[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:21

CoriienRN schreef:
Wel mooi afscheid kunnen nemen lotte?
Hoe is het nu met woll?

Ja! Was heel mooi gegaan!! Heel rustig.. Onze eigen dierenarts was er en het hele gezin was er :) . Je verliest toch een 'gezinslid' zeg maar... het is geen persoon, maar wel een maatje, die er al heeel lang is geweest, net als met de labrador :) .

Wo gaat goed :j , staat op het moment alleen los.. want allebei haar vriendjes zijn geblesseerd.. en ze vind het vreselijk.. ze kan wel alleen, maar jezelf vermaken is nogal een opgave :o .. De pilonnen waren dus flink de klos.. Ik hoop zoooooooooooooooooooo dat ze snel het land op mogen!!

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:22

Je hebt gelijk Lotte. Het moet wel een beetje dierwaardig blijven. Anders houd je ze bij je voor jezelf en niet voor het dier. Zo hebben wij de afgelopen 2 jaar 3 honden en een paard laten inslapen/slachten.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:24

Ik heb net deel 1 van de dvd van de trainingsseminar gekeken. Eerst het springen, later vanavond misschien nog de dressuur. Was super interessant!

Wel goed dat je met Nudine nog even de hengstigheid afwacht Noor. Die zenuwen herstellen zich dus gewoon?
Wat onwijs jammer Anthea, maar wel superverstandig.
Fijn dat je je eerste tentamen wss wel gehaald hebt Rosalie! Succes vast met die van morgen
Haha Corien, gekke Jack :D
:(:) Lotte. Lijkt me heel stil ineens in huis.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:26

Snoek klinkt erg intressant, wat leggen ze bijv uit?
Ja hij was goed bezig _O-

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:34

peanutbutter schreef:
Je hebt gelijk Lotte. Het moet wel een beetje dierwaardig blijven. Anders houd je ze bij je voor jezelf en niet voor het dier. Zo hebben wij de afgelopen 2 jaar 3 honden en een paard laten inslapen/slachten.

Precies, vind ik ook PB :) . Het moet een waardig bestaan blijven.
Dat wat ik heb beschreven over ons oude paard, daar zijn we heel erg mee bezig hier. Wanneer trekken we voor hem de grens? Hij glimt als een spiegel, galoppeert door de bak... maar wel achter de rest aan en staat dan af en toe vervolgens heel gefrustreerd te zijn en narrig naar de andere paarden, en soms galoppeert ie op kop.. we zitten er bovenop, houden het strikt in de gaten.. en hebben daar ook duidelijk afspraken over met onze dierenarts :) .

@Snoekiej: We hebben op het moment een logé'tje, een tekkel, maar die gaat binnenkort weg en dan wordt het inderdaad heel erg stil in huis...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:42

Klinkt wel als een mooi afscheid Lotte. Misschien vraag ik het een beetje vroeg, maar willen jullie wel weer een nieuwe hond nemen of voorlopig niet?
PB, je hebt helemaal gelijk. Maar het blijft een moeilijke beslissing denk ik. Ik ben blij dat ik zoiets nog nooit heb hoeven meemaken. We hebben 1 hond, die is nu 8. En Vorstin is mijn eerste paard. Hopelijk kunnen die allebei nog lang mee! Hiervoor alleen maar konijnen gehad enzo.

Corien, Rob Ehrens geeft 2 groepjes ruiters springles (Jeroen doet ook mee). Je ziet hele verschillende paarden en dus ook hele verschillende tips. Heel leerzaam. 1 paard deed me qua heetheid wel denken aan Vorstin, en de ruiter deed precies hetzelfde als ik altijd doe. Dus de tips waren voor mij ook van toepassing. De les die ik nog moet kijken is dressuur door Johan Hamminga en Nicole Werner. Die geven dan Edward Gal en Hans Peter Minderhout les.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:46

Snoekiej; Heb al een PB'tje gehad van PB ;) , ik laat het hier eerst maar even bezinken.. mijn ouders willen even geen hond.. maar geloof mij; dat kunnen ze niet :o .. we hebben altijd honden gehad, naast de paarden mee op buitenrit, lekker mee scharrelen op het erf, mijn ouders zijn ook echte buitenmensen, rondje bos of middagje strand doe je niet zo snel zonder hond..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:48

Snoek dat zou ik ook wel willen zien!! klinkt er goed!!
Wl zal dan idd wel erg stil worden :(

Ik ga richting bed :wave:

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:59

Snoekiej: Klinkt heel interessant!
Lotte: Gelukkig heb je wel mooi afscheid kunnen nemen. Het zal nu wel stil zijn rond het huis :(:)

Net met mijn paardje naar Hollandscheveld geweest, ze mocht weer in de seawalker. Ze vonden haar er heel goed uitzien gelukkig. Wel had ze rechts een heel klein stukje wat een beetje verhard was, dus we gaan binnenkort nog weer even heen voor een behandeling. Nu is het nog niet erg maar dan kun je het beter gelijk behandelen. Met rijden vond ik haar de laatste tijd op rechts ook al niet fijn, dus mijn gevoel was wel juist. Maar ben blij dat ze haar niet achteruit vonden gegaan.

Mijn moeder wil nu misschien naar Maarsbergen om te crossen :D Weet iemand of dat een fijne cross is om mee te beginnen?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:16

@WL: :(:) Altijd naar om te beslissen dat het genoeg is voor je dieren, maar gelukkig is ze wel rustig ingeslapen zo te lezen :(:)
@PB: Fijn dat Amati zo lekker ging! En balen van je tentamen, maar lang leve de herkansingen :D
@Rosalie: Fijn dat je een goed gevoel had over je tentamen en lekker buiten hebt kunnen rijden.
@Snoekiej: Die DVD klinkt erg interessant!
@Anthea: Balen dat je Westerbork alsnog hebt moeten afmelden, maar stuitje kan inderdaad erg lang duren en is ook erg 'gemeen' :(:)

Ik moest vandaag weer naar school om mijn voorstel te verdedigen van mijn afstuderen en begin er langzamerhand een punthoofd van te krijgen :( Kreeg nu weer hele andere kritiek als de vorige keer en moet het dus weer gaan aanpassen, was er echt even flink pissig van. Maar ja, zal het toch weer moeten aanpassen, wil ik ooit nog gaan slagen voor mijn afstuderen :P dus morgen weer met frisse moed verder. Gelukkig mag ik wel gewoon verder met mijn onderzoek.
Vanavond nog naar de Orun geweest met Jipje en die voelde erg goed na de cross, dus dat maakte mijn dag weer goed :D
Nu maar snel een tukkie gaan doen, want ben al een paar dagen niet fit.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:47

Goede morgen :)

Anthea fijn dat ze je paard er goed uit vonden zien :)
Benthe jeetje tis ook nooit goed volgens mij die verdediging.

Ga zo richting werk, en de tandarts maar even bellen, die ik van de week vergeten was. :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:06

Goedemorgen!

Benthe: gaat lekker op die school. Loop je zo geen vertraging op??
AntheaV: Ik heb vorig jaar meegedaan aan de oefencross in Maarsbergen, vond hem erg mooi (was wel iets simpeler dan de B geloof ik, mocht bijvoorbeeld de picknicktafel overslaan). Voor mij was alleen het water een brug te ver. Dat ging Jer te steil naar beneden, maar hij was wel zo'n beetje de enige die er niet inging! :o
WL: :(:) Mijn ouders riepen na de volgende hond ook dat ze geen andere wilden en bij Babs ook. Nou er loopt allang weer een puppy door het huis hoor. :D Maar jullie hebben gelijk dat jullie de tijd nemen.

Succes met de tentamens PB en Rosalie!

Net even een woeste mail naar de Otto gestuurd. Had daar een fitnessapparaat besteld, kwam weken en weken later pas aan en toen miste de helft van de onderdelen. Klacht ingediend, geen reactie. Teruggestuurd en paar keer over gebeld. Alles zou goed komen, moet ik nou als nog een bedrag aan rente betalen. Mooi niet dus hè!!! _-:( Ben benieuwd of ik hier wel een reactie op krijg. Bij de ondertekening meteen maar even mr. toegevoegd hehehe. Wie weet valt het kwartje dan Het is niet mijn probleem dat ze incompetente mensen op de klantenservice hebben zitten. -:(-
Sorry dat moest ik even kwijt
Bij sommige bedrijven begrijpen ze gelukkig wel hoe je je klanten bindt. Mijn nieuwe Dalmar-springschoenen zijn na 2 keer al stuk |( Canter gemaild. Mag ze zaterdag in Westerbork komen ruilen voor nieuwe, eventueel van een ander merk én ze gaat mijn horloge opereren :D .

Jer en ik hebben gister onze conditietraining gehad. Keihard dressuur getraind. Handen vol dat wel, maar na een tijdje liep ie als een tierelier. <3 Allebei goed nat van het zweet! }> PB: je deken past perfect! :D
Zit al een tijdje op het werk, vandaag om half 3 al weg. 3 uur huisje kijken.... *D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:10

Goedemorgen meiden!

Snoekiej, Klinkt als een leerzame les!
Anthea, Fijn dat je paard goed ging in de seawalker. Ik persoonlijk vind Maarsbergen erg goed te doen (maar daar zijn de meningen over verdeeld).
WL, Een mooi einde aan een mooi leven!
JN, Het is ook nooit goed hè? Wat een gedoe... 3x is scheepsrecht :D

Die val van Jeroen was mijn eigen instructeur ook gewond bij geraakt. Hij hield hem vast voor Jeroen toen hij een beetje kriegel werd. Hij heeft een trap in zijn rug gekregen en kan sindsdien niet paardrijden. Lekker als je 24 uur per dag met paarden bezig bent. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Mijn les met oefenparcours wordt overgenomen door Michiel Brons. Superleuk... Ik ben benieuwd wat Michiel van mijn nieuwe paard vind!

Wat voor deken hebben jullie nu opliggen? Ik ga vanmiddag een zomerdeken kopen. Eind deze maand gaan ze waarschijnlijk het land op, dus dan zijn dekens sowieso niet gewenst!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:11

Ik heb nu een 0 grams-regendekentje opliggen! Qua temperatuur hebben ze volgens mij niks meer nodig hoor.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:12

Noor, balen van het gedoe met de Otto. Ik had met de Dalmar springschoenen precies hetzelfde. Echt zonde, want ze zijn ontzettend duur!

Mo, ik heb Uk nu een 0 grams deken op, maar als het weer is zoals gister, loopt hij in zijn blote velletje buiten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:14

Die van mij heeft nog een 100grams op, en hij niet te warm of klam eronder. Helaas is het voor mij nogal een gedoe om dekens te gaan wisselen/afhalen voordag ik naar mijn werk ga.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:23

Bij ons is het het 's nachts sowieso heel warm op stal. 100 gram zou echt te warm zijn nu denk ik.
@ Tientjeh: heb je nieuwe gekregen? Of ben je op een ander merk overgestapt? Ik vond het niet normaal dat die dure dingen na 2 keer al stuk waren hoor..

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:24

Goeiemorgen!
@Noor: Wat een gedoe met die Otto zeg! Hopelijk gaan ze het nu snappen! En Canter heeft inderdaad goede service! En veel plezier met huisjes kijken!
@Mo: Fijn dat je oefenparcours in ieder geval doorgaat! Ik heb Jipje nog onder 1 winterdeken staan in plaats van 2. Wanneer hij echt lekker begint te haren krijgt hij een andere deken op en hij heeft het nog niet te warm eronder. Daarnaast staat hij ook 's nachts buiten en ga ik niet elke morgen de deken wisselen.

Ik ben inmiddels weer op stage aangekomen en ga weer met frisse moed verder ;) Helaas voel ik me nog steeds niet al te fit, hopelijk trekt ook dat snel weer weg.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:27

Noor, ik heb nu andere. Heb professionals choice, die zijn ook nog eens in leuke kleurtjes te krijgen en kosten 35 euro. Nog niet goedkoop, maar het scheelt toch al wel!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:35

Idd. Nou ik zal het zaterdag eens overleggen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:46

Ik heb ze vannacht geen deken op gedaan. En vanmorgen ook in hun blootje naar buiten. Tja, dan worden ze maar nat...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:23

Ik heb Little Stuart en Challenge met niks op, Hetje onder 200gr (koukleum :P ) en Trakkie en Amati met een fleece dekentje s'nachts. Overdag zijn ze gewoon allemaal naakt.

Ik heb Style beschermers. Zijn nu een jaar of 4 oud en beginnen nu wat minder te worden. Daarvoor had ik altijd NEW's met dat Fleece, maar Style bevalt mij beter. Worden minder nat en blijven langer heel.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:41

mijn paarden staan al een tijdje bloot. Als ik ze wel iets op zou doen staan ze vreselijk te zweten!

Frits mag helaas nog steeds niet naar huis, moeten morgen even weer bellen. Hopelijk mag hij dan wel naar huis!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:45

Vervelend Bvw.

Ik hoor hier allemaal geruchten over Rhino, word er helemaal gek van! Zit nu echt te twijfelen of ik zaterdag moet gaan. We gaan natuurlijk wel de regio uit.. Maar daags erna gaat de halve stal op wedstrijd hier in de buurt én komt iemand jureren die op zijn stal Rhino heeft...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:47

Ik heb van het weekend de winterdeken van de merrie er af gehaald en daar ligt een regendek op. Mijn ruin die loopt al een tijdje met alleen regendek op. Die houdt niet van dekens. Ik vond dat er deze week teveel temperatuur verschillen zijn dus ze hebben nog niet "bloot"in de wei gestaan. Daarnaast zijn het schimmels dus nog ff niet haha.

Ik heb van springschoenen of BR of van die dikkere harry's horse. Het grappige is dat ik 1x dure had en die gingen snel kapot en heb nu goedkope <20 euro en ze gaan bij mij superlang mee. Ook heeft mijn paard geen wondjes na de cross en ik verlies ze ook niet. Zien er niet mooi meer uit maar zolang ze blijven zitten koop ik geen nieuwe.
Van beenbeschermers heb ik CC boots van de eventingshop. Mijn paard heeft dunne benen. Ze zitten prima en draaien ook niet. Ben daar wel voor gewaarschuwd maar geen problemen mee.

Ik ga even rijden in de miezer :evaw: