[SGW] Crosstraining Michiel Brons in Moordrecht (alle niveaus)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Re: Crosstraining Michiel Brons in Moordrecht (alle niveaus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:18

Ik mag ook een half uurtje eerder, 15.30u nu :)
Ben zo benieuwd, mijn paard vindt springen heel leuk (maar toch ook heel spannend) en heeft dit nog nooit gedaan... Ik ook niet trouwens haha. Ik weet niet wat ik moet verwachten :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:20

Alles is een half uurtje eerder nu...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:26

Ik nu om 10 uur!! Aaah dat word vroeg op! Paard staat in Brabant!

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:37

En de groepen zijn voor een groot deel ook veranderd. Ik zit nog steeds bij jou in de groep dan manic maar er zijn een hoop andere bij gekomen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:40

dani_spit schreef:
En de groepen zijn voor een groot deel ook veranderd. Ik zit nog steeds bij jou in de groep dan manic maar er zijn een hoop andere bij gekomen.

Ik zit ook bij jullie in de groep.

En hij heeft het zich niet makkelijk gemaakt, met 2 met dezelfde voornaam! :D

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:22

Shaar schreef:
Ik mag ook een half uurtje eerder, 15.30u nu :)
Ben zo benieuwd, mijn paard vindt springen heel leuk (maar toch ook heel spannend) en heeft dit nog nooit gedaan... Ik ook niet trouwens haha. Ik weet niet wat ik moet verwachten :D

Mijn paard is precies hetzelfde. Dit was donderdag na de springles het commentaar van mijn instructeur toen ik zei dat we gingen crossen :) :Leuk, maar zorg dat JIJ de controle houdt en het tempo bepaald haha. Dit is nog weleens lastig bij ons, met name dat tempo. Ze stopt niet vaak meer maar dat zal morgen wel anders zijn. Dat word zand happen als ze te hard gaat en stopt :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:33

@ Loesje, de meeste zijn de 1ste keer zo onder de indruk van alles wat ze zien met de cross (les) dat ze niet eens durven rennen! Ze lopen dan helemaal op jouw hand!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:43

Henny, ja dat geloof ik best. Denk dat zij dat ook is, weet ik wel zeker eigenlijk. Dressuur gaat op ander terrein ook vaak beter omdat ze dan vergeet te klieren :)
Ik heb nu paar keer onderling gesprongen en de eerste keren weigerde ze steevast bijna alles. Pas na de eerste mange ging het lekker. Maar laatste keer ging ze zo overal overheen ondanks dat ze nog steeds alles spannend vond. We gaan vooruit :)
We zien het wel, ik heb er zin in en denk Zoë ook wel.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:44

Lousje22 schreef:
Mijn paard is precies hetzelfde. Dit was donderdag na de springles het commentaar van mijn instructeur toen ik zei dat we gingen crossen :) :Leuk, maar zorg dat JIJ de controle houdt en het tempo bepaald haha. Dit is nog weleens lastig bij ons, met name dat tempo. Ze stopt niet vaak meer maar dat zal morgen wel anders zijn. Dat word zand happen als ze te hard gaat en stopt :)

Haha, ja die van mij gaat thuis ook regelmatig knetterhard na de hindernis, maar ik heb wel gemerkt dat hij op ander terrein gewoon rustig blijft inderdaad. Heb 2 keer een JumpCross meegedaan (buiten, maar met gewone springhindernissen) en dat deed 'ie heel goed, niks geen haast. Heb op ander terrein zelfs een laag parcourtje van 8 sprongen achter elkaar gedaan, terwijl ik thuis na 1 hindernis vaak de controle kwijt ben haha.
Ik denk dat ik inderdaad banger ben dat hij gaat stoppen haha, we zien het wel! :D

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:48

Wat moet er trouwens betaald worden morgen? Misschien lees ik er overheen, maar kan het niet echt vinden...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:34

Je kan het gewoon bij michiel betalen ;) voor of na de les .

Mijn paard was zo enthousiast de 1e leer dat ik soms gewoon letterlijk mijn zadel werd uitgetrokken :=

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:10

Voor degenen die nog nooit een crossles bij Michiel hebben meegereden, nog wat verdere praktische info:

- Ja je moet dat hele smalle dijkje op met de trailer :D
- Bij het "einde Moordrecht" plaatsnaam bord moet je naar beneden.
- Iemand moet even uitstappen om het hek open en dicht te doen zodat je het terrein op kan.
- Helemaal naar voren doorrijden, daar is een draaicirkel(tje) zodat je makkelijk kunt draaien.
- Gewoon naast de rest parkeren
- In de grote buitenbak kun je alvast wat losrijden

En over het algemeen is iedereen heel vriendelijk, dus als iets niet duidelijk is, gewoon vragen :D

De paarden vinden het over algemeen genomen fantastisch, mischien een beetje spannend in het begin. Maar daar kan Michiel heel goed op inspelen door even een iets dapperder paard voorop te zetten en nog meer van dat soort truukjes :D

Ik weet nog dat ik de eerste keer daar het terrein op reed en dacht "Er is hier dus echt -niks- wat ik ga springen" en het viel toch allemaal wel mee.

Ik heb er trouwens ook vaak genoeg goed afgelegen en met een goede bodyprotector is dat niet zo een drama. Alleen trakteren de volgende keer!

Klein tipje, droge kleren meenemen is wel handig en kaplaarzen soms ook.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:01

Shaar, ik heb je waarschijnlijk wel gezien in Breda dan. Ik heb ook meegereden de eerste keer. Kon daarna niet meer helaas. Was nog eerste ook haha. Zoë wilde erg hard, maar ik kon d'r goed controleren. Ging wel een keer door een weigering en gelijk steiger erachteraan bijna onderuit.

Manic, bedankt voor de info :)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:06

MieLo schreef:
Je kan het gewoon bij michiel betalen ;) voor of na de les .

Dat heb ik wel gelezen ergens inderdaad, maar hoeveel kost het? :D
€22,50 lees ik in de OP, is dat nog steeds zo?

Thanks manic voor de info! Ik rijd achter mijn stalgenoot aan, die weet de weg haha ;) Ik rijd zelf elke dag door Moordrecht voor m'n werk, maar waar deze vereniging zit, geen idee :D

Lousje, misschien heb ik je wel gezien dan inderdaad! Tof dat je eerste bent geworden! :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:16

22,50 inderdaad :D

wedgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:28

Wij zijn der ook bij. Mijn dochter rijdt mee met der pony. In de groep van half 4. (komen samen met Shaar).
Ik heb een aantal jaren geleden met me paard mee gedaan. Apsoluut geen springer maar wel heel braaf. Ze vond het super leuk om te doen en de oortjes er heel de tijd op. Morgen is de beurt voor mijn dochter. Ze springt tegenwoordig ook wedstrijd met de pony. Maar dit heeft ze nog nooit gedaan en ze vind het dan ook wel spannend. (ze is altijd een beetje bang voor vreemde hindernissen) Maar de pony is super braaf en vind bv de waterbak ook geen probleem. Wel in het bos kijkt hij naar boomstammen dus ik ben zeer benieuwd. ik ben der voor de foto's en mijn moeder gaat ook mee en die fotografeerd ook.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 07:22

En onderweg naar paardlief ^^ wekker ging veel te vroeg := veel plezier iedereen vandaag :D

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:00

Heel veel plezier iedereen! Ik ben trouwens weer erg goed te herkennen. Heb een my little pony met sterren op z'n kont :D

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:28

Dani spit, zie dat je ook uit spijkenisse komt.. Hoe laat moet je rijden?

Iedereen veel plezier, ik moet nog even wachten tot ik naar stal ga.. Zit de tijd weg te kijken :)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:53

Ik moet om half 2 rijden. Paard staat in Vierpolders dus daar ben ik nu naartoe aan het rijden ;)

wedgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:15

Oke klaar maken voor de dag.
Alles gepakt en zo opweg. Dochter heeft er mega zin in. Nog ff snel de battarijen opladen en we zijn er klaar voor.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:17

Ik alweer op weg naar huis, miek deed het super :D vandeweek maar een topic aanmaken

kimosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:04

Onderweg naar huis het was weer super leuk hooP dat er snel weer een nieuwe training is :D osiora deed het weer super liep zo het water in en sprong over de hoge heg ben trots op der

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:20

Wauw, een fantastische les gehad!! Dit was mijn beste les van allemaal :j
Stalgenootje vond het alleen nodig om te zwemmen := :brr:

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:30

zat je in de groep van 11 uur Yvie? stond mijn paard af te zadelen, hoorde heel hard plons en zag een paard wegschieten :=