[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:44

Lau: Super dat je scriptie af is!
Danielle: Mooie frontriem <3
Caro: Wat naar zeg!! Hoe is het nu met je zusje?
Bvw: Mooi dat de dressuur goed ging.
Mister T: Super goed nieuws dus!
Margriet: Een hele hele hele fijne dag gewenst!
Leliaardje: Ooh, wat balen van die hoefsmid zeg! Jeetje ik zou echt not-amused zijn en er serieus over nadenken om een andere smit te nemen.
Mirthe: Gefeliciteerd met je WP :)

Ik ben gisteravond lekker gaan winkelen en daarna uit eten met vriendje (alweer ja :+). Nu op stage tot 12 gelukkig maar. Ben gebracht vanochtend haha kon echt niet uit bed komen.. Vanavond presentatie geven bij de Rabobank, onze club doet mee aan de club-challenge en dan moet het plan gepresenteerd worden. Vanmiddag even rijden en vlechten en wassen, want morgenochtend om 7 uur op wedstrijd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:03

Goeiemorgen! Het is hier eindelijk weer droog, moet alweer met zwemvesten de wei in

Succes vanavond met presenteren Rosa! En ook voor je wedstrijd morgen
Kris veel plezier met de administratie
Lekker Watapatja, negen dagen vrij!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:09

bianca, balen van die natte wei.

Watapatja, lekker zeg 9 dagen vrij.

Rosa, lekker met de auto! Wil ik soms ook wel, maar zelfs door regen mag ik fietsen :+

hier heeft het helemaal niet veel of hard geregend. Ik ben gister naar de stad geweest en precies toen regende het, door de rest helemaal niet (meer).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:33

Margriet en Roelof, geniet ervan vandaag en heel veel plezier!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:38

Morguh!!

Goed zo Bianca! Beetje vertrouwen in jezelf!

Margriet en Roelof hele mooie dag gewenst!! Geniet ervan!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:48

Net al rondje ww gedaan met Jer, vond hem een beetje zeikerig... Werd beter na stuk galopperen ;-) Hoefsmid komt zo en nog even mesten.

Het regent hier ook alweer...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:06

@ Magriet een heeeele mooie dag gewenst! Ik geloofde het niet maar het is echt zo voorbij!!
@ Noor het was hier ook echt noodweer gister! Staan er nog veel hindernissen bij jullie in het bos? Kom ik een xtje oefenen!
@ SM spring nooit met body! Dom heh? Maar indd vroeger dacht je nergens over na! Ik sprong met pony zondel zadel :D
Komt nu niet meer in me op!

Max vanmiddag rondje buiten rijden en daarna oefenenparcour bij ons op stal! Altijd leuk om te kijken!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:10

Ik was vroeger ook echt totaal zonder angst!! Springen zonder zadel en zonder hoofdstel, buitenrit van 3 uur zonder zadel, of om 's ochtends 4 uur op buitenrit want dan maak je een ochtendrit :j Achteraf een godswonder dat ik er met 2 gebroken polsen, een hersenschudding en wat gescheurde enkels vanaf ben gekomen. Pony heeft nooit iets gehad, die was niet kapot te krijgen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:12

Caro, hoe is het met je zus?
Margriet is gezellig aan het trouwen :D .
Jer is al aan de slag geweest!
Wij hebben gelukkig niet zoveel regen gehad als waar jullie over praten.
Mistid: gefeliciteerd met je winstpunt!

SM: ik laat maar even in het midden welke hoefsmid het is. Rosa: dit is nu de 3e keer dat hij me laat zitten, inderdaad tijd voor een ander. Jammer genoeg zijn goede hoefsmeden, die ook nog op een plezierige manier met je pony's omgaan, niet heel dik bezaaid -O- .

Edit: Rosa := .

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:20

Ja, dat is inderdaad heel lastig.. 70 procent van de hoefsmeden zijn echt lomp, die duwen gerust even een vijl in de buik van je paard als 'ie niet helemaal stilstaat. _-:(

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:26

Wat dat betreft heb ik heel erg geluk met mijn hoefsmid. Ben daar echt blij om.

Margriet: Heel veel plezier vandaag!!!
Caro: Wat ontzettend balen van je zusje. Hoe is het nu met haar? :(:)

Wij hebben gister wel regen gehad, maar niet echt super veel ofzo.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:30

hier zit 31mm in de regenmeter...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:39

henny en rosa, haha gevaarlijke penny's zeg waren we :P
ik ging ook vaak zonder zadel springen hoor, langs de weg kon ik niet, pony wilde niet van huis weg. En was bang van sloten aangezien haar veulen bij vorige eigenaar daarin verdronken is. In ieder geval, nu ga ik gerust nog steeds zonder zadel, maar dan wel op Dakar, want die is toch hartstikke mak.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:45

Ik moet er niet aan denken om zonder zadel op Winch te zitten.... Au :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:49

Haha, ik moet wel lachen. Mirthe wordt een heel nieuw begrip met haar Mirthe/Mistid-acties :)) Texelse, ook niet slim dus. Foei!
bvw ben je serieus zo aan het klagen over je dressuur terwijl je Z rijdt? Denk je niet dat het allemaal wel meevalt en dat het enkel tussen je oren zit? Als je plaatje niet goed is, krijg je ook nooit punten in de M en de Z. Heb je trouwens geen beeldmateriaal? Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden, want ik kan me niet voorstellen dat het echt zo verkeerd is als jij denkt.
Danielle je vorige frontriem vind ik niet zo. Beetje té
leli dat soort verhalen hoor je vaker van hoefsmeden, ik vind dat toch zoiets raars? Ik zou meteen een ander zoeken, ga niet een beetje mijn tijd verdoen voor een ander
Margriet veel plezier :)
Ik ging (ga ;) ) ook wel zonder zadel en zonder hoofdstel springen. Maar dan wel braaf met bp en capje op. De keren dat ik zonder cap gereden heb zijn denk ik op een hand te tellen. Dat komt alleen voor als het heeeeeel erg heet is, of juist heel erg koud en ik de muts niet af wil doen. Heb er alleen wel altijd spijt van, want ik mis het dan toch. Buiten en met springen heb ik tegenwoordig altijd mijn bp aan.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:00

Ik heb een ideale hoefsmid je kan er de klok op gelijk zetten en geniaal met voeten. En dat is wel nodig voor Ferrose haar voet die doorgesneden is geweest. Maar als ik een ander zou moeten vinden raak ik ook in paniek

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:04

Mijn hoefsmid is ook helemaal geweldig. Rijd gewoon 40 km extra, omdat ik zo nodig van stal moet verhuizen en is geweldig met alle paarden! Beslaat ook heel erg goed. Mag dan wel wat kosten vind ik!

Zonder zadel doe ik heel soms nog voor de fun, maar niet op Davinci en Obi. De 1 heeft een belachelijk hoge schoft en de ander wat weinig spieren op het ruggetje. Vetklepje Pasjha leent zich hier uitstekend voor haha!

Vroeger deed ik ook de ergste dingen. Zonder zadel en hoofdstel (alleen halstertje en touwtje) langs een drukke 80 weg in de berm galopperen. Brrrrrr...... :o

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:06

Ik ga zeker niet zonder zadel op Draak. Waarschijnlijk zal ze wel braaf zijn, maar je weet net nooit met haar. En ze heeft een hele hoge schoft. Yentil is ook geen succes, die heeft wel een hele fijne rug, maar die pony gaat verschrikkelijk bokken/steigeren als je zonder zadel en hoofdstel er op wil :+ Met hoofdstel kan het wel. Springen is alleen niet zo handig omdat ze ontzettend hoog springt (en ik ben tegenwoordig echt een watje haha)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:08

Joki & Kris: misschien willen jullie mij naam van jullie hoefsmid doorgeven? Misschien een optie voor mij?

Kris, ben je inmiddels al verhuisd met het paardenspul, of moet dat nog gebeuren?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:17

Kris schreef:
Vroeger deed ik ook de ergste dingen. Zonder zadel en hoofdstel (alleen halstertje en touwtje) langs een drukke 80 weg in de berm galopperen. Brrrrrr...... :o

Haha, dat heb ik ook nog gedaan :+ Met een paard dat amper ingereden was en niet altijd even braaf (bokte mij de week ervoor er nog af met de galop) maar wij wilden hem op de manege laten zien en moesten daarom van het ene dorp naar het andere rijden. Zadel en hoofdstel was hij uitgegroeid en in de wei reden we ook altijd op een halstertje, dus kan makkelijk toch? :)) Als ik eraan terugdenk brrrrr.....

Zonder zadel en hoofdstel op Vies vind ik helemaal leuk trouwens. Voel me dan echt penny, maar dat is zo heerlijk zinloos lekker! Gewoon wat galopperen, kijken of de rem en het stuur het doen en gewoon lol hebben. Heb ergens nog een filmpje op youtube staan dat ik aan het springen ben zonder iets. Heel hoog penny-gehalte. :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:22

Op T zonder zadel is ook echt leuk, van de week nog gedaan.
Anne, ik breng hem vanavond naar dezelfde wei als waar de vos staat.

Morgen zitten we bij de keukenboer, alles rond maken en bestellen :D :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:24

Margriet en Roelof, een hele fijne dag vandaag en geniet er van!!! :D

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:25

Sterkte vanavond TeeGee.

Ik heb over 5 minuten weekend! Eigenlijk is gemeentehuis open tot 12 uur, maar ik heb gister een uur langer gewerkt dus ik vind dat ik wel om half 12 weg mag.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:25

moggel,
margriet heel veel plezier vandaag, wel foto's plaatsen he want ik ben zwaar nieuwsgierig!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:27

Ik sprong met Yoeri alleen met een halstertje parcoursjes van 1.40m in de wei. Zonder zadel, cap en laat staan proppen in de ijzers. Echt idioot gewoon :+
Met Ultra wilde ik meedoen aan barrierespringen zonder zadel. Thuis geoefend, boven in de staanders (1.60) ging met gemak. Nog een keer op de kalender gekeken, bleek dat ik wanneer dat barrierespringen was 100km verderop op wedstrijd was :+ .
En met Dwarreltje sprong ik altijd bij de buren. Op een gegeven moment is mijn buurmeisje maar eens aan mam gaan vragen hoe hoog ik eigenlijk mocht. Dwarrel was 1.17,5 en ik sprong hindernissen van 1.25 :=
Tegenwoordig rijd ik haast nooit meer zonder zadel.

Ik had gister ook weer wat. Mam had dinsdag gezegd dat ze een verjaardagscadeau voor mij had besteld. Gister ging de bel, dus ik zeg, dat is vast mijn cadeau mam. Komt ze terug, en we stonden beide in de keuken, zeg ik "weetje, op startlijsten zag ik een advertentie van Medhorses, die hebben hele mooie dekens". Mama in de lach want die kon zich ook niet meer stilhouden toen :+