[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:47

hier (drenthe) gingen ook vreselijke geruchten over Rhino. Er was idd een stal waar een aantal paarden zijn overleden, maar ik hoor er nu niks meer van. Ik geloof dat er ook elk jaar wel ergens sprake is van rhino

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:55

Ja precies, dat is ook wel zo. Ben er wel altijd huiverig voor. Maar alles mag hier gewoon doorgaan en kan ook niks vinden bij de KNHS.. Dus tja.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:06

zolang er geen verbod is en er niks wordt afgelast zal het nog wel meevallen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:15

Ik heb altijd het idee dat Rhino in de doofpot gestopt wordt. Vorig jaar was het op de stal een paar honderd meter verderop.... maar niemand die het wilde bevestigen (behalve een vriendin die tevens DA is)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:16

Er is gewoon altijd Rhino. En zolang je te maken hebt met pensionstallen die afhankelijk zijn van inkomsten wordt het niet aan de grote klok gehangen. Moet wel zeggen dat wij hier in de buurt er zelden last van hebben. Maar goed heb dan ook alles thuis staan.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:25

mo_van_dijk schreef:
Ik heb altijd het idee dat Rhino in de doofpot gestopt wordt. Vorig jaar was het op de stal een paar honderd meter verderop.... maar niemand die het wilde bevestigen (behalve een vriendin die tevens DA is)

dat idee heb ik inderdaad ook, wij hebben ook maatregelen getroffen toen er sprake was van rhino bij ons in de buurt: niemand van buiten de stal bij de paarden!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:34

Noorwijdenes schreef:
Bij sommige bedrijven begrijpen ze gelukkig wel hoe je je klanten bindt. Mijn nieuwe Dalmar-springschoenen zijn na 2 keer al stuk |( Canter gemaild. Mag ze zaterdag in Westerbork komen ruilen voor nieuwe, eventueel van een ander merk én ze gaat mijn horloge opereren :D .

Ik heb precies hetzelfde gehad met de Dalmar springschoenen, erg jammer wat het leken mij echt hele fijne dingen. Ik heb ze omgeruild voor Style springschoenen, daar had ik al een paar van die al meer dan 5 jaar meegaan dus daar ben ik erg tevreden over. Ik zou je dan ook adviseren om voor de Styles te gaan. Ik moet die van mij zaterdag ook nog even teruggeven en iets anders omruilen ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:36

Ik zoek ook nog fijne springschoenen. Ik had hele fijne, maar mijn nieuwe paard heeft zulke grote voeten en gewrichten dat hij die niet pastte. Mijn paard heeft maat 4 van ijzers. Iemand een idee? Of gewoon even Talitha emailen...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:37

:j Dank voor de tip Dorien. Dan stap ik denk ik over, aangezien iedereen hetzelfde probleem heeft met de Dalmars!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:42

Ik heb bij Nika altijd springschoenen van CC gehad, die zijn lang meegegaan en Nika heeft toch al heel wat paar gesloopt ;) Nu liggen ze overbodig te zijn, want Jip past die natuurlijk niet met zijn grote voeten :o
Jipje heeft tijdens de cross altijd HH springschoenen om, die blijven ook wel aardig heel bij hem in de cross en ze zijn nog altijd blijven zitten! Dus ook daar ben ik tevreden over ;)

Ik heb nog niks over Rhino gehoord bij ons in de buurt, maar heb ook wel het idee dat het gauw in de doofpot wordt gestopt mocht het wel zo zijn. Laten we hopen dat het alleen geruchten zijn!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:43

:wave:

Zo, het tentamen zit er weer op. Ging redelijk.. Of nét wel of nét niet gehaald denk ik. We will see :).

Leuk al die verhalen op internet en het nieuws over Thailand :=...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:47

Goedemorgen :wave:
Mijn paarden hebben 's nachts een dunne deken op. Overdag staan ze zonder

Kim: Hopen dat je het tentamen wel hebt gehaald!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:19

mo_van_dijk schreef:
Ik zoek ook nog fijne springschoenen. Ik had hele fijne, maar mijn nieuwe paard heeft zulke grote voeten en gewrichten dat hij die niet pastte. Mijn paard heeft maat 4 van ijzers. Iemand een idee? Of gewoon even Talitha emailen...

ik heb hetzelfde met Wiso, ook enorme benen en maat 4 ijzers. Ben uiteindelijk op de BR pro hoof uitgekomen in maat XL. Ik vind ze ideaal en wil ze nu ook voor de andere paarden! Ze zijn super sterk en gaan niet snel los door een handige sluitingsmethode!
dit zijn ze http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/paarden/benen-hoeven/springschoenen/product/4002380/86

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:24

Goeiemorgen!
Vandaag komt ze zadelmaker, hopelijk kan ik nu ook een springzadel vinden!
En ik ga de trailer wassen (nu echt!)

Over dekens, Vorstin staat 's nachts nog onder haar winterdeken (heel dik), en overdag onder niks. Maar ik ga zo mijn zomerdeken thuis ophalen, dus dan krijgt ze die weer 's nachts op.
Ik heb trouwen de springschoenen van NEW gehad. Die vond ik erg fijn in gebruik, alleen is het klitteband bij een losgescheurd na een tijdje. Ik gebruik nu altijd die soort leren springschoenen van Eskadron, die vind ik ook heel fijn! En in de cross heb ik altijd van die blauwe van Norton. Die gaan ook al een poos mee, maar beginnen nu te scheuren. Ik heb ook al gewone rubberen gehad en dezelfde als Bvw, maar van de rubberen kreeg Vorstin schuurwondjes en die van BR plakte het klitteband al heel snel niet meer.

Leuk dat je paard weer in de seawalker is geweest Anthea! En goed dat je gelijk nog een keer teruggaat. Ik vind Maarsbergen een hele mooie cross. Wel iets dikkere hindernissen dan gewoonlijk tijdens een B cross, maar geen moeilijke dingen. Het water liep vorig jaar een beetje schuin naar beneden, maar is wel te doen. Ze mogen ook wel heel ff kijken voor ze erin gaan. Deed Vorstin ook!
Balen van je opdracht Benthe :( Maar fijn dat Jipje niet stijf was :D
Lekker die mensen bij de Otto Noor :( Fijn dat Jer zo lekker ging gisteren :D En Canter is inderdaad echt heel fijn in alles!
Jeetje, dat is lekker dan Mo! Leuk wel dat Michiel het overneemt!
Hopelijk heb je je tentamen gehaald Kim!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:25

Die zijn ook niet duur! Nemen ze voor de cross niet veel water op?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:29

Nee dat valt heel erg mee, ben er erg over te spreken!
Ik heb ook die van Eskadron gehad waar Shanouk het over heeft maar die hebben het bij mij maar één week overleeft, vond ik een beetje zonde van mijn geld...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:32

Die van mij gaan gelukkig al een poosje mee! Die van NEW vond ik echt fijn. Als die van Eskadron het begeven neem ik die weer. Alleen een nadeel is dat ik op de trailer dan weer andere springschoenen om moet doen, aangezien die van NEW aan de zijkant alleen de kroonrand beschermen, en niet doorlopen tot de grond. Vorstin heeft er een handje van om op de trailer op haar hoef te gaan staan, dus die moet ook altijd springschoenen om op de trailer.

Over Rhino heb ik hier trouwens nog geen berichten gehoord. Wel laatst een bericht in Flevoland toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:46

Ik heb nu die Eskadrons (XL), maar daar komt zoveel water in (en het ska is al helemaal kapot). Ga denk ik maar eens kijken voor die van BR!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:04

nou ik ga maar eens naar school, een tentamen maken waar ik niks van weet....
Daarna naar het umcg voor de stage beoordeling, ook nog even spannend dus!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:06

Noor, die van mij heeft ook hele brede voeten. Er was geen enkele cross-springschoen die hem paste.
Ik heb nu gewone van Eskadron, in het donkerblauw. Die hebben ze speciaal voor mij moeten bestellen in een extra grote maat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:13

Scum, jij hebt dan ook een erg groot paard. Qua hoogte valt die van mij echt mee en hij is erg slank, alleen die benen..... :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 12:16

Heb nooit problemen gehad met springschoenen :D gelukkig

Bianca: succes!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:24

Ik heb de vreselijk iritante Westeropp springschoenen. Krijg nog wel eens commentaar van mede ruiters dat hun paarden er last van hebben. persoonlijk vind ik dat M/Z paarden daar tegen moeten kunnen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:26

Roos, heb je de oude of de nieuwe? Ik had de oude en inderdaad: Wat een herrie! Ik gebruikte ze eigelijk alleen in de trailer. De nieuwe hebben een bredere band (en naar horen zeggen is het geluid ook minder)!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:32

Ik had de oude en nu heb ik de nieuwe. Geluid weet ik niet, heb ze al meer dan een jaar niet kunnen gebruiken ivm blessure.
Band is wel breder en materiaal lijkt ook minder stug dan de oude.