Ik ben ook weer terug van een heerlijk weekend weg met mijn paard. Ik ben lid van de NVVR en die hadden een weekend georganiseerd over vrijheidsdressuur lange teugel en kunstjes voor je paard. Ik ben daarheen geweest met Rebecca, erg leerzaam en super gezellig met een groepje mensen in een kampeerboerderij in Den ham, de Lourenshoeve. Ik kan nu al een aardig eind weg komen met de lange teugel en Rebecca zelfs al laten apuyeren, schouderbinnnenwaarts en travers, je loopt zelf naast je paard en die moet jou tempo lopen dus voor je paard best wel intensief. Het ging bij mij zo goed dat we ook mochten proberen de galop hulpen te doen maar dat valt nog niet mee, Rebecca moet gaan galloperen op een tempo dat ik naast haar loop maar dat betekent wel heel veel zitten op haar kont. Daarom vind ik het een leuke welkome afwisseling om erbij te gaan doen en het mooie is dat je de rug dus niet belast en het contact met je paard zoals je bezig bent met zijn twee is fantastisch. Ik ga er zeker mee verder met wat ik geleerd heb dit weekend.
Ook heb ik van de andere instructeur een stuk basis geleerd over kunstjes en dit ook met Rebecca ge-oefend, ik ben kunnen eindigen met knielen , echt gaaf !!!!!! nadeel is dat die van mij niet echt gek is op snoep dus dat maakte het wel moeilijk, want ze gaat er niet echt voor zeg maar en ze bedelt dus ook niet. Terwijl een ander paard er een moord voor zou doen om zijn snoep te krijgen en die gaan dus echt uitvogelen wat ze moeten doen om dat snoep te krijgen, super wijs om dat paard het te zien doen. Maar ik ga verder met worteltjes geven die wil ze wel aardig en dan gaan we verder om het geleerde te bevestigen.
Bij de volgende cross doet die van mij een buiging bij de finish