[SGW] Planning 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: Planning 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:47

Eventinggek schreef:
hihi Talida! ik denk dat je paard er minder moeite mee heeft dan jij zelf Haha! dus videootje lijkt me idd wel genoeg voor je zelfvertrouwen. Het gaat toch best goed of niet soms?

Die 2 keer dat ik dit jaar geoefend heb ging het best goed ja, beter dan vorig jaar eigenlijk Haha! Maardat is alweer zo lang geleden dat mn vertrouwen even terug moet komen.

Ik wil in oktober ook weer Stompwijk doen, geloof dat we wel klaar zijn voor oefenhoog, oefenlaag schaamde ik me zelfs een beetje voor Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:51

Geeft niet Rowo, maar ik zit nu dus in precies dezelfde positie als jij. Daarom ga ik ook naar W'werf terwijl Gorssel qua afstand een stuk beter zou passen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:54

Met Hercules rij ik ook geen twee weken na elkaar. Eigenlijk zou ik drie weken ertussen willen hebben.. Maar dan is de oude prof ook wel eerder een uitzondering denk ik Knipoog

Sabine: mij hoef je niet meer te recruteren hoor! Haha! Mijn startcoupon is al lang geleden opgestuurd Tong uitsteken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:58

wollie, ik zit met dezelfde twijfel om een keer twee weken achter elkaar te gaan, gorssel en vlietland.

Wwerf komt gewoon eigenlijk te snel na mijn vakantie. Daarnaast denk ik dat het voor mijzelf wel goed kan zijn, 2 weken achter elkaar, want ik moet zelf ook wel eens op scherp gezet worden.

Ik probeer het nu voor mezelf goed te praten dat vlietland voor mij maar 20 minuten rijden is en ik zelf ongeveer mijn starttijden kan kiezen, dus kan zorgen dat ik in ongeveer 1,5 uur alles kan afwerken en Os weer naar huis kan.

Maar eigenlijk heb ik altijd gezegd nooit 2 weken achter elkaar te rijden dus ik wil ook eigenlijk niet te makkelijk van mijn principe afstappen...

Ik ben het trouwens heel erg eens met je opmerking dat als je pas mindert als je paard mat wordt, je dus al te laat ben!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:11

Ik ben het over het algemeen met jullie standpunten eens. Het komt alleen op me over dat jullie de wedstrijden als een soort van minder leuks voor je paard zien. De mijne knapt altijd helemaal op na een cross hij vind het heerlijk. Misschien komt het ook wel door het feit dat ik nu L ga starten en hij al Z is geweest en het voor hem niet zo'n zware belasting is, maar een " lekker scheurrondje"? Ik vind 3 weken achter elkaar, mits hij er goed bijloopt, plezier erin heeft, goed eet ed., te doen. Maar goed het is ieder voor zich en wie kent zijn paard nu beter dan de eigenaar/berijder?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:21

SGWuppie schreef:
Brugge is zo'n pokke-end weg! Nokere is mooi, maar ook daar reed ik 3,5 uur op....nou woon jij wel weer wat dichterbij natuurlijk..

Ik hoorde van Piet Wals dat Nokere onwijs druk bezet is dit jaar en dat ze daarom besloten hebben om geen nedelanders te laten starten die hier L rijden. Ik baal er ook van want ik zou met Piet mee en nu gaat het voor mij ook niet door. Piet was gebeld door Pleun en heeft toen zelf ook nog naar Nokere gebeld en die kwamen met hetzelfde verhaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:22

Mijn paarden vinden wedstrijden helemaal geweldig, en juist daarom wil ik niet te vaak starten, want dan wordt het gewoon.

Maar daar moet de ruiter/eigenaar zijn eigen keuzes in maken, naar eigen inzicht.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:28

Ik start mijn paard ook liever niet 2 weken achter elkaar. B en L nivo moet kunnen.
Ook ik heb maar 1 paard en ik moet dus ook keuzes maken, maar ik start liever 1 wedstrijd niet, dan een heel seizoen niet Knipoog
Wollie, 4 & 5 augustus is de oefencross in W'werf

Talida, als ik het goed heb begin jij in Wwerf en daar heb je eerst een uur les voor ze je de cross insturen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:29

GvdT, wat zou jij eerder doen, 2 crossen met 1 weekend ertussen maar de eerste als je net 5 dagen terug bent van 2 weken vakantie of dan maar liever 2 weken achter elkaar en na de vakantie dus ruim anderhalve week om weer op te bouwen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:33

in jouw situatie zou ik voor de 2 crossen op rij gaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:37

Lielle schreef:
Geeft niet Rowo, maar ik zit nu dus in precies dezelfde positie als jij. Daarom ga ik ook naar W'werf terwijl Gorssel qua afstand een stuk beter zou passen.

Waar woon je dan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:38

Eindhoven, paarden staan in Den Bosch.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:39

Moeilijk, hoewel Rabbie 1,5 week voor HM ook maar een paar keer aan de longe heeft gelopen. Als ze 24/7 buiten staan hoef je je iig geen zorgen te maken om de conditie.
Ik schiet nu ook weer lekker op voor Ede, als Rabbie der been dun blijft kan ik er morgen weer op. Anders wordt het van het weekend en dan hou ik ook nog maar een paar dagen over.

Ik heb zelf dan zoiets van, dan rijd ik wel wat langzamer als ik merk dat ze moe wordt. (of we komen een paar grote plassen tegen en dan stopt ze daar even voor Knipoog ) Ik weet niet hoe snel Os weer luistert met de dressuur en hoe hij na 2 weken niets doen een springparcours weer oppakt. Ik weet dat Rabbie eigenlijk altijd wel springt. Maak me dan het meeste zorgen over het springparcours want als dat niet lukt is het crossen ook over. Alleen Chaam heb ik afgezegd met nog maar 4 dagen te trainen, dat was echter de eerste van het seizoen en dat vind ik iets anders als 2 weken midden in het seizoen ertussen uit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:49

Lielle schreef:
Eindhoven, paarden staan in Den Bosch.

Dan zijn zowel Gorssel als w'werf wel een eindje ja!

Echt moeilijk om te bepalen wat ik nou ga doen. Eigenlijk liever NIET 3 weken achter elkaar met calyp, maar liever ook NIET met pino als ze drachtig is, weet nl niet of het kwaad kan (moet ze natuurlijk wel eerst drachtig worden). Wat zouden jullie doeN?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:50

Ik zou zelf niet snel een drachtige merrie starten, dus ik zou de middelste van de 3 laten vallen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:51

En laat dat nou juist de Overijsselse zijn Boos!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:52

Ik zou eerste doen maar ja aan mij vroeg je het niet Haha!

Ik wil niet eens om de week weg (onders gaat Thuis zo morren), maar ja als je netjes om de 3 weken iets in plant en dan paar keer af moet zeggen wordt de agenda wel heel leeg, dus bij wijze van uitzondering mag ik vanmezelf Schijnheilig

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:53

Judenjuul in het bejaarde topic heeft haar merrie volgens mij nog in Gorssel gestart. Misschien kan je haar wat info vragen. Hoewel Gorssel natuurlijk wel temet 6 weken eerder is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:53

Talida schreef:

Was een vraag voor iedereen hoor Lachen Maar snap ff je antwoord niet Blond

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:55

Als ze drachtig is, hoelang is ze dan al drachtig? Ik weet niet of het net als bij mensen is dat je bv de eerste paar maanden bijna alles nog kunt doen of niet.

Ik heb hetzelfde probleem als jij want Bathmen zou eigelijk de beste voor mij zijn om te laten vallen alleen dan mis ik het Gelders Kampioenschap en daar komt bij dat Bathmen echt leuk is om te rijden en dat het voor mij lekker dichtbij is. Lastig he, alles is zo leuk. Eigelijk zou er maar om de week een cross gehouden mogen worden Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:55

rowo schreef:
Talida schreef:

Was een vraag voor iedereen hoor Lachen Maar snap ff je antwoord niet Blond

oh, talida gaf vast antwoord op mijn vraag... Die best door iedereen beantwoord mag worden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:58

dan zou ik zelf kiezen om de laatste niet te starten, de week voor het RK als opwarming te zien en dan op het RK te willen vlammen.

Ik vind zelf het een vervelend idee om met een drachtige merrie te crossen, maar hangt er idd wel een beetje vanaf hoe lang ze drachtig is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:00

Als ze volgende week drachtig gescand wordt is ze dan iets meer dan 4 maanden drachtig. Ik zag namelijk van het winter nog drachtige merries in het M rondspringen op zo'n 3 maanden voor de geboorte van het veulen, of mensen 5 uur buitenrijden met de merrie. Als je een crossje gewoon rustig uitrijd of dat kwaad kan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:01

Ik denk dat het geen kwaad kan, zolang alles goed gaat. Maar de risico's met crossen zijn simpelweg groter dan in een dressuurproefje en ik zou dat niet aandurven.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:01

Ik denk het niet maar ik zou er bang voor zijn dat als ze bv weigert haar fiks aan te sporen ofzo. Dit soort dingen is ook voor mij ook een reden om het liefst een ruin te rijden Knipoog