[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:18

Ik vond de L2 idd ook niet fijn, M1 is vele malen fijner. Dus ben het wat dat betreft helemaal met je eens. Sofie pakt het allemaal wel mega makkelijk op zeg.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:47

Jaa ze pakt het inderdaad heel makkelijk op :). Maar daarom wil ik nu eerst echt even een tijd in de M1 blijven. Wil eerst rond de 190 punten in de M1 met haar kunnen rijden etc. Ze leert heel makkelijk. Hoop dat ze met springen ook nog in gaat zien dan 30 cm lager springen ook nog makkelijk kan op B hoogte :+.

Heb trouwens wel een hele mooie foto gekocht van gister tijdens het springen. Komt denk ik ook nog wel op internet te staan dan laat ik m hier wel even zien :).

Ik zal nog even wat voor school doen. We gaan eind van de middag BBQe :D.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:22

rowo schreef:
@ rosalie: normaal geven ze hier wel makkelijk rond de 50punten. Normaal heb ik dat ook altijd, maar gister dus niet.
Neem aan dat dit berichtje voor Mirthe bedoeld was ;)
Nog gefeliciteerd met je wp en prijzen! Leuke verjaardag gehad van Bas?
en nog even als reactie op je vorige vraag, bij ons zijn er echt niet altijd 2 parcoursen voor wp. Een paar jaar geleden helemaal niet, maar er zijn nu veel meer wedstrijden waar het wel is. Zelfs sommige indoors, bij de pony-springcompetitie (waar ik in de organisatie zit) is het tweede parcours voor wp.
Kim, ook nog gefeliciteerd! Hoop dat je BBQ leuk was, inmiddels vast al uitgegeten :+

Ik heb vandaag een lekker luie zondag gehad en in de zon gelegen. Ben mooi verkleurd, alleen waar ik net vergeten was zonnebrand te smeren, een klein beetje verbrand. Ga zo nog even Voodoo longeren denk ik.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 20:06

Even een kopietje van mijn verslag van de cross in Vrouwenpolder:
Citaat:
Ik had nooit durven hopen dat het zo zou gaan! We begonnen vanochtend al lekker *not*, Vorstin was superzenuwachtig en de trailer ging niet van de handrem. We gingen een uur later weg dan we hadden gepland, dus ik kon niet meer de cross lopen voor de dressuur.
Dressuur ging wel netjes, had 185 punten. Toen als een speer de cross gelopen, geen moeilijke cross maar voor ons heel lastig. Ik had eigenlijk het idee dat ik niet eens het pad van de start af zou komen, en dat ik anders wel ergens anders stil zou komen te staan. Toen gauw opzadelen voor springen, lekker foutloos rondje. Degene voor me reed een foutief parcours (8 en 9 ipv 5A-B), dus dat duurde ff. Ik hoorde mijn naam omroepen, dus ik reed al naar hindernis 1. Bleek achteraf dat ze nog helemaal niet hadden gebeld Had dus bijna niet mogen starten, maar vanwege mijn voorganger die terug moest komen zagen ze het door de vingers.

Ik was niet zenuwachtig voor de cross, omdat ik het echt als oefening zag. Ik ging van start, en Vorstin trok lekker aan op 1, en zo ook op 2. Ze ging als een speer en voelde niet terughoudend! Toen kwam het pad met de paarden in de wei, gelukkig keek ze er niet naar, alleen maar naar de hooiruif! Die sprong ze ook foutloos, en 5 waar ik wist dat ik goed moest sturen ging ook goed. Op het heuveltje stond ik even stil, dus door het bos ben ik gedraafd. Toen ze de paddestoelen zag galoppeerde ze zelf weer aan en maakte ze vaart. Zat nog even klem tussen alle palen en linten, maar ging gelukkig goed. Bruggetje iets twijfelend, maar heel netjes. Bij de trein en de waaier voelde ik dat ze naar links wilde, maar ik kon haar goed opgesloten houden. Waaier ging uit stilstand, maar toch goed. Tot het water ging alles als een speer! Bij het water heb ik haar wat teruggenomen, en vanuit een drafje gingen we erdoor heen. Toen werd ik wat moe, maar gelukkig waren we er al bijna. Afsprongetje een beetje twijfelend, maar goed. In het bos besefte ik me ineens dat ik er al bijna was, nog 1 hindernis te gaan! Toen we over de laatste hindernis kwamen, heb ik echt wat geschreeuwd van vreugde, ik was zoooo blij! Vorstin tienduizend keer beloond en geknuffeld, wat een toppaard! Na een heeele uitgebreide naverzorging weer ff naar het hoofdterrein geweest, bleek ik 5e te zijn We hadden het prijzengeld bijna weer uitgegeven bij Canter, maar ik heb het toch maar aan mijn vader gegeven

Jemig wat gaan jullie hard Kim :D! Gefeliciteerd met de eerste M1 punten!
Mooie prijzen en punten Bianca!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:48

Echt heel hard gefeliciteerd Shanouk! Echt super! :D
Zag nog wat mooie punten + mensjes met prijzen! :)

Vanmiddag feest voor familie van mijn moeder haar verjaardag,
ook ge BBQ't. Samen met mijn nicht op scooter nog een ijsje gaan eten. :D
Ga nu slapen, vertrekken morgen om half 8 naar Renesse, met de pony's naar zee.
Neem mijn Bikini ook maar mee denk ik .

Gisteren trouwens de wei die opnieuw ingezaait was omheind, hele dag mee bezig geweest.
Vandaag Excell en Ramona + een pony van een vriendin erin gezet. :D
Maar morgen gaat Excell op de vrachtwagen van een vriendin omdat zij ermee gaat rijden,
en we proberen met zo weinig mogelijk vrachtwagens en trailers naar zee te gaan.
Dus Excell naar vriendin gebracht, maar Ramoon stond dus nog samen met pony van vriendin in de wei,
komen we teruggefietst (Excell stond 300 m verder) staan er allemaal mensen op straat naar ons te kijken,
dus wij dachten wat kijken ze nou? :+ Was Ramoon recht midden door de draad gesprongen,
draad kapot, was ze op straat Excell gaan zoeken, wij keihard achterna fietsen (hadden ondertussen al 3 straten doorgecrosst! )
was ze nog een hele drukke baan overgestoken, echt heel veel geluk gehad maar toen hebben we haar gevangen gekregen. Pfff opluchtig! :o
Ze liep echt in draf over straat zo links en rechts te kijken van waar is mijn vriendje?? :Y)
Heb ze nu thuis in de stal gezet, heeft een kleine streep op haar achterbeen maar verder geen last.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:55

Super hee Shanouk :D !!! Gefeliciteerd!

Balen Marieke :\

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:06

Zo bijgelezen, wat dingetjes die ik onthouden heb (ben een beetje moe :+ )

Aah vervelend Marieke :oo gelukkig heeft ze niks ernstigs
Mooi punten Kim en mooi van je springrondjes.
Gave avatar heb je Vief :)) !
Jammer van je balkjes Mirthe ..

Ik had vandaag mijn SGW-debuut. Even kort: met dressuur 194 punten. Met springen was Bam vervelend, een onnodige stop op 2, toen flink aangepakt en verder alles in een keer en de cross ging super. Foutloos!

En gister een oefenparcourtje gesprongen met Lasko. Dat ging heel goed :) Dus ik ga maar eens kijken waar en wanneer we B gaan starten :Y)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:02

:wave: goeiemorgen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:25

Snoekiej schreef:
Even een kopietje van mijn verslag van de cross in Vrouwenpolder:

Ik had nooit durven hopen dat het zo zou gaan! We begonnen vanochtend al lekker *not*, Vorstin was superzenuwachtig en de trailer ging niet van de handrem. We gingen een uur later weg dan we hadden gepland, dus ik kon niet meer de cross lopen voor de dressuur.
Dressuur ging wel netjes, had 185 punten. Toen als een speer de cross gelopen, geen moeilijke cross maar voor ons heel lastig. Ik had eigenlijk het idee dat ik niet eens het pad van de start af zou komen, en dat ik anders wel ergens anders stil zou komen te staan. Toen gauw opzadelen voor springen, lekker foutloos rondje. Degene voor me reed een foutief parcours (8 en 9 ipv 5A-B), dus dat duurde ff. Ik hoorde mijn naam omroepen, dus ik reed al naar hindernis 1. Bleek achteraf dat ze nog helemaal niet hadden gebeld Had dus bijna niet mogen starten, maar vanwege mijn voorganger die terug moest komen zagen ze het door de vingers.

Ik was niet zenuwachtig voor de cross, omdat ik het echt als oefening zag. Ik ging van start, en Vorstin trok lekker aan op 1, en zo ook op 2. Ze ging als een speer en voelde niet terughoudend! Toen kwam het pad met de paarden in de wei, gelukkig keek ze er niet naar, alleen maar naar de hooiruif! Die sprong ze ook foutloos, en 5 waar ik wist dat ik goed moest sturen ging ook goed. Op het heuveltje stond ik even stil, dus door het bos ben ik gedraafd. Toen ze de paddestoelen zag galoppeerde ze zelf weer aan en maakte ze vaart. Zat nog even klem tussen alle palen en linten, maar ging gelukkig goed. Bruggetje iets twijfelend, maar heel netjes. Bij de trein en de waaier voelde ik dat ze naar links wilde, maar ik kon haar goed opgesloten houden. Waaier ging uit stilstand, maar toch goed. Tot het water ging alles als een speer! Bij het water heb ik haar wat teruggenomen, en vanuit een drafje gingen we erdoor heen. Toen werd ik wat moe, maar gelukkig waren we er al bijna. Afsprongetje een beetje twijfelend, maar goed. In het bos besefte ik me ineens dat ik er al bijna was, nog 1 hindernis te gaan! Toen we over de laatste hindernis kwamen, heb ik echt wat geschreeuwd van vreugde, ik was zoooo blij! Vorstin tienduizend keer beloond en geknuffeld, wat een toppaard! Na een heeele uitgebreide naverzorging weer ff naar het hoofdterrein geweest, bleek ik 5e te zijn We hadden het prijzengeld bijna weer uitgegeven bij Canter, maar ik heb het toch maar aan mijn vader gegeven

Super meid!!! +:)+ Wat heerlijk voor jullie dat het zo'n fijne rit was!!
Komt allemaal wel goed ;) .

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:26

Ook goedemorgen! Wat is het rustig hier, volgens mij geniet iedereen van het mooie weer. En dat ga ik zo ook doen, moet een dagje helpen bij kinderactiviteiten. Lekker buiten!

Shanouk! Super zeg!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:29

Veel plezier Rosalie!

Ik had het al gezegd in het verslagen topic, maar nogmaals Super Shanouk :) !

Hier staat de link met foto's van de bokkers in Vrouwenpolder:
[SGW-ITP] foto's sgw VP zondag

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:51

Morgen :wave:

Za-lig-heid! Wat een weertje 8-)
Straks lekker met een vriendinnetje taart bakken, Wolles rijden, picknicken, zwemmen en zonnen met onze taart ;)

Jetske: Dankjewel! Wat een mooi debuut zeg :D Gefeliciteerd. Kwam eergister nog langs je ponyclub.. Dacht eerst deze naam (stond boven de bak een groot bord ofzo) komt me zo bekend voor... :D Maar kom daar in de buurt eigenlijk nagenoeg nooit.
Marieke: Vervelend zeg :\
Shanouk: Super hoor!! :#

[edit: spelfout]
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 01-06-09 09:55, in het totaal 2 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:53

Goeiemorgen!

Idd leuke ava Vief!
Super debuut Jets!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 10:49

Goeiemorgen :)
Ik heb lekker uitgeslapen, beetje bijkomen van het drukke weekend. Zo maar is naar die Vorstin, een stukje stappen en verder geef ik haar vandaag denk ik vrij. En daarna ga ik lekker bakken in het zonnetje :D

Gelukkig is het goed afgelopen Marieke! Ik zou me echt kapot schrikken als mijn paard over de weg liep :\
Mooi debuut hoor Jetkse :D
Leuuuk Vief! Met zulk weer is dat wel lekker!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:28

Wat GOEEEEDDD Snoekiej! Ik ben helemaal blij voor je. Gaaf hoor!

Jetske ook gefeliciteerd, mooi debuut!

Verder ben ik nog niet bijgelezen, heb net 2 dagen cursus gehad in Belgie.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:45

Snoekiej: gefeliciteerd! Hopelijk is het nu helemaal klaar met het gedonder van Vorstin!
Jetske: ook gefeliciteerd met je nette debuut!
Marieke: balen zeg dat ze uitgebroken was. Gelukkig is er verder niets ernstigs gebeurd.

Wij zijn weer terug van een heel weekend concours. Zaterdag heeft zuslief gedressuurd met Vivre. Vivre was plots weer erg hengstig en voor de dressuur is dat niet zo handig. Toch knap de proef door gestuurd en in iedere proef een winstpunt. Zondag springen. In het klassiek foutloos rond, in de barrage een balk, wel hoogste stijl van alle vierfouters in de barrage. Progressief helaas balkje. Ze mocht op maandag (vandaag) de finale rijden van het springen. Vivre sprong weer erg goed. Helaas kwam ze niet helemaal lekker uit voor de dubbel, waardoor een langsloper op de tweede. Al met al zijn wij heel tevreden over Vivre! Straks mag ik weer voor het eerst op Pancho. Twintig minuten stappen op het hard. Dat betekend in de wei want Pancho is absoluut niet verkeersmak (flipt helemaal, wordt levensgevaarlijk). Vanaf vandaag weer rustig opbouwen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:36

Goeiemiddag!!

Pffff wat heb ik k*t gewerkt vandaag zeg.. :\ Na zoveel weken eruit te zijn geweest, merk je toch dat je er nog niet helemaal in zit, zeker niet als je onco-patiëntjes krijgt waar echt super veel bij komt kijken!! Voelde me echt zo'n stakker vandaag := , begon al met hete thee over mijn schoot heen te gooien bij het overdragen.. }:0 Nouja volgende keer beter, aldus de 'stakker van de dag' :o ..

We gaan zo de paarden verhuizen naar de nieuwe stal, we hebben van alles en nog verhuisd, nog de laatste dingen, zoals kasten en de voertonnen.
Ik ga me omkleden en dan rijden we de paarden naar de nieuwe stal!! Ben benieuwd hoe ze het vinden. Die ouwe heeft al 24 jaar op deze stal gestaan en gaat nu voor het eerst van stal veranderen, zal voor hem dus het meest shocking zijn := , gelukkig is zijn grote vriendin de Tinker er ook bij, daar hangt hij toch het meest aan :) . En ik liep daar al vanaf mijn 7e rond, dus zo'n 12 jaar lang heb ik daar mijn paarden verzorgt..
EN NU LEKKER WAT ANDERS!! :D :wave:

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:59

Ik eindelijk klaar in Geesteren, maar het was helaas niet echt mijn dag. Zappa springen begon goed, maar op 5 kreeg ie balk tussen de voorbenen en hij werd erg bang. Daarna een schijtlijn met 1 stop en uiteindelijk balk. Daarna wel heel fijn afgemaakt. Met dressuur was ie gruwelijk aan het etteren, ik had zelfs een 1 :oo Nog wel 181 en 1e keer L1. Fari was veeeeeeel te fit op het voorterrein kon er echt niets mee beginnen, ontzettend sensibel op het geluid, ik ben wel 3 keer bokkend het terrein over gegaan. Ook ging Fari nog een keer met Martine aan de hand. 1e proef ging best goed, 1 foutje, 182 punten en 3e.. Tussen de proeven door (50min) bleef ie heel fit, even afgeweest maar kon er niet meer opkomen, stijger de stijger. Daarna maar gewoon echt doorgereden met als gevolg dat ie de 2e proef helemaal munt was. Ook echt slechte punten, 167 maar wel zeer terecht want ik kon d'r niets mee :n

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:20

@ Malloesje; Balen dat het niet zo ging. :(:)
@ Sussie; Goed van Vivre en fijn dat je weer op Pancho mocht! :D
@ WL; en bevalt zij nieuwe thuis?

Vanochtend even gekeken of ze last had van haar been, maar was niks aan te zien,
Ramona toch maar mee naar zee genomen :D
Ze was echt heel fijn, de eerste "plas" die ze in moest begon ze even met 4 voeten in de lucht te springen,
maar daarna liep ze elke keer zo het water in,
geen enkel probleem de golven ook niet :D
Waarom doet ze op de cross wel zo gek dan? ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:54

@Jetske en Shanouk: Gefeliciteerd met jullie fijne ritten in Vrouwenpolder!
@Malloesje: Balen dat je je dag niet helemaal had, maar toch gefeliciteerd met je winstpunten!
@WL: Hopelijk is alles goed gegaan met de verhuizing vandaag.
@Sussie: Hopelijk kun je Pancho nu weer lekker gaan opbouwen!
@Marieke: Naar de zee lijkt mij ook wel erg gaaf, maar is helaas zo ver weg.

Ik ben vandaag ook naar wedstrijd geweest, maar had mijn dag ook niet helemaal. Eerst vanmorgen vroeg met Nika gesprongen, ging super tot het laatste lijntje waarin ik weer begon te musten :( met als gevolg een stop op de laatste. Daarna simpel erover. Daarna Jipje thuis opgehaald. Ook eerst met hem gesprongen, en weer foutloos tot het laatste lijntje waarin ik weer begon te mutsen :( Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan, was behoorlijk boos op mezelf, maar toen was het al te laat. Toen maar omgezadeld voor de dressuur, maar ook daar zat het niet helemaal mee, twee keer 171 punten. Over 2 weken doen we maar weer een nieuwe poging.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:56

Goeie avond!
Eindelijk weer bijgelezen.

Sommige gefeliciteerd met de punten, andere jammer dat het wat minder ging...
Leuke foto's zijn er van VP!

Ik las ook dat er een paard drachtig was, van harte!

Zaterdag een springtraining met Amber gedaan, liep lekker. Gister lekker gevaren met mijn mannen en vandaag de hele dag binnen gebleven (mijn vriend, Wenze, kan helemaal niet goed tegen hitte dus we hebben binnen filmpje enzo gedaan). Wel deze avond naar stal geweest om te voeren, maar rijden doe ik morgenochtend vroeg wel weer!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:12

Goedemorgen
ik ben vandaag jarig *\o/*
verslag van mijn wedstrijd en reacties komen als ik uit school ben :+

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:38

Goeiemorgen!
@BB: Gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ik ben niet helemaal fit, maar heb zo een mondeling tentamen. Dus ga maar snel aankleden en op naar Deventer. Hopelijk komt het toch nog een beetje goed. :o

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:48

Mogguh :O

BB; proficiat en een hele fijne dag
J_N; succes straks en jammer dat het gister ook niet zo ging.
Marieke; gelukkig maar :)

En ik las nog een verhaal van een dolblije Snoekiej, echt helemaal super hoor :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:58

Gefeliciteerd BB!