[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:10

Eigenlijk zou ik ook wel wat anders willen doen naast het paardrijden, maar ik vind weinig leuk en fitnessen al helemaal niet. Daarnaast heb (of maak, tis maar net hoe je het bekijkt ) ik er niet zoveel tijd voor.

RT ik duim voor je dat je Tobias weer bij je terug kunt nemen.

Lielle: je had het er over dat je ws naar Ysselsteyn zou gaan vandaag. Ben je nog geweest en zo ja, hoe ligt de bodem er daar bij?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:45

tsja, paardrijden is een van de weinige bezigheden waardoor ik helemaal los kan komen van alle andere dingen. Als ik iets "meeneem" van mijn werk bijvoorbeld, dan ben ik dat na een uur paardrijden echt helemaal vergeten!!

Ik zou ook best iets aan mijn conditie moeten/kunnen doen, maar zou niet weten wanneer?? Naast 40 uur werken, een paard, een huis(houden) blijft er altijd zo weinig over...?? hoe doe je dat toch Lielle???

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 23:51

Tsja, de peesblessure van Oeste vorig jaar was ook niet echt goed voor mijn huwelijk... (en mijn gewicht: ik was 10 kilo aangekomen... Gelukkig is het er bijna allemaal weer af, nog twee crosses te gaan )

Een huishouden (met kind), full-time werken (36 uur), een paard, wedstrijden, jureren, meerdere cursussen; ik snap zelf af en toe niet waar ik de tijd vandaan haal... Tis allemaal zo leuk! (op het huishouden en werken na)
Ik heb trouwens vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk toch de M-jurycursus mag doen...JOEPIEE!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:12

Ik hoef gelukkig niet extra aan mijn conditie te werken. Ik hockey meestal 4 keer in de week en daar heb ik genoeg aan om conditie te houden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:19

andrea16 schreef:
Ik hoef gelukkig niet extra aan mijn conditie te werken. Ik hockey meestal 4 keer in de week en daar heb ik genoeg aan om conditie te houden

Pffff..... dat klinkt wel heeeeel fanatiek
Jij moet weer uitkijken dat je niet te gespierd wordt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:34

Ik zou ook best wat aan de conditie willen doen. Maar ik werk fulltime (40 uur), heb in totaal 2,5 uur reistijd, een huis met grote tuin en nog 2 paarden.

En daarnaas haat ik bewegen (behalve paardrijden)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 07:36

Sim, ik ben niet meer geweest, kwam te laat thuis

Scum, ik ben vrij vandaag, geen ST.

Tja, wat betekent paard rijden voor mij. Nog even afgezien van het feit dat ik al sinds mijn 6e rijd en en voor die tijd altijd meeging naar de paarden waardoor het dus een gewoonte is

De uitdaging zit voor mij in het samen met je paard je grenzen verleggen. Zomaar wat sporten is niets voor mij, ik moet er wel een doel in hebben. Ik ben ook geen teamsporter, veel te eigenwijs, terwijl je juist met de paarden toch het samen moet weten te doen. Wat ik ook geweldig vind, is als je ziet wat je weet te bereiken door 'gewoon' te trainen en vol te houden. Ik heb Pablo zien veranderen van een neurotische wezel die bang was van zijn eigen schaduw in een zelfbewust paard met een hoop lef. En - last but not least - het is toch helemaal geweldig als je op stal komt en je hoort van veraf al gehinnik of o'n zachte brom als je voor de deur staat Diep in mijn hart ben ik toch gewoon dat penny meisje

Sim, de week is te kort voor alles wat ik wil doen, dus het eerste wat daaronder gaat lijden is het huishouden en vervolgens mijn slaap. Ik probeer wel altijd redelijk vroeg te beginnen (voor 8 uur) zodat ik rond 4-en naar stal ga. Dan rijd ik 1 of 2 paarden (meestal maar 1 keer in de week 2) en ben dan tussen 7 en 8 thuis. Boodschappen doe ik een keer in de week, en ik ben meestal degene die eten kookt. Huishouden is echt iets waar ik een bloedhekel aan heb en daarin doet Antoine (noodgedwongen ) ook veel. Het fitness is bij ons op het werk, dus ik hoop dat zonder al te veel moeite een uurtje in te passen valt op de dagen dat ik niet ga rijden. Afspraken met vrienden e.d. probeer ik in de weekenden te plannen, en zo schipperen we maar wat
Het grote verschil zit er denk ik in, dat ik dus eigenlijk altijd direct na mijn werk naar de paarden ga. Dan ben ik toch nog redelijk op tijd thuis, anders zou ik het zeker niet trekken. En ik hoef natuurlijk niet iedere dag te gaan, mijn moeder rijdt ze net zoveel als ik en bovendien staan ze in op een pensionstal.

En k heb dus naar mijn werk weinig reistijd (totaal 40 minuten), al is het naar stal dan wel een half uur rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:46

Pfoe, en ik kom met 16 uur per week werken al tijd te kort...... Maar ik rijdt dan ook bijna dagelijks 2 paarden.

Jammer dat je geen tijd had om naar Ysselsteyn te gaan Lielle.
Hier regent het al een paar nachten behoorlijk. Ben benieuwd hoe dat in Limboland is en hoe de bodem van de cross er bij ligt. Maar goed, dat blijft een verrassing tot zondag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 07:52

het heeft hier (is wle 40 autominuten van Y'steyn) nog niet extreem veel geregend. Ik verwacht in de cross geen slechte grond, dressuur- en springterreinen (als die op dezelfde plek zijn als 2 jaar terug) wel, maar vorig jaar waren die ergens anders en prima te rijden.

Maar ik ga dus iig zaterdag de cross lopen, dan weten jullie meer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:54

Ga je nog samen met Rob lopen Lielle? Of was dat alleen de bedoeling als je M gaat starten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 07:57

Zal er vanaf hangen of hij tijd heeft denk ik. Maar mss gok ik wel dat er op zondag toch nog iemand niet kom opdagen en loop ik de M cross voor de zekerheid toch maar.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:16

Hier in Horst dat is 5 minuten van Ysselsteyn af valt het reuze mee met de regen. Gister wel geregent maar lang niet zoveel als ze voorspelt hebben..
Dus denk dat het wel mee gaat vallen, maar oke het is nog lang geen zondag kan nog veel gebeuren...

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:19

Ik zou ook best wel wat aan mij conditie mogen doen, maar wanneer snachts??
Werk ook full time 38 uur, gelukkig maar 15 minuten reistijd dus om kwart voor 5 al thuis en meestal ben ik om 17 uur al op stal..

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:23

En jij hebt dan nog eens vrij veel paarden te rijden, of niet?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:26

Goh over al die enge dingen die jullie gesprongen hebben, met Sam ben ik ook wel eens over zaagselbalen, containers, kruiwagens enzo heengespronge, de eerste keer springt hij er ook altijd heel hoog overheen, de tweede keer normaal en de derde keer is hij te lui om z'n beentjes echt in te trekken..
Zo dus ook bijna in de kruiwagen geland
Heb nu afgesproken dat ie zo'n rare sprong nooit meer dan 2x spring

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:50

missmuts schreef:
En jij hebt dan nog eens vrij veel paarden te rijden, of niet?

Yip 4 paarden. Als je veel crossen met veel paarden krijg je ook conditie, mijn conditie nu is wel veel beter als een paar jaar geleden toen ik maar 1 of 2 paarden reed.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:00

jeetje patsmu, heb je dan meteen zin om te rijden? ik zou echt af zijn na een dag werken...

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 11:54

Ja, rij er dan meestal eentje dan om 18 uur eten en dan weer lekker verder met de rest.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:45

miss_jumpy schreef:

Pffff..... dat klinkt wel heeeeel fanatiek
Jij moet weer uitkijken dat je niet te gespierd wordt

Haha sja, dat krijg je dan wel he
Maar ik heb de rijbroek al verkocht voor nog 30 euries Nu nog een nieuwe uitzoeken...

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:02

hoi..
ik meld me
thuis ligt internet er uit dus dan maar even op school.
ik kan niet alles bijlezen anders word ik betrapt
Gaan er nog mensen naar Vasse dit weekend? of is iedereen in Ysstelstijn?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:09

Ik zit zelf in Putten dit weekend.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:11

Ik zit nergens van het weekend
Anders had ik in Ermelo gezeten... * 't is niet eerlijk *

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:16

waarom niet?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:22

Sam is nog steeds niet goed..
Dus even een paar weekjes rustig aan doen..
Had bedacht dat ik morgen wel met hem naar ons huis toe kon wandelen, he mámmm kom eens in de tuin kijken

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:08

Ik heb dit weekend en volgend weekend ook geen wedstrijden. Even rustig aan voor de andere crossen