[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:54

jantien maar sem houd de kleertjes natuurlijk niet zo schoon dan dat jullie kunnen
snoekiej hoor je veel vaker ja. dat het eerst niet hetpaardje is wat je graag zou willen.
mootje heeft het huis weer schoon

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:57

Wat had Oliver dan Mendy? Zag in het maarsbergen topic dat je hem ook nauwelijks fit had?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:57

Tientjeh, ik kan helemaal begrijpen dat jij helemaal druk bent met alles in huis!
Afgelopen vrijdag had een collega zijn 11 maanden oude zoontje mee, wat een lachebek was dat!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:00

nouja we zijn nu wel weer volop aan het rijden hoor jantien
Hij had 21mei weer een bloedneus gehad. en tja dan sta je toch weer een week op rust.
ben hem nu wel lekker aan het trainen en gister was meneer knettergek. had 2 hindernisjes gemaakt van 5 cavaletti's nou scheef erna toen en bokken en tja wat hij nog meer deed (zich in allerlei bochten wringen) maar ik lag er bijna af. hopelijk gaat het nu weer goed. Vind het toch wel een beetje eng.
morgen ff wat springen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:01

Weet je al waar die bloedneuzen vandaan komen dan? Zou het wel een beetje eng idee vinden om er dan mee te gaan crossen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:03

Dames vraagje!

Had bij canter een poly pad besteld maar die kleuren kunnen ze niet meer maken ofzo..
Dus nu een vraag hierL

Welke kleuren vinden julie binnekant Donker bruin met witte rand of anderssom?
Of donkerblauw met witte rand of ook anderssom :o

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:03

nee de dierenarts weet het dus niet.
als hij het nog een keer ahd wilde hij het liefst die dag nog gaan kijken om dan toch echt de plek te achterhalen.
Hij zei dat ik gewoon kon gaan rijden. Maar vind het zelf gewoon een beetje eng.

corien..moelijk die kleuren. handigste is denk ik donker binnen en licht buiten. maar weet niet wat echt je setje is
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 20-06-11 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:04

@ Corien, ik zou doen Donkerbruin met witte rand of donkerblauw met witte rand! Allebei wel chique denk ik :D
@ Tientjeh & Mootje, huishouden is idd niet leuk. En ik doe het nog wel voor mijn werk!
@ Mootje, weet jij waar je moet zoeken dan :D?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:08

Zou je dan wel gaan crossen Mendy? Als je niet weet waar het vandaan komt. Een keer springen of dressuren kan ik nog inkomen. Maar om dan direct weer te gaan crossen. Hij heeft het al 2x gehad nu toch? Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar is dat dan niet vragen om moeilijkheden? Je wilt je paard toch langer heel houden?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:11

Avond!
Bedankt voor de felicitaties! Had gewoon een 8 voor het mondeling := Wat een nerd :o

@ Snoek: Jer voldoet ook goed aan je beschrijving (behalve de leeftijd dan) :P Fijn dat het springen zo goed ging met Vorstin! Dat geeft de burger moed ;)
@ Corien: Donkerbruin met wit randje is wel erg mooi denk ik!
@ Mootje: Nu wel weer beter? :(:)
@ Vief: cake gelukt??
@ Sannnn: :(:) Verstandig dat je dit even over je tentamens heen tilt. Op die 1,5 week komt het ook niet meer aan.

Las nog wat over slachten of inslapen. Ik heb besloten om Nudine op de kliniek te laten inslapen t.z.t. Belangrijkste reden is dat het voor ons best een stukje rijden is naar Nijkerk en Nudine altijd compleet uit haar dak gaat als ze langer dan een half uur op de trailer staat. Dan komt ze daar helemaal over de zeik aan en dat wil ik niet. Door het op de kliniek te doen (zoals Dorien al zei) hoef ik het ophalen ook niet te zien. En ik wil er 'graag' bij blijven. Het is toch mijn eerste paard, een geval apart en na al die jaren trouwe dienst.... Sannn, veel sterkte met de beslissing!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:13

Ik meld me ook weer eens, ik heb het enigszins druk gehad afgelopen week :+.
Snoekiej: ik denk dat je voor minder ook wel een leuk paard kunt krijgen, alleen zal hij dan of onbeleerd zijn of ouder en nog niet op M/Z niveau.
Evelien: hopelijk kan Wendel alsnog geinsemineerd worden. Ik dacht gelijk bij jou bericht: Arme diererarts, 4 x p.d. scannen :P.
Vief: ik las dat GG al een boefje begint te worden :D. Grappig! Laatst hadden we een veulen op stal die al gericht schopte, ik vraag me af wat dat later moet worden :+.
Sann: de enige die de goede beslissing kan maken ben jij zelf denk ik. Als je weet dat ze de dierenarts nooit een probleem heeft gevonden, is dat een goede optie, maar evenals de slacht als ze zich prima voelen op vreemde terreinen. Enige nadeel bij laatstgenoemde is dat ze bij sommige medicatie niet (of binnen 6 mnd niet) geslacht mogen worden..
Joki: fijn dat je lekker gesprongen hebt!
TG: super van je *debuut!
Laura: je stallen zullen wel erg leeg aanzien op dit moment..

Zaterdag heb ik op het volbloedje van mijn instructeur in de verenigingsles gereden. Heel sensibele merrie die vroeger op de renbaan heeft gelopen. Dat was met galloperen wel te merken, het is dat ik de voltes kleiner kon sturen en met de zit kon remmen, want mijn handrem deed het niet :P.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:14

nou eind feb heeft hij het ook gehad en toen hebben we daarna 4 crossen gereden, een crosstraining en springwedstrijden en dat ging ook goed. Heb er met de dierenarts over gehad en hij zei dat het gewoon weer moest kunnen. en hoe hyper ol gister was dan kan die cross wel. en gister zelfs nog een stuk gegalopeerd in het zandpad en dat ging ook goed.
Maar tuurlijk wil ik hem zo lang mogelijk heel houden. Merk ik wat na de dressuur of na het springen tja dan maar niet crossen. Gezondheid gaat voor

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:34

Goedenavond.
Caro: lekker weer gesprongen met de ruin.
Joki: Fijn dat het springen zo goed ging.
Snoekiej: Dat klinkt inderdaad wel een beetje als het ideale paard, behalve de onbetaalbaarheid lijkt het me bijna onmogelijk om bij een 3/4-jarige te kunnen zien of hij aan die eisen gaat voldoen.
Corien: Ik vind donkerblauw met wit erg leuk, maar bruin met wit is nog origineler en vind ik jullie erg goed staan!
Floor: Leuk zo'n volbloed zonder handrem :D .
Ik denk dat als je een paard gaat zoeken je vaak toch met iets anders thuiskomt dan je hoopt/verwacht, zou zelf eerder via een instructeur of kennis een paard zoeken dan zelf via internet, zij kennen je het best en weten wat voor soort paard je zoekt qua uiterlijk, potentie en karakter waar je op internet voornamelijk dat eerste ziet, bovendien zullen ze misschien paarden aandragen die je zelf niet zou uitkiezen maar toch eigenlijk heel goed bij je passen.

Bam had vandaag vrij, die had lekker de kolder in zijn kop toen hij even los mocht lopen. Ook nog het paard van een stalgenootje gereden, echt een totaal ander type dan Bam dus dat was wel even wennen, uiteindelijk kreeg ik hem wel erg fijn aan het lopen :) .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:45

Noor: Gefeliciteerd!!

Ik ben net thuis van Jan, maar durf nog niet naar de stallen te lopen. Het besef is er nog niet echt dat Trakkie nu toch echt weg is...
Heb nu nog 2 paarden staan en 9 maanden geleden had ik er nog 5. Ga wel langzaam weer opzoek naar een jonkie, althans Jan kijkt uit. Heb besloten niet zelf te zoeken. Jan weet beter wat een goed paard is dan ik en Hetje en Amati heeft hij ook voor mij uitgekozen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:52

Dat is wel moeilijk Lau :(:) . Gaat zijn nieuwe baasje echt alleen buitenrijden of ook wel wat dressuren?
Ik denk inderdaad ook dat mensen die je goed kennen en lang in de paarden zitten beter een paard kunnen vinden dat goed bij een persoon past en wat voor potentie die heeft.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:53

Lau :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:16

Startlijsten MB online!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:20

Bedankt voor de "heads up" Sim!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:24

Avond,

TG: gaaf filmpje, jammer van de slippers!!!
Evelien: Wat balen zeg dat Wendel niet goed hengstig is!!
Mirthe: Klinkt als super leuke en geslaagde vakantie!!
Marijke: Super dat je zo veel bent afgevallen!!! En je oude broeken weer past!
Lau: jammer dat trakkie weg is, maar wel mooi dat hij goedgekeurd is en dat hij naar goed tehuis gaat!!
Sann: Moeilijke beslissing, heel veel sterkte ermee!!! :(:) Ik weet wel dat laatst iemand van onze club ook het paard naar Nijkerk heeft gebracht. En hebben dit als goed ervaren volgensmij. Gaat wel netjes daar.
Roos: Balen zeg dat merrie niet drachtig is!!
Margreet: Gefeliciteerd *\o/*
Joki: mooi dat springen zo goed gaat, houd zo vol dus!!!
Lau: :(:)

Ik ben weer blij :D Urban ging vandaag heel goed, net van de wei gehaald, pees was bijna niet meer dik, nog heel klein beetje maar. En het dagelijkse ritueel weer gedaan, watje er uit, voet in de soda, aan de longe. Liep weer helemaal goed, meneer vond zelf nodig om op het eind nog even volgas te gaan rennen en bokken aan de longe. Dus dat lijkt me voldoende zeggen dat hij geen pijn meer heeft. Voet weer 1 tel in de soda om zand eruit te soppen. Pees 15 min onder de koude kraan. Weer nieuw watje er in. En dus weer kant en klaar op stal. Morgen maar weer eens rustig een half uurtje in de les rijden, hopelijk blijft hij goed :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:27

CORIEN @ heb je een foto in combi met welke set je het wilt dragen ?? als het voor crossen is zou ik overwegend donker gaan.
LAU @ dat zal zeker een raar idee zijn. Maar je hebt het nu dan misschien ook even wat rustiger ?? en Jan heeft ook meer dan zat om te rijden toch ?
SANN @ moeilijke keus. Ik heb er nog nooit voor gestaan, dus zou niet weten wat ik fijner zou vinden eigenlijk.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:28

Fijn dat het weer zoveel beter gaat met Urban, Sanurie, maar zou je niet beter nog even rustig aan doen ipv gelijk weer te gaan rijden? Beter een dag of wat nog rust dan te vroeg beginnen en later spijt krijgen.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:32

Grr, laptop werkte weer eens even niet mee, dus dan maar een minder uitgebreide bijleespost.

Lau: Fijn dat je een leuke nieuwe eigenaresse voor Trakkie hebt gevonden! De stallen van Trakkie en Challenge blijven vast niet lang leeg nu je een hele zomer geen colleges etc hebt ;)
San: Moeilijk om die keus te maken. Ik zou zo ook niet weten waar ik voor zou kiezen, is ook in elke situatie weer anders denk ik en sowieso per persoon ook weer heel verschillend. Sterkte met de keuze maken :(:)
Snoek is rustig aan het rondkijken voor evt een paard erbij (of wil je vorstin evt gaan verkopen op den duur?)
Noor: Gefeliciteerd!
Evie: Leuk dat je eens een ander paard hebt gereden, is altijd wel leuk en meteen ook erg leerzaam!
Sanurie: Fijn dat het weer de goede kant op lijkt te gaan

Ik heb vanavond weer voor het eerst een aantal uurtjes gewerkt en dat ging eigenlijk prima. Morgenavond weer en dan weer een uurtje langer, rustig opbouwen :)
Moet mezelf wel echt tegenhouden om niet te paard te stappen, begint nu echt te frustreren dat ik nog niet mag rijden :o

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:32

balen jitske maar wel fijn dat het nu de goede kant op gaat en dat je weer iets kan werken

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:37

Noor gefeliciteerd!!! Super cijfer een 8 ja!
Lau :(:)
Itsmexx wist de da ook niet waar het weg kwam? Als het uit de longen komt ben je echt niet blij. Kan ook heel goed zijn dat er toen een ader is gesprongen in de neus.
Sanuri direct alweer naar les? De pees was toch nog een beetje dik? Ik zou dat iig niet doen. Lekker rustig aan, voor je het weet ben je verder van huis.
Jitske jij ook rustig aan opbouwen! ;) Fijn dat het werken iig alweer aardig goed ging!
Corien voor cross binnen donker en buiten licht en dan doe je een dressuurdekje met binnen licht en buitenom donker. ;)

Wij hebben vandaag een keuken gekocht. Dure maandag. :=
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 20-06-11 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:44

@margriet.. nee de da weet het niet. We hebben al keer van binnen gekeken. dus nu wil da het een keer op de dag zelf mocht het weer gebeuren. Maar als het nu al z'n tijd goed is gegaan ook met crossen en springen enz. Moet het nu ook wel weer kunnen. en ja gaat het mis wordt het denk ik einde spring/cross voor ons. maarja we zien wel hoe het gaat.
Oh lekker duur margriet maar wel mooi :D welke kleur?

we mogen wel heel vroeg zaterdag