tijd naar huis + het kan geen kwaad bij de paarden. Hij vindt ook dat mijn limegroen wedstrijdshirt (ook voor dressuur etc) me mooi staat. Ik blij natuurlijk, al vond ik het op zich beetje bijzonder dat hij enthousiast werd van een wedstrijdset.
Had daarstraks mijn moeder aan de lijn en ik vertel dat. Hoor ik op de achtergrond mijn stiefpa roepen "ja logisch, dat groen en grijs/zwart zijn dezelfde kleuren als Canondale, hij heeft niet voor niks zo'n zwart/groene fiets uitgezocht".

Ik had het kunnen weten :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:32

Ik heb ook sterren. Oo foto lijkt dat dat zo 1ster per vlak is, Maar in werkelijkheid zijn het er meer. Die ruitjes heb ik ook gehad geen aanrader, veel te druk.

Blits eijn halfbroer/zus lopen ook 130. Ook wel 6j. Ik weet dat het aan mij ligt want blits kan top springen..
Vierkanten

Afbeelding

Sterren
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:51

Heb intussen sterren besteld :) kan zijn dat het ook te druk wordt, dan heb ik maar pech ;)
Die blauwe sterretjes vind ik in ieder geval heel leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:56

Sterren vallen toch nog mee? Ik vind de ruiten op de eerste foto op je mouw wel heel leuk, maar op de cap idd wat druk.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:11

Jaa maar bedoel dat op de tekening 1 foto per vlak star. Terwijl als je hem krijgt staan er meer op.

Vond de ruiten idd ook te druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:18

Ik doelde op de foto, dat de meerdere sterren per vlak ook nog leuk zijn :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:20

Ohh oke! Ben terug mee hahaha!
Ik ben net gaan rijden met blits. Heel de piste voor mij alleen!
Volgend weekend ben ik voor een week naar new york. Ben eens benieuwd !

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:22

Zalig NY! Veel plezier!

Morgen zal ik toch maar een ritje met Shuddy maken. Spannend! :D Maar 'k zie hem superbraaf zijn want ja baasje dat is véééél leuker dan longeren. :+ Maar 'k ga niet te luid roepen hehe. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:39

Geniet van je reis! NY staat hier nog op het verlanglijstje, maar daar staan nog veel bestemmingen op :P Zitten ze daar momenteel niet met een flink pak sneeuw?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 22:00

Jaaa maar die is alweer aan het smelten. Of dat hoop ik toch haha

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:04

tgoh ik ben jaloers op iedereen die op jumping kan :( nog even doorbijten en m'n examens zijn gedaan.

@Antonius, Colorado heeft ook snel last van zijn spieren, ik geef hem magnesium bij. Misschien kan dat helpen? :) zeker in de winter kunnen ze wat gevoeliger staan aan hun spieren.

Ik vind de kleuren beige-donkergroen trouwens super sjiek! echt stijlvol

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:50

@Florence: ik hoop dat het in het echt ook sjiek zal zijn :D Bedankt alvast!
Zuivere magnesium is wel héél duur hé, geef jij dat? Ik geef wel van lannoo een vitamine e + selenium poeder bij, daar zit wel wat magnesium in maar niet zoveel.

Hanne: veel plezier met het ritje!!

Daapph: wauw naar NY!! Zotjes :D
Merk je nog iets aan Blits van zijn iets minder bloedwaarde? Moet je er iets voor geven?
Wat sterren betreft, ik heb van het merk Hows besteld, omdat het shirt dan exact dezelfde kleuren zijn. Denk dat jij capcover een ander merk is, en daardoor meer sterren heeft? Of niet?
Ik moet een week of 5 wachten... Zal net niet zijn voor de indoor cross in Gavere vrees ik, die is 28 febr en nu dus op 4,5 week. Maar ja, we zullen in ieder geval voor de gewone crossen in het nieuw zitten!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:46

Ah Florence troost je, ik ga maar weer wedstrijden kunnen rijden als het zomerseizoen begint. :P
Al kriebelt het wel héééééél hard maarja helaas wat veel kosten aan Shuddy. :) Al zal ik mss wel een les volgen als ik ergens tegenaan loop tijdens het rijden. :j

En dankje Antonius! Spannend! :D 't Is ook alweer twee maanden dat ik niet heb gereden pff! Op een jaar tijd al 6 maanden niet rijden, hopelijk dit jaar gans het jaar door! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:03

Ik hoop dat ze deze week de piste eens deftig slepen op stal, dan kan ik ook weer aan de slag. Nu is het alweer een mijnenveld geworden. Deze week wordt nog even vakantie voor de paardjes wegens verdediging eindwerk (morgenvroeg) en een examen (vrijdagochtend). Zaterdag mag Icaro weer mee op springles, zondag ga ik buitenrit doen en vanaf dan kan ik er ein-de-lijk ook weer invliegen.

Hanne, ik verwacht van jullie wel dat je gaat knallen tegen het zomerseizoen hoor. Kan niet anders met doorzetters als jij en Shuddy :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:21

Ik heb geen idee welk merk. Heb ook die tekening gebruikt om te bestellen.

Zag dat Hanne een leuke wandeling heeft gehad! Top!

Iemand enig idee, cas hoest tijdens het eten, niet op het hooi maar echt op het eten. Hij is niet gulzig. Tijdens het rijden hoest hij ook niet, evht enkel bij het voeren...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:31

Ik heb echt een zaaaaaaaalig ritje gehad! <3
Voornamelijk voorwaarts/neerwaarts gereden om zijn rug en de monnikskapspier aan het werk te zetten. Vooral dat laatste gaat het traagst om er weer aan te krijgen. Maar toch belangrijk genoeg!
Maar zo soepel dat hij was amai! Ik heb veel achten gereden en stelling en lengtebuiging heel gemakkelijk om te zetten. Superlicht in de hand ook en ook heel gevoelig op de hulpen! Aangaloperen ook enorm gemakkelijk, 't is ene die eerst rap kan draven als hij nog niet goed op de hulpen staat, PP heeft het mogen ondervinden eens, is beetje eenkennig qua hulpen. :+ Maar hij bleef bij elkaar en sprong mooi omhoog aan in galop! En denk je dan van ja die wilt lopen! Maar op even lichte hulpen komt hij terug in een vlotte arbeidsdraf. Al merk ik wel beetje dat hij eerst beetje moeite had met goed verruimen in de draf, maar ik heb eens een vlotte galop gedaan voorwaarts-neerwaarts. (even bang dat hij ging ontploffen. :+ ) Daarna verruimde hij heel mooi in de draf en liet 'm dan zo maar uitdraven.
Al bij al na 2 maanden stilstaan, zal ik niet veel werk hebben om 'm weer op oud niveau te krijgen. :P Op het gemak die spieren er weer aan krijgen en dan weer meer laten oprichten. :j Vooral voor zijn rug nog veel voorwaarts-neerwaarts.

@Daaphh: ik mag niet wandelen, maar heb uitgestapt de oprit weg en weer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:59

Zag de foto ook al langskomen op FB :D
Onlangs heb ik een hele leuke oefening gedaan met kegeltjes. Je zet ze in een driehoek, en dan ga je om die kegeltjes heen rijden zoals bij barrelracen ziet ongeveer. Ontzettend leuk om te doen, vond ik veel makkelijker zelfs om buiging te verkrijgen dan wanneer ik lukraak achtjes en slangevoltes rij. Ik heb het toen in stap gedaan, als je ze wat verder uit elkaar zet kan je dat vast ook in draf en als je paard de wissel beheerst (of enkelvoudige) kan je dat zelfs in galop een paar keer oefenen.

Daaphh, zou er geen fijn gruis in het voer zitten wat een beetje blijft hangen tijdens het eten? Tandarts als dat een tijdje geleden is omdat er wat achter/tussen de kiezen blijft hangen? Je kan eens kijken als je het voer vochtig maakt of dat helpt, of een scheut olie er over...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 23:20

Tanden zijn pas max 3weken geleden gedaan. Voer is altijd nat omdat we zemelen geven en ik maak dat altijd een beetje te nat. Ik kan nog eens kijken of hij geen hooi smoddert in zijn bak. Misschien dat het dat is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:55

Zou kunnen. Of het plakt teveel door 1 of andere reden en daarom hoest hij, maar ja, ga dat dan maar eens uitvissen wat de oorzaak is.

Heb net de allerlaatste nota's gemaakt voor mijn presentatie en verdediging van mijn eindwerk morgen. Hoewel ik weet dat het op zich beter in elkaar steekt dan mijn vorige heb ik toch stress. Durf er echt niet van uitgaan dat ik ga slapen, al leek mijn docente er wel gerust in. Ze heeft niet expliciet gezegd dat ik ga slagen maar ook zeker niet dat het rampzalig slecht is :P
1 ding blijf ik wel een goeie grap vinden: vorig jaar ben ik immens hard afgebrand op mijn schrijfstijl wegens "teveel gelijkend op een barslechte Google Translate vertaling". Dit jaar vinden ze mijn schrijfstijl heel goed. En ik heb er nochtans echt niks aan verandert :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:11

Dames, ik heb een vraagje. Ik kreeg zonet een mailtje van mijn lrv-club dat zondag 21 februari er mogelijkheid is tot crosstraining in Heusden bij Artevelderuiters. In de voormiddag is er begeleide training, in de namiddag vrije crosstraining.

Ik ga nog even polsen bij de club zaterdag of zij van plan zijn om te gaan, maar stel dat dat niet het geval is, zijn er mensen die het zouden zien zitten om in de namiddag te gaan en dan een keer samen te oefenen? Kunnen we elkaar tips and tricks leren, zelf oefenen en dergelijke...

Was een ideetje dat zo even in mijn gedachten binnen sprong :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:36

Varekaj: heel veel succes vandaag met je eindwerk!! Je gaat dat goed doen! Je kan het goed uitleggen :) Vwb de crosstraining op Artevelde, ik ga misschien maar ben het nog niet zeker. Ik heb nog wel wat crosstraining nodig, maar ginder hebben we alles al zo dikwijls gesprongen dat het beetje automatische piloot is, dus zou liever naar Minderhout ofzo gaan, maar dat is een stuk verder natuurlijk...
Weet niet of er hier in het topic interesse is om eens naar Minderhout te gaan? Of bij Kobe, maar daarvoor zal het terrein nu nog te nat liggen vrees ik.

Hanne: dat hij nu nog zo goed loopt, is teken dat je voor zijn hoef-affaires ook al goed bezig was! Ze verliezen wel spieren en soepelheid, maar niet hun oefeningen als het goed aangeleerd is!

Zou Aldislamp al bevallen zijn?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:34

Vééél succes!

Zondag is er cross training in meer. Maar dat is wss te kort?

Ik hoop dat er nog eens een training volgt in minderhout ofzo.

Ik heb opzich wel interesse Antonius, maar ik heb echt iemand nodig die lesgeeft :/...

Ik heb mij toch laten doen, ik heb terug een nationale licentie gekocht, woeps, amaaie da was duur... we zullen wel zien wat ik er mee doe :+ wellicht weggesmeten geld :+.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 27-01-16 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt