[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:03

Belachelijk dat dat nu al kan voor Neede. Maar ik geef me ook maar op dan. Wil wel mee doen :').

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:04

Ik echt niet. Ik weet nog niet eens of die in de planning zit.
Ik zou ook wel wat meer in Belgie willen rijden, maar in het najaar zie ik geen crossen waar je B mag rijden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:07

Ik wil ook meedoen vandaar. Kan mij altijd nog uitschrijven voor de sluitingsdatum. Vindt het wel belachelijk. Ik heb mijn planning al gemaakt want dit jaar ga ik toch niet in het buitenland starten.

Vraagje voor de mensen die wel eens de grens over gaan:

Moet je voor Belgie of duitsland eigenlijk een gezondheidscertificaat hebben als je er alleen gaat starten?

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:08

Ik ben nog nooit in Neede geweest. Als het goed blijft gaan wil ik misschien in het najaar ook wel overstap naar het L maken. En ik zit er altijd mee dat ik op zaterdag niet vaak kan. Voor Westerbork heb ik wel vrij gevraagd, omdat het zo dichtbij is, maar ik kan het niet maken om voor elke SGW vrij te vragen. Dus dan maar de crossen uitzoeken waar ik op zondag kan rijden..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:08

Ik had mijn lijstje met de crossen die ik wil rijden al gemaakt :). Dus dan kan ik me ook wel opgeven. Ga voorlopig toch nog geen overstap maken ;).

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:12

Caroline: Het vraagprogramma dat op internet staat van Neede is van 2009.. Dus hoe weet je dat je je al op kan geven?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:14

Caroline: Ik heb nog nooit een gezondheidscertificaat aangevraagd.
Als ik verder zou moeten is het een ander verhaal maar voor België... Volgens mij doet niemand dat.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:19

Op startlijsten.nl staat bij Neede wel de data van 2010, en in het stukje tekst wat er bij staat (dus niet het vraagprogramma) staat ook een adres waar je de coupon heen kan sturen..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:21

@ Kim Ik heb gemaild en kreeg als antwoord terug dat je al kan opgeven. Vanavond mail terug gehad. Ik ga in Gorssel over naar de L want heb nu 10 wp en rij westerbork en Maarsbergen nog in de B.
@ pb ik zag een stukje op de KNHS site staan over starten in het buitenland en daar stond het bij. Volgend jaar wil ik in Duitsland starten als ik een keer antwoord op mijn mail vd KNHS krijg want er zou eea veranderen met inschrijven. Dan heb ik van april tot september 2/3 crossen per maand op max 100 km afstand. Vanaf L mag je in Duitsland starten en dacht ook voor wp maar dat weet ik niet zeker. Maar wil gewoon kilometers maken.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:21

Ja dat heb ik ook gevonden. Maar als je dan het vraagprogramma opent is het 2009. Dus kun je je wel gewoon opgeven?
Naja anders mail ik wel even :).

Edit: Caroline; bedankt! Dan ga ik ook een coupon klaarleggen ;).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:46

Succes allemaal studiebollen :+
Ik heb mijn najaarplanning echt nog helemaal niet bedacht. Er kan nog zo veel gebeuren!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:47

Zoo, kom er achter dat ik hier al echt heel lang niet meer ben geweest :oo
Zal vanaf nu heel fanatiek bij blijven lezen, en op alles antwoorden :+:

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:53

LAPTOPPIE DOET HET WEER TOPPIEEEEE!! :D

Hahah heb dat wel gemist hoor! Hij is weer gefixt, erg fijn!!

Heb nog niet bijgelezen, zal dat een dezer dagen gaan doen :) . Ik heb nu lekker schoolweek en het is best een week waarin ik best heel wat moet gaan doen, dusss... echt bokt-tijd heb ik ook niet := , maarja.. heb wat schade in te halen :D .

Wolin is vandaag weer bij de schoenmaker geweest en wil uiteraard alleen maar hard hard hard, het is de stal uit draven en het is de stal indraven, het is de paddock indraven en de paddock uitdraven, alles moet op een zweefdrafje en onder de man een tikkie harder.. De lente komt hard aan bij Wolin 8-) .

Wel triest nieuws, gister heeft onze andere hond, een CVA gehad, na meerdere TIA'tjes is dit best heavy.. ze zwalkt, haar ogen lijden een eigen leven en ze kan niet zonder hulp opstaan.. De dierenarts heeft haar wel het een en ander gegeven, maar hoogst waarschijnlijk zal Amber morgen het leven laten. Ze is dan ook al wel 15 jaar, net als onze labrador die in januari is overleden.. :\

A.s. zondag ben ik in Etten Leur, ben benieuwd wie ik tegen het lijf ga lopen :) .

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:06

Sterkte met je hond :(:)

Ik ben ook op zonder in Etten Leur!
Dit is mijn cross outfit:
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:22

PB (en volgens mij Kim), Veel succes met je tentamen. Ik hoop dat je je er gisteren toch nog tot leren hebt kunnen aanzetten!
WL, Fijn dat de laptop weer gemaakt is en succes met Amber vandaag :(:)
Daandriaan, Het gaat hier inderdaad erg snel!

Vanavond weer springles. Ik hoop dat het trouwens dit weer blijft de komende tijd (tot ergens in oktober) :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:35

WL: veel sterkte vandaag :(:)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:39

Als ik op internet kijk dan heb je zeker wel een gezondheidsverklaring nodig. Maar een aantal bokkers zegt dat er vrijstelling is voor de Benelux. Dus niet voor Duitsland.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:03

Succes met de tentamens allemaal!
:(:) voor Lotte. Dat is heel naar
En welkom terug Daandriaan!

Ik ga naar Vorstin. Vandaag weer ff longeren, want morgen komt de zadelmaker en moet ik rijden. Daarna heb ik vandaag college tot 5 uur. Gelukkig ben ik morgen vrij!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:30

ik heb morgen tentamen en ik weet nog vrij weinig...
Lotte, arme hond! 15 is ook wel al een behoorlijke leeftijd

Slecht nieuws over Frits, ik belde vanochtend of ik hem kon halen maar hij is achteruit gegaan! Hij heeft nu weer pijn en ze denken dat het komt doordat hij een ander soort verband heeft. Vanmiddag halen ze het eraf en kijken ze hoe de wond eruit ziet. Moet vanmiddag dus even weer bellen...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:45

@ bvw balen zeg. Waarom halen ze het verband er dan niet gelijk af. Misschien is hij er allergisch voor of zit het te strak. Je treft het niet met hem momenteel. Net weer goed en nu dit er achteraan. Erg balen.
@ wl sterkte met je hond.
@ scum ik wacht de KNHS maar af met hun antwoorden. Ik zie nergens wat over een vrijstelling Benelux staan. Anders wordt het wel een duur grapje 90 euro per keer voor een certificaat

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:48

Balen Bianca, ik snap idd niet waarom ze het verband er dan niet meteen afhalen. Het zal wel ontstoken zijn.. kreeg hij al antibiotica?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:53

vrijstelling benelux is er zeker, Duitsland volgens mij nog niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:55

http://www.knhs.nl//news.asp?ID=144

Citaat:
Naar het buitenland met je viervoeter
Op een dag is het zover: de eerste buitenlandse reis met je viervoeter is aangebroken. Het klinkt merkwaardig, maar zelfs het bezoeken van een concours vlak over de grens wordt gezien als het ‘tijdelijk uitvoeren’ van je paard of pony. Ga je weer terug naar huis, dan heet dit ‘wederinvoer’. Met welke regels krijg je allemaal te maken met een buitenlandreis met paard of pony? Dat wordt hier op een rij gezet.

Binnen EEG (met uitzondering van België en Luxemburg): gezondheidscertificaat

Elk paard dat ons land (tijdelijk) verlaat, moet in bezit zijn van een gezondheidscertificaat. Dit gezondheidscertificaat wordt afgegeven door de VWA (Voedsel en Waren Authoriteit). Wie op werkdagen voor 7.00 uur een aanvraagformulier faxt naar de VWA in zijn regio, kan de VWA de volgende dag verwachten, behalve uiteraard in het weekend. Het gezondheidscertificaat blijft vervolgens 10 dagen geldig. Als een buitenlands verblijf langer duurt, als er bijvoorbeeld van concours tot concours gereisd wordt, moet op het concours zelf het gezondheidscertificaat door een veterinair verlengd worden.

Aan het bezoek van een VWA op het staladres voor het verstrekken van een gezondheidsverklaring zijn uiteraard kosten verbonden. Er moet rekening gehouden worden met € 89,13 als vast starttarief en vervolgens € 32,97 per kwartier en € 2,15 euro per certificaat voor reizen tussen EU landen. Een dierenarts komt in principe niet op zondag. In uitzonderingsgevallen kan dit een enkele keer worden geregeld, maar dan uiteraard wel tegen een toeslag op het tarief. Het is verstandiger om het daar niet op aan te laten komen.

Ter herinnering: EU-landen waar het bovenstaande van toepassing is zijn:Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Lettland, Litouwen, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd, Koninkrijk, Zweden. Binnen EU-landen zijn alleen de EEG-gezondheidscertificaten verplicht (zie boven), maar zijn geen verdere douanepapieren verschuldigd.

Het gezondheidscertificaat is tesamen met uw paspoort uw internationale reisdocument. Andere belangrijke zaken zijn:

Voor het transport binnen Nederland MOET ieder paard ouder dan 7 maanden gechipt zijn, en moet het chipnummer in het paspoort officieel zijn aangebracht door de paspoortuitgevende instantie.

In het paspoort moet een exterieurbeschrijving staan daar in het buitenland de chip nog niet overal geaccepteerd is als identificatiemiddel en dan is alleen de schets het enige andere acceptabele.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:03

als ik het goed begrijp wordt duitsland wel een duur grapje omdat die niet binnen de benelux valt?

Noorwijdenes schreef:
Balen Bianca, ik snap idd niet waarom ze het verband er dan niet meteen afhalen. Het zal wel ontstoken zijn.. kreeg hij al antibiotica?

hij staat al aan de antibiotica en er komt sowieso heel veel etter uit de wond. Daarom had hij een ander soort verband gekregen (heel duur natuurlijk). Dit verband kan veel meer vocht opnemen en zorgt dat het vocht naar de buitenkant wordt afgevoerd en bij de wond zelf relatief droog blijft. Waarom ze het er nog niet afhalen weet ik eigenlijk ook niet... :?