[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:53

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:32

in die van kentucky zit een voering in neopreen. Vind ik wel vreemd, want van neopreen is toch onlangs nog onderzoek van geweest dat dit teveel de warmte vast houdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:45

Ik zoek eerder volledig oranje beenbescherming :) €300 ik iets teveel van het goede, al lijkt het idee erachter voor de schokabsorptie met die moleculen wel interessant!

Weet er iemand of je in Affligem kan/mag gaan oefenen op het crossparcours? Vanaf de autostrade heb ik daar tijdje terug nog hindernissen zien staan, is voor mij maar 20min rijden met de auto vanaf stal.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:37

Geen idee, mss eens bellen nr de LRV club daar?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:38

Zondag fijne uren om te rijden, kzit wel niet echt in crossmodus, nu mey wat te springen en nieuwe dressuurjuf. Kga zondag mezelf evenmoeten wakker maken voor de cross :Y)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:09

ingelmunster? wordt een warme dag :)

wie is je nieuwe lesgeefster?

Daaphn: ik had trouwens over je berichtje gelezen. Ken de afstamming niet :o Maar met de 6 jaar die het zo goed doet, kan dat niet verkeerd zitten hé!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:40

Hallo allemaal
Ik heb tot vorig jaar ook eventings gereden, maar door een val een jaar geleden kan ik spijtig genoeg niet meer springen. Mijn vriend rijdt wel nog eventings, zowel LRV als nationaal en mijn paard wordt nu ook terug uitgebracht in de crossen.
Dus ik volg graag even dit forum :).
Het valt mij wel op dat de vraagprogramma's van Diepenbeek en Genk nog niet online staan, is dat altijd zo laat?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:00

Hey!!

ik erger er mij ook aan dat het voorprogramma van diepenbeek nog niet online staat! Over minder dan 3 weken sluiten de inschrijvingen... Tot vorig jaar ging dit veel sneller, vind dat tot nu toe alles laat is dit jaar. Ik denk voor Waregem dat de startlijsten ook maar donderdag online stonden ipv woensdag zoals in het reglement staat.
Ik heb wel al eens gemaild en zowel OCC als CNC zal over 2 dagen verlopen voor Diepenbeek. Wel goed voor mij, want enkele rit 150km, dat zag ik niet zitten, maar op 2 dagen is perfect!

Gaat je vriend dan met je paard rijden in Diepenbeek?

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:08

Het zal Genk worden in plaats van Diepenbeek. Het is vooral ook om stalgeld ed in te kunnen schatten ;). Mijn vriend gaat Genk rijden met zijn eigen paard en mijn paard wordt gereden door een andere ruiter. Het is een klein paardje en het klikt niet zo goed met mijn vriend voor het springen, dus zijn we op zoek gegaan naar een ruiter voor hem en heel snel gevonden! Dit is hem:

Afbeelding

Afbeelding

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:20

Antonius schreef:
Hey!!

ik erger er mij ook aan dat het voorprogramma van diepenbeek nog niet online staat! Over minder dan 3 weken sluiten de inschrijvingen... Tot vorig jaar ging dit veel sneller, vind dat tot nu toe alles laat is dit jaar. Ik denk voor Waregem dat de startlijsten ook maar donderdag online stonden ipv woensdag zoals in het reglement staat.
Ik heb wel al eens gemaild en zowel OCC als CNC zal over 2 dagen verlopen voor Diepenbeek. Wel goed voor mij, want enkele rit 150km, dat zag ik niet zitten, maar op 2 dagen is perfect!

Gaat je vriend dan met je paard rijden in Diepenbeek?

onee :(, ik wil de OCC op één dag :7. Ik heb geen camion om in te slapen :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:12

Mooi paard en met die ruiter kan het niet anders dan goed gaan! Houd je hem of laat je hem rijden om te verkopen?
Stalgeld zal 75 of 80 euro zijn verwacht ik.

Haha Prietpraat, en zo is nooit iedereen blij :+ tentje meenemen hé! Zolang er geen kleine kinders bij zijn, heeft dat ook zijn charme!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:19

Ik kampeer nietgraag in een tent en vriend heeft slechte rug, zou ik hem nie willen aandoen. Afwachten nog maar even zeker en mss is marchin wel op één dag. Dan ga ik mss liever nr daar.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:23

meh, marchin is ook op twee dagen.

Diepebeek staat zelf de prijs nie voor de stal en staat er 'beperkt'. Slim idee van hen dan om alles op twee dagen te doen als er maar beperkte stallen zijn :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:43

Als je een break of monovolume hebt van auto, kan je daar dan geen matras in de koffer leggen als je de achterbank plat legt?

Zou graag een paar keer meelopen op een cross om eens te bekijken hoe het praktisch allemaal in zijn werk gaat. Springen en dressuur snap ik nu een beetje, da's gewoon inschrijven, betalen en ter plekke aanmelden. En ik weet ook ongeveer welke proeven ik mag starten. Met cross heb ik daar echt 0,0 inzicht in, ook niet hoe zo'n dag georganiseerd is eigenlijk.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 15:42

PrietPraat: Je mag hier altijd komen maffen, haha! Ik woon op een 5/7 min van diepenbeek!
Ik vind het ook vervelend dat we nog niet kunnen inschrijven.. Wij zitten net op arville (denk ik) wanneer we de sluitingsdatum is, dus hoop als het wel een tijdje ervoor opengaat
Antonius: Ik ken de afstamming ook niet hoor, maar het is wel een goede combinatie samen. Das het voornaamste :D

Varekaj: Wat bedoel je met hoe zo een dag georganiseerd is?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:50

voorprogramma staat online! Snel even kijken

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:53

en alweer fout natuurlijk...
bij CNC staat ook het voorprogramma van OCC. En inderdaad, geen prijzen van de stallen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 15:55

Ik lees wel niets van een beperkt aantal stallen.. Wel van deelnemers

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:09

SLUITINGSDATA :
Inschrijvingen : ma. 23.06.2014
Boxen : Beperkt bestellen voor 23.06.2014 ,
contacteer Herwig van Esser Tel 0478/29.21.40
of mail : novum-ide@telenet.be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:18

Daaph: daarmee bedoel ik, hoe ziet zo'n dag/weekend eruit? Welke proeven vallen wanneer, hoe bereid je je daarop voor, hoe doe je terreinverkenning/opwarming/cooling down, hoe weet je waar je wanneer wordt verwacht... Voor springen en dressuur heb ik op stal zat mensen die me daarmee kunnen helpen, maar voor cross is er niemand. Je kan er wel dingen over opzoeken en info vragen maar een paar keer meelopen en zien hoe het echt in zijn werk gaat is nog heel wat anders.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 16:21

Ohhh, dat stukje had ik niet gelezen. Wat een sukkeltjes.. dan doe je het toch niet op 2 dagen...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:15

Idd ze hadden best OCC zaterdag kunnen dien en nationale zondag, aangezien ze dit jaar geen B reeks organiseren.

We zouden in feite wel in da auto kunnen slapen. Mr ik ben verwende groom om steeds in chique camion te slapen normaal :P. Maar zij gaan sowieso niet naar Diepenbeek, zij gaan op reis dan. Dus geen optie.

Maar in Limburg zijn er vast wel leuk adresjes om te logeren en paard te stallen wss daphne? Weet je zo toevallige geen daar in de buurt?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 18:48

Goh, zo direct weet ik niets. In Zutendaal (+/- 20min) is er wel ene, ook in Hoeselt geloof ik.
Ik ga zo naar de springles, zal eens kijken of daar iemand iets weet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:33

Welkom aldislamp, herken de ruiter op je paard :)!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:34

Varekaj schreef:
Daaph: daarmee bedoel ik, hoe ziet zo'n dag/weekend eruit? Welke proeven vallen wanneer, hoe bereid je je daarop voor, hoe doe je terreinverkenning/opwarming/cooling down, hoe weet je waar je wanneer wordt verwacht... Voor springen en dressuur heb ik op stal zat mensen die me daarmee kunnen helpen, maar voor cross is er niemand. Je kan er wel dingen over opzoeken en info vragen maar een paar keer meelopen en zien hoe het echt in zijn werk gaat is nog heel wat anders.

Wat zou je willen starten? LRV, nationaal, OCC? Je moet eens nr zo een wedstrijd gaan kijken, dan zal je al veel zien :).