[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:03

De indoor in Gavere valt samen met het eetfestijn van onze club dus ik kan niet helaas.

Steph, is dat een plastic ongebroken appelbit? Dat is gewoon toegelaten in VLP en Lrv dressuur dus wss ook bij de eventing-dressuur. In het FEI staat immers "harde plastic of metalen kern en onbuigzaam". Heb het indertijd opgezocht omdat de mijne ook zo onnozel deed op een gewone trens.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:50

Diepenbeek doet occ 60-80-90 en cnc L en m zowel occ als cnc over twee dagen. Zal dan toch diepenbeek worden denk ik :-)

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:07

Daaph: ik moet inderdaad bevallen in januari, ben uitgerekend voor zondag, spannend! Kijk er ook heel hard naar uit om terug te kunnen rijden, toch heel hard gemist de laatste maanden. Voordeel is wel dat sinds ik zwanger ben ik geen last meer heb van mijn bekken, hoop dat het zo blijft na de bevalling en dan is eens een springparcourstje of cross mss weer mogelijk :).

Ben in Minderhout al 2x gevallen op een nationale cross (eerste keer op laatste hindernis in jumping en 2de keer op de laatste hindernis in de cross) en moet toegeven dat ik er ook niet graag meer een cross zou rijden...

Ik heb het gevoel dat iedereen wel begint uit te kijken naar het nieuwe seizoen! Baarle zijn wij ook al geweest en is echt een aanrader!

Steph: bit mag volgens mij wel, mijne lopen ook allebei op een appelbit, kan in mijn hoofd zitten maar heb het gevoel dat ze dat liever in hun mond hebben dan een gewoon...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:35

Spannend Aldislamp, bijna bevallen!!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:59

Oeh spannend!! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:09

Oeh spannend en leuk!!
Ze worden zo snel groot die kindjes!
Ik merk dat aan mijn metekindje. Bijna 6maanden en ik zie hem
Wekelijks /2 weken , ge ziet die gewoon groeien, zo leuk!

Mogen we al weten wat het wordt of nog niet? :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:16

Spannend Aldislamp! Veel succes met de bevalling alvast!

Kon je voor je zwangerschap niet meer springen door je bekken?

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:22

veel succes Aldislamp! geniet ervan :D

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:14

Bedankt, het is inderdaad spannend deze dagen ;)

Kon inderdaad niet meer springen, 2,5 jaar geleden hebben ze mij gevonden in de piste en mijn paard liep opgezadeld op de weide, geen idee wat er gebeurd is. Kon amper nog stappen en pas na 1,5 jaar hebben ze gevonden wat er mis was met mijn bekken. Al mijn spieren zijn daardoor verkeerd verkleefd en vergroeid waardoor ik verminderde kracht en weinig controle heb in mijn linkse been, kon voor de zwangerschap ook niet zo ver meer stappen zonder te manken. Maar door zwanger te zijn wordt alles soepeler in het bekken en spieren en gewrichten zijn daardoor losser gekomen en dat is in mijn voordeel geweest samen met het feit dat ik nu een aantal maanden niet gereden heb, want eigenlijk is dat heel slecht voor mijn bekken...

Dus hopen dat het zo blijft :o .

Hanne: mijn paard heeft trouwens een heel soortgelijk hoefprobleem gehad en crosst nu terug vrolijk rond. Revalidatie ging eigenlijk vrij snel, ben in het begin veel met hem gaan stappen op de baan aan de hand. Zal wat hetzelfde effect hebben als stapmolen en hij heeft daar nooit meer op gemankt.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:57

Succes met de bevalling Aldislamp, ben ook benieuwd wat het is :).

Fijn dat je bekken nu beter is maar wel rot van dat ongeval zeg!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:34

Amai moet hefig zijn geweest en heel raar als je niet weet wat er gebeurd is. Hopelijk blijft het na de bevalling ook beter. Direct weer goed bewegen zodat alles soepel blojft.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:13

Ik ga ook naar Gavere Antonius. Ben benieuwd :) wel de minireeks. Hebben al weer weken/maanden geen sprong gezien door alle toestanden. Maar zoals ponylief en ikzelf de laatste weken vooruit gaan zou het wel moeten lukken. Sta ook nog BB ingeschreven bij de kroo in Zeeland, dus zal wrs 1 van de twee worden. Tenzij hij echt heel goed blijft. Weekend van 12 maart is er precies wel veel te doen, baarle-nassau, ciney, de moeren en Heusden zal wrs ook dat weekend zijn? Leuk dat je zwangerschap een fijne nevenwerking heeft Aldislamp. Mijn zus is ook uitgerekend nu de 18de!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:27

Gisteren Shuddy kwartiertje in de stapmolen, daarna op 't gemak longeren. Maar dat 'op 't gemak' duurde niet lang. :+ 'k Heb hem moeten loslaten, want longeren lukte op den duur niet meer.
Maarja wat wil je, 5 weken niet gelopen. :) Zoveel dat hij gesteigerd heeft. :P
Vandaag normaal wat langer in de stapmolen! In de piste zullen we wss niet gaan, met die smeltende sneeuw en regen zal het nu wel té nat liggen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:09

Proficiat alvast aldislamp :D blessures aan een bekken en die spieren zijn inderdaad rot, ik duim mee dat het beter blijft gaan na de bevalling! Kunnen ze daar niet op inspelen met de kine na een bevalling?

Iedereen is druk aan het plannen voor het komende jaar, fijn om te zien. Geeft een extra boost om zelf ook aan de slag te gaan.

Ik heb straks wedstrijdet Icaro, de E7 en A6. Verwacht er heel weinig van. Hij staat amper gereden, ben alleen op pad, verwacht drassige inrijpiste en kou. Zat gisteren in Londen en als ik stalgenootje die gevoerd heeft goed heb begrepen zijn de stallen deels onder water gelopen Door de gieten regen gisteravond. Kan goed zijn dat ik dus direct ook pak kuiswerk heb vandaag en morgen en hopelijk geen verzopen hooi.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:28

Ik ga inderdaad terug kiné moeten volgen na de bevalling, hopelijk helpt het :).

Veel succes op wedstrijd vandaag, het heeft echt abnormaal veel geregend gisteren... Heb het bij ons ook nog nooit zo nat weten te liggen.

Gavere zou wel een heel mooie nieuwe piste zijn.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:06

Hier ook heel veel regen en sneeuw. Mijne stal onder water :n , nu is het meeste al weggetrokken, alleen in ene stal nog echt ne grote plas. Paardjes gaan dus met 2 in de andere stal staan.

Veel succes aan iedereen die die weekend op wedstrijd gaat! Wij gaan morgen op jumping, heb me terug 1m20 ingeschreven, we zullen wel zien.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:00

Succes aan degene die op wedstrijd gaan!
Morgen zal ik de wedstrijdsfeer opsnuiven in de Gaverranch. ;) Iemand die daar moet rijden op jumping?
Zal er normaal wel al vroeger zijn, 'k wil de 90cm ook zien. Omdat er vrienden meerijden in de 90cm, 1m en 1m10. En dan zal ik wss ook blijven voor de masters. :)

Shuddy vandaag toch al wat braver tijdens het longeren. In het begin deed hij weer wat uitdagend, maar na corrigeren deed hij braaf zijn rondjes! Veel bespiering kwijt maar qua gewicht als volbloed zijnde ziet hij er nog goed uit!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:55

En hoe was het op wedstrijd Varekaj?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:38

Qua percentages redelijk, 65% in de E7 en 56% in de A6 maar zeer mild gejureerd. Het was die punten echt niet waard vond ik zelf. Heel veel mensen zijn ook gewoon niet komen opdagen zonder verwittigen. Gelukkig wel hele dag droog weer gehad en goeie sfeer onderling :) Pas toen de L6 net gedaan was als laatste proef rond 18u is het even beginnen regenen daar.
Icaro zelf daarentegen was ander paar mouwen. Van de domste dingen spoken maar verder çava bij het inrijden. De proeven zelf wou meneer bij het groeten plots niet stilstaan en gaf aanzet tot omhoog komen. Paar keer poging tot bokken en in galop vol gas willen. Ik reed per uitzondering met mijn springzadel en zat niet echt stevig dus niet echt kunnen/durven aanpakken. Echt niet zoals ik hem ken eigenlijk. Barslechte piste op stal of niet, die moet meer aan het werk en buiten kunnen. Was puur onnozelheid omdat ie zich voor de rest doodverveeld.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:18

Ai niet leuk Varekaj. Wanneer staat de volgende wedstrijd op de planning? Is dat een buiten- of binnenpiste daar op je stalling? Wel zonde dat die zo slecht ligt.

Ik heb een goede dag gehad. Voormiddag ging goed en we waren dan ook foutloos. Namiddag 1 stomme stop, zat wat dicht, was dubbelsprong uit de bocht, maar hij had eigenlijk wel gewoon moeten springen, erg jammer.
Als er iemand filmpjes wil zien, dan kan ik wel eens kijken of ik ze kan doorsturen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:54

Phoe wat een weertje de afgelopen dagen, niet normaal! Zo waaien en regenen...
Vandaag wel een superleuke wandeling gemaakt in het bos, stralend zonnetje, leuk :D

Varekaj: niet teveel van aantrekken dat de wedstrijd niet helemaal ging zoals je wou, als je nauwelijks hebt kunnen rijden in de week door de slechte piste, is het normaal dat Icaro beetje de aap uithangt. Hopelijk kan je snel verhuizen naar je lesgever, dan kan je deftig verder trainen, komt wel goed dan!

Katharina: proficiat met de rit in de voormiddag, jammer van het stopje. Ik wil altijd wel graag filmpjes zien.

Aldislamp: wat een verhaal zeg van je val waarbij je niet weet wat er gebeurd is, beangstigend! Wel raar dat je bekken nu goed is tijdens je zs, ik kon net niets doen tijdens mijn zs door hevige bekkeninstabiliteit. Ik begrijp je gevoel...

Lene: +:)+ Gavere is niet lang meer!!

Hanne: alleen maar goed dat Shuddy vrolijk is, teken dat hij zich goed voelt ~~}>

Hier toevallig vandaag mijn outfit in blauw en beige, en dat is eigenlijk wel mooi met mijn bruin tuig. Toch twijfel of ik nu niet voor blauw en beige zou gaan in de cross, zou het niet te flets zijn?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:58

Jammer dat je wedstrijd niet gelopen is zoals je verwacht had.. Maar als je inderdaad niet hebt kunnen trainen is dat heel normaal.

Misschien een stevige kleur blauw pakken?

Ik ben ook gaan springen. Stond een goed parcours op. 1ste ronde was niet so schitterend maar 2 de was wel goed en foutloos.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:53

Mag ik me hier ook even melden? :)

Ik ben Florence, 22 jaar uit Merelbeke.
Ik heb 3 paarden, Ferro (L2 dressuur, springen 1.10, eventing B) met hem start ik eigenlijk enkel
maar op eventings die qua bodem top liggen want hij heeft vroeger zijn been aangetikt en daardoor een peesblessure opgelopen.
Colorado B (M1 dressuur, springen 1.10, en eventing tjaaah als hij niet steigert in de startbox)
en als laatste een jonkie die nog zadelmak moet worden gemaakt.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:03

Zag hier al iets verschijnen over de indoor eventing in Gavere?
Ik ben er gisteren voor de eerste keer met de nieuwe piste op dressuur wedstrijd geweest en
er is nog wat werk aan de winkel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:36

Ik heb enkel een buitenpiste ter beschikking. Die er nu bij ligt als een verzopen kip, zeker als je merkt dat op andere plekken de boel het super uithoudt. Vandaag gehoord dat de beek achter stal vrijdag de boel bijna blank heeft gezet, de paddocks achter de piste stonden half onder water in elk geval.