[SGW] Military Boekelo 14 t/m 17 Oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:11

Roxxiejj schreef:
Even een respectje voor Michael Jung. 2 paarden in de kop van het klassement! Wat een topper!! +:)+
Inderdaad, echt super! +:)+
En ook voor de Nieuw Zeelandse Todd met zijn schimmel :j

PaysBas

Re: Military Boekelo 14 t/m 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:15

Waar zit Jaime met dr waterbedden?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:49

Gevonden naast Suus staat ze. Lief zusje heeft EG

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:39

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:18

Er zijn vandaag idd aardig wat ongelukken gebeurt!
(ik ben zelf ook vrijwilliger)
Sue Benson (Parcourontwerper) heeft de hele middag lijkbleek rondgelopen! Wat ik van haar gehoord heb zou 1 van de 2 zweedse amazone's waarschijnlijk haar nek hebben gebroken en een andere amazone haar heup!
Die combinatie is bij de hindernis waarbij er zo'n diepe greppel is met daarboven een balk gevallen. Het paard weigerde en de amazone vloog over de hindernis heen. Paard viel ín de greppel en klom onder de balk door aan de andere kant de greppel uit en sprong op de amazone. Daardoor heeft zij waarschijnlijk haar heup gebroken.
De amazone wiens nek waarschijnlijk gebroken zou zijn is in de schuur gevallen.
Verder is ook de princes van Engeland in de waterbak gevallen := :o
(weet niet of dit allemaal al verteld is hier :o )]

Verder was het bij ons vooral heeeeeel koud :(:)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:22

ladyisabelle schreef:
Zag je dat in een interview of zo?

Neen, hoorde dat toen ik bij de waterbak op d tribune zat. Zara Philips is geen prinses. Haar vader is Mark Philips die getrouwd is geweest ( dus gescheiden) van Prinses Anne. Haar moeder is Queen Elizabeth II

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:48

renske_13 schreef:
Sue Benson (Parcourontwerper) heeft de hele middag lijkbleek rondgelopen! Wat ik van haar gehoord heb zou 1 van de 2 zweedse amazone's waarschijnlijk haar nek hebben gebroken en een andere amazone haar heup!
Die combinatie is bij de hindernis waarbij er zo'n diepe greppel is met daarboven een balk gevallen. Het paard weigerde en de amazone vloog over de hindernis heen. Paard viel ín de greppel en klom onder de balk door aan de andere kant de greppel uit en sprong op de amazone. Daardoor heeft zij waarschijnlijk haar heup gebroken.

Vandaag ook geweest, idd veel ongelukken. En zeer koude wind..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:51

Las net het nieuwsbericht over de tussenstand op de site van de Military en zag idd dat er een derde val was geweest, welke combinatie was dat? Hopelijk valt het met die twee Zweedse amazones toch mee...

Anyway, super prestatie idd van Michael Jung, en van Mark Todd ook. Die man weet ook niet van ophouden hè. :P

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:51

Het was idd koud! Jammer dat er een aantal ongelukken zijn gebeurd. Het lag een paar keer behoorlijk lang stil. De natte paarden kregen het koud! Gelukkig mocht het paard wat lang moest wachten bij de Grolsch hindernis een deken van de EHBO op.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:01

Bij de vetegat zag ik ook grooms hard aan t werk. Paard afsponsen lopen, deken op doen. Wat super trouwens dat de Nationale Reserves de lijntjes open en dicht deden tussen de hindernissen. Grote klasse voor alle vrijwillgerd. Overigens vond ik de groentekar hindernis erg mooi qua opstelling vd kleuren. We hebben een filmpjes gemaakt en foto's. Zal eens kijken wat ik kan toevoegen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:02

Het was leuuuk, heb een paar mooie foto's gemaakt :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:14

Ben ook weer terug van een heerlijk dagje Boekelo. Heb genoten van mooie sport en ik was wel erg blij met het roze capje, die hield lekker de regen van me af en gaf ook veel warmte! Volgens Sim heb ik er voor l*l bijgelopen maar ik vond het heerlijk ;)

Jammer van de valpatijen, ik heb ze niet gezien maar natuurlijk wel het een en ander over gehoord. Over het algemeen toch weer een heel stel super fijne paarden langs zien komen <3 Daar mogen ze er wel een paar van hier brengen ;)

Ga er morgen weer naar toe om het springen te kijken, dan is het wat minder druk dus zie ik waarschijnlijk ook wel wat meer bekenden!

Oja Sim het is trouwens Point Two ipv Two Point :P Zag dat je het al vaker had omgedraaid...

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:15

PaysBas schreef:
ladyisabelle schreef:
Zag je dat in een interview of zo?

Neen, hoorde dat toen ik bij de waterbak op d tribune zat. Zara Philips is geen prinses. Haar vader is Mark Philips die getrouwd is geweest ( dus gescheiden) van Prinses Anne. Haar moeder is Queen Elizabeth II

Mijn post sloeg op madeleine, niet op merel! ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:24

Nou ik vond het leuk vandaag! Het was best koud ja (m'n handen vooral) maar tegen een uur of 15 werd het aangenaam met het zonnetje erbij. Complimenten voor de organisatie. Vond het erg goed geregeld allemaal en alles goed voor elkaar. Die reclame van Grolsch met die Grolschbeugels bij de ingang waren leuk :)).
We hebben toch nog goedkoper de kaartjes kunnen krijgen daar :Y).
Wij kregen ook zo'n roze cap maar of die cap is veelste groot of mijn kop is gewoon te klein :P.
Die ambulance hebben we voorbij zien komen onderweg, maar heb verder helemaal niets gezien van al die 'ongelukken'. Wel de ambulance zien staan maar het was gewoon veel te druk daar om er bij te gaan staan. Het heeft toch nog wel een tijdje stil gelegen vanmiddag. Er zaten een paar enge hindernissen tussen zeg, eentje die zo schuin stond en waar je over een deel (het hoekje) daarvan moest springen. Die man vertelde wel dat er nog maar een paar waren geweest die daar overheen gingen.
Er was 1 vrouw en die had het zó koud, die ging maar naar huis, had ook helemaal paarse lippen.
Heb ook leuke spulletjes zien hangen daar tussen die stands! Maar toch ook wel veel kakspul hoor :=. Echt zowat iedereen loopt met die Dubarry laarzen daar :+.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:30

PaysBas schreef:
Bij de vetegat zag ik ook grooms hard aan t werk. Paard afsponsen lopen, deken op doen. Wat super trouwens dat de Nationale Reserves de lijntjes open en dicht deden tussen de hindernissen. Grote klasse voor alle vrijwillgerd. Overigens vond ik de groentekar hindernis erg mooi qua opstelling vd kleuren. We hebben een filmpjes gemaakt en foto's. Zal eens kijken wat ik kan toevoegen.

Bij die hindernis heb ik de hele dag gestaan gaten dicht trappen :+
Was idd leuk :)

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 20:37

Het was echt super !
Wel koud maarja, het is een prachtige sport,

Ik heb een paar mooie plaatjes geschoten, zal die morgen ofzo wel even plaatsen :D

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:39

renske_13 schreef:

Klopt niet, er staat nu net nieuws op:

Bij de Military van Boekelo is zaterdag de Zweedse amazone Therese Haggsjo zwaar ten val gekomen. Ze werd overgebracht naar een ziekenhuis in de omgeving. Daar bleek dat Haggsjo haar pols en haar bekken heeft gebroken en wat letsel aan de heup heeft. Zorgwekkend is haar toestand niet.

In totaal werd de wedstrijd drie keer stilgelegd wegens een valpartij. De Zweedse amazone Anna Nilsson moest eveneens naar het ziekenhuis, waar ze aan het einde van de dag nog ter observatie verbleef. Ze heeft een hersenschudding.

Ook de Engelse amazone Jeanette Brakewell werd vooral uit voorzorg per ambulance afgevoerd. Haar verwondingen lijken mee te vallen. Zij hoefde niet naar het ziekenhuis.

Voorzitter Robert Zandstra van de military verzekerde dat geen van de bij de valpartijen betrokken paarden enige blessures opliepen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:49

denk dat ik morgen nog even ga, heb nog 3 kaartjes

waren er nog standjes met halsdekens????
zoek nog een betaalbare :D
zouden er nog wel veel standjes zijn morgen??

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:01

Ben ook weer terug!
Heb helaas het ongeluk op hindernis 15 half zien gebeuren. Was ook schrikken dat toen de ambulance er al een poos stond rt ineens groene zeilen omhoog gehouden werden zodat ze afgeschermd werd voor het publiek. Mijn ervaring met dat soort dingen is meestal niet veel goed, moest gelijk denken aan reanimatie, maar hoorde dat dit wel vaker gebeurd. Las net dat ze haar bekken gebroken had en haar pols..
Maar wat ze omriepen was dat deze amazone de cross al zo goed als vrijwillig beëindigd had? Tenminste dat riepen ze eerst om.
Hij is toch 4 keer stil gelegd dan? Want hij is ook nog stil gelegd bij de val in de waterpartij..
Mooie cross verder! Voor mijn idee minder moeilijk als 6/7 jaar geleden. Vond het met de drukte tot een uur of 1/ 2 goed te doen. Alles prima kunnen zien, alleen hindernis 22 daar bij die heuvels was altijd heel druk.
Maar heb me goed vermaakt! Wat een paarden daar soms ook zeg… :+:

Moest wel lachen dat iedereen dezelfde laarzen daar aan had. Ook wel heel hard gelachen stiekem toen een mevrouw met witte broek en laarzen met hakken aan uitgleed en met d’r kont in de blubber belandde. :D

Ben ook nog even bij eventingshop langs geweest. Vind dat cross shirt echt heel leuk!
Geslaagde dag dus. :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:13

Henrieke schreef:
Echt zowat iedereen loopt met die Dubarry laarzen daar :+.

Waren veel neppers van de ANWB. Stond ook een stand van met aanbieding, Human Nature. Die dingen gingen echt als zoete broodjes over de toonbank, haha.
Moet wel zeggen, ik heb sinds 2 jaar ook neppers van de ANWB en ik had vandaag heerlijk warme voetjes +:)+
Helaas pikt mijn zus ze altijd.. Proberen of ik ze nu kan houden want ik vind ze geniaal voor op stal hier.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:16

Wat ik me trouwens wel af vroeg, vroeger heeft er toch soort piano gestaan? Die vonden wij 6/7 jaar geleden toen zo mooi. Staat die er vanwege redenen niet meer in?
Die laarzen gingen idd als zoete broodjes over de toonbank. Maar ook aan de overkant gingen de Dubarry laarzen goed hard.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:23

ik ben gisteren geweest :j
lekker rustig, en we gingen mooi met de Landrover OVER de cross ipv ernaast de boel lopen :D
veeel Dubarry laarzen gezien en van die Gooise kak meiskes. god ooh god, wat een debiele hersenloze dozen met hun handtasjes waren dat zeg!
heb mij kostelijk vermaakt door erachter te lopen en ze na te gaan doen!
even met zuslief hindernis 1 tot 4 van de cross goed bekeken omdat ze daar de veterenair was vandaag, maar volgens mij heeft ze gelukkig weinig hoeven toe te passen.
wel qua winkels zwaar teleurstellend, wilde een nieuwe frontriem,maar er was bijster weinig vergeleken met vorig jaar

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:58

ow dus voor de shops hoef ik ook niet te gaan morgen :) ?
zocht nog een halsdeken. vorig jaar waren er veel aanbiedingen

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 07:38

morgen!

Gister de hele dag gewerkt achter de bar bij de waterbak. man wat was ik door en doorkoud. heb een half uur onder de douche gestaan :+ weinig van de military gezien dit jaar, wél de val van Zara, dat ging vlot maar was niet heel heftig.

vanmiddag ga ik zeker even kijken! dan ook even proberen kennis te maken met suus en jaime (Ye be warned! :P)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 07:55

Goeiemorgen :wave:

Gister weer een heel gezellige dag gehad en OOK paarden gezien :P Het lag idd tot 2 keer toe echt heel lang stil. Enige wat ik idd mee kreeg was gebroken heup en een amazone met nekklachten.

Verder echt geen enkel standje bekeken, echt TE ernstig. Misschien dat ik vandaag nog ga. ff zien nog!