[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:32

heel makkelijk roos.
even crtl en shift indrukken..

karen fijn dat het daar niet is.

Evony

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:05

Ah wat fijn Karen! Opluchting :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:06

Fijn Karen!!!

Net lekker met Jer aan de slag geweest. Had een rij balken neergelegd en dan oefenen om daar in 1 tempo overheen te galopperen. Ging goed! Klinkt als een simpele oefening, maar was tot voor kort niet uitvoerbaar met hem. Maakt de dag weer goed. Nu met een kopie thee en harry potter op de bank!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:30

Dat kan inderdaad knap lastig zijn Noor

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 18:53

zo het stinkt hier behoorlijk. hebben de weides bemest. bleh
daarna in de bak maar 4 huppies neer gezet voor morgen. Picknicktafel, paddestoel, dakje en tonnen eerst maar met ol rijden en daarna met bay een poging wagen. hij heeft alleen het dakje pas gesprongen rest nog niet.

noor dat kan inderdaad goed lastig zijn om 1 tempo te galoperen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:54

* ego post*

Ik ga ook weer een startkaart aanvragen *\o/* . Nu nog even uitzoeken hoe en wat, want volgens mij is mijn rijvereniging half uit elkaar gevallen en heeft nog maar een half bestuur...

*ego post uit*

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:54

Leuk Mendy!
Bonny Waar sta jij met je paardje?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:57

Bij Bria, andijk En jij?? Heb net gehoord dat we nog gewoon het erf af mochten, dit even na gevraagd omdat ik van morgen wat anders hoorde... Hierdoor had ik al afgemeld voor zaterdag, toen ik hoorde dat we er wel nog afmogen, maar mail gestuurd of ze me erop willen laten staan en dat ik donderdag wel hoor of het door gaat.

Waar sta jij dan?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:58

Ik moet even overleggen of ik hem laat testen, waarschijnlijk kan ik hem vrijdag of zaterdag op halen. Dus misschien woensdag testen en dan in quarantaine? Moet even overleggen met de DA en met stal.

Floor, even goed controleren of je clubbie wel de statuten in orde heeft.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:00

krijg net een berichtje dat rhino in Woubrugge bevestigd is... |(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:05

speelt hier een vraag. Stel: wedstrijd gaat door, maar deelnemer volgt advies van de knhs op om paard thuis te houden en meldt zich dus af. Hoe zit dat met het startgeld? Iemand een idee?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:08

Overleden paard in Woubrugge is bevestigd via de swabtest dat het om Rhino gaat....De ene dag zit je te balen dat je crossseizoen nog steeds niet kan beginnen en de volgende dag zit je alleen maar te hopen en te duimen dat het onze stal zal overslaan...2km afstand, echt niet grappig.

Een medewerker van de Lingehoeve vertelde dat er verleden week een besmet paard heeft gestaan. Het kan dus idd zijn dat het daar is overgedragen maar daar kom je toch nooit meer achter. ook kan het via via zijn overgedragen, het blijft gissen.Wel hebben we hier alle stallen in de regio benaderd en zover ik weet waren de meeste ook wel meteen voornemens de stallen op slot te gooien. En nu maar duimen dat het verder niet zal verspreiden.
Als ik zie hoe snel het van de ene kant van Nl naar de andere kant kan komen, vind ik het echt wel heel eng dat het hier op loopafstand is....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:11

Nog even niet bijgelezen, dat komt zo, ik wilde eerst komen melden dat er erachter zijn gekomen waarom Vies al een week niet lekker loopt. Hij is al een hele tijd gevoelig onder zijn buik, maar volgens de DA op de kliniek kon dat met zijn rug te maken hebben (onder buik zitten betekent een bolle rug en dat deed misschien pijn) en hij zocht er niets achter. Vanmiddag was ik Vies flink aan het rossen en toen ik onder zijn buik kwam sloeg hij me bijna de stal uit. Daarna nog proberen te voelen en te kijken, maar ik kon niets ontdekken. Zodra ik onder zijn buik kwam aan de linkerkant dan wilde hij slaan of bijten. Iets deed dus erg veel pijn. Er zat op die plek ook een dikke mestplek, dus ik heb die weg proberen te spuiten met water zodat ik kon vinden wat er zat. Ik zag niets, maar het water dat van die plek kwam was zo verschrikkelijk warm!
DA kon gelukkig snel komen en die denkt dat het een ontstoken spier is. Zij dacht dat hij een keer een klap gehad heeft dat niet goed heeft kunnen genezen en daardoor is het gaan sluimeren en steeds erger geworden.
Hij krijgt nu 3 dagen antibiotica en een kleine week metacam. Hij moest eigenlijk als het kon op boxrust,maar dat doet Vies niet en daarom komt hij de komende week in de paddock met zijn merrie. Na drie dagen moet er verbetering zijn en ik mag hem weer aan het werk zetten wanneer hij aangeeft dat het kan.

Wel lastig hoor. Ik heb hem gisteren gewoon de longeersingel nog omgehad! De DA kon zich echt niet voorstellen dat hij me toen niet de stal uitgeschopt had. Het enige dat hij deed was een beetje met zijn hoofd schudden, verder niets. Vies is blijkbaar een hele harde voor zichzelf.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:19

Auw, dus Anne. Arme Vies. Hopelijk knapt hij snel op.
Texelse, lijkt mij niet meer dan redelijk dat je dan geen startgeld hoeft te betalen, maar zo zal het wel niet werken...
FE, wat k.lote. Het vermoeden was er natuurlijk al wel, maar wat is het nu dichtbij zeg. Ik hoop met je mee dat het niet bij jullie komt.
Bonny, ik sta in Medemblik. Dichtbij elkaar dus! Ik heb onlangs nog bij Bria gestart :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:19

Noor, wat fijn dat Jer het zo goed aan pakte.

Texelse, ik weet niet hoe het met het startgeld zit. Ik weet dat er hier in de buurt nog wel een wedstrijd door gaat (de manege van vorig pb contact ;) ) en dat zal je denk ik niet verbazen.

FE, prioriteiten liggen meteen weer even anders hé?

Een vriendin van mij heeft een drachtige merrie, moet nog een week of 6, en daar komen nu 2 paarden op stal voor 2 nachtjes. Ik zou daar echt niet blij mee zijn, is ze ook niet, maar als pensionklant kan je er weinig tegen doen. Alleen zo'n "logeerpartijtje" moet toch anders geregeld kunnen worden en zeker niet bij drachtige merries op stal zetten.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:22

Freggle_Edge schreef:
En nu maar duimen dat het verder niet zal verspreiden.
Als ik zie hoe snel het van de ene kant van Nl naar de andere kant kan komen, vind ik het echt wel heel eng dat het hier op loopafstand is....

Als ik dan vanmiddag erachter kom met de auto dat ik bij Harderwijk naar huis rijd en op het kruispunt (waar je mee naar Alice gaat) een vrachtwagen van eventing stal vandaan zie komen en die gaat naar Noord Holland dan vraag je je toch echt af ...........keihard bewijs dat zij daar gereden hebben heb ik natuurlijk niet maar 1 en 1 is twee........dan maken wij ons op bokt drukker dan de profs geloof ik....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:22

Da's niet fijn idd, Roos :n Ik zag in het andere topic trouwens een foto van Rabetje? Ziet er erg goed uit!!

Edit: wij gaan vanavond lekker aan de taco's. Wat staat er bij jullie op het menu (kan ik weer een beetje inspiratie op doen :D )
Lielle, poosje geleden had jij een receptje op mijn fb gezet.. spinazie met geitenkaas dacht ik en...?? O:) Heb zaterdag eters.. vandaar ;)
Laatst bijgewerkt door _Noor op 03-03-12 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:26

Tja Bianca. die gaan daar blijkbaar heel anders mee om dan wij...
Roos, idd liggen de prioriteiten nu heel anders. Mijn nichtje zou volgende week eiindelijk weer gaan springen en de week erop is Indoor Lisse. Wij uitgelegd dat volgende week sowieso niet doorgaat en de week erop grote kans ook niet. Meid natuurlijk zwaar teleurgesteld. Maar ik ben daar heel hard en nuchter in. Wat wil je dan, 1 indoor cross rijden en daarna nooit meer ivm dode pony? Heel crue natuurlijk, maar het was direct duidelijk en we hebben een heerlijke dag gehad op stal met onze beesten.

Annetje, wat een taaie die Vies van jouw! Sterkte met hem.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:26

*valt binnen*

Freggle_Edge schreef:
Overleden paard in Woubrugge is bevestigd via de swabtest dat het om Rhino gaat....De ene dag zit je te balen dat je crossseizoen nog steeds niet kan beginnen en de volgende dag zit je alleen maar te hopen en te duimen dat het onze stal zal overslaan...2km afstand, echt niet grappig.

Een medewerker van de Lingehoeve vertelde dat er verleden week een besmet paard heeft gestaan. Het kan dus idd zijn dat het daar is overgedragen maar daar kom je toch nooit meer achter. ook kan het via via zijn overgedragen, het blijft gissen.Wel hebben we hier alle stallen in de regio benaderd en zover ik weet waren de meeste ook wel meteen voornemens de stallen op slot te gooien. En nu maar duimen dat het verder niet zal verspreiden.

Op de site van de Veerkracht (ff uit mijn hoofd) staat een heel verslag met datum etc erbij van welke paarden wat hebben daar, inclusief welke overleden zijn. Het eerste paard, waardoor ze er achter kwamen dat het om de neuro variant ging, is naar de Lingehoeve gebracht voor onderzoek. Ik zoek ff de link op, daar is het te lezen... Dat besmette paard heeft dus op de Lingehoeve gestaan.

http://www.deveerkracht.nl/bestanden_ht ... _upd01.htm
Laatst bijgewerkt door rowo op 03-03-12 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:27

Roos: dat verbaasd mij idd niet nee :o , terwijl je toch zou verwachten dat ze goed weten hoe kl*te het is als het je treft.
Noor: startgeld ga ik navragen, gewoon goed om te weten.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:28

TG: statuten zijn volgens mij wel in orde..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:30

Rowo: welke vestiging van de Lingehoeve?
hier vandaan is er gisteren ook nog een paard naar de Lingehoeve geweest, staat op een pensionstal t.o. de manege, waar die beestjes dus alle dagen komen, en de clublessen ook zijn. Vanavond is daar clinic en morgen wedstrijd. Het zal gerust goed gaan, de kans ik maar heeeeel klein, maar waarom zou je risico nemen. Voor Londen is iedereen toch al te laat..... Eigenaresse van dat paard komt zo van stal door naar de manege met haar kinderen om aan die clinic mee te doen. Lekker makkelijk gedacht....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:32

Jee, wat een verhaal Rowo. Wel goed dat ze er zo open over zijn! Maar ik ga er toch wel een beetje vanuit dat het paard op de Lingehoeve in quarantaine heeft gestaan..
Karen, ik zou het voor mezelf wel een prettig idee vinden om Vossie te laten testen :j . Better safe than sorry toch? :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:36

Rowo @ wat een mooi verslag zeg van de veerkracht, zo heeft de bereden politie het destijds ook allemaal gedaan. alle paarden waren zelfs tweemaal per jaar geent en er gingen er meen 8 kapot van de 30. die harnassen zoals de manege dat heeft ingericht is echt TOP....Heb net ff gegoogled waar Woubrugge lag.... :o dan heb ik ook ff beeld waar alles ligt.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 19:37