[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:50

Bij ons vroegen ze of er interesse was dat alle clubleden met een grijze onderlegger zouden starten. Nee bedankt, is echt een doffe kleur op een bruine. Je herkent dan wel direct iemand van je eigen club maar daar doe ik het niet voor.

Katherina jouw kleur is wel apart! Het blauw van PP zie je inderdaad veel vaker. Moet toegeven PP, het staat jullie inderdaad heel chique en verder is het een makkelijke kleur voor jasje en dergelijke in te vinden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:51

daaphh: is jou rugnummer 1 geheel of ook met lintjes? want op de foto is het moeilijk te zien. op de site van eventingshop vindt ik enkel deze met lintjes. Die van jou ziet er nog anders uit :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:16

Rayaa: Ik heb mijn fluogele LRV rugnummerdrager ook pas de laatste 2 crossen veranderd hoor. Je kan zo n zwarte of gekleurde inderdaad meestal kopen op het standje dat op de crossen staat. En mijn setje is gewoon ontstaan doordat ik dat mijn mooiste onderlegger vond en mijn mama had toevallig een blouse liggen in dezelfde kleur. En ik heb alleen een zwarte rijbroek en toevallig zijn mijn crossgetten zwart met blauw.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:45

Ik start mijn palominotje in het babyblauw met zwart of oranje/wit met zwart. Vroeger ook nog wel een beige/zwarte set gebruikt:

Afbeelding
Ook nog een tijdje met de juiste kleur tape en babyblauwe rekkertjes gevlochten. Van mijn vrienden voor mijn doctoraat ook bijpassende lichtblauwe strikjes gekregen :+

Afbeelding
Aan de andere kant staat mijn naam in oranje op het zadeldoek, ook met witte en oranje tape normaal gezien

Afbeelding
broek met beige zitvlak, beige onderlegd hoofdstel

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:11

Mooie setjes komen voorbij!!

Heb zelf ook nog getwijfeld voor blauw, beige, maar inderdaad, zovelen rijden daarmee, wil dan liever iets waarmee je mij meteen herkent :P

heeft iemand van jullie al eens contact gehad met S.uzanne van de e.ventingshop? Heb gisterenavond via FB een mailtje verstuurd over een cap cover maar nog geen antwoord gekregen.
Bij haar op de site zie ik trouwens geen gekleurde nummerhouders? Moet ook nog kijken voor een medische kaarthouder, zat vroeger in schouder van mijn BP, maar op die nieuwe BP heb ik geen schouderstukken...

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:29

Ja ik heb daar mijn crosshelm besteld, ging erg vlot

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:01

S.uzanne is een goede bekende van mij, komt goed! en gekleurde nummerhouders zijn wat ik weet bij C.anter E.quipment te koop

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:04

Antonius schreef:
Maar mag je met 15 winstpunten uit de sub meteen de A proeven starten?? Dat dacht ik toch van niet?

Daapph haar paard deed wat de jouwe doet Florence, misschien heeft zij wel tips? Stond (of sta) jij trouwens niet bij KC?

Nee mijn paarden staan aan huis maar ik woon daar 5 minuten van dus ik ga altijd daar gaan rijden :)
ik heb thuis maar een kleine piste/paddock en niet erg geschikt om deftig in te rijden

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:05

Antonius: ik heb de gekleurde nummerhouders gevonden op canter equipment die kan je samenstellen hoe je zelf wilt. Maar die zijn ook zo gewoon met lintjes die je kan aanpassen. samen met de medische fiche. Die hebben ze daar ook in veel verschillende kleuren.
http://www.canter-equipment.nl/ruiter/r ... uct_id=290

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:11

Daaphh schreef:
Ik ken niet zoveel van die dressuurlicenties bij de vlp. Als ik dressuur ga rijden is het bij de lrv :p
Over 2 weken nog eens een pogingske wagen.

Over vertrekken uit startbox, paarden die niet weg willen, ken ik helaas alles van.
Wat je kan proberen:
- in draf of stap vertrekken tot een bepaalde bocht of tot ge voelt dat ze vanzelf weg willen.
- Niet te vroeg naar de startbox gaan eerder pas vertrekken als ze afroepen 10 en dan uit draf weer vertrekken.
- zeker en vast NIET opgeven. niet laten winnen. als staat ge daar 10 min, blijven proberen. Ik heb eens over een cross 45min gedaan in vechmaal :p Maar ik won want ik heb hem uitgereden.
- Als ze omhoog gaan eens rond hun as draaien. beetje links om beetje rechts om en dan vertrekken wanneer jij wilt.

ik weet niet of je hier iets aan hebt :p dit heb ik al allemaal geprobeerd soms werkt het soms niet :p maar cas is ook gene gewone

Dat in stap vertrekken kan ik nog proberen. Meestal gaat het zo: ik ga richting startbox en vanaf hij druk voelt van mijn benen begint hij te steigeren. Wanneer ik hem dan aanpak gaat het van kwaad naar erger, begint hij zeer hoog te steigeren, kappen, steigeren en dan landen en bokken,...
Andere mensen laten jagen met de zweep is geen optie want dan slaat
K.C. is er al mee gestart en toen begon hij pas in de startbox zelf te steigeren en hij heeft er dan zijn benen ingestampt (terwijl Colorado recht stond) en dan is hij vertrokken.
Maarja bij mij heeft dat precies allemaal minder effect ;(
Het vervelende is als hij dit doet in de cross dan doet hij dit ook een tijdje in de jumpings erna.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:24

Snel kort even reageren.
Ik heb mijne wel bij sueznne gehaald. Niet met zulke lintjes. Over een uurtje ben ik thuis zal ik het beter uitleggen met een goede foto.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:39

Hier een foto van die van Dirk. Maar das dezelfde als die van mij maar ander kleurtje. Wij kunnen links en rechts verzetten met zo kliksysteem.
Het wit op zijn linkerschouder is zijn medische fiche Afbeelding

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:03

Ik had ook donkerblauw en grijs, maar was best dat het niet te opvallend was, wou liever niet dat mensen zagen wat ik allemaal uitstak :o

Maar k vind wel handig dat anderen opvallende kleurtjes dragen, zeker als je aan de start staat te stressen dan is het leuk dat je direct jouw ruiter ziet rijden.

Heb ook al vrij veel besteld bij E.ventin.gshop en heb ook al verschillende keren vrij lang moeten wachten op antwoord, maar uiteindelijk is het wel altijd in orde gekomen en k vind wel goede kwaliteit wat ze heeft en ze is ook altijd fair!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:04

Deze ziet er makkelijker uit dan 1 met lintjes. Kan je mss eens kijken welk merk het is? Op de site van eventingshop staat het in elk geval niet meer.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 23:30

Ik heb gekeken er staat niets op, maar je kan die foto van Dirk mee sturen en dan zeggen dat ze die had in Overpelt en Merksplas ik denk dat ze dan al ceel weet

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 06:40

Daaphh schreef:
Ik heb gekeken er staat niets op, maar je kan die foto van Dirk mee sturen en dan zeggen dat ze die had in Overpelt en Merksplas ik denk dat ze dan al ceel weet

zal ik doen :-) bedankt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 10:23

Ik had gisteren de bloed uitslag van blits terug. De waarde van zijn spierenzymen waren een klein beetje verhoogd.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:03

Hallo allemaal!

Daar ook zo rusig met rijden met die bevroren grond? Ik had normaal club training deze avond, maar die is jammer genoeg afgelast. Denk dat ik toch maar een binnen piste ga zoeken om te gaan rijden.

Nog slecht nieuws hier. Een van onze paarden staat sinds donderdagavond op kliniek met koliek. Donderdagmiddag begonnen, was niet zo dramatisch, vooral suf en niet eten, hoofd naar beneden. Maar medicatie en olie hielp niet en om 16u waren er opgezette dunne darmen rectaal voelbaar. Naar de Venhei gereden en daar is ze dan geopereerd. Beetje ingewikkeld om uit te leggen wat het probleem juist was, maar het is alleszins niet goed. Momenteel gaat het wel met haar, ze krijgt af en toe een handje hooi en blijft voorlopig oké. Wel nog veel schrik dat het terug gaat komen van zodra ze meer eten krijgt.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:04

Daphnee, goed dat er niets anders mis is. Een klein beetje verhoogde spierwaarden kan gewoon van de stress tijdens het bloedprikken zijn. Was de vitamine E ook bepaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:19

Oef Katharina, ook geen geluk! Is het per toeval een luie darm wat je paard heeft? Bij ons op stal is er sinds maandag denk ik eentje terug na 1 week kliniek, ook kolieken, door luie darm en stress. Die moet nu eigenlijk vloeibaar eten krijgen en constant ruwvoer. Nadeel is alleen dat die nogal slokt en propt, en dus rapper eet dan de darm aankan. Dat zijn ze nu aan het opbouwen.

Rijden ligt hier al een dikke week volledig stil. Piste is keihard, er ligt ijs op de oprit op stal dus ik pak het risico niet om daar met mijn camionette over te rijden. Zeker niet als er een paard op staat en het is donker. Crosstraining komt er op de club pas als ze weer springles kunnen geven op het eigen terrein, dus nog niet direct. Ik ga de verantwoordelijke voor het crossgedeelte eens mailen of hij een richtlijn kan geven qua planning en training om me voor te bereiden op de cross in Gavere begin april. Ik zou willen proberen om die als eerste eens te starten in de Aspiranten, dat is 60 of 70cm dacht ik.

En verder is het hier eigenlijk rustig. Aan het kijken om mijn auto en camionette voor de paarden te verkopen en van dat geld een kleine jeep aan te schaffen met nadien dan trailer en BE-rijbewijs.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:58

mila_furrie schreef:
Deze ziet er makkelijker uit dan 1 met lintjes. Kan je mss eens kijken welk merk het is? Op de site van eventingshop staat het in elk geval niet meer.

Ze hebben hem wel bij de e.ventingshop, ben met haar aan het mailen om zo ene te bestellen, staat idd niet op haar site. De kleuren die je kan kiezen, zijn dezelfde als van de crossbeschermers van style.

Daaphh: dan toch klein beetje verzuring bij blits?

Ik ben geveld door keelontsteking, gisteren om 10u naar huis moeten gaan van mijn bazin omdat ik ze zo slecht bij liep maar gisteren voelde het als griep, beetje koorts en overal spierpijn en 0 fut, maar vandaag geen andere klachten behalve zware keelpijn. Weer AB dus, heb wel een keer of 3 per jaar keelontsteking |( nog een 'geluk' dat het samenhangt met vrieskou, kan ik toch moeilijk rijden.

Katharina: beterschap voor je paard! Hopelijk komt alles goed!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:09

Veel beterschap voo rje paard Katharina!
Ook voor jou veel beterschap Anthonius!

Jaa toch een beetje verzuring bij blitsie..
Morgen nog eens op jumping, ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:04

Als je het lust: honing. In een kop kamillethee of muntthee, in warme melk of een lepeltje tussendoor. Honing werkt verzachtend en ontsmettend. Warme drank zorgt dat het beklemmende wat wegtrekt. Zit je neus ook verstopt, dan moet je een keer iets met eucalyptus proberen. Mijn scrub voor onder de douche is met eucalyptus en als ik dat openwrijf op mijn armen onder de douche, die geur zorgt gelijk dat ik fris en fruitig kan ademhalen door mijn neus :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:46

Beterschap Antonius!
De smid is geweest voor Shuddy vandaag, hij ziet er al goede vooruitgang in! *\o/*
Dat zijn hoeven toch al iets harder zijn geworden. :)
Mag ook wel, duur spul dat supplement dat ik moet geven pff! :s
Bij de DA nu ook weer 2 potten Equi Muscle besteld, das ook alweer 100 euro.
Kostelijk paard! Hopelijk houdt hij zich nu een hele eind goed qua gezondheid! ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:26

Fijn dat de hoeven beter zijn!
Duren grapjes, dat ken ik. Ik was bijna 500 euro kwijt deze week aan de DA.
Laten we zeggen groot winter onderhoud.