[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:26

jollyjoker schreef:
Anthea: Wat goed! Ik geloof dat Jan Bos minder blij is met zijn gouden medaille

haha jah volgens mij ook ik kan me niet herinneren dat ik (het afgelopen half jaar) nog zo blij ben geweest

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:30

Gelijk heb je!!
Ik had dat vorig jaar ook toen ze na 4 jaar eindelijk ontdekte dat Laros maagzweren had. 6 weken later was hij fitter/beter dan ooit te voren.
Nog even doorbijten en je cross weer rondt!!

AntheaV

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:33

haha jah dat gaat nog wat worden als ze straks voorzichtig stukjes mag draven. Rustig draven komt in haar woordenboek neit voor Maar jah ik wil iig nix overhaasten.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:39

Anthea, das mooi nieuws!! Kun je weer heel voorziggies beginnen.

Kim, mooi heh, daar bij Wiepke? Leerzame middag gehad?

CD, wat balen met dat zadel. Hoe ging je springles trouwens (of heb ik dat gemist in dit topic?)

BT ook succes met je dressuur morgen!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:54

Ik ben er weer thuis, plaats even m'n berichtje en ga dan braaf alles bijlezen
Ik zat om half negen vanochtend al helemaal dik ingepakt op m'n fietsje te verkleumen. Kom ik op stal was de bak natuurlijk helemaal bevroren.. Had nog stille hoop dat het allemaal wel mee zou vallen Niet dus

Dus Sam uit de box geplukt, wat een geluk dat ie nog binnen stond!! Even lekker geborsteld, opgezadeld en maar even richting bos gegaan.. Hij was wel lekker frisjes, maar hij is wel lief hoor In het bos nog even op een hard en glad zandpad wat pogingen tot travers gedaan en het viel me voor in het bos nog niet eens tegen

Toen halverwege in het zonnetje maar even afgestapt en wat foto's van z'n frontriem geschoten
Beloofd is beloofd he

Maar ze zijn echt leuk geworden zal ze zo even online zetten..
Daarna hurry hurry want ik had om 11 uur in de stad voor de V&D afgesproken. Gelukkig kreeg ik een lift van m'n moeder die toch nog even naar de markt moest dus dat scheelde al weer Ook nog even 5 euro gekregen om wat lekkers van te kopen

Toen op oorbellen jacht geweest, hahaha viel toch wel wat tegen voor zo'n kieskeurig geval als ik... Maar uiteindelijk op aanraden van m'n vriendinnen (van je vrienden moet je het maar hebben ) een soort halve barbie-oorbelletjes gekocht Zilver met een wit roosje met wat roze...
Toen van het geld nog even lekker een broodje hotdog bij de Hema gekocht

En toen richting vriendinnenhuis. Daar na lang treuzelen eindelijk "het" chocoladetaart recept gevonden. Gemaakt door de enige echte Rudolf *hoe kan het ook anders* Dus wij naar de C1000, lag ook nog een briefje dat we 3(!) Unoxworsten mee moesten nemen, dus wij braaf die worsten verzameld, ik zo wie heeft het recept nou?
Oops Dus wij met onze 3 worsten naar de kassa gegaan weer naar huis gecrosst recept meegenomen en toen maar de AH
Alles gekocht en weer naar huis om snel die taart te gaan maken.
Uiteindelijk is het me toch een mooie taart geworden
En zoooo lekker, alleen na een anderhalf uur chocoladewalmen inademen was een stukje toch echt wel het maximum, maar heb nog wat meegeroofd voor morgen

Tsjaa volgens mij was dit het wel weer
Ga maar eens even m'n fotoooos uploaden. Krijg morgen als het goed is nog een foto van onze taart kunnen jullie ook nog een beetje meegenieten

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:00

Afbeelding
Afbeelding

Oke even eerlijk allemaal, wat vinden jullie van Sams nieuwe frontriem??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:06

reeskees schreef:
als het weer een beetje OK blijft ga ik misschien volgend weekend wel ff naar het Dijkgatsbos. ... meer die mee willen?

Welke dag/tijd heb je in je hoofd?
Misschien kan ik wel mee Weet niet precies hoe ik met werk zit

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:10

Mij te glimmerig Vief Maar wel een leuk koppie

Anthea: dat is superfijn!
Ik moet woensdag weer voor controle, dan heb ik ongeveer een indicatie hoelang het gaat duren Maar ik heb eigenlijk al besloten om haar dit jaar te dekken ipv volgend jaar. Tijdens de dracht kan ik altijd nog wat gaan opbouwen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:12

Wat super Anthea
Moest vanmiddag nog aan Yentil denken, heel vaag eigenlijk, kwam opeens in me op

Wat goed he van Bob, vond het echt heeeel knap van hem
Eigenlijk nog wel iets leuker dan Sven, Sven kan over vier jaar ook wel knallen!

@ Tal, wat jammer dat het zadel weer niet goed is.. Wel echt balen zeg

Verder wil ik alle crossers alvast veel plezier wensen en de rest ben ik vergeten

Tsjaa ik vond hem dus ook wel erg glimmerig
Zag er toch wel wat anders uit op de foto
Maarja ik houd hem gewoon nog even, kijken of het went en anders verkoop ik hem weer!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:46

Gave frontriem Vief!! Als je hem ooit kwijt wil...

Anthea: wat goed dat je alweer mag stappen op hem!

CD: kan me echt voorstellen dat je het zat bent, kan er ook nooit tegen als andere mensen spullen van mij lenen en het niet op dezelfde plek terugleggen zodat ik alles weer af kan struinen.

Alle oefencrossers succes vandaag!!

Ik ga vanmiddag even in de manege rijden met Madine, om te kijken of dat ook weer goed gaat. Hopelijk gaat het goed, dan kan ik binnenkort weer een lesje proberen met haar. Heb er wel het vertrouwen in, eergisteren kwam de buurvrouw even langs met 2 hondjes toen ik haar net aan het opzadelen was en dat ging hartstikke goed, gewoon net zoals "vroeger". Ik denk dat ze nu zo langzamerhand het vertrouwen weer terug heeft.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:51

andrea16 schreef:

Anthea: wat goed dat je alweer mag stappen op haar!

fijn dat madine het vertrouwen al weer terug heeft

vief: wat een mooie frontriem zeg (en wat lief dat je aan yentil moest denken )

iedereen die vandaag moet crossen: heel veel plezier (maar dat gaat wel lukken lijkt me)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:00

Haha, ik wist niet meer zeker of het hou een hem of haar was en dan ga ik altijd voor de hem

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:01

haha geeft niet hoor (aan haar gedrag te zien kan ze alleen maar een merrie zijn, maar daar heb jij natuurlijk niets aan )

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:02

Haha nee, heb HAAR nog nooit gezien

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:30

Ben je al aan het rijden Anthea??
Ik ga zo naar les

@ Andrea, veel plezier in de manege, volgens mij gaat het helemaal goed komen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:37

de lesindeling voor onze crosstraining is er!

groep 3 paarden..
10.45 uur – 12.00 uur
Rosemarie Res - Rabette
Suzanne Hoek - Milord
Karin Duivenvoorden - No-Limit
Tineke Wassenaar - Onassis
Jeanette van Biezen – Ippon
Esther v.d.Velde - Olenz

Die onderste twee ken ik niet?

Scum, Bitwise: gaan jullie ook trainingen van onze regio doen??? Bitwise staat in de laatste groep ingedeeld!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 11:18

ja dat snap ik KIm dat je vdl was gewoon hengsten kijken?

wat super nieuws anthea...

de rest niet echt bijgelezen, gister wezen carnavallen, vriendin en ik als vogelgriep bestrijders/keuringsdienst vogelgriep
echt zo geweldig dom!!! wonnen we toch de 1e prijs schaamde me dood, stonden we dan op het podium, met een volle zaal 12 zoenen
en een krat met heel veel lekkers

ik kan nu echt wel slapen... maja straks op wedstrijd

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 11:22

Whaha, geweldig BT! Ik vier dit jaar helaas niet. Ik zou met vriendin naar Oldenzaal gaan maar ze heeft Pfeiffer dus dat wordt em niet.
Succes met je wedstrijd!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:13

Hallo allemaal!
Ik ben weer terug van een weekje werken in Limburg.
het was echt heel gaaf! Ze hebben momenteel heel veel paarden staan, dus het was zwaar doorwerken. Er was ook een stagaire van deurne van 16, en die sliep daar ook, dus ook nog niet bar veel geslapen
Piet heeft zich goed gedragen. Ik heb 4 keer les gekregen, dus dat was ook wel super.

Heb nog niet alles bijgelezen.. Maar Anthe super dat je weer op yentil mag rijden

En vief, ik vind je frontriem echt heel mooi!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:11

BT: volgens mij zagen jullie er behoorlijk grappig uit

renske: klinkt als een geslaagde week

@vief: nou jah, wat je rijden noemt (alleen maar stappen over de straat)

yentil is alleen heel stout want die wil niet meer stappen en nu krijg ik haar dus niet meer het erf af ze gaat alleen maar heel erg bokken en steigeren Eigenlijk heeft ze dat altijd al wel gehad dat ze gaat klieren als ik met haar weg wil maar dan geef ik haar gewoon een tik en dan draaft of gallopeerd ze weg maar dat wil ik nu dus niet doen ivm haar pees.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:54

Vief: Ik vind de frontriem leuk hoor! is gewoon even wennen denk ik..

Anthea: fijn dat het met yentil weer wat beter gaat!

Ik ga zo in losser na de optocht kijken..En dan vanavond naar de tent hier..heb er zin innn

Gisteren samos nog weer gereden..Nu voor het eerst in mn eentje met de nieuwe methode..Het is even vervelend en doorpakken. na een half uur kun je pas een beetje gaan rijden, maar dat heb ik er wel voor over want na dat half uur krijg je wel wat meer controle over hem en over zn tempo..
Voor het eerst kon ik ook al een beetje schakelen in de galop dus het voelde heerlijk!

Vervoer voor de lessen is nu als het goed is ook geregeld..vanaf volgende week ga ik dan waarschijnlijk elke vrijdag avond naar de clublessen
Jeetje ik wou dat altijd al zo graag..En dat het nu doorgaat vink echt super

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:54

Wat leuk Anja
Echt super dat alles nou even helemaal loopt zo als het moet

@ Renske, wat leuk dat het zo'n geslaagd weekje was
@ BT heb je een foto?? Succes voor vanmiddag (als je dit nog leest)
@ Andrea, hoe was het met Madine in de manege?
@ Anthea, jammer dat Yentil een beetje stout is, maarja is aan de ene kant ook wel logisch natuurlijk, vooral met dit frisse weer. Kun je anders niet vragen of er iemand met een paardje meegaat?

Ik ben net terug van les. Op zaterdag hebben we altijd combi-les. Gaan we kleine huppels springen, meestal iets van in-uitjes ofzo. Vandaag een lijntje van steiltjes 1 galop sprong en dan een in-uitje of van de andere kant. Ging wel goed
Vooral als het wat hoger wordt en ie echt z'n best moet gaan doen voel je dat ie echt mooi rond wordt.

Hij was alleen wel helemaal hyper omdat ze naast de manege met kettingzagen bomen gingen zagen
In het bos nog even uitgestapt, maar dat was niet zo'n heel slim plan. Ik moest nog even wachten tot m'n moeder klaar was met dingen in de auto leggen. Sam ging achteruit lopen. Gaf ik been galoppeerd die heel hard aan Volgens mij dacht ie echt dat we gingen crossen ofzo
Kon in het bos helaas niks springen omdat de bodem helemaal bevroren was Hoorde in de auto trouwens dat het van de week weer gaat sneeuwen
Later was ie gelukkig wel weer rustig

Mijn vader zit trouwens met een paar vrienden een weekendje op een boot op de Wadden/Noordzee.
Heb echt met hem te doen..

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:11

@ vief: supergave frontriem! ik hou ook altijd wel van een beetje blingbling@!!

ik zag ook dat ik in de paard en sport sta vandaag. echt een leuk stukje!!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:16

Anthea : Ja, dat is wel lastig. Maar wat vief zei: Misschien een ander paard erbij?

Vief : Best wel zielig voor je vader! Het waait echt heel hard...

Net eventjes op Violin en Virma gereden. Ze hadden beiden een weekje vakantie gekregen, maar ze pakten het weer supergoed op.
ik heb Piet even gelongeerd, want die had de heel week al best hard getraind.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:17

Klinkt goed Vief! De kettingzagen wat minder

Anja: veel plezier alvast! Ik weet wat het is

Ben net terug van de manege en Madine heeft zich goed gedragen. Mijn vader moest eerst de trailer nog maken omdat ze die vorige keer toen ze helemaal geflipt was de hele trailer van binnenuit kapot had getrapt. Maar dat is weer gefixt.
Ik had haar het hoofdstel omgedaan met het halster erover en haar aan een longeerlijn uit de trailer gehaald. We wilden nu geen risico lopen met een snelweg op 50 meter afstand. Maar het ging goed en in de manege heb ik eerst even met haar rondgestapt. Er was verder niemand dus dat was ook wel lekker. Konden we even rustig met haar werken. Ze vond alles wel erg interessant maar dat is normaal voor haar

Toen maar even ontspannen losgereden en m'n vader ging even wat hindernissen opzetten. Dat vond ze natuurlijk erg interessant haha. Maar verder liep ze lekker.
Toen even wat gesprongen, dubbel oxer-steil, steil-oxer.
Ze sprong erg lekker, paar keer miscommunicatie maar we hadden ook een poos niet zo serieus meer gesprongen. Toen nog even doorgepakt zodat de achterhand er goed onderkwam en ze sprong echt geweldig
Ze was echt lekker braaf en ik heb er vertrouwen in dat ik 22 april mijn eerste wedstrijd weer zal rijden! (sinds december)