[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:41

Heb net eindelijk weer eens de kans gehad met Zephyr aan de gang te gaan...
Zadel op en aan de longe. Had hij nog nooit gedaan, dus eerste ronde was een beetje trekkerig aan de longe, maar daarna liep hij rond alsof ik daar al een paar weken mee bezig ben...
Geen bok of niks, heel normaal, zo'n zadel op je rug...
Toen mn body en helm maar gehaald en mn vader om hem vast te houden.
Éerste keer gewicht in de beugel maakte hij een hele grote rare sprong maar hij kalmeerde eigenlijk meteen al weer.
Toen weer voorzichtig gaan leunen, heb hem met mn rechterhand geaaid over z'n kont en onder zijn buik en ben toen helemaal over hem heen gaan hangen.
Hij was heel relaxed, alleen toen mn vader hem vroeg een paar stappen te maken was hij heel wankel. Moet echt zijn evenwicht terug vinden.
Ben toen weer afgestapt en nog even met hem langs ons pad gewandeld en me flinke beloning weer in de wei gezet.
Kort, maar voor hem nu leuk en morgen kan ik weer met hem werken, dus ga ik echt op hem zitten en kijken hoe hij dan reageert...
Ben nu heel tevreden!!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:48

leuk nickeltje dat het zo relaxed gaat!

vraagje hebben ze in lisse dit jaar geen l paarden?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:32

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:28

GvdT: ja klopt, start morgen in Velsen-zuid.
Ik heb alleen enorme rugpijn dus hoop dat ik 2 proeven kan rijden. Ga maar aan de diclofenac ofzo.......
Vandaag naar NK jachtpaarden geweest (met warmtepleister op mijn rug om het beetje dragelijk te houden)maar dat is echt niet mijn ding Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:38

Ik ben net thuis, heb cheeka en babbels naar het weiland gebracht. Alles is gelukkig goed gegaan onderweg dus ze staan nu lekker te eten Haha!

Fijn dat zephyr zo braaf was nickeltje!

Ziet er alletwee fijn uit Sjaan!
Ga je Cheval weer rijden of is het gewoon voor af en toe?

Ik bok morgen wel verder, wilde alleen even snel mijn pb enzo bekijken, ben redelijk gaar Clown Moest vanmorgen ook al gewoon om 7 uur op mijn werk zijn en dan nog even op en neer naar friesland dus dan wordt het wel eens wat Bloos

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:56

Gomir, Linda is weer zwanger en ik ga hem weer starten! Castenray en Maarsbergen even L HC en dan Ede weer M!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:34

mogguh!!!!!!!!!!

ik ga ff fietsen met het gezin

en vanmiddag paardjes rijden!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:41

Goedemorgen!!
Lekker vroeg opgestaan om met Zephyr aan de gang te gaan.
Sta hem te borstelen, komt zusje de stal in, dat ze vandaag lekker thuis blijft...
Niet werken met Zeph vandaag dus... Jammer.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:56

Wat leuk Sjaan! Ik vermoedde al zoiets omdat je het over een HC start had, maar het was me even ontgaan Clown
Leuk om hem er weer een tijd bij te hebben Ja

Jammer Nickeltje, dat is altijd vervelend als je je erop ingesteld hebt.

Ik heb nu alleen Otje thuis, is wel even lekker rustig. Straks even de stal van de merrie leeghalen en goed schoonmaken, daar is het mooi weer voor en dan is dat maar gedaan Ja

Heb zomaar een dag vrij in de planning, dat is ook weleens lekker. Zou mee op concours, dat ging toen toch niet door. Dus geregeld dat ik dan vandaag mooi de merrie naar het land zou brengen. Wordt ik gisterochtend op mijn werk gebeld of ik alsjeblieft toch mee kan, dus ik naar friesland gebeld, naar meisje wat mee zou en mijn moeder of het dan 's middags na mijn werk kon. Alles geregeld en gezegd dat ik mee kon op concours, word ik een uur later afgebeld, hebben ze me toch ineens niet nodig Clown
Maar ik ben natuurlijk heel positief ingesteld dus nu heb ik gewoon een hele dag vrij om thuis en op stal even puin te ruimen Knipoog (ging namelijk niet weer iedereen opbellen om het terug te draaien Clown )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:03

Ben net terug van 't jureren.

En nu verder met de omheining van ons springpaard..............

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:08

Klinkt goed Nickeltje. Ja

@ GvdT: www.hetpolleke.com . Hotel is alleen wel een groot woord denk ik, pensionnetje zal er meer bij passen. Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:19

Leuke foto's Sjaan, en de opmerking van iemand dat Cheval zo'n leuke pony is vond ik ook wel geinig. Haha!

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:44

Hoe was het dit weekend met het hoge hakjes gehalte? Jan en Sandra kwamen gister bij coldplay kijken. Hij verwacht in Castenray weer te starten. Gomir blijft Babbels nu de hele zomer in friesland? Vandaag voor het eerst moeder en kind uitelkaar gehaald voor een paar minuten, het viel alles mee. Ik denk dat is over een paar weken weer een beetje ga rijden.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:06

Canter schreef:
Leuke foto's Sjaan, en de opmerking van iemand dat Cheval zo'n leuke pony is vond ik ook wel geinig. Haha!

haha ja.. paard is bijna 1,80m... Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:11

judenjul schreef:
Jan en Sandra kwamen gister bij coldplay kijken. Hij verwacht in Castenray weer te starten.

Leuk voor Jan! Ik hoop dat ik ze dan nog even tegenkom; kan ik mijn nieuwe paard effe showen. Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:37

Vonden ze het een mooi veulen Judenjul?

Babbels blijft idd de hele zomer lekker daar lopen Ja
Heb net al gezien dat ze het prima naar hun zin hebben Haha! viewtopic.php?f=175&t=760807&p=25042985#p25042985

Mooi dat die van jou zo makkelijk uit elkaar te halen waren trouwens. Ik rij cheeka toch de hele zomer niet(lekker handig daar ver weg in friesland Clown ) dus ik haal ze met het spenen wel uit elkaar Bloos

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:48

Johnnie: Welkom Lachen

Nickeltje: Fijn dat Zephyr het zo goed oppakt.
Lekker trouwens dat je nu al vakantie hebt Lachen

Sjaan: Leuke topics, wat leuk dat je weer met Cheval kunt gaan starten!
Die pony opmerking was inderdaad erg leuk!

Scum: Is het nog gelukt met de omheining? Wel schrikken zeg Nagelbijten / Gniffelen

Gomir: Ga zo even naar de nieuwe babbels foto’s kijken Ja

Zelf ook een lekker rustig weekendje gehad. Vrijdagavond heeft mijn moeder nog foto’s van Lipso gemaakt.
Foto’s staan hier: viewtopic.php?f=10&t=760020&hilit=

Alvast een voorproefje:
Afbeelding

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:20

Vief: ziet er fijn uit!!
Sjaan: super dat je weer met Cheval mag starten!
Nikcletje: mag je zusje nog steeds niets weten? Het plan was nu toch om dr te verkopen?
Gomir: Babbels is sweeeet Vingers aflikken !

Gister en vandaag Hercules even gestapt. Ik kon geen onregelmatigheid meer voelen, dus ik begin weer hoop te krijgen Haha! . Dat hij iets in de wei heeft opgelopen ga ik eigenlijk steeds meer geloven. Hij stond samen met de oude fokmerrie, die hengstig was. Hij heeft de hele tijd achter haar aangezet, getuige haar kale plekken en korsten van wonden in de flanken. Sigaar Het zou me niks verbazen als zij dus een keer naar hem heeft uitgehaald Duivel . Maar goed, Madelene rijdt hem donderdag even en kijkt hoe hij loopt/ aanpakt. Als het allemaal goed is dan ga ik gewoon weer aan de gang!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:24

Dat zijn mooie foto's gomir!!!

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:28

Mooie foto viefdepief, die van Babbels ook gomir ze lijken heel tevreden, had je wel al een paspoort van Babbels omdat je over de grens moest Haha! Om met Jan zijn woorden te spreken; hij vond het een best veulen, mooie ronde billen, hij heeft wel de hals van moeders (beetje diep uit de borst) maar gelukkig ook het mooie hoofd.
Floor fijn dat het goed gaat met hercu.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:13

Ik zal voor je duimen Floor. Ik was ook zo blij dat ik weer lekker met Online kon crossen. Mijn nieuwe BP zit trouwens heerlijk. Ik heb hem eigenlijk helemaal niet aan gevoeld.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:34

Leuke foto's Vief!

Floor, fijn dat Hercules weer de goede kant op lijkt te gaan.

Ik ben heeel druk bezig met school... ik wil vóór donderdag mijn laatste grote verslag inleveren! Zodat ik eindelijk klaar ben met deze opleiding. Donderdag heb ik weer sollicitatie gesprek!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:19

Baby's mogen toch nog op moeders paspoort Judenjul Haha!

Leuk om positieve dingen over je veulentje te horen. Als ik eens tijd heb moet ik eigenlijk ook maar een keer langs komen waaien Ja (heb het alleen zo druk Bloos )

Hoop voor je dat het meevalt floor Ja

leuke foto vief!

Ik heb net geassisteerd op een operatie. Nu nog een paar patiënten opzoeken en dan heb ik alles weer gedaan wat gebeuren moet. Eerst maar wat te eten organiseren Clown

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:16

Ik zag van de week dat er meer dan 1000 fouten per jaar worden gemaakt door arts-assistenten. Hoe gaat het me jou Gomir? Duivel

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:34

Ik ben nog geen arts-assistent Tong uitsteken
Heb het wel gezien trouwens gister, stond vandaag ook uitgebreid in de kranten.

De gemiddelde reactie van de bazen is trouwens van de strekking 'wat een onzin' en 'waar hebben ze die zeurpieten vandaan gehaald'.

Ik had het probleem zelf al gesignaleerd(carrière misgelopen Clown ), maar dat zeg ik natuurlijk niet hardop, daar gaat mijn opleidingsplek Knipoog