[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:08

De DA zei hier dat als een paard 2 koortsdagen heeft, ze daar weinig van de lijden hebben. Zolang ze maar wel voldoende voer binnen krijgen. Hij heeft nu 1 dag weinig gegeten. Een halve kilo slobber en 2 flinke plakken hooi. Vandaag heeft hij zn voer alweer op en loopt nu lekker buiten. Totaal ander paard alweer dan gister, maar nog wel wat koortsig. Wat is ook alweer normaal voor een paard? tussen de 37.5 en 38.5?

Maargoed, dat zijn dingen die ik ook persoonlijk vind. Ik denk dat mijn paard dat wel aankan. Maar dat is per paard natuurlijk verschillend.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:11

De normale temperatuur ligt tussen de 37,4 en 38.
Ik bedoelde het niet vervelend tientjeh, hopelijk heb je het niet zo opgevat. Vriendjes zijn?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:14

Simmie: Nee hoor, ik snap heel goed wat je bedoeld. Mijn paard tempratuurd altijd vrij hoog. Voor hem is een tempratuur van 37.8 en 38 normaal. Dat meet hij normaal altijd. Ik zou ook nooit dingen doen waarvan ik zeker weet dat mijn paard dat niet aankan. Zijn gezondheid gaat ten aller tijden voor en als de koorts morgen niet weg is, dan start ik Barchem ook niet. Maar ik snap je punt heel goed, zelf voel je je ook zo slap als een vaatdoek als je een paar dagen flink griep heb gehad.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:17

Ok, tien, dan begrijpen we elkaar! Knipoog

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:14

Goedemiddag!
Ik ga vandaag lekker genieten van mn vrije dag. Vanavond nog clubles en morgen ga ik naar een vriendin toe, dan gaan we even naar Familapark in Leer (Dld)

Tientjeh: fijn dat het alweer wat beter gaat met Undercover Lachen
Tessa: klinkt leuk, je dagje efteling!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:51

Goeiemiddag Lachen
Ik zit steeds filmpjes te kijken op YouTube over de Walibi Fright Nights, Halloween in Walibi! Ik ga bijna elk jaar, en heb er al weer heel veel zin in Haha!
Het is wel echt supereng, maar zo leuk!

Fijn dat het goed ging FYN
Gelukkig is de koorts gezakt Tientjeh
Leuk dagje gehad dus Tezz Haha!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:59

Hallo hallo Haha! ,
Tientje: Fijn dat Undercover weer beter gaat!!
Tezzz, leuk dat je naar de Efteling bent geweest. Ik zei het gister nog dat ik wel heel graag naar Winterefteling wil, wanneer begint dat eigenlijk??

Ik heb vanmorgen heerlijk met Wootje gereden, ze had er weer zin in!! Ze is zo verdraaid snel en wendbaar op de achterbenen! Ze maakte even een gekke sprong en het was net zo'n rodeostier wat heen en weer ging, hierna draafde ze gewoon weer door alsof er niks aan de hand was, haha! Tong uitsteken Ze voelt zich goed en dit is te zien en te merken Ja .
Maar even omkleden en dan straks weer werken.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:03

Geniet-ze van je vrije dag Anthea Lachen

Lotte: Fijn dat Wolin zo lekker in haar vel zit!

Ik ben alweer klaar met werken. 4 uurtjes gewerkt van 9 tot 13.00 uur.. Ideaal Haha!
Sta nu alleen bij Randstad in Enschede ingeschreven dus kon mijn briefjes helaas niet meer inleveren. 1 weekje langer wachten maakt ook niet heel veel uit.. Nu lekker aan het eten en zo naar Wolles. Kijken hoe die zich voelt na gister Lachen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:32

Er waren een aantal rare virusjes en bacterien rond in Paardenland...

Bij Manege Lelystad heerst er droes (ik hoop niet dat het op één of andere wijze op onze stal komt... ze schijnen het niet zo nauw te nemen met de quarantaine :S) Ik begrijp ook niet waarom er landelijk nog geen wettelijke bepalingen zijn t.o.v. besmettelijke paardenziektes!?
Pas stond naast schoffie van de ene dag op de andere een paard hevig te snotteren en te hoesten (was gelukkig geen droes!) schoffie had ook één dagje snotteren....
Hoor paarden die rillerig zijn en dikke benen krijgen.... En idd paarden die inees hoge koorts krijgen en verder niks.... heel raar....

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:51

't zal wel wat aan de tijd v/h jaar hangen ... overgang najaar en voorjaar.
Gelukkig heeft Shoffie geen droes Merel!
Leuk stukje in de hoefslag trouwens Ja

@ Vief ... Fijn dat Wol je zo'n goed gevoel heeft gegeven dat je het direct aandurft om officieel te gaan Lachen
@ Jantine ... hopelijk knapt Undercover snel weer op.

Ehh, de rest iets vergeten Bloos

Ik heb zelf net te horen gekregen dat ik hier (werk) nog wss tot de jaarwisseling kan blijven ... eindelijk een datum Clown

Bij mij niet zo veel gebeurt op paardengebied. Het is nog steeds wachten of de pergolide aanslaat bij Peter, hijs iig weer iets mobieler ... maar 't eten is nog een drama.
Lady is uberactief met springen ... stuiterd er heel wat op los omdat ze niet op haar snelheid mag lopen. Beest probeerd me koppijn te bezorgen met dat irritante kopslaan, moet gewoon scheef op m'n paard hangen Bloos
Bandit heeft ff klapjes gehad tijdens oefenparcours, hij had het weigeren uitgevonden. Nu gaat 't weer goed. Heb wel besloten om mooi weer over te gaan naar 1e parcours BB/oefen en dan 2e parcours B .. totdat het 1e parcours ook zonder opstartproblemen kan. Komende zondag springwedstrijd in Franeker Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:56

Goedemiddag.
Zo ook weer thuis, ga zo maar eens eten en richting stal.
Heb weer les vanavond.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:09

Vanmiddag voor het eerst weer gereden.. Heb Remember al die tijd lekker gelongeerd.. Ik ben van plan om eind oktober een keer na Marienheem te gaan en daar B hc te springen en heel heel heel misschien L.. Ligt eraan hoe ze braaf ze is!!!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:35

BV, fijn dat je weer gereden hebt. We hebben net gegeten en ga lekker vanavond bankhangen. Ik ben niet vooruit te branden.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:58

goede avond allemaal, Knipoog

heb zondag Vlinder voor het eerst weer gereden na een week rust.. haar kogel is weer dun.. vandaag was ie nog steeds mooi en weer even 10 min. gereden en uitgestapt op het harde. even afgespoten voor de zekerheid met koud water.. nou maar hopen dat het zo blijft.. ze loopt verder niet kreupel en heeft geen pijn.. ik heb ook geen idee wat het nou geweest is.. Scheve mond

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:01

Goedenavond!
Mijn broertje is jarig vandaag, dus we gaan lekker met de familie kaasfonduen Vingers aflikken

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:27

hhhmmmm lekker kaas Tong uitsteken

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:13

Bah kaas! Haha!

Ik ga morgenochtend crosstrainen bij stal Bronsveld in Lelystad. Ik moet daarna naar de hoefsmid in Emmeloord, dus ben al mooi op weg. Kunnen we nog even oefenen voor Princenhage zondag.
Nou zie ik net van Jenga dat er droes heerst in Lelystad. Nou, we gaan toch buiten opzadelen en rijden, dus dat zal wel gaan.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:28

Heleen, veel plezier morgen met je training. Jeetje, eerst een les en dan naar de smid en reistijd, pffff je bent vast een hele dag kwijt.
mmmh lekker kaas!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:45

Nou, ik moet vanaf noord-holland al 2 uur rijden naar Emmeloord, Lelystad ligt op de route, vandaar.
Ik wil heel graag nog even het water oefenen daar. In Lisse hadden we toch weer een waterprobleem en sindsdien hebben we niet meer getraind.
Ik heb trouwens geen cross-les daar. Ik ga gewoon zelf wat oefenen. Dat mag daar.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:51

Heleen, succes met het water morgen!
Nathalie, bankhangen kan ook heel lekker zijn!
Shanouk, gefeliciteerd met je broertje en jullie hebben vast heerlijk gegeten! Knipoog

Vandaag voor het eerst weer naar school geweest, we kregen voorlichting over het aankomende jaar (examenjaar). Pff, ik ga het heeeel druk krijgen. Na de herfstvakantie gaan we meteen al bezig met de twee grote examenopdrachten. Zie er nou al tegen op, elke dag tot 4 uur naar school. Dan ben ik pas om half 6 thuis en heb verder niks meer aan mijn middag. Het is niet anders, gelukkig hebben we lampen bij de bak zodat ik 's avonds nog Voodoo kan doen. Belangrijkste is dit jaar mijn diploma halen zodat ik na de zomervakantie ook meteen met HBO kan beginnen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:14

Veel plezier morgen Heleen, wordt een lange dag!
Gefeliciteerd Snoekiej met je broertje!
Hard aan het werk dus Rosalie!

Ik ben Pirates aan het kijken Haha!
Nu reclame

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:22

Was gezellig en erg lekker Haha!
Ik ga nu slapen, morgen weer vroeg op!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:48

heleenxx schreef:
Bah kaas! Haha!

Ik ga morgenochtend crosstrainen bij stal Bronsveld in Lelystad. Ik moet daarna naar de hoefsmid in Emmeloord, dus ben al mooi op weg. Kunnen we nog even oefenen voor Princenhage zondag.
Nou zie ik net van Jenga dat er droes heerst in Lelystad. Nou, we gaan toch buiten opzadelen en rijden, dus dat zal wel gaan.

Op manege Lelystad heerst droes, niet op de Bronsveld !!!! Ik sta 4 km van de bronsveld vandaan op een ander pension en bij ons is geen enkel paard ziek en op een andere manege ook niet, alleen op manege Lelystad zelf blijft het rommelig met de paarden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 06:20

Goeiemorgen! Doei!
Ik ben alweer druk aan het leren Nagelbijten / Gniffelen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:14

Misted: Das lekker vroeg Tong uitsteken.

Ik ga ook maar even met school aan de gang Lachen.