[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:25

Kloppen die punten? Ik heb ooit eens twee keer de A6 meegereden zou dus 3 punten hebben en niveau 1. Hmmm strange.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 18:11

Ik ken niet zoveel van die dressuurlicenties bij de vlp. Als ik dressuur ga rijden is het bij de lrv :p
Over 2 weken nog eens een pogingske wagen.

Over vertrekken uit startbox, paarden die niet weg willen, ken ik helaas alles van.
Wat je kan proberen:
- in draf of stap vertrekken tot een bepaalde bocht of tot ge voelt dat ze vanzelf weg willen.
- Niet te vroeg naar de startbox gaan eerder pas vertrekken als ze afroepen 10 en dan uit draf weer vertrekken.
- zeker en vast NIET opgeven. niet laten winnen. als staat ge daar 10 min, blijven proberen. Ik heb eens over een cross 45min gedaan in vechmaal :p Maar ik won want ik heb hem uitgereden.
- Als ze omhoog gaan eens rond hun as draaien. beetje links om beetje rechts om en dan vertrekken wanneer jij wilt.

ik weet niet of je hier iets aan hebt :p dit heb ik al allemaal geprobeerd soms werkt het soms niet :p maar cas is ook gene gewone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:59

De A-proeven zijn niveau 1 en als je dan 2x boven de 62% hebt gescoord kan je inderdaad 3 punten hebben mila_furie.

Ik dacht morgen een stapwandeling onder het zadel te gaan doen met Icaro, maar knal vergeten dat ik om 11u in Brussel moet zijn bij de orthodontist. Mijn beugel gaat er normaal gezien definitief uit *\o/* God wat ben ik blij dat ik van dat rotding verlost ga zijn!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:29

Zooooo eindelijk de knoop doorgehakt, zadeldoek, oortjes, shirt en handschoenen zijn besteld, dit worden de nieuwe crosskleuren:

Afbeelding

Nu nog cap cover bestellen, en we zitten in het nieuw *\o/*
Hopelijk is het in het echt even mooi, of ik heb een probleem :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:01

Oh mooie combi! Stijlvol, klassiek en past op zowel je schimmel als je bruine. Ga je dan ook in zo'n groen jasje voor dressuur?

Ik dacht dat ik die gezien had in Mechelen ergens, maar ben er geen 100% zeker van.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:03

Mooi Antonius!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:21

Varekaj:budget voorlopig weer even op, dus zal voorlopig enkel voor de cross zijn ;)
Alhoewel, viel goed mee, bij agradi grote stickerkortingen, op 1 artikel 30% en al de anderen 20% dus t was de moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:50

Ik vind het in ieder geval wel bij je passen :D

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:09

dat is gaaf! ik heb niet echt een cross set .. ik heb:
- een bordeaux eskadron dekje met getten en oornetje, dat dekje ga ik wel eens vervangen, als ik opnieuw een mooie bordeaux eskadron vind, of tenminste een dekje dat bij het oornetje past
- een groen dekje en getten
- een koningsblauw dekje waar ik getten ga bij kopen

één van deze setjes moet ik mss maar eens promoveren tot cross-set, en uitbreiden met andere dingetjes in die kleur :D iemand leuke ideetjes?
ik was aan het denken aan een blauwe trui en/of oornetje, maar heb schrik dat het te blauw wordt ..

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 23:12

Ik vind blauw leuk!

Afbeelding
Afbeelding

Ik cross ook blauw. Heb blauwe dek, t-shirt/lange trui, blauwe nummerhouder, zit een beetje blauw in de getten en blauwe frontriem.

Nadeel is wel dat veel mensen blauw hebben dus moeilijk te herkennen. Ik heb het voordeel dat ik een opvallend paard heb.

Ziet er leuk uit Anthonius!

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:19

staat em goed!

het moeilijk te herkennen zit ik niet zo mee :) dan ga ik denk ik na men examens eens kijken voor getten en een T-shirt/trui in die kleur. eventueel oornetje om het af te maken maar dat is niet noodzakelijk, is ook alleen maar voor de show.
zou wel fijn zijn om een set compleet te hebben, als we dan toch bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:25

Hier wordt het oranje/bruin of limoen/donkergrijs-zwart, gebaseerd op dekjes van BR. Die had ik al voor ik eventing wou gaan doen en zijn best makkelijk bij elkaar te sprokkelen. Vooral de oranje/bruine set, want een bruine rijbroek had ik ook al een paar jaar in de kast hangen. Voor de oortjes gewoon een kwestie van bezoekje aan de ruiterzaak. Bruine of zwarte beenbescherming vind je overal, idem met caps in die kleur (dus caphoes is eigenlijk niet eens nodig) en qua shirtkleuren valt dat ook nog heel goed mee om te vinden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:56

Leuke kleur antonius. Denk niet dat er veel mensen in groen rijden.

Blauw is echt in. Ik zelf rij ook in kobalt blauw. Maar dan mss wel in het extreme volgens sommige :-) maar ja. Zowel mijn spring, dressuur als cross outfit is afgestemd op elkaar :-)
Afbeelding

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 23:59

Ik vind trouwens de rugnummers in kleuren super leuk. Ook handig want je kan er je medische fiche insteken.

In de airjacket gaat dat niet, dus wel een goede oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:01

Maar daar is blauw wel een handige kleur voor. Idem met de kleuren die Antonius nu heeft. Groen jasje met witte broek en zwarte of bruine cap/laarzen voor springen en dressuur, en dan capcover en shirt voor de cross. In principe is het alleen maar jasje uit, shirt en BP aantrekken, capcover eventueel over de helm indien nodig en gaan.

Veel handiger dan wanneer je met zwart/wit start voor dressuur en dan alles qua dekje en kledij moet gaan omwisselen voor de cross.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:02

ik rij nog rond met die fluo gele brol van lrv :+ als ik een deftige set bijeen sprokkel, kijk ik ook ineens even voor een gewone zwarte, want dat geel gaat vloeken bij het rustige blauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:04

Ze zien je dan wel van ver aankomen :))

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:06

Daaphh schreef:
Ik vind trouwens de rugnummers in kleuren super leuk. Ook handig want je kan er je medische fiche insteken.

Waar heb je die gehaald die gekleurde nummer? Ik moet die van mij vernieuwen.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:09

Varekaj schreef:
Ze zien je dan wel van ver aankomen :))

ja, dat dan weer wel :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:11

Ik ben domweg met mijn felle kleuren begonnen omdat ik regelmatig alleen op pad ging (en ga) met mijn paard, en dan is dat wel handig voor zichtbaarheid. Zeker wanneer ik door een stuk bos ga.
En ook omdat ik die kleuren niet zo vaak gebruikt worden en meer opvallen als iemand mijn dekjes probeert te jatten... Zo is mijn zweetdeken ook knalgroen :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:17

Ik blauw, omdat ik sponsordekje heb in blauw haha. :P Cadeautje van de smid. :P
Anders zou ik voor bordeaux gaan, ik heb al dekje en staat echt gaaaaf bij Shuddy! Zeker met z'n lichte zomervacht! :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 00:22

mila_furrie schreef:
Daaphh schreef:

Waar heb je die gehaald die gekleurde nummer? Ik moet die van mij vernieuwen.

Bij suzanne! (Eventing shop)
Maar denk dat je ze ondertussen al op meerdere plekken kunt kopen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:57

Mooi antonius!! Ik heb da dekje ook al gezien en ook al getwijfeld voor te kopen, groen is mooi op vos :D Maar ook op wit en je toekomstige bruine crosser ;). Ben benieuwd naar het geheel!

Ik doe mee en rij in het blauw wit, zowel dressuur als cross als springen, ben eigenlijk wel erg blij met mn setje ;) krijg toch vaak complimentjes :D ze herkennen mij niet alleen omdat mijn paard zotte toeren doe :')

Van dat vertrekken, canch kan soms ook niet willen en dan andere keer is het een lammetje. Laatste keer da ze nie in de startbox wou was in merkspl.as. Tis wel degelijk van de stress da ze dan niet wil :/.

Ik ben deze week babysit op stal. Kom ik gisterenavond toe, hoor ik de pomp draaien, oke niet zo raar maar duurde nogal lang. En dan hoorde is spuit geluid en ja isle had dus hare drinkbak afgebroken Alles onderwater, zij gelijk een waterkieken ocharm want dat spoot in het rond. Nuja water afgesloten en haar in verse stal gezet. Nu mag ik lopen zeulen met water emmers voor 5 paarden, nog vroeger opstaan :P. Als ik ooit waterbakken moet installeren dan maak ik dat ik de waterbakken afzonderlijk kan afsluiten :')

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:05

Hier ook in blauw (wel wat meer groenachtig blauw), niet zo origineel blijkbaar!
Afbeelding

Amai Prietpraat niet leuk! Gelukkig had je nog een stal vrij. Hier wordt er ook met water gesleurd zenne.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:27

Katharinaa schreef:
Hier ook in blauw (wel wat meer groenachtig blauw), niet zo origineel blijkbaar!

Amai Prietpraat niet leuk! Gelukkig had je nog een stal vrij. Hier wordt er ook met water gesleurd zenne.

Ik vind jouw setje wel speciaal Katharinaa! Ik vind dat je op lrv ook niet zo veel combinaties in set ziet crossen, of toch niet verder dan dekje, oornetje, getten.

Vind jouw combinatie wel opvallend en mooi passen op Io Vivat. Misschien moet ik op de volgende crossen ook maar eens beter kijken als er een standje staat van eventing shop :)