[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 20:23

Je kan ook je wekker op je gsm zetten. Dan heb je ook een timer!
Wij hebben hier plaats zat voor trainingen. Kunnen zowel in de bos als op het veld.
Berg op en berg af. dat proberen we zo veel mogelijk. Rustig galopje bergje op, dat is beter dan lang rechte stukken galopperen. Maar wij hebben hier dan ook echte luxe

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:05

Antonius: kan het dat jij een paard hebt waar angelique hostyn nog mee gereden heeft?

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:12

Iedereen al aan 't dromen van 't nieuwe seizoen precies :D leuk!

Je moet ook wat met dit weer... Rijden was sowieso al wat moeilijk de voorbije weken, en nu kan ik thuis niets meer... Deze week toch maar eens binnenpiste opzoeken, zondag heb ik indoor crosstraining. Ben benieuwd of mijne pony het nut van vaste hindernissen in een binnenpiste gaat begrijpen :).

Versta je gevoel wel MF... Ik heb ook graag wat reserve tegen het einde, ook in de lagere klasses. Die van mij is >50% volbloed, heeft een vrij goede basisconditie, maar ik ga beetje fröbelen met de hartslagmeter vanaf 't beter weer wordt :).

Daaphh klinkt wel super, een les van M J!

Welkom Florence!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:18

mila_furrie schreef:
Antonius: kan het dat jij een paard hebt waar angelique hostyn nog mee gereden heeft?

Ja, ilona hebben we van haar gekocht. Kende dat paard al van haar 7 jaar ofzo en altijd gek van geweest. Tis een geflipte taart }> maar ze geeft zo een machtig gevoel om mee te rijden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:29

Antonius schreef:
mila_furrie schreef:

Ja, ilona hebben we van haar gekocht. Kende dat paard al van haar 7 jaar ofzo en altijd gek van geweest. Tis een geflipte taart }> maar ze geeft zo een machtig gevoel om mee te rijden.

kheb enkele weken geleden toevallig eens les gehad van haar. Zat savonds eens op haar fb te snuisteren en herkende de naam van het paard maar kon het niet plaatsen. Toen snel even op equibel gekeken en zag dan dat het jou paard was :-) leuk dat je zo een fijn paard hebt :-)

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:51

ik kijk ook zo erg uit naar het nieuwe seizoen! heel men kalender staat al vol met de meest uiteenlopende dingen.

gewoon al terug rijden zou mooi zijn, heb er al van 20 december niet meer opgezeten. ik ben dan één van de gelukkigen met een binnenpiste, heb ik weer examens :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:02

@ Daaphh: de wekkerfunctie dacht ik inderdaad ook aan, maar die moet ik dan elke keer wel handmatig uitzetten als het alarm afgaat. Op diezelfde wekkerfunctie zit ook een timer, die gaat biepen zodra de laatste 30 seconden ingaan zeg maar. Alleen ook hetzelfde probleem, die moet ik handmatig afzetten en heropstarten. Het zou makkelijker zijn als ik op voorhand bijvoorbeeld alles al kan programmeren en dan gewoon een tuut of biep of watdanook hoor als de tijd om is, en op het einde dat ie dan zichzelf uitschakelt na het laatste alarm. Nu lukt dat niet, ik moet 'm echt uit mijn zak halen en gaan swipen om het alarm uit te zetten en dergelijke. Had hier al naar gekeken om vb longeerwerk goed gelijkmatig te kunnen timen. Aangezien ik niet bepaald de handigste in huis ben probeer ik liever wat anders dan bovenstaande. Zie het zo gebeuren dat ik dat ding uit mijn handen laat schieten.

Mijn vriend heeft afgelopen week een soort smartwatch gekocht van Swatch. Is een digitaal horloge met touchscreen waarbij je je stappen kan laten tellen, hoeveel km je gelopen hebt en hoelang je er over gedaan hebt, bij volleybal of badminton kan je laten tellen hoeveel slagen je gemaakt hebt, hartslag (denk ik), calorieverbruik etc. Je kan het ook zodanig instellen als "coach". Dan zet je bijvoorbeeld tegen dag X wil ik 10km gelopen hebben. Het uurwerk houdt dat dan bij en zal aangeven hoeveel tijd je nog rest om die 10km te voldoen. Daarnaast kan je het ook instellen van amateur tot professioneel. Als je bij amateur 1u doet over 10km zal dat uurwerk zeggen "goed gedaan", bij prof daarentegen zal die veel strenger zijn. Dit alles kan je ook koppelen en beheren via een gratis app op je smartphone die je aan je uurwerk kan linken.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:51

Hanne : de dressuur kalender van de wvur staat online :-) je kan ook beginnen plannen :-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:29

Ja ik had 'm al gisteren. :P Plannen kan idd beginnen! :D
't Is ook keer dressuur in de Gave*rranch, hopelijk is de bodem van de buitenpiste deftig tegen dan. :+ Wel zalig nekeer super dichtbij! Das een dikke 5 minuten rijden met de vanne.
De verre zoals 't Heernishof, Hof ter Zeedycke en 't Paddegat ga ik al zeker overslaan. Naar Damme blijkbaar na Brugge echt geen toffe baan om ernaartoe te rijden heb 'k gehoord. En 't is al meer dan uur rijden, dan pas ik. Papa (die meestal zou rijden) zal da nie tof vinden. ;)
Naar Leiedal en Epona zal ik sowieso al gaan, das ook niet zo ver. 't Zijn der maar liefst 5 wedstrijden in New Flandria Ranch inclusief het provinciaal kampioenschap, die zal ik ook normaal meenemen. Groenhove is ook nog Torhout. Dan schiet er nog de Ark (2x) en 't Gouden Bit (2x) over, dan zullen we later wel zien. :P 'k Ga proberen de eerste wedstrijden (behalve Hof Ter Zeedycke) mee te rijden en zien hoeveel punten ik heb verzameld in de superprestige, kijken of het de moeite is om vol voor het klassement te gaan! :) 'k Zal niveau 00 (de subs) rijden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:45

Als je subs rijdt mag je er toch maar 3 rijden?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:58

daglicentie is maar 3x, denk dat je met een gewone licentie wel meerdere keren mag rijden?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:06

Jep ik ga de D02 licentie nemen, dan mag je alle subs rijden. :) Met L01 idd maar max. 3. D03 is al niveau 0.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:39

Ah! Ik snap het nut niet van die sub 00 klassen :+, dat zijn dezelfde proeven als 0? Wrm wil je subs rijden hanne?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:54

Goedkoper. :P Inleg is goedkoper, licentie is goedkoper, ... Gewoon geen prijzengeld bij de subs. Maja bij niveau 0 zal ik toch nooit in de prijzen rijden. :P Bij niveau 0 veel meer deelnemers = veel tijd tussen je 2 proeven. En tegen dat prijsuitreiking is, duurt da ook lang. Subs zijn de eerste proeven vroeg in de ochtend, 'k vind da gemakkelijk. :) Mijn vader die meestal gaat rijden met de vanne vindt dressuur saai, dus ie gaat er ook niet te lang willen zitten. :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:00

Aha zo maar je kan dus niet hoger met een D02? Ga je dat niet saai vinden die E proeven? Je rijdt nu al de A7 proef en oefenen voor de L :P.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:08

Daarmee voorlopig de D02. :+ Kan dan nog met opleg veranderen van licentie eventueel. Dus kmag idd alleen de E5 en E7 proeven rijden.
Ik heb momenteel veel goesting erin, maar mss wel na 5 wedstrijden ofzo dat ik het gehad heb. :+
En ook vorig jaar 75 euro betaald voor C03 voor ochere 2,5 crossen. :P Dus 'k wil voorzichtig blijven, dat Shuddy of ik niet plots meer kunnen werken/rijden. Opleggen voor hogere licentie kan altijd dusja.. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:09

In de WVUR mag ik nog niet hoger dan E5 en E7 rijden omdat ik mijn handicappunten nog niet heb om over te gaan. Dusja dat ook!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:06

Maar in de sub verzamel je volgens mij geen handicappunten, dus denk dat als je provinciaal wil rijden, je alsnog die E proeven zal moeten uitgeraken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:08

ik begrijp niets van dat VLP dressuur systeem :) eerlijk gezegd vind ik de proeven ook wat raar.
Vind ze allemaal vrij makkelijk en dan de L proef is opeens een pak moeilijker, er zit zo geen gradatie in. Of ligt dit aan mij?? :Y)

Dit is Ferro (Nonstop x tracy X)
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Colorado (Colandro x Lector)
Afbeelding
Afbeelding

Met Ferro wil ik in het voorjaar Vechmaal en Gavere starten en eventueel Minderhout als we genoeg punten halen voor selectie. Het liefst zou ik geen 2 crossen achter elkaar starten maar de eventing in Overpelt valt samen met de dressuurfinale van Oost-vlaanderen.

Met Colorado ga ik nog zien, hij steigert in de startbox. Soms start hij dan toch, soms pas na 10 minuten. Echt heel vervelend, begrijp niet goed waarom hij dit doet want als hij dan toch start dan bolt hij altijd foutloos rond. Als iemand tips heeft hoe ik dit kan aanpakken hoor ik het graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:22

Ik heb altijd onder daglicentie gestart, zowel de sub als niveau 0 en mijn winstpunten (de volle 3 :+ ) staan toch ook gewoon op Equibel. Het grote verschil is, stel dat ik winst rij of top 3, dan krijg ik alleen het lintje en geen geldprijs bij starten onder daglicentie. Best krom want je betaalt al meer dan iemand die wel een licentie heeft... Maar goed, €10 krijgen als winnaar van een proef als je €12,5 inschrijving moest betalen is ook niks abnormaal bij de VLP.

@Florence, heeft hij soms niet last van opgekropte spanning? Als ik "ik wil starten maar ik mag niet" en dat zich dat uit met steigeren? Geen optie om hem rond te laten stappen rond/achter de startbox tot je mag vertrekken en dan ineens gewoon door de startbox en gaan?

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:26

mijne draait soms ineens na een paar tientallen meters terug, uit het niets. denk dat dit is omdat hij niet echt wég wil, mss beetje zelfde probleem als bij jou?
Hij begint dan ook te steigeren en heel vervelend te doen, maar heb het geluk gehad dat er op 2 crossen mensen stonden om hem vooruit te jagen. De derde cross had ik mijn vriend met de zweep gepositioneerd op de plek waar ik dacht dat hij het ging doen, maar toen liep hij wel zelf door.

Ik heb natuurlijk wel een paard dat dit accepteert, niet slaat en braaf aanpakt. Verder denk ik ook niet dat zulke hulp toegelaten is in de startbox?

Enige dat ik nog kan bedenken is vanuit de inrijring direct doorrijden in draf of galop en wel zo dat je niet voor je tijd start (was mijn tactiek op mijn eerste cross, had ook schrik voor zulke taferelen :+ ) in lrv is dit mogelijk, mss ook niet overal het geval ...

is wel erg lastig seg, hopelijk vind je er wat op :(

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:44

Maar mag je met 15 winstpunten uit de sub meteen de A proeven starten?? Dat dacht ik toch van niet?

Daapph haar paard deed wat de jouwe doet Florence, misschien heeft zij wel tips? Stond (of sta) jij trouwens niet bij KC?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:58

Op equibel heb ik 5 handicappunten staan. :+ zal niet kloppen, dat systeem heeft vaker fouten. Maar heb geen ambitie om niveau 1 provinciaal te rijden. Met Shuddy toch niet, hij is niet meer de jongste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:02

Er is geen onderscheid gemaakt tussen de punten bij niveau 00 en het punt bij niveau 0 in ieder geval, alles is bij elkaar opgeteld. Net even op Equibel nagekeken, en ik sta gewoon op niveau 0 met 3 handicappunten. Terwijl ik inderdaad eerst sub en daarna niveau 0 ben gestart. Volgens mij mag ik bij voldoende punten dan gewoon overgaan naar de A-proeven.

Is het niet dat je bij Sub alleen de provinciale mag starten, en bij de gewone licentie ook de nationale proeven?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:13

Tis te zien welke licentie. Er zijn meerdere die enkel voor provinciaal is.