[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:22

Haha, inderdaad! Ik vind het alleen wel aardig laat gemeld eerlijk gezegd O:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:23

Idd L in Chaam (eerste keer). En dan wil ik toch wel voor die tijd een crosshindernis hebben gezien (dwz als het doorgaat in Chaam). Maar deze week blijf ik gewoon thuis, er komen nog wel meer wedstrijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:26

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:27

Dat zou wel heel jammer zijn Lielle maar je hebt groot gelijk.
Mo, dat vind ik ook! Helemaal omdat er daar in de buurt gevallen gemeld zijn.

Hier in de buurt gaan to nu toe bijna alle wedstrijden door, Roosendaal en Schijndel zijn beide niet afgelast.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:30

Hier is het wel allemaal afgelast.... Ben benieuwd of onze stal op slot zit. Ik wilde morgen naar het strand, maar dat laat ik maar voor wat het is!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:34

Het is natuurlijk wachten op een geval in Brabant.... Dan gaan ze waarschijnlijk pas wedstrijden aflassen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:37

Ik hoorde gisteren al over een betrouwbaar vermoeden in Brabant. Hier is vrijwel alles afgelast, maar nog niet alles.

Ik ga zo mijn DeNiro laarzen passen! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:38

Leuk Sannn! Ik moet mijn bed uit, maar heb zo geen zin :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:50

Luiwammes! ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:53

Bij ons gaat er ook geen paard het erf af. Aan het begin van de week hebben we de oefencross van Baarle-Nassau al afgemeld. Beter geen risico nemen. Ik geef ook even geen lessen. Voor onze paarden niet, maar ook voor de paarden van mijn lesklanten niet. Mocht ik het over brengen dan kan ik mezelf dat niet vergeven. Het komt nu ook wel eng dichtbij.

Mootje: heeft geen zin om haar bed uit te komen.
Lielle: heeft het maar druk met alle Rhino perikelen.
Sann: hopelijk zijn je laarzen helemaal naar je zin! Krijgen we straks een foto?
Shanouk: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! *\o/*
Texelse: ik vind ook dat de KNHS beter kan beslissen alle wedstrijden af te lassen. Kan daar niet over gediscussieerd worden.
Noor: begrijpelijk dat je niet naar Ede durft. Wij waren ook niet gegaan.
FE: wat verschrikkelijk voor degene die haar paard verloren heeft! Rhino of niet het blijft erg.
Marijke: luister naar je lichaam hoor! Dat kleintje in je buik is nu even belangrijker dan hard werken.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:04

Caro haha ja. Ze heten anders hoor. IPV de tje staat er dan rella. ;)
Dat is aardig van je bedrijfsleider MM!

Zelfs hier worden alle wedstrijden zo'n beetje nu afgelast. Ik wilde morgen eigenlijk op oefenpc, maar begin nu ook te twijfelen. Wat zouden jullie doen??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:13

Lekker thuisblijven margriet dan is de boel het snelst weer onder controle.

Hier de trailer maar weg gebracht voor onderhoud.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:18

Wat een kl.te-toestand met die rhino. Wij hebben volgende week crossles in Biddinghuizen op het programma staan, maar dat zal dan ook wel niet door gaan. Zelf denk ik eigenlijk nog steeds dat je wel op pad kan als je bij anderen uit de buurt blijft, maar misschien denk ik wel heel verkeerd :o .
Ik begin hem dan toch een beetje te knijpen over ons L-debuurt in EL. Vorig jaar leek die L geen probleem, maar als je dan niet meer kunt trainen van te voren, is het best wel een overgang.
En ik vraag me echt af of de Rhino nou zoveel erger is dan afgelopen jaren of dat het alleen maar komt omdat we meer internet, twitter, media hype acties hebben.

Het koeienpaard vind ik leuk, maar de koeientas niet :o .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:29

MM rustig aandoen met jezelf he! Een lichaam krijg je maar 1 keer!

Wij blijven al 2 weken thuis, dit wordt de derde week. Er zullen gok ik de komende twee weken wel weer paarden ziek worden. Heel veel mensen bleven gewoon op CC gaan en alles.
Het beste is denk ik nu gewoon 2 weken thuis blijven en daarna afwachten of er geen nieuwe gevallen zijn, indien dit niet zo is kan men weer op wedstrijd en dergelijke.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:30

Balen Noor, maar wel verstandig om niet die kant op te gaan, Ede is wel erg dichtbij de rest..
Wij mogen nu ook het erf niet op en af, Wel andere kant van NL, noord holland, maar ook hier het zekere voor het onzekere om niet te dicht bij andere in de buurt te komen.

Voor volgende week bij Henk Jan is ook niks zeker, die beslissen uiterlijk donderdag en dan nog maar zien of ik heen ga en het erf af mag, en vooral weer terug erop als ik weg ben geweest.

Ik ben wel benieuwd waar richting de randstad een vermoeden zou kunnen zijn.

Ik denk aan de ene kant ook het zelfde als jou hoor Leliaardje, zolang je onderling contact maar vermijd, veel stalgenoten denken niet zo en als er dan toch wat gebeurd sla je jezelf voor je kop uiteindelijk..

Liever het zekere voor het onzekere.

Rustig aan he Marijke, kies optijd voor je zelf :) Helemaal als je collega's dat ook aangeven, dan hoef je je echt niet schuldig te voelen. ( anders trouwens ook niet )

Shanoek ik ben benieuwd naar foto's van je nieuwe crack :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:31

@Lelieaardje: je hoort natuurlijk wel meer, maar het is dit jaar ook erger dan andere jaren volgens mij.
Laatst had ik het er met mijn vader (88) over hoe dat vroeger dan op de boerderij ging met mkz. Maar dan ging er gewoon een bord op het hek dat er mkz was, er gingen een paar koeien dood, en dan boerden ze weer verder. De buren hoopten ondertussen dat het hun deur voorbij ging, en soms was dat wel zo, en soms niet.....

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:39

Goeiemoggel

Ik heb heerlijk geslapen! Nu lekker een tosti eten en straks paar uurtjes werken. Wel lekker zo joh!

Geert heeft nog helemaal niet getraind, wel wat galoptraining gedaan in de wei bij huis. En hij heeft vorige week wat hindernissen gebouwd. Hij is vandaag de hele dag vrij dus wilde nog wat bijbouwen. Kunnen we morgen iig trainen. T zal geen M niveau zijn maar dan hebben ze iig weer wat gezien en hoeven we het erf niet af :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:42

Bij MKZ is tegenwoordig het grootste probleem de economische gevolgen die een uitbraak heeft omdat dan de export stil komt te liggen en we natuurlijk rampzalig afhankelijk van de export zijn geworden in Nederland. En dat gecombineerd met de veel grotere infectiedruk omdat er veel meer beesten veel dichter op elkaar zitten dan 40 -50 jaar geleden, levert een heel wat gecompliceerder probleem op dan de ziekte zelf eigenlijk veroorzaakt.

Misschien is er wel een agressievere variant van Rhino aan het rondwaren. We wachten het maar af -O- .

Ik heb net Giga maar weer even getemperatuurd voordat Laurie komt rijden, maar dat was braaf onder de 38. Straks even kijken of we in de wei kunnen rijden en dan gaan Paul en ik met hindernismateriaal sjouwen (nou ja: wat houtjes en dingen, want echt indrukwekkend materiaal heb ik niet :Y) ).

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:51

PS: even www.nu.nl lezen en opeens krijgt de Rhino weer heel andere proporties: blij dat we geen wervelwinden over ons heen krijgen of in Syrie wonen en zo kun je nog wel even doorgaan.
Bedenk me opeens dat ik vannacht gedroomd heb dat Prins Friso weer bij kwam. Hoe kom ik daar nou weer bij?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:54

ik hoop dat jij voorspellend kan dromen Lelieaardje....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:55

texelse schreef:
ik hoop dat jij voorspellend kan dromen Lelieaardje....

Als dat zou kunnen............. dan droom ik vannacht dat de Rhino over is :D .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:56

Dan duim ik heel hard dat jij dat kan :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:58

San fijn dat de training zo goed ging
Marijke fijn dat je werkgever meedenkt
Snoek ik vind Denzel wel een leuke naam
Noor balen van je training maar wel verstandig

Ik ga Putten ook afzeggen, dat was ik al van plan omdat ze nog niks gezien had maar ik vond dat Bianca wel gelijk had dat het in Putten laag genoeg staat om als je niks gezien hebt ook wat dingen te kunnen nemen. Ik vermoed dat ik ons door de staleigenaar opgelegde vervoersverbod nog niet zo snel opgeheven wordt dus zeg ik Putten maar af

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:55

Hallo!

Las over een nieuwe piano bij Rob, zal inderdaad nog wat verwarring veroorzaken.
Shanouk wat een leuk hoofd heeft hij. <3 Naam past er wel bij!
Marijke wel aan jezelf blijven denken! Fijn dat je collega's hulp aanbieden, niet te eigenwijs zijn om die hulp niet aan te nemen.
Lelie vreemde droom.. Ben echt heel benieuwd of hij nog wakker wordt.

Verder pagina's vol over aflassingen, twijfels over de komende sgw's... Het is allemaal onwijs balen!
Toch ben ik blij dat de kampioenschappen niet door gaan, en de knhs ook adviezen geeft om alles af te lassen. Het is jammer, maar als iedereen even thuis blijft kunnen we met zijn allen in April of eerder ook weer aan de slag!
Het hoeft er maar 1 te zijn die toch besmet is, en zo blijven we door kwakkelen met een besmetting hier, een besmetting daar...

Vandaag ga ik maar eens wat dressuurhobbelen, heb nog weinig zin.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:18

Ik vind denzel ook wel een leuke naam, leuk hoofd zit erop voor zover ik dat vanaf zo kan zien.. Ben benieuwd naar meerdere foto's :)