[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:02

Mijn Frits speelt ook vals, hij heet eigenlijk Marlando ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:06

Onze Frits speelt ook wel een beetje vals, want zo heet ie echt ook niet :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:09

ROWO @ Ibop met een ruin kan idd evengoed als de keuring voor STER, d emeningen zijn er over verdeeld wat je er aan hebt. Ik doe het dus ook voor mezelf en ik heb goed contact met de fokker, die dankzij de ster van Bull ook een jaar eerder het preferent schap kreeg bij de moeder, een 4e is nu ook ster. Dus in dat opzicht kan het voor een fokker wel meerwaarde hebben dat ruinen ook gaan, ibop dan wat minder belangrijk.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:10

De Frits bij ons op stal is dan de enige authentieke Frits, dat is echt zijn volledige naam!

edit:
Maar hij is natuurlijk helemaal niet van mij, dus ik speel ook een beetje vals ;) .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 17-08-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:10

Ja qua meerwaarde voor de merrie snap ik het wel, maar voor het preferentschap is 3x ster al voldoende en hoeft een merrie of ruin niet de Ibop nog te halen.

Ik heb de Ibop met Zetje gereden (ook op het oog om haar keur te krijgen), maar vond het voor mezelf ook alleen al leuk :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:13

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:14

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:24

gr_roos schreef:
Hadden jullie deze al gezien? Niet zo'n hele handige actie.
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Paa ... azuewfxx4o

Wat een stomkop.

@ Evie, Nudine is mijn eerste knollie. Al zoveel mee meegemaakt, die gaat ook niet meer weg! i.v.m. verzekering mag ze ook niet meer verkocht worden, maar da's maar een detail :Y)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:25

ROOS @ jeminee, zou toch zeggen dat het paard hem hard raakt ?? maar hij staat zo op ?? Twas wel een hele snelle actie,maar ook erg oliedom zeg.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:59

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:04

Aaah leuke foto Noor :D

Hier zijn opzich ook alle paarden te koop. Behalve de merrie van mijn vader. Die hebben samen teveel meegemaakt en beleefd dat ze haar oude dag hier mag doorbrengen.
Maar de paarden gaan niet zomaar weg natuurlijk ;).
Voor Sofietje weg gaat moet er wel heel wat gebeuren. Want ik hou haar liever voor altijd. Het is dat ze wat groot is voor in huis, maar anders had ze zo in huis gekunt. Echt een trutje :D.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:33

wat een schatje Noor!

Als ze er maar genoeg geld voor bieden zijn hier alle paarden te koop, maar in principe blijven onze paarden altijd tot de dood hier.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:37

Wat een idioot op dat filmpje. Ziet er nog wel aardig hard uit! :oo

Leuke foto Noor!

Ik zou Vero niet gauw verkopen, of ze moeten er echt veel geld voor bieden. Dan ga ik er over na denken...

Vrijdag eindelijk weer springles! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:40

Wow! Die man mag echt van geluk spreken.
Zo, mijn trailer is ook weer gerepareerd. Er was 1 moertje van een gasveer stuk, zodat de gasveer niet meer vastzat aan het chassis maar alleen nog aan de klep zelf. Jemig wat is zo'n klep van een 2 paards dan zwaar zeg! Moet je het ook nog in je rug hebben..... :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:05

Ik voel het masseren echt best wel :o
Heb met Vorstin alleen maar rondjes gehobbeld aan de lange teugel. Het is nog even uitzingen tot maandag.

@ Noor, lieve foto <3
@ Roos, die man is echt een sukkel :n Ergens vind ik het verdiende loon!
@ Sim, lekker dat je trailer weer gerepareerd is! Zo'n zware klep hebben wij ook wel eens gehad met een leentrailer.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:55

Nou ik eind van de middag telefoontje van de smid. Gauw richting garage, auto opgehaald. Hij had de kabels vervangen alleen bleef het lampje check engine branden en leek het volgens hem als de motor koud was of ie bijna af sloeg. Nou dat was natuurlijk niet zo hiervoor... :\ Even gevraagd of ik er wel mee kon rijden, moest naar stal voor de smid, maar dat was geen probleem, kon hij van de week wel even kijken wat er nog meer was.

Nou 'gewoon rijden' kon je het niet noemen. Hij is wel 20x afgeslagen := Was niet echt fijn met alle stoplichten en rotondes.. Maar goed, ik was op stal. Alles stond al klaar en de staleigenaar was ook maar even komen kijken hoe het nu ging. Woll stond al helemaal angstig in een hoek van der stal. Kreeg wel zo haar halster om maar hoefde maar naar haar te wijzen of ze kromp in elkaar :(:) Vind het dan zo sneu dat ze zo bang is. Moet haast wel dat er vroeger 'iets' gebeurd is. Smid vertelde nog wanneer ze in paniek raakte en dat was toen hij van buiten kwam, de oude ijzers die hij er al af had gehaald opraapte en op keek.. Woll kreeg het toen helemaal op haar heupen. Touw kapot getrokken, halstergesp ging gelukkig iets mee, dus die is gewoon af gegaan. Ze had wel een plekje op haar achterbeen is over de grond geschraapt.. Hij heeft haar het halster weer omgedaan, maar toen was ze inmiddels zo bang dat hij er niks meer mee kon en heeft haar toen op stal gezet en mij gebeld.

Duurde wel even voordat de spanning weg was en toen was ze heel braaf. Heel veel geaaid en toen werd ze weer rustig en stond ze er niet helemaal gespannen bij. Smid was onbewust opeens wat met zijn vingers aan het knippen en toen werd ze weer helemaal bang. Geluid van de hamer reageerde ze niet op, maar hier wel heel heftig. Heel gek.. Ik wilde haar (voor het eerst) achter ook op ijzers, maar heb het maar bij voor ijzers gelaten, smid moest naar huis en als iets snel moet weet je sowieso dat het niks wordt en na alles van vandaag leek me het ook beter om het hier bij te laten :)

Had wel zin om maandag nog bij te schrijven voor een concours hier in de buurt, maar het regent hier alleen maar onafgebroken en of de auto voor die tijd weer gemaakt is, is ook al de vraag dus ben bang dat dat hem helaas niet gaat worden...

Simmie: Fijn dat je trailer weer gemaakt is :)
Noor: Wat een schattige foto :D
Roos: Tsjaaa.. wat moet je daar nou van zeggen :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:11

@ Vief belen van de actie met de smid. Mijn merrie moet je ook heel rustig benaderen en beslaan. Tijdje terug moest de stagaire haar doen en ik had van te voren gezegd: pas op met rechtsachter. Been is wat dik en heeft een wondje. Normaal wil zij nog wel eens natrappen met dat been. Stagaire heeft niet echt opgelet want heeft een vieze trap tegen zijn elleboog gehad en daarna merrie over de zeik :o
@ noor leuke foto

Over verkoop. Bij mij is alles te koop mits het juiste bedrag wordt betaald :D. Alleen de oude merrie mag niet weg ivm verzekering. Zou wel balen als het net gebeurd als ik bijna Z mag. Op de merrie komen ze wekelijks. De eerst volgende die geen bod wil doen maar een vp wil horen die krijgt een mooi bedrag te horen. Betaald hij dat dan inpakken en meenemen :D . Voordat bedrag kan ik een aantal jaren mooi paardrijden.
Over het weer kan ik kort zijn: waardeloos, nat en winderig :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:02

@ Caro: in Jer is ook regelmatig 'interesse', maar niet concreet genoeg: ik hoef niet over prijzen na te denken (zou trouwens ook niet weten wat ik zou moeten vragen!) Voorlopig blijft hij lekker me want ik ben nog lang niet klaar met dat lekkere ding! :D
@ Vief: gelukkig heb je Wolles een beetje kunnen kalmeren. Hopelijk heeft de HS er ook nog wat van geleerd!!

Puppy Tayla is geopereerd. Haar eierstokken zijn eruit gehaald, de hele baarmoeder hoefde er niet uit omdat ze nog niet loops is geweest, dus dat scheelt. Ze is wel ontzettend zielig en ze vindt mijn moeder niet meer lief omdat die haar bij de DA heeft achtergelaten :D Hoe dúrf je?!

Hier ook koud, nat en winderig. Ben vanavond thuisgebleven. Beetje administratie-bende opgeruimd, geldzaakjes voor het huis geregeld, bezwaarschriftje voor iemand geschreven en nu ga ik aan de studie voor mijn nieuwe opleiding!
Morgen extra vroeg beginnen, dan ben ik in ieder geval op tijd klaar voor het geval we wel naar Alice kunnen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:06

Vief, Fijn dat het vanmiddag beter ging. Balen van de auto!
Simmie, Gelukkig doet je trailer het weer :j
Noor, Ah echt schattig <3

Vanavond de eerste scheermachine training gehad. Meneer was not amused! Na drie kwartier kon ik met dat ding om hem heen lopen en heb uiteindelijk zijn sokken en neusje kunnen scheren zonder stress. Ik kon zelfs zijn oren pakken met het scheerapparaat naast zijn oren :D Helemaal goed dus!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:08

Go Mootje! *\o/*

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:09

Goed zo mootje! Met geduld en vertrouwen bereik je het meest!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:11

Ik had jouw post gemist :o
Arme Tayla :(:) HEb je een foto van haar, of heb ik deze gemist?
Ik wil nadenken over verkoop als ik er een beter paard voor zou kunnen kopen dan ik nu heb!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:16

* even zoeken *

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:29

Vief het zit jou vandaag niet mee...
Noor wat een lieve foto! Geef de puppy van mij maar een dikke knuf
Mo wanneer kom je Wiso doen? :P

ik kan me ook wel voorstellen dat je met een ruin IBOP gaat doen voor de merrie en voor jezelf!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:33

Is Wiso ook al zo'n neuroot _O- Ik ga hem trouwens niet zelf scheren. Verder dan het opscheren van de benen en zijn neus kom ik niet! Ik ben alleen begonnen aan het voorwerk, want anders wilde zij hem niet scheren!