[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:06

Klopt, Duitsland vanaf 150 Euro volgens mij. En dat is dan 10 dagen geldig.
Wij hebben vorig jaar ergens in de Achterhoek dressuurwedstrijd gehad. Volgens TomTom was het via Duitsland een half uur korter rijden. Maar ze zijn toch maar dat half uurtje door Nederland om gereden.
Ok, de kans op controle is klein, maar ik heb gewoon geen zin om gepakt te worden. En ik ken wel een paar mensen die gepakt zijn.

bvw

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:16

ja tuurlijk daar zit je dan ook mee!
Heb ik nooit aangedacht! Zal ik nu in elk geval niet meer vergeten, ik heb liever ook geen enorme boete aan me kont hangen omdat ik niet nadacht....

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:34

Vrijstelling voor het gezondheidscertificaat in de Benuelux klopt, helaas wil Duitsland dit nog niet afspreken en moet je dus officieel wel een certificaat aanvragen wanneer je in Duitsland gaat rijden. Bij internationale wedstrijden kan er soms door de organisatie naar worden gevraagd, wanneer ja dan geen certificaat hebt mag je niet eens starten! Officieel moet het wel maar ik heb nog nooit iemand gehoord die het voor een nationale wedstrijd in duitsland heeft aangevraagd. Ik weet zelfs dat heel veen mensen het ook niet doen voor internationale wedstrijden, die doen het alleen als ze heel ver gaan of weten dat de organisatie er naar gaat vragen.

Ik vind het ook altijd een belachelijk duur grapje! Die dierenarts komt namelijk alleen maar een papiertje invullen, vaak kijken ze niet eens naar het paard!!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 11:34

Lotte: sterkte!
Daandriaan: welkom terug
Bianca: balen van Frits!

Jeetje kan je je nu al opgeven voor crossen in september? Zal eens even kijken hoe en wat.

Heb vanmorgen alweer even gereden, ging fijn :D En het is zo mooi weer! Maarja moet straks aan het werk.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:25

Vorstin liep lekker aan de longe :)
Mijn instructrice is trouwens ook een mooie :D Heeft ze zonder het te vertellen de Z jurycursus gedaan. Vertelt ze vandaag dat ze geslaagd is! De vorige keer hoorden we het ook pas achteraf :D En het veulentje heeft vandaag voor het eerst in de buitenbak gelopen. Het is echt een leuk beestje :D Ik denk dat vandaag/morgen de foto's er wel opstaan.

Wat onwijs balen van Frits Bvw. Waar had ie die wond eigenlijk van gekregen?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:10

Goede middag!

Lotte tot zondag (kan je mij lezen) O:) sterkte met je hond :+:
bvw balen van frits!
Snoekie lekker dan wel gaaf om dat te mogen jureeren :)

wat een heerlijk weer. Ga snel even naar buiten.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:16

het is niet bekend hoe frits het voor elkaar heeft gekregen, hij kwam uit zijn stal met een snee in zijn hak. De hele stal gecontroleerd maar niks gevonden wat scherp is!
Wel gaaf dat je instructrice nu de Z mag jureren :D
Corien, geniet van het weer! Ik doe het vanuit de huiskamer... ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:39

Morgen weer naar een huisje kijken! *\o/*

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:21

Goeiemiddag!!

Heb gelezen dat Noor op huizenjacht is 8-) en iets over een vrijstelling aanvragen in Duitsland? Niet heel precies gelezen.. :o
Heb gelezen dat Frits van BVW nog steeds in de lappenmand zit :(:) ...
En Vief en Kim ook lekker aan het stoedieren zijn -:) , althans een poging tot.. :P ..

Ben vanmorgen even naar Wo geweest, die heeft even losgelopen, stalletje gedaan, vanavond weer even, ik ga nu aan de opdrachtenk, want ik had allang begonnen moeten zijn!!

En om 17.00 uur wordt onze andere ouwe dibbes hier thuis ingeslapen.. die is echt op, wil niet meer eten en drinken en opstaan wil ze en kan ze ook niet meer, is dan ook echt het beste Y;( ..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:24

arme hond, maar is wel beter zo... ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:39

Aaaah, kl*te WL! :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:00

Balen van je hond WL maar wel beter. Ik stond een tijdje terug in dilemma met mijn kat. Heeft 3 epeliptische aanvallen binnen 48 uur gehad. Besloten om het aan te zien maar is nu ik vermoed niet geheel blind maar loopt wel steeds tegen deuren en muren aan. Best zielig om te zien.

Over starten in Duitsland wacht ik maar even af.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:06

wij hadden een kat die was aan één oog blind. Die heeft er prima mee leren leven! eerst sprong ze wel elke keer mis maar na een tijdje had ze precies door hoe ze moest springen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:49

@ bvw deze heeft nu 2 slechte ogen. Haar pupillen worden niet meer klein. Loopt wel gewoon buiten achter het huis maar het is sneu als zij weer vol tegen de muur of deur aanloopt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:09

oh dat is wel erg sneu!

heb ook weer contact gehad met emmeloord. Frits staat nu weer in het andere verband en de pijn lijkt minder te worden. Moet morgen ochtend even weer bellen.
Baal nu wel van mijn tentamens, kan nu niet even bij hem op bezoek, arm paard...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:26

WL, Sterkte zometeen!
BVW, Fijn dat het lijkt alsof de pijn minder wordt bij Frits!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:26

Lotte: Veel sterkte met de hond. Nooit leuk dat soort dingen...

BVW: Sterkte met Frits.

Noor succes met huizen kijekn. Spannend.

Hier ent even Amati gereden na vanmiddag een vreselijk tentamen te hebben moeten maken. Maatje liep super. M'n moeder kwam kijken vroeg al wanneer ik M1 ga starten met hem :+ Nog maar even mee wachten.
Zo nog even lekker Trakkie doen en dan weer hard studeren voor strafrecht. Gelukkig ligt dat me beter. :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:29

Wat raar zeg Bvw! Hopelijk werkt dit verband wel beter!
Leuk dat je weer op huizenjacht gaat Noor :D
:(:) Lotte. Het klinkt wel alsof het beter voor de hond is. Maar het blijft moeilijk..
Caroline, jouw kat klinkt ook wel sneu :(:)

College was wel interessant, maar ik kon toch mijn aandacht er niet helemaal bijhouden. En het stomme was nog dat het college over aandacht ging :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:33

hihi grappig shanouk ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:09

peanutbutter schreef:
Zo nog even lekker Trakkie doen en dan weer hard studeren voor strafrecht. Gelukkig ligt dat me beter. :P

Leuk! Ben ik in afgestudeerd (o.a.) ;) Succes met leren!

Net nog even met DA gesproken over Nudine. Ondanks de zenuwbeschadiging kan ze zonder problemen geinsemineerd worden. Wel heb ik besloten om haar niet hengstig te laten spuiten maar gewoon de volgende cyclus af te wachten. Kan ze nog wat langer herstellen/bijkomen en een hormonenshot is dan ook niet nodig.

Beetje overgewerkt, zo even eten en dan lekker met Jer aan de bak! :D
Fijn dat het beter gaat met Frits Bianca! Hopelijk mag hij snel weer naar huis! Weet je al wanneer?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:14

Met pijn in mijn hart net Westerbork afgemeld ;( Ik vind het toch niet zo verstandig om een cross te gaan rijden aangezien ik nog niet eens fatsoenlijk in de bak kan rijden. Dus dan lijkt het me niet verstandig om te gaan crossen, helemaal met mijn paard niet die voor het eerst mee zou gaan.
Ik vind het wel super jammer, vooral omdat de eerst volgende nu pas W'werf wordt voor mij. Misschien nog even kijken of ik iets eerder nog ergens heen kan.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:42

Ik las het al in het Westerbork-topic Anthea, heel sneu voor je! Duurt het genezen van een zeer stuitje toch langer dan gehoopt.. :(:)

Vanmiddag tentamen gemaakt, ging wel aardig. Heb 'm vast wel gehaald :) . Daarna een buitenritje gemaakt, lekker veel gegaloppeerd. Vanavond nog even geleerd voor het tentamen van morgen, maar denk dat ik daar de herkansing alvast voor kan reserveren. Dat vak (sociale geografie) is gewoon wat minder mijn ding. Tot nu toe elke keer alleen met herkansingen gehaald :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:43

Goede avond!!

Anthea balen zeg van die cross, er komen er gelukkig nog genoeg :)
WL succes en stertke meid :+:
Snoek wel lastig dat college dan ;)

Heb jackson lekker los gehad zo gek als een deur heerlijk :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:11

Nou.. vanaf vanavond zijn we hondloos in dit gezin, klopt niet.. er is altijd een hond geweest.. Ook Amber is niet meer, ook zij was op. Het was zeker het beste voor haar.. ze is hier thuis bij ons ingeslapen en dat is erg vredig gegaan. Morgen wordt ze gecremeerd. Best snel op elkaar allemaal, in januari Indy, onze labrador, vandaag is overigens haar verjaardag ;) ... Zijn allebei wel behoorlijk oud geworden!! We hebben al eerder katten gehad van 22 en 27 jaar!! Indy, de labrador zou vandaag 16 jaar geworden zijn en Amber in juni 15 jaar. We hebben nu alleen nog een heel oud paard :) , die in mei 28 jaar wordt...

@Anthea: Balen van je stuitje!! :\ Dat kan echt pijnlijk zijn inderdaad!!
@BVW: Fijn dat de pijn minder wordt.. Hopelijk knapt Frits gauw op! Succes met je tentamens!! :(:)
@Caroline: Dat is inderdaad een lastige beslissing.. Waar ligt de grens? Kwaliteit van leven is heel belangrijk, als ze zich kunnen redden en nog vol in het leven staan, zou ik me geen zorgen maken. Die labrador van ons was ook stekenblind, maar die redde zich perfect.. Onze Bram van bijna 28 jaar, die wordt nog héél wat ouder denk ik :) , die is zo sterk en vief in het leven, dat is ook een mentaal sterk paard.. altijd voorop!! Maar als hij dat niet meer kan, omdat zijn lijf het niet meer aankan en hij dus gefrustreerd raakt en niet meer mee kan komen, want hij is nog altijd haantje de voorste, dan vraag je je af of hij het nog wel zo naar zijn zin heeft.. dat is voor hem een behoorlijke stressfactor, dan zullen we ook moeten kijken hoe de kwaliteit van zijn leven is.. voor nu mag hij nog lekker 'de ruin met ballen' spelen en rijden er nog regelmatig kleine meisjes op zijn rug :D .
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 07-04-10 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:13

Wel mooi afscheid kunnen nemen lotte?
Hoe is het nu met woll?