[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:44

Vieuw hier iemand die bekaf is omdat ze zonnodig 25m onder water moest zwemmen...
Ofwel.. ik ging even met papsie zwemmen en moest natuurlijk even bewijzen dat ik nog wel even het bad onderdoor kan zwemmen..
Damn dat had ik al een paar jaar niet gedaan, maar het is gelukt!

Kim --> 4?? Zo dan moest je wel lang wachten!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:42

Leuk veulentje Soraya Lekker bekkie ook

Ik studeer geneeskunde. Nog één jaar theorie en dan moet ik mijn co-schappen alweer in

Ik weet niet meer wie het zei, maar niet aan het werk kunnen komen na Deurne(of welke andere opleiding ook) is niet zo raar. Dat komt heel vaak voor. Werk in de paarden is moeilijk te vinden Voor niets kun je overal wel aan de gang, maar zodra er salaris ed betaald moet gaan worden wordt het moeilijker... (daarom ben ik ook maar een 'echte' opleiding gaan doen )

Ik heb vandaag flink paardgereden. Van die jonge hengsten wordt je wel moe zeg Ga zo mijn eigen paardjes nog even doen, maar moet even wachten tot mijn ouders terug zijn. Mijn vader is vanmiddag in elkaar geslagen op de pomp en ze zijn nu naar de huisartsenpost. En ik kan nu mijn zusje niet alleen thuis laten natuurlijk.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:51

Jee in elkaar geslagen bij de pomp? Het wordt steeds erger in NL! Wens je vader maar sterkte van mij.

Jonge hengsten rijden, leuk!! Maar je wordt er wel moe van idd..

Gomir ik wil al van jongs af aan DA worden, maar het zit er niet echt in geloof ik... ik ben echt een praktijk mens! Wel gaat dat jij dat wel doet! Wat wil je gaan doen, klein huisdieren, grote huisdieren?

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:58

gomir -> dat was ik die vertelde over deurne. wat erg dat je vader in elkaar geslagen is.. het moet niet gekker worden

chantal -> ik moest idd lang wachten, een uur.. als het niet meer was..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:04

Getver Gomir. Das naar nieuws van je vader. Ik hoop dat het meevalt en wens hem maar sterkte namens de cross tutjes.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:08

Ik ben nooit zo fan van hengsten, maar ze zijn inmiddels wel weer over de voorjaarshormoonpiek heen dus nu is er wel weer mee rond te sturen in de buitenbak (en lang leve het ophaaltrensje)

Ik word trouwens geen dierenarts hoor Chantal Houdt het bij mensen.
Was vroeger als de dood voor honden, met vee had ik niets en de kans om paardenarts te worden was me te klein. Dus ben maar voor humane geneeskunde gegaan. Misschien dat ik nu anders zou kiezen, maar kan altijd nog Diergeneeskunde erachteraan doen toch Ben nog jong genoeg als ik klaar ben

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:16

Chantal, volgens mij wordt gomir gewoon arts

Gomir, wat naar van je vader! Sterkte.

Leuk veulen

Chantal, kijk een beetje uit met zo ver onder water zwemmen. Op zich is daar niets mis mee, maar als je daarvoor te vaak diep ademhaalt (= bewuste hyperventilatie) kun je onder water blackout gaan door een gebrek aan zuurstof. Ik ben zo ooit bijna verdronken, het is dat Antoine het raar vond dat ik niet bovenkwam en dat er mensen met kennis van zaken waren (gebeurde bij de training van de duikclub). Het heet een zwembad blackout en er zijn zo al vaker mensen overleden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:19

Dat ken ik idd wel Lielle. Heb ik laatst eens gelezen in een studieboek

Ik zal mijn vader sterkte wensen van jullie. Ze zijn nog steeds niet terug, begin me wel een beetje zorgen te maken nu Misschien dat ze hem toch richting ziekenhuis gestuurd hebben voor een scan (huisartsenpost maakte een afspraak met hem voor 20.20 en dat is hier vijf minuten vandaan...)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:26

Jee Gomir, dat is me wat! Veel sterkte, ik hoop dat het meevalt.

De zwembad-blackout ken ik van verhalen. Ik was altijd fervent onderwater-zwemmer (record is 50 m. zwembad heen en weer), maar toen ik hiervan hoorde, durfde ik niet echt meer.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:33

je Gomir(ff vergeten via pb...sorry) wat onzettend balen van je pa zeg!! sterkte zeg!! hopelijk is het niks ernstigs!

houd ons ff op de hoogte!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:37

Je kunt rustig ver onder water zwemmen als je maar niet gaat hyperventileren vooraf.

Heel in het kort: Je kijgt een ademhalingsprikkel omdat het gehalte CO2 in je bloed te hoog wordt (dus niet een gebrek aan O2!). Door erg diep adem te halen verlaag je het gehalte CO2 in je bloed. Het
Tijdens het zwemmen verbruik je O2 en een restproduct is CO2. Dat bouwt dus op tijdens het zwemmen maar omdat echter al het beginniveau erg laag was, kan het zijn dat alle zuurstof 'op' is terwijl je nog niet de drempelwaarde CO2 hebt bereikt. Je kijgt dan dus geen signaal om adem te halen en door het gebrek aan zuurstof raak je buiten westen.

Ik kan het me nog erg goed heinneren. We moesten zover mogelijk onder water zwemmen, doel was diagonaal, korte kant, lange kant (met vinnen ) Ik deed nog maar net mee, was niet bekend met de zwembad blackout en had dus flink staan hyperventileren. Ik kom halverwege de lange kant (schreef bijna zijde ) en denk "even gas, dat moet lukken". Daarna ben ik dus een stuk kwijt. Antoine zwom achter me en zag mij even boven komen en vervolgens weer omlaag gaan. Hij dacht dat ik de lengte ging afmaken, maar ik was dus al bewusteloos op dat moment. Toen hij zelf boven kwam en mij niet zag, had hij door dat er iets mis was. Ik ben uit het water gevist en net toen ze wilden gaan beademen, ben ik bijgekomen. Vanaf daar weet ik het weer, ik dacht namelijk "ik heb geen zin om op te staan, het is nog veel te vroeg". Ikben voor de zekerheid een nacht in het ziekenhuis gehouden, maar het is allemaal erg meegevallen. Dat was wel gewoon geluk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:53

Lielle legt het goed uit Had ik ook wel even kunnen doen...

Mijn moeder belde net, alles viel mee gelukkig. Ze komen zo thuis, kan ik de paarden even gaan doen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:03

Goh ik wist niet dat dat zo snel kon gebeuren..
Ik heb mezelf natuurlijk wel even 'opgenaaid' om dat bad onder door te zwemmen.
Bij de laatste paar slagen had ik eigenlijk geen lucht meer waardoor ik onderwater adem haalde, dat is niet erg fijn kan ik vertellen!
Van de week ga ik wel weer aan het oefenen, vind het wel leuk om zover mogelijk onder water te zwemmen. Maar zoals je zei Lielle, ik ga er wel mee oppassen! Moet er niet aan denken om bewusteloos te raken!

Gomir --> haha dat heb ik weer.. ik zie weer spoken.. ik moet ook niet zo snel lezen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 23:32

Nooit van gehoord, een zwembad black out. Gelukkig hoef ik niet zo nodig onder water te zwemmen.

Sterkte met je pa Gomir, het zal toch ook wel geestelijk een tik hebben opgeleverd.

Heb net springles gegeven, en ben lekker actief in de weer geweest met stoelen, pionnen en puntjes. Als ik dan zelf niet meer mag crossen, kan ik in ieder geval nog een beetje leuke dingen verzinnen voor anderen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 23:36

Jeetje Gomir, lekker dan... Gelukkig valt het mee met je vader, maar zoals Canter al zegt zal er geestelijk wel wat geraakt zijn. Sterkte!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:12

Vorige week heeft een stalgenoot foto's gemaakt terwijl ik aan het longeren was:

Afbeelding

Hij wordt nog eens een beweginswonder...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:15

leuk missmuts...wat is dat voor longeercirkel? mini renbaan

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:23

Ja, ik moet er ook nog steeds aan wennen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:58

Gomir, sterkte voor je vader. Gebeurt zoiets vaker bij het tankstation? Mijn schoonvader is 2 jaar geleden ook helemaal in elkaar geslagen door 4 kerels.

Missmuts, loopt Oeste daar alleen? Ik zie geen longeertouw waar ie aan vast zit.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:09

Ik ben lui, dus ik zorg ervoor dat Oeste zo gehoorzaam is dat ik hem kan longeren zonder lijn. Scheelt heen-en-weer lopen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:13

Hihi, dat doe ik ook wel eens met Online en Mienie in de bak (ik ben zo mogelijk nog luier dan jij). Maar hier zou ik het niet durven. Met Ienie nog wel, maar Online zou gewoon over die reling in het midden springen denk ik.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:17

Gave foto Missmuts!

Ik had altijd een longeercirkel omheind met lint, kon ik de paarden ook altijd mooi zonder longeerlijn in longeren!
Maar helaas vond mijn paps het nodig de ruimte te gebruiken waar mijn longeercirkel stond, nu zit kan ik dus weer longeren met de longeerlijn..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:01

Nou ik ben ook weer bijgelezen!

Mooie foto hoor Missmuts
Het zou niet echt wat voor Sam zijn, maar het is wel handig als je een braaf paardje hebt

Hoe gaat het met je vader Gomir? Wat eng dat hij in elkaar geslagen was
En wat is er precies gebeurt en wat heeft je vader? Of heb ik daar overheen gelezen ?

Gehehe zo'n heel zwembad haal ik echt nooit onderwater, ben altijd bang dat ik geen lucht meer krijg, hou helemaal niet van duiken en snap ook niet hoe ik m'n diploma heb gehaald

Mmm over m'n studie..
Misschien lijkt rechten me ook wel wat (spontane ingeving ) klinkt gewoon wel stoer

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:05

Je brengt me trouwens wel op een idee missmuts... ik zou eigenlijk vanavond priveles hebben, maar omdat we nog een keer naar L'Amour gaan kijken gaat dat niet lukken.
Ik ga straks Lucky maar is longeren met dubbele longeerlijn, kijken wat ze daar van zegt! Ik longeer haar wel vaak aan de pessoa, maar dubbele longeerlijn heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd bij haar.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:08

Dan kun je haar mooi opsluiten. Ik werk ook wel eens met dubbele lijnen (zowel longeren als lange-teugelwerk). Daar kun je een paard heel wat mee leren!