Ik had gisteren ook een wedstrijd, de regiokampioenschappen met yentil. Moest gelukkig al om kwart voor 9
. Met losrijden ging het echt supergoed. kon haar heel goed op haar achterhand rijden, ze was superactief. Toen de proef in. Het ging goed en het ging slecht. De ring was hartstikke scheef en krom. In groningen zijn ze al te arm om hekjes om de ring te plaatsen voor de M2 dus de eerste travers (waar yentil nog wat moeite mee heeft) liep ze buiten de baan
De 2e travers ging wel goed, had ik ook een 7 voor. Uitgestrekte stap gaat normaal ook niet zo goed omdat ze niet genoeg haar neusje naar voren brengt maar dat deed ze nu wel en hier had ik ook een 7 voor. De eerste middengalop gaf ik haar ietsje meer teugel zodat ze haar hals wat kon verlengen, leg mn been aan en dan krijgt die pony het voor elkaar om nog bijna in draf te vallen
commentaar: weinig impuls
De tweede middengalop begon heel goed maar ze viel wat naar binnen (of dat leek zo omdat de ring zo krom was) dus ik stuurde haar voorzichtig terug, springt ze over, resultaat: een 2
En op X van de galop naar de stap struikelde ze precies op X, terwijl we daar normaal wel goed op scoren. Ik had 175 & 176 punten. Op zich natuurlijk helemaal niet slecht voor op een kampioenschap. Ik ben ook wel tevreden, want de dingen die normaal minder goed gaan, gingen nu wel goed en ik had gewoon pech met de dingen die normaal goed gaan. Maar er zit nog zo'n vooruitgang in, het gaat elke week met trainen beter, het moet nu alleen allemaal in de proef ook nog zo gaan. Ik was uiteindelijk 5e (van de 10)