[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:42

Richting Garderen idd. Grote ronde en o.a. langs Boshuis Drie geweest. Sim gedroeg zich ook aardig, terwijl we toch met nog iemand samen reden. Maar ja, dat paard wil absoluut niet voorop dus wat dat betreft heeft Sim minder competitiedrang. :D

Sannnn

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:44

Haha, dat is beter als met What of Vero. :P Fijn dat je lekker gereden hebt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:45

Het is wel een verschil ja. Ze blijft natuurlijk wel pittig doorstappen en wil het liefst lekker hard galopperen, maar ze is wel makkelijker te handelen als het andere paard achter blijft.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:47

Raar dat ze dat dan met What toch heeft die drang. What wil nou niet perse voorop. :) Vero altijd wel. :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:16

Sannnn schreef:
Raar dat ze dat dan met What toch heeft die drang. What wil nou niet perse voorop. :) Vero altijd wel. :j

Nee, maar hij heeft een veel ruimere draf waardoor hij harder loopt en dus voorop zit. Dat vind Sim niet zo leuk. En als jij dan toevallig wel achter of naast me zit wil ze koste wat kost voorkomen dat hij weer voorop gaat. Tis zo'n muts wat dat betreft. :D

En nu ga ik echt snel met hubbie de dingen doen die we vandaag zouden doen. Ben al weer veel langer weggeweest dan de bedoeling was. Gaan inkopen doen voor Belgie en de tent vast opzetten zodat we niet in Belgie lopen te klooien (lees: voor l.ul staan als we de tent niet opgezet krijgen). :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:19

Wat fijn Laura! Echt super!
Floor, voor de pauzes doen ze het hier niet, want dankzij de pauzes hebben ze hier nog meer omzet. Iedereen koopt zijn eten in de pauze, en alleen kader krijgt maaltijdvergoeding.
Wat leuk Sann dat de vrachtwaggel al bijna komt!
Sim is lekker op buitenrit geweest.

Ik heb net gereden, Beau was niet zo lief. Morgen zet ik een vriendin erop, die heeft de Vos vandaag gedaan. Eens kijken wat ze van Beau zegt. Ik wordt na een kwartier rijden zonder iets verbetering dan zo gefrustreerd en doe dan alles precies verkeerd om waardoor het nog slechter gaat (hoezo ongeduldig :o ). Toen ik de hoop had opgegeven en uit ging stappen gedroeg ze zich voorbeeldig en kon ik haar zonder moeite rechtrichten, dan ben ik zelf niet meer boos.
Heb net lekker scaloppa gorgonzola gemaakt :9

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:21

Sim heeft lekker in het bos gereden.
Sann is aan het scheuren geweest :P (ken het maar al te goed trouwens :o ) Alvast veel succes vanavond!
Lau heeft weer lekker getraind met haar 2 toppers :)
Floor is ook lekker aan het genieten van haar vakantie.
Evelien heeft ook nog les gehad, hopelijk heeft Caap zich gedragen.
Texelse, ik heb Lexie gekregen in juni van een vriendin :D Is nu 6 jaar, maar kent net zo weinig als een net zadelmak paard. Had alleen een half functionerend stuur en een half functionerende rem en had zo'n 1.5 jaar op de wei gelopen. Is dus een echt project en we gaan wel zien hoe ver we gaan komen :)

Ik heb geen idee hoe het buiten is, ik zit al vanaf 8.15 binnen en ben ook pas om 17.00 weer vrij. Het ziet er wel lekker uit buiten met een windje erbij :D Vanavond nog weer even op een 3 jarige gaan zitten voor de laatste keer waarschijnlijk :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:31

Leuk JN! Veel plezier. :)
Heb net de tent in me uppie opgezet, prima te doen. Alleen missen de haringen, gelukkig zet ik hem nu dus even op anders hadden we over 1.5 week in Brugge gezeten zonder haringen. :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:41

Goeiemiddag!
Het is hier wel aardig benauwd zeg! Met rijden was het wel erg warm. Gelukkig ging ze wel weer fijn :)

Fijn dat je iets anders hebt gevonden voor Nudine en KJ Noor
Leuk paard is Alex Benthe!
Jeetje, dat is wel mega schrikken Texelse. Wat een brave beesten!
Wat heftig Karen, wel heel 'mooi'
Ahw wat zielig voor die egel Mirthe
Heerlijk dat je zo fijn getraind hebt Lau!
Veel plezier vanavond San!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:30

Hier ook de tent opgezet. Makkie! Met 5 minuten staat ie.

De deelnemerslijst van Brugge staat op de site en ik sta er op! :D
Voor Nokere staat de timetable inmiddels online.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:47

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!! Vriendje en ik gaan nog een paar daagjes weg na de kermis (laatste week aug). Ben ik zo ont-zet-tend aan toe! :D :D :D

Lau, weer lekker getraind dus!
Sim, verstandig om het tent opzetten even te oefenen :)

* ga op internet speuren voor iets leuks. Nog ideeën? We willen van di - za en strand/zwembad is een vereist - en mooi weer dus ook * Ik voel weer een tripje naar Barca aankomen...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:52

Noor: ga er van genieten!
JN: leuk die alex!
Lielle: ja dat hoop ik ook echt! Ben super benieuwd!
Texelse: pfff wat een gedoe weer zeg met dat stroom en die man!
Lau: heeft lekker getraind en nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Vanochtend gesprongen in ermelo, ging goed ze blijft nog wel heet en sterk maar wordt steeds beter te rijden! Daarna nog even een rondje over het terein gedaan samen met bianca en dat ging ook goed!
Ben nu lekker aan het veluwe meer en ga morgen alweer naar huis helaas!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:10

Gaat snel, Evony!

Zit aan Lissabon te denken, daar ga jij ook heen toch Caro?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:22

Gaat heel snel idd! Maar ik mag terug komen :D
Lissabon klinkt erg mooi Noor!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:27

Leuk Evony :D Lijkt me echt super leerzaam
Noor: Lissabon lijkt me erg mooi.
Sim: Fijn dat je lekker door het bos hebt gereden
JN: Alex ziet er leuk uit
Lau: Fijn dat je zo lekker getraind hebt

Wij gaan zo bbq-en. En daarna moet ik Roman eigenlijk nog rijden, maar ben best wel moe. Dat wordt denk ik een kort ritje. De zwarte Draak heeft nog een dagje vrij, dat heeft ze wel verdiend.
Morgen ga ik mee naar concours Buitenpost en dan moet ik al om kwart voor 7 van huis weg.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:31

LAU @ amati was toch al dat droompaard... :P of staat hij nu op plek 2... :D ( ooh ja..en een vriend...wat leuk !!!)
TEXELSE @ :wow: wat een verhaal.
TG @ zag hij geesten of zo...altijd freaky dat soort dingen...bbrrrr.

Ik heb heerlijk oefenparcours gedaan in Ermelo en mijn eerste L rondje is een feit....oooeehhh...hij ging zo lekker... :D twee dubbels en twee sloten (smalle en die brede, echt gaaf), daarna met Alice en Evony het "rondje" om het grasveld gedaan. Voor diegene die de cross hebben gezien, de laatste 3 hindernissen van de L klasse. Je mag nl niet op het "mooie" gazon komen. Dus heb die haag, de droge bak trakhener en iets van ronde keien/boomschijven achtige hindernis ( ook zo'n breed kolos ding) nog kunnen doen. Bull werd beetje drammerig en springerig omdat ik achter Alice wou blijven, dus na hindernis 1 zei ze : ga jij maar voorop.... :o , maar die hinderissen waren GAAAAAAFFFFFF !!!!!! Bull word dus nu wel een beetje brutaal, want hij begint het galloperen nu Echt leuk te vinden...heerlijk....

heb ook brief gehad van de KWPN 5 jarigen.:
dressuur zoals pavo cup, springen is op grasbodem B/L parcours, de cross mag te paard alleen in stap verkend worden ??? en dan alleen hindernis 5 tot en met 9, we mogen door de waterbak stappen van hindernis 6 en die mag als enige hindernis ook genomen worden. De terreinproef bestaat uit ongeveer 12 hindernissen. Er word gevraagd om vanaf de landing vanaf H9 tot aan de finisch een verruimde galop te laten zien tempo 500m/min.

Apart ....... :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:47

@Noor: wanneer wordt jullie huis dan opgeleverd? "Pas" half oktober??

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:24

Veel plezier in Bn Lau. Super dat het zo goed ging
Eind van de maand gaan we weer een rondje M2 prikken
Inderdaad wel handig om een buikflapsingel te hebben Evelien
Sterkte met de tent Sim. O dat was niet nodig :D
Mistid moet oefenen op haar geduld
Super Evony en Bianca dat jullie zo lekker gesprongen hebben

Ik heb het bij longeren gelaten en zelfs dat vond ik al warm. Ferrose was weer erg bang met longeren. Daarom doe ik het eigenlijk ook te weinig. Zeker rechtsom verwacht ze (zal wel een overblijfsel uit haar jeugd zijn) de helft van de tijd dat ik haar vermoord en loopt normaal (vandaag niet) al flink te panieken. Vandaag liep ze rechtsom alleen doodsbang te kijken en zich wat stijf te houden, maar uiteindelijk ook fijn rechtsom kunnen longeren.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:33

@ Karen het is nog niet bekend wanneer er weer sticker aktie's komen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:50

Goedemorgen ;) volgens mij had ik nog niets gepost vandaag!
Benthe, Alex is leuk :j had hem veel slungeliger verwacht!
Texelse, wat een vreemd verhaal... Vraag mij af of dat overal zo vaak voor komt!
Lau heeft weer les gehad van Martin.
Noor gaat met vriendje op reis! Leuk :)
Bianca, wat een raar gedoe :')
Anthea is moe...

Ik kon alleen het poetsen van hoofdstellen, paard afspuiten en grazen opbrengen vandaag :=

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:04

Lau: Mooi dat zo goed ging bij Martin met trainen!!!
Sim: Fijn dat er niet zo veel dazen waren!
Mirthe: Heeft gewerkt en is niet zo geduldig dus zet morgen maar even een vriendin op Beau!
Sannn: Dat zou niet handig zijn als je geen haringen zou hebben!
Noor: Gaat nog gezellig paar dagjes weg!
Evony: Heeft erg naar haar zin bij Alice en heeft oefen gesprongen op de KNHS en heeft rondje rondom nog gedaan!
Bianca: Heeft ook fijn oefen gesprongen bij de KNHS en heeft ook rondje achterom gedaan!
( edit, zijn zeker erg gaaf die hindernissen, vlak voor de zomervakantie daar met de club geweest en toen ook al die hindernissen gesprongen, zo blij toen ook, en zijn dus M(pony) waardige hindernissen :D )

Verder was het goed warm vandaag en dat merkte ik ook op het werk, iedereen was vast naar het strand, want het was best rustig!
Verder morgen eindelijk naar me vriendin :D al 4 weken niet meer gezien ofzo! Dus te veel op bij te praten!
En dan nog lekker samen rijden en nog kranten lopen en me eigen paardje rijden. Drukke dag dus weer!!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:06

Bianca het was gezellig en wat goed van je L! Ga ik volgende keer ook haha!
Ik heb die brief nog niet gezien maar wat apart van dat verkennen! En er zijn dus maar 9 hindernissen?
Beat sprong die boomschijven oxer geval echt mega gaaf! Geeft een goed gevoel voor volgende week :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:13

Leuk Evony en Bianca! Komt vast helemaal goed volgende week.
Mo, dat kan ik mij heel goed voorstellen! :=
Noor, lekker hoor zo'n weekje weg.
Anthea, eet smakelijk!

Caap ging goed met de dressuurles, we hebben ook nog even de proef voor Nokere geoefend. Morgen longeren, donderdag nog even naar BN om wat crosshindernissen te springen en vrijdag nog een keer dressuurles. :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:25

Evony schreef:
Bianca het was gezellig en wat goed van je L! Ga ik volgende keer ook haha!
Ik heb die brief nog niet gezien maar wat apart van dat verkennen! En er zijn dus maar 9 hindernissen?
Beat sprong die boomschijven oxer geval echt mega gaaf! Geeft een goed gevoel voor volgende week :D

Jou rondje springen zag er ook heel netjes uit hoor.. +:)+ valt best wel mee voor het oog aan de zijlijn dat je geen controle zou hebben soms, maar (soms) en ook bij dat balkje is Beat net even wat onvoorzichtig en heb je dus die SH ..balk.. :D
Toen we idd nog rondje omgingen en Alice weg wilde galloperen begon Bull gelijk te stuiteren ?? :o Dat ben ik nog niet van hem gewend. Dus ik liep idd wat te trekken en te Ho ho-en achter Alice... toen liet zij mij voorop na die boomschijven. Bull wilde er een wedstrijdje van maken leek wel. Eigenlijk wel jammer want daarmee kon ik jullie dan weer niet zien. Jij paktte alleen de lage kant van de heg zag ik, die kon ik wel van jou zien. Ik paktte daar ook de hoge.
Er zijn wel 12 hindernissen, maar het deel 5 tot en met 9 mag ALLEEN in STAP verkend worden en 6 is de waterbak, alleen die mag ook gesprongen worden, dus daar hoef je niet alleen te stappen. Je zal de brief wel thuis hebben liggen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:57

Wat grappig dat je een deel van de cross met je paard mag verkennen :D

Wij zijn net klaar met bbq-en, rijden wordt hem dus niet meer :o Moet de stallen nog wel uitmesten