[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:03

mogguh Ja

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:09

Moguh! 3st!
Gister springlesje gehad maar kwam niet echt fijn in het ritme, moesten dubbel springen op de a-c lijn en dan aan het eind links of rechts en dan van hand veranderen over een sprong. De enige keer dat de bocht goed lukte was toen Tal keurig naar links ging, terwijl de bedoeling was dat we naar rechts gingen! Clown

Lielle, strakke actie! Ik had weer mn lichten aan laten staan deze week, Blond
en mn autootje smoets ff stukje geduwd worden, kwamen er allemaal collegae in net 3 delig pak aan mn toet duwen, die was zo op zn plek

Sjaan, balen zeg, heel veel sterkte!

rest ben ik vergeten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:13

Goedemorgen Haha!

Ik zal maar eens even wat gaan doen ofzo Clown
Trein ging vanmorgen 10 minuten in een weiland staan, zo gezellig Clown Maar ik was nog op tijd, alleen nog even niet in wit pak Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:29

Gisteren toen we thuiskwamen van het werk gingen we even bij de paarden kijken. Oro liep gewoon in de wei. Kaatje was nergens te vinden Verward
De stal in gelopen, staat madam in de stal van Oro te kijken met de stal deur gewoon open Verward

Ze is dus gewoon de wei uit gesprongen (misschien ergens van geschrokken?) en in de stal gaan staan. No Cheer
Daar stond ze te trillen en helemaal bezweet.

Kijk, ik weet wel dat het een springpaard is, maar op deze manier hoeft ze me dat niet te laten zien. Hamer . Dit is nou al de 2e keer dat ze de wei uitgesprongen is.

De wei is ook niet zo hoog. 1.20 ofzo. Dat is volgens mij ook te laag voor een paard. Vandaag heb ik haar in de rijbak gedaan. Die is aan 3 kanten begrensd. Aan 1 kant zou ze eruit kunnen springen. Ik mag nog blij zijn dat ze van de wei de rijbak in is gesprongen en dan de stal in is gegaan. En niet de wei uit en de provinciale weg op.

We denken erover om de omheiningen nu 1.70 of 1.80 hoog te gaan maken. Iemand nog suggesties om te voorkomen dat ze de wei uit springt?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:31

Klinkt alsof ze ergens flink van geschrokken is Scum. En dan gaan ze ook over 1.80 heen, maar dan loopt het misschien minder goed af Bloos

Wel lastig als ze de wei uit springen Nagelbijten / Gniffelen Zeker als je in de buurt van een grote weg zit. Misschien je hek aan die kanten wel verhogen ofzo?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:01

Die wei zit niet aan een grote weg, maar ze kan er wel achterom heen als ze dat dan wil.
Ik was daar al bang voor, dat ze dan in de draad kan blijven hangen. Wel een eng idee als ze over 1.80 zou gaan. Oro en Mienie hebben zoiets nooit geprobeerd. Ook niet als ze schrikken.

De vorige keer deed ze het omdat de hond vande buren even kwam blaffen. Heel berekenend. Galoppereert aan, ziet de draad, en past precies de laatste 2 galopsprongen uit. Gaat met een 500 grams deken op over 1.20 (die omheining was nog hoger).
Gisteren mss ook de hond van de andere buren?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:22

Morgen!

Sjaan, dat lijkt me inderdaad wel heel raar ja, in zo'n korte tijd van 5 naar 2 paarden....

Floor: Balen dat het zijn pees is, maar wel gelukkig dat het mee lijkt te vallen....

Scum: Ollie sprong ook pveral uit toen hij bij Jan stond. Ook heel berekend leek het wel. Hier thuis staat alles op 1.80m om die reden maar daar hebben ze echt wel respect voor hoor! Ik ben er iig erg blij mee...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:37

Iedereen bedankt voor het medeleven.

Hmmm dat is wel balen Scum dat Kaatje de wei uit springt.. ik zou er dan inderdaad maar voor gaan om de afrastering hoger te maken.

Gister voor de 2e keer weer op Cheval gezeten en dat was wel een lekker gevoel! Heb gister de springles met hem gereden en ik kon eindelijk weer is mee doe tot het laatste van de les toe.. Tong uitsteken (met Valdi moet ik natuurlijk nu nog stoppen als het op 1 meter staat)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:39

@ scum: ik heb ook van die leukerds die over draad springen, zelfs de Fries maar helaas gaat soms fout zoals met de 3-jarige. 2 weken geleden nog, toen het gras begon te groeien, liet ik Plato en de Fries in een klein, kaal stukje van de wei waarin ze overwinterd hebben. Plato wilde naar het gras maar ik joeg hem weg en hij draait zich om, kijkt me een keer vuil aan, gallopeert rustig naar de draad en springt erover heen, draait zich om met de staart op de rug, kijkt me nog een keer aan met een blik van "lekker peuh" en spurt naar het einde van de wei, 100m verderop. Gevolg, de Fries wordt boos en springt ook, alleen te laag waardoor de draad knapt en ook wat ogen kapotspringen. Duurde even voordat ik de rode waas voor mijn ogen kwijt was en ze uit de wei kreeg Boos!
Resultaat: aan alle weipalen heb ik met strotouwtjes van die witte prikkers gebonden waardoor ik nu een omheining van ± 2m hoog heb. Ze zijn er nog niet overheen gesprongen maar de Fries is er al wel 2 x onderdoor gekropen Boos! Waarom lopen die beesten gewoon niet waar ze horen?

Soms is het niet het gevolg van schrikken maar willen ze gewoon iets anders dan jij wil Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:46

Niet fijn scum als ze eroverheen springen.. Rocky (onze pony) deed dat eerder wel eens, maar verder nooit last van gehad. De omheining is hier 1.40m hoog en er staat stroom op. Op een gegeven moment ging rocky telkens onder de draad door, toen hebben we hem een keer goed met de neus tegen de draad gehouden en nooit meer last van gehad...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:55

Wollie; we denken er nu aan om palen te kopen van 2.50 en die 70 cm in te graven. Blijft er 1.80 over. En dan 4 rijen met 4cm breed lint te spannen. Hoe ziet jouw omheining eruit?

Ingrid; wat voor prikkers zijn dat? Heb je die bovenin de paal gezet? En staat daar stroom op?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:06

Scum schreef:
Wollie; we denken er nu aan om palen te kopen van 2.50 en die 70 cm in te graven. Blijft er 1.80 over. En dan 4 rijen met 4cm breed lint te spannen. Hoe ziet jouw omheining eruit?

Ingrid; wat voor prikkers zijn dat? Heb je die bovenin de paal gezet? En staat daar stroom op?

Ik zou even na moeten vragen hoe lang onze palen waren, maar ik dacht 3m. Ik hou nog zeker 20 cm over boven de bovenste draad. Ik heb van dat dikke koord met stroom er op, maar drie lagen maar vier is natuurlijk alleen maar beter! Ik laat j enog wel weten hoe lang de palen zijn en hoe ver ze zijn ingegraven. Even overleggen met de oppergraver...... Vork

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:18

Scum: Wij hebben die prikkers ook. Wij hebben ze bovenop de palen van de rijbak voor als het jonge spul daarin gaat. Je prikt ze gewoon in de palen en kan er 3 of 4 rijen draad door doen. Je kan er dan gewoon stroom opzetten. De palen zijn zeker een meter hoog. Volgens mij is het gewoon zoiets http://www.agradi.nl/product?sc=Weide+a ... &ssc=Palen Maar dan prik je dus de palen gewoon in de andere paal ipv de grond. Werkt prima.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:52

Tnx Altos. Hier heb ik ook al over nagedacht. Kon echter alleen prikkers vinden van 22 cm hoog.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:14

Floor: Balen Floor!! Ach gut Hopelijk komt t wel weer goed met Hercu! Ik ben morgen trouwens weer alleen naar Maarsbergen met beide paarden! Moet 14.30-15.45 met Ungaro en 16.00-17.15 met Pasjha.... Could U please help me if you can? Pling Of hoe laat zijn jullie er?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:42

Ben er weer!!
Heb net gehoord dat ik met coschappen begin op 18 juni... Tot dan ben ik vrij dus!!!

In Tsjechie heb ik een heel mooi borsttuig met afneembare martingaal gekocht. ben er heel blij mee. Vanavond eens kijken hoe het zit en morgen mee naar maarsbergen. Alleen weet ik nog niet of ik nog met martingaal blijf rijden...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:06

Scum: balen zeg! Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent... Ik heb verhalen gehoord dat Hercules dat vroeger ook deed. Toen zetten ze hem altijd in de bak (waar de planken tot 2 meter opliepen). Daar bleef hij wel binnen.

Suus: Ik heb nog geen bevestiging gehad van de baas, maar ik neem aan dat we erbij zijn morgen! Dan help ik je wel. Heerlijk hier de drukte ontvluchten. Morgen is de tourversie van de amstel gold. Dikke chaos!!!! Boos!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:29

wat een stille bedoeling hier op bokt vanmiddag en nu...
onze paarden zijn vanmiddag voor het eerst het gras op gegaan en nu ga ik proberen ze weer te vangen. nick zag me net en liep heel uitdagend weg...

tot 18 juni heb ik vakantie... iemand tips??

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:32

Doei!
Lees zoveel mogelijk mee maar verder drukdrukdruk............... Clown
Merries nemen nu even alle tijd in beslag. Princess is geinsemineerd, Waula staat nu bij de hengst en Linde gaan we morgen brengen.
Ben nu mijn haar aan het verven en dan ga ik douchen en Slapen . Morgen om 7.15uur weer voeren.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:17

Hm... heb dus een heel mooi borsttuig meegenomen uit Tsjechie, maat full, maar ik vraag me af of de maat raar is, of dat Nickje wat rare verhoudingen heeft.
De band naar het zadel toe zit mooi, en het kruispunt om zo maar te noemen mooi op hoogte, maar de riem die naar de singel moet is heel erg veel te lang en heb ik dus flink ingekort met extra gaatjes. Ook de martingaal zit op het kortste gat veel te lang...
Moeten dus ook gaten bij, alleen weet ik neit zo goed wat dan optimaal is, dus ik hoop dat dan weer morgen in Maarsbergen te horen...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:14

Maarsbergen gangers veel plezier! Doei! Ik ga zo meteen naar het NK voor de jachtpaarden.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:28

veel plezier allemaal ik ben aan het werk Boos! tot 23.00

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:31

Woehoe!!! Mn nieuwe body is net aangekomen!!!
Canter bedankt!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:38

Uche uche, nu weet ik niet of ik aan de criteria¨bejaarde- muts¨voldoe. Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:02

Ik zou zeggen, stel je voor. dat is nl verplicht bij de sgw ruiters Knipoog
Het bejaarde slaat vooral op het tempo waarin wij berichten posten.

JollyJoker (handig 2 JJ in 1 topic Haha! ) moet jij morgen starten in Velsen Zuid? Mijn pony loopt daar ook mee met mijn bijrijder/groom in het B (paarden)

Canter had jij nog die link van dat hotel in C'ray?