[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:04

Goedemorgen!
Heleen: balen zeg van de verdikking. Hopelijk valt het mee!
Mistid: niet te lang twijfelen, gewoon eentje pakken die het eerste bij je opkomt.
Snoekiej: fijn dat het met Lilian wel goed ging. Hopelijk heeft Vorstin nu door dat ze gewoon voorwaarts moet blijven en lukt het jou straks ook!
Marieke: is een sportpsycholoog geen idee? of hebben ze misschien bij jou op school geen faalangsttraining? Bij zo'n faalangsttraining leren ze je namelijk ook hoe je het knopje in je hoofd kunt omzetten. Wel leuk dat jullie naar zee gaan! Veel plezier alvast!
WL: gelukkig hebben wij een hele goede smid. Anton van Nassau: van hoofcare.nl. Die man heeft zoveel ervaring. Echt eens supersmid. Hij is wel behoorlijk duur, maar dan heb je ook wat. Bij ons komt er geen andere in (behalve zijn broer Rob dan). Door hem zijn de hoefproblemen verleden tijd.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:11

:wave: goeiemorgen

Ik ga de paarden klaar maken en dan naar concours Oosterwolde! Het is echt heerlijk weer :D! Hopelijk blijft het zo :). En heeft al de regen van afgelope week niet teveel schade aangericht voor het land.
Heb er iig erg zin in. M'n schouder en ribben gaan wel beter, maar nog steeds erg gevoeldig :=. Dus we gaan wel zien hoe het gaat lopen, we gaan iig gewoon rijden en niet zeuren haha!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:14

Veel succes Kim! Proberen niet aan je schouder en ribben te denken en gewoon te rijden, vaak gaat het dan al een stuk beter.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:43

Heb niet bijgelezen, ga ook zo naar de wedstrijd in Oosterwolde! Kom net terug van werken, nu eerst even gauw wat eten en dan de stal in om te vlechten en wassen. Had de auto gisteravond al ingepakt, dat scheelt weer :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:17

Niet bijgelezen, maar moet ff meedelen dat Zetje drachtig is :D :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:23

Super Mandy :D !!
@Sussie: Kosten maken mij ook niks uit, liever een die er goed kijk op heeft en het dubbele kost :j . Onze eerste smid is al 25 jaar smid, genoeg ervaring zou je denken, maar je merkte dat hij de laatste jaren steeds ongemotiveerder werd en dat zijn baan gewoon 'ijzertje-tik' werd... nogal jammer.. hij had daarvoor ook een hernia gehad, dan moet je gewoon stoppen of gaan minderen vind ik, als je je werk niet meer met plezier uitvoert en als het ook niet meer gezond is voor je lijf.

Ik ben aan het werk... En het is zulk lekker weer!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:35

Gaaf Mandy!
Als het veulen er is kom ik kijken :D
Ben heel erg benieuwd of jullie van Gogh net zo leuk wordt als de onze!

Ik ga dinsdag avond met Frits op cross training in Franeker!
Ik heb er heel veel zin in :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:57

Goed nieuws Mandy :#

Hoe hebben de wedstrijdgangers het gedaan? Weer is iig top om lekker op concours te gaan :)!

Ik heb net heerlijk op Woll gereden. Ging echt fijn :j
Nu maar even lekker douchen en dan naar Rotterdam voor een Hawai(huis)feest :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:35

Gezellig Vief :D

Ik mocht om 14.15 uur al naar huus!! Om 11 uur ging mijn patient met ontslag, hierna hadden we nog maar twee kindjes liggen, het was dus erg rustig.

Mijn zadeltassen zijn binnen, ze zijn erg gaaf!! :D Via bokt gekocht, was er meteen verliefd op :+: .
Afbeelding

En mijn Thorowgood Airoform dressuursingel in het bruin, erg mooie singel :j .
En dan een super-de-luxe chique Christ singelbontje er onder.
Alleen nog de beugelriemen en een hoofdstel en bruine rijlaarzen en dan zijn we volledig in het bruin gehuld _O- ..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:45

Super leuk Mandy!
Chique zadeltassen Lotte!

Ik had in het Z 1e parcours een balkje, 2e parcours ook. 2x pech, maar super tevreden! Was weer de eerste keer na het ongelukje die Kino had gehad.
Bij het uitstappen hoorde ik ineens 'Hee Mirthe' naast me, was Kim :P .
Mijn moeder stond nog met Rosalie en haar moeder te praten, dus weer een aantal SGWers gezien

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:36

@Mandy; leuuk!!
@ Mistid; Jammer van je balkjes! :D
@ Sussie; Dat zijden ze in het VP- topic ook al, Zal eens rondkijken, ;) Dankjewel voor de hulp iig.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:31

Goedenavond!
Ik heb er al weer een drukke dag opzitten. Was om half 9 op stal om te werken. Daarna Vorstin gereden en weer een stukje naar buiten met Lilian. Vorstin pakte het al een heel stuk beter aan! Lilian moest haar 3x overtuigen en daarna bleef ze gaan :) Op de terugweg ben ik er zelf nog even opgeweest. Toen weer verder met werken, paarden binnengezet en Vorstin buiten. Daarna heb ik al mijn spulletjes voor morgen schoongemaakt en kwam mijn vader met de auto om alles er vast in te zetten. Toen Vorstin uit het land geplukt en haar gewassen, gevlochten en gepoetst. Daarna was ik er wel klaar mee. Ga nu nog ff de laatste spullen doen, en vanavond vroeg slapen. Ik moet er om half 5 uit, en om kwart over 6 vertrekken we naar Vrouwenpolder. Ik heb er al zin in :):) We kijken wel hoe het gaat, heb iig zin om lekker wat te springen!

Jeetje wat balen Heleen! Hopelijk is het niets, maar goed dat je het laat bekijken.
Lekker Mandy :D
Mooie zadeltassen Lotte!
Jammer van je balkjes Mirthe, maar wel weer 2 winst :) (Of was het hc? )

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:05

Mooizo Mandy!
Mirthe, jammer van je balkjes!
Mooi dat het al beter ging Shanouk. Succes morgen!

Ik ben ook weer thuis van concours en 3 wp's rijker :D
Eerst springen, beide parcoursen een balkje, ging niet helemaal lekker. Hij was niet goed onder controle, en daarbij was ik bij beide parcoursen ook nog 2x vergeten welke kant ik op moest Ondanks dat geen strafpunten gelukkig. Beide parcoursen dus 1 wp.
Daarna snel naar de dressuur, gauw peesbeschermers/martingaal af, beugels langer en ik mocht al in de baan. Proefjes gingen niet erg slecht, ook niet fantastisch. Eigenlijk alles wel gewoon braaf. Toen ik aan het afzadelen was, hoor ik ineens dat ik bij de prijsuitrijking van het springen was (was in 2 groepen opgedeeld, ik had ook namelijk niet verwacht dat ik erbij zat met 1 balkje) en ik dus weer snel alles opzadelen, was ik toch NET te laat voor de prijsuitreiking. Gelukkig kon ik mijn prijs nog wel ophalen bij het secretariaat, was 9e.
Dressuurpunten waren 178 en 187. Bij de laatste proef nog een 6e prijs. Al met al wel tevreden :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:28

Netjes Rosalie! Zijn bij jullie 2 parcoursen altijd beide voor punten?

@ snoekiej: Vorstin ging bij haar dus wel gewoon verder? Misschien dat ze er eens vaker op moet?

@ vief: veel plezier in Rotterdam :D

En terug uit Geesteren. Had een half uur losgereden voor dressuur, maar das voor Zoë niet genoeg :n Geen fijne proef, veel schudden met het hoofd, tegen de hand en 2x in de galop met de middendraf. Toch 188 pnt en gejureerd met zowel 3en als 8en.
Springen GEPROBEERD Antons tips op te volgen en volgens malloesje had ik dat goed geprobeerd ;) K was 2x foutloos met 45 voor stijl :( Wederom in de achterhoek dus zo laag gescoord. We zijn direct weggegaan dus geen idee wat ik gemaakt heb.
Nu eten en naar Enschede voor Bas' verjaardag!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:46

@Rosalie, Mandy en Mistid: Gefeliciteerd met jullie winstpunten en prijzen!!
@Mandy: Wat leuk dat Zetje drachtig is!! Nu hopen dat alles goed blijft gaan!
@Lotte: Je zadeltassen zien er stoer uit hoor! Ben benieuwd naar al je bruine tuig op Wolin!
@Vief: Veel plezier vanavond nog. En fijn dat Woll weer lekker gaat.
@Snoekiej: Fijn dat Vorstin al een stuk braver was. Hopelijk kun je haar zelf morgen ook in de vooruit houden in de cross!

Ik heb vanmorgen gewerkt en vanmiddag/vanavond de paarden gedaan. Beiden even een sprongetje gemaakt en dat ging wel lekker met allebei. Alleen Nika die is soms zo heet, dat ze echt compleet door mijn binnenbeen heen valt, een gebroken lijntje is dan een beetje lastig rijden :P Maandag op concours maar is kijken hoe ze in de ring aanpakt.
Ik ga eerst maar eens even wat patatjes bakken voor mijn moeder en mij :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:52

Gefeliciteerd Rosalie! Wat onlogisch, eerst springen en dan dressuur. Hier is het meestal andersom!
Gefeliciteerd met je winstpunten Rowo! Netjes hoor! Jammer van je stijlpunten! Bij Lilian ging het ook niet in 1x hoor. Gisteren was ze ook wel ff bezig, maar vandaag ging het vrij snel :)
Fijn dat ze lekker gingen Benthe!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:48

@Benthe: Fijn dat je lekker hebt gereden :j , hoe gaat dat springen met je pols?
@Snoekiej: Mooi dat ze het nu sneller oppikte, weer stap in de goede richting. Wordt spannend morgen!!
@Rowo: Jammer van je stijlpunten..

Wolin heeft vanavond Nike Air gekregen 8-) , ze liep er goed mee weg en het zag er keurig uit. De hoefsmid was apetrots, en ik ben erg blij, het leek erop dat Wolin het erg prettig vind :j .
We gaan nu de komende dagen bekijken hoe Wolin er mee weg komt.

We hebben net gebarbeknoeid, was lekker!!
Ben wel erg moe, vanacht erg slecht geslapen. Ik ga dus maar vroeg naar bed, moet morgen weer werken. Morgen verhuisd mijn moeder alle spullen naar de nieuwe stal en dan gaan we maandag de paarden over brengen. We zijn erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen daar ;) !!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:57

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:00

Ik was nog 2x 4e vandaag := Nooit verwacht!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:14

Succes iedereen in VP!

@ Shanouk, ben benieuwd hoe Vorstin vandaag gaat!
Gewoon Z, met het flexibele springen. Toch wel makkelijk, maar anders was ik ook nog nooit ZZ gegaan, Kino is best wel klein en het is zowieso wel zwaar.
Het was 2x voor winstpunten, alleen het 2e parcours was een 2 fasen voor wp. Dan ligt het er net aan hoe ze het opschrijven, als ze de 2e fase er niet bij hebben gezet heb ik wel een wp, hebben ze alle nummers, dus ook 2e fase, er op gezet niet. We zien wel :)

Netjes resultaat Rosalie, gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met je wp's Mandy, en je prijzen!, jammer van je stijl, maar 45 is niet slecht hoor! Hier in de buurt is 40 t/m 45 tegenwoordig normaal := . Wordt ook steeds meer in de 30 gegeven.

Mooi dat ze lekker gingen Benthe! Hoe ging het met je hand?

Hopen dat Wol het weer goed doet op de Nike air's 8-)
BBQ, lekker! Mijn tante heeft een pakket voor ons gekocht, omdat pap de auto had gemaakt :+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:12

Gister in het B springen bij de paarden meegereden. Met Loempia ging het heel fijn. Had goede controle over hem, wel 2 balkjes. 1 was echt mijn schuld. Was beetje in gevecht met hem in de wending. Tweede parcours hetzelfde. Heel fijn gevoel, wel 2 balkjes.
Daarna Sofie, daar had ik het eerste parcours helemaal geen fijn ritme mee. Dan groot, dan eronder. En dus een stop op de dubbel (zo voorzichtig is ze wel op zichzelf). Verder wel goed aanpakken. Het tweede parcours wel het goede ritme te pakken en sprong ze super fijn :D!

Vanochtend dressuur gereden met Sofie. We hadden ons M1 debuut. Proefjes gingen wel fijn, paar fouten erin, maar toch 186 en 184 punten. Dus een prima debuut :D.

We gaan zometeen nog even naar het concours. Is wel gezellig daaro! :).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:54

Fijn dat iedereen zo lekker gereden heeft :D
Gefeliciteerd met de mooie debuten, prijzen en winstpuntjes!!

Lotte: Gaaf :9 Ben benieuwd naar je set op Wolin :j
Kim: Nog veel plezier op concours :)
Mandy: Gefeliciteerd met Bas :D

Huisfeest was leuk! Ga zo maar eens eten, nog even helpen opruimen en dan naar mijn opa en oma in purmerend.. Dacht dat het vanaf Rotterdam wel wat dichterbij zou zijn. Maar zit alsnog 2 uur en 6 minuten in de trein.. Scheelt me een kwartiertje tenopzichte van Deventer-Purmerend }:0

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:01

Familieverplichtingen Vief :) Veel plezier iig!

@ kim: netjes van je debuut!! En nu al M1 met haar? Vind je dat niet wat vroeg?

@ rosalie: normaal geven ze hier wel makkelijk rond de 50punten. Normaal heb ik dat ook altijd, maar gister dus niet.

Gister niet meer uitgeweest. Had hele avond mega last van mijn buik was s nachts niet over was. Ik werd wel wakker van alle thuiskomende jongens... wat een lol zeg... die waren zo dronken :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:15

Ik had gisteren bij ons op stal wedstrijd in de M 1 gereden met die Fries, we werden 2e en 3e van 10 combinaties *\o/* en dus twee punten erbij, dat gaat al lekker zo ;) De eigenaren waren beretrots, dat met die dikke !!!!! en tussen de KWPN-ers.. +:)+
Ik had zeer positief commentaar gehad van 1 jury, waar ik 2e werd, hij vond dat ik als enige echt hele duidelijke en gedurfde overgangen had laten zien en een middendraf waarbij het paard ook echt zakt van achteren een 8 !!! Hij vond dat ik als een huis in mijn zadel zat.
Ik moet nog wat meer werken aan contragalop, die is nog niet naar mijn zin en het achterwaarts gaan kan nog wel eens een regelrechte ramp zijn (een 2... :o ), tja dan heb je ook wel weer wat 7 's nodig he.... :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:56

Rowo: Nee vind ik niet te vroeg :) . Ze is er klaar voor en ze kan het aan dat merk ik. Het is indd wel snel gegaan en we blijven nu wel even lekker in de M1 rondrijden. M2 gaat voorlopig echt nog niet gebeuren. En het is ook geen uitgesproken dressuurpaard. Maar ze loopt toch lekker mee. Vind ook deze proeven fijner dan die van de L2.

Het is natuurlijk per paard ook verschillend. En zo merk ik in het springen dat ze ondanks onze 25 WP in de B nog niet toe is aan de L.