[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:45

Gefeliciteerd Snoekiej!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:50

Gefelciteerd Snoekiej!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:14

Gefeliciteerd Snoekiej!!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:18

Gefeliciteerd Snoekiej! Lachen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:20

Gefeliciteerd Snoekiej!!
En gefeliciteerd Corien Lachen Ik heb afgelopen weekend ook meegedaan, niet genomineerd, maarja ik had het ook helemaal verkeerd aangepakt Huilen van het lachen

GinnyBanshee: Nieuwe SGW-er? Lachen

Wel rot dat Calypso niet helemaal mee wilde werken Mandy.. Scheve mond

En gefeliciteerd met je wp LZ, op naar het Z!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:24

hahaha geweldig dat filmpje van paul de leeuw... Haha!

Vandaag wel fijn gereden Lachen Jazz ging goed en krimhie ook Haha!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:24

Heeeey allemaal, alweer een paar dagen geleden dat ik hier gepost heb. Ik heb moet wel iets van 15 pagina's bijlezen, maar nu even geen zin in Clown

Zag dat we een nieuwe SGW-er in ons midden hebben en dat het paard van Snoekiej jarig is. Mijn paard moet nog jarig worden, die wordt in mei ook 6 jaar Haha!
Ik heb verdorie al 2 dagen niet gereden, het zal vanavond ook wel niet worden Boos! Onze bak is niet fatsoenlijk in te rijden en de manege is ook bezet. Ik moet maar een keertje onze buren vragen, die hebben een 20 x 60 bak waar nu nooit meer iemand in rijdt.. hun dochter is verhuisd en heeft nu een eigen bak. Maar om daar nu nog mee aan te komen met de vraag of ik daar vanavond kan rijden vind ik wel een beetje onbeleefd Clown

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:34

Het is wel gezellig hier met de visite. Net even een hapje gegeten.
Nu even lekker tv aan het kijken Lachen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:37

Zo ik ben ook net thuis. Ik had vandaag 2 taarten gebakken, omdat mijn eerste SGW training van het seizoen gisteren niet geheel liep zoals ik had gehoopt. Dus gisteravond werd mij fijntjes medegedeeld dat vandaag toch echt taart gebracht moest worden. Had maar kwark en een vruchtentaart gebakken. Op het moment dat ik op stal kwam was ook net de DA er. Was dus een schaap in barensnood. Ik zal niet op de details ingaan, maar het was héél erg. Lammen moeten al even dood zijn geweest, want ze waren al niet meer in beste staat. En dan wordt het vlees zacht en als het er dan niet uit wil en er moet getrokken worden....
De moeder leeft nog gelukkig, nu maar hopen dat ze het redt. Maar DA zag het zeer somber in.

Toen zijn we maar flink taart gaan eten. Onze DA vond het zo lekker dat ie zei dat het was dat ie getrouwd was, maar anders wist ie t wel Knipoog Clown

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:41

Andrea, spannend zeker het eerste ritje alleen in de auto?
PB, dus je kan lekkere taarten maken? ik kan nog wel een recept gebruiken.
Rosalie, gewoon de buren vragen om in de bak te rijden, misschien vinden ze het helemaal niet erg.
Ik las dat een aantal van jullie lekker gereden hebben, nou onze bak is een drama, dat wordt ook geen rijden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:44

Nat: Ik ben een bakfreak Tong uitsteken wat voor recepten wil je hebben? Heb genoeg in de aanbieding Knipoog
Ik bak weleens 7 taarten op een dag als het moet. Voor verjaardagen of voor andere gelegenheden.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:55

Nou, ik ben binnenkort jarig en ik zoek nog een 2 lekkere taarten om te trakteren op mijn werk, appeltaart ofzo vind ik niet zo, een lekkere chocolade of iets met kwart, monchou lijkt me wel wat. Of als nog wat anders weet, verras me maar.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:56

krimhie wordt ook in mei 6, precies 2 mei

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:02

Ik had vandaag een hele lekker citroen/aadbeienkwarktaart gemaakt. En ik heb ook nog een recept liggen voor een Siciliaanse chocoladetaart. Als je wil kan ik die wel door PB'en. En anders weet ik ook nog wel voor citroen of worteltaart of iets anders een goed recept.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:03

Dank jullie wel voor de felicitaties Haha!
PB, jammer dat de training niet zo lekker ging. Nog last van je knieen? Wat voor taarten maak je meestal?

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:05

Hmmm, de citroenaarbeienkwarktaart en een siciliaanse chocoladetaart klinken erg lekker, ik zou van beide graag het recept van willen! Vingers aflikken

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:15

Wat is het verschil tussen een gewone en een siciliaanse chocoladetaart Blond

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:20

Ik zal ze even opzoeken en doorsturen.

Snoekiej: Ik kon vandaag alweer lpoen dus het gaat wel weer wat beter. Ga morgen weer lekker rijden.

Het verschil tussen de taarten is vooral de wijze van bereiden denk ik. Die Siciliaanse kost nl nogal wat tijd. Heb m al een tijdje niet meer gemaakt, maar er zijn nog meer verschillen. De naam is ook Torta Caprece. Hij is echt ongeloofelijk lekker en toch anders van smaak dan andere chocolade taarten. De meeste chocotaarten zijn ook een beetje zacht, terwijl deze dat veel minder heeft.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:23

Ik ben ook weer terug van een heerlijk weekend weg met mijn paard. Ik ben lid van de NVVR en die hadden een weekend georganiseerd over vrijheidsdressuur lange teugel en kunstjes voor je paard. Ik ben daarheen geweest met Rebecca, erg leerzaam en super gezellig met een groepje mensen in een kampeerboerderij in Den ham, de Lourenshoeve. Ik kan nu al een aardig eind weg komen met de lange teugel en Rebecca zelfs al laten apuyeren, schouderbinnnenwaarts en travers, je loopt zelf naast je paard en die moet jou tempo lopen dus voor je paard best wel intensief. Het ging bij mij zo goed dat we ook mochten proberen de galop hulpen te doen maar dat valt nog niet mee, Rebecca moet gaan galloperen op een tempo dat ik naast haar loop maar dat betekent wel heel veel zitten op haar kont. Daarom vind ik het een leuke welkome afwisseling om erbij te gaan doen en het mooie is dat je de rug dus niet belast en het contact met je paard zoals je bezig bent met zijn twee is fantastisch. Ik ga er zeker mee verder met wat ik geleerd heb dit weekend.
Ook heb ik van de andere instructeur een stuk basis geleerd over kunstjes en dit ook met Rebecca ge-oefend, ik ben kunnen eindigen met knielen , echt gaaf !!!!!! nadeel is dat die van mij niet echt gek is op snoep dus dat maakte het wel moeilijk, want ze gaat er niet echt voor zeg maar en ze bedelt dus ook niet. Terwijl een ander paard er een moord voor zou doen om zijn snoep te krijgen en die gaan dus echt uitvogelen wat ze moeten doen om dat snoep te krijgen, super wijs om dat paard het te zien doen. Maar ik ga verder met worteltjes geven die wil ze wel aardig en dan gaan we verder om het geleerde te bevestigen.

Bij de volgende cross doet die van mij een buiging bij de finish Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:31

Jeetje Schijnheilig Iedere keer als ik een weekendje niet online kom kan ik de boel hier niet bijhouden Vork Haha!

Ingrid: Ik zag je paard op HAW, leukerd zeg! Haha!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:26

Jitske: haha geweldige uitzending! ROFL
Kim: gefeliciteerd met je broer!
Snoekiej: jij ook gefeliciteerd! Haha!
Bianca: klinkt als een geslaag weekend!

Net nog les gehad, ging echt super fijn! Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:56

bianca: wat leuk Haha! haha

Nou vanavond naar de orun geweest om daar te rijden.
Wat een gedoe zeg, heb er 2 uur opgezeten, en dat meisje wat er ook was kon niet echt geweldig rijden, lag er ook nog naast. Moest elke keer stappen gingen ze met haar verder ( ook wel begrijpelijk), maar moest daarna direct weer springen na 20 min. stappen ofzo pfff ben er moe van haha.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:10

Bianca, dat klinkt heel leuk zo trainen met je paard
Tezz, fijn dat je les goed ging
Ilse, een vermoeiende avond zo te lezen, wel balen dat de les zo ging.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:12

Ik heb nog paar foto'tjes nieuwe van dijkgatsbos die ik nog zou plaatsen Lachen Bij deze

Afbeelding
Waterbak Lachen lekker diep

Afbeelding
voor de afzet..

Afbeelding
Goed zo krimhie

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:13

Gaaf Bianca Haha! Dat lijkt me echt heel leuk om te doen! Vorstin kent de basis vd vrijheidsdressuur wel, en ik was bezig met het aanleren van het compliment (knielen dus).