[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:19

Ja Rayaa, hij is goed bezig, dus hopelijk raakt hij op t nationaal.
Voor mij geen nationaal, dus ik ga naar Baarle. 20 euro begint inderdaad al te tellen.

Denk dat ik zo'n indoor cross maar eng zou vinden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 12:22

Denk idd geen B in Diepenbeek dit jaar..
Ik vind Brugge ook geen toffe cross. Denk niet dat ik er nog ga crossen ooit.

Ik veronderstel dat ik niet naar nationaal mag aangezien ik pas dit weekend een indoor van de lrv rij en ik vermoed dar die ook de laatste direct is :P

Hanne, hoe was het in de kliniek? Ik zag iets voorbij komen op Facebook

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:42

Bedankt voor de links van Merelbeke!

Ben een aantal bitten aan het uittesten op 6j'tje want een gewone ongebroken trens daar hangt hij feitelijk continu op dus dat werkt niet echt.

Nu reed ik hem gisteren hiermee en hij ging echt super fijn:
https://www.google.be/imgres?imgurl=htt ... Mwg7KBUwFQ

Ik vraag me af of dit in de eventing-dressuurs is toegelaten? Of op LRV?
Heb het reglement even nagekeken op vlp site maar dan werd het me nog niet echt helemaal duidelijk. Ik denk wel van niet...
Feitelijk is het geen "sterk" bit dus zou wel jammer zijn dat het niet mag. M'n springmerrie liep hier vroeger ook super op en die was extreem gevoelig in de mond...

Baarle is interessant maar ga liever eens gewoon oefenen daar denk ik...

Hopelijk was het goed in de kliniek Hanne!

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:43

Die oefencross in Baarle, mag je daar ook eenzelfde hindernis enkele keren aanrijden? Als je bijvoorbeeld een sprong nog niet kent maar hij gaat goed dus je wil ook eens hoger proberen?

Indoor crossen spreken me inderdaad ook niet echt aan, die pas ik ook :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:53

Ja je mag in Baarle gewoon terugdraaien en nog eens. Ben vorig jaar 2 keer door het water gegaan. En je kan inderdaad de hoogte gewoon kiezen, dus terugdraaien en dan een hogere sprong nemen mag ook.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:59

Ah dat wist ik ook niet! Is de laagste proef daar echt "baby hoogte"? Of nog wel eerder richting B?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:14

De laatste hoogte is baby hoogte. Zal straks eens kijken voor foto's of video's.

Je kan er idd ook gaan trainen maar dit bootst meer het wedstrijd gevoel na. Want je rijdt in op gelijk de cross en galoppeert het hele stuk. Terwijl als je traint dan springje, stop je , opnieuw springen mss 2 na elkaar en dan weer stop. Hier heb je ook veel andere paarden etc. Als het springparcours niet lukt dan mag je blijven door doen. Ik had met cas iedere hindernis individueel aan gereden omdat ik hem rustig wou houden dus na iedere hindernis, stop, volte en opnieuw rijden , hebben ze geen probleem mee.

Weet iemand toevallig of ze die dressuur nog organiseren van de vlp proeven en dan achteraf video met commentaar?

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:20

Dezelfde hindernissen staan er dus ook wanneer je er gewoon gaat trainen? Dan is dat misschien ook nog wel een leuke optie :D
mis je idd wel een beetje het wedstrijdgevoel, maar als alternatief best ok. Ik heb het idee dat er meer verschillende soorten hindernissen staan dan in Meer?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:22

Jaa normaal wel.
Ja er staan heel veel hindernissen. Veel meer dan in meer denk ik..

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:45

't Ging goed in de kliniek. :) Eerst Shuddy veel tralala, maar uiteindelijk was hij echt superrustig en braaf! De smid (nu wast Di.dier Rond.ele z, de vorige keer was 't Fil*ip Ve-rnie*st) was al aan het zeggen van amai 'k ben dat niet gewoon van een volbloed. :P
Gips eraf snijden, wat bijvijlen en ijzer eronder. 2 gaten opgevuld met product en dan folie erom voor eventjes om af te sluiten van de lucht. Zo product dat echt nog warm wordt en hard. Daarom da middenste gat niet met dat product, want is te dicht bij levend deel, de warmte zou niet goed zijn.
Hij heeft echt mooi werk geleverd! 'k Ben content. :)-Dat ijzer mag er dus nu ab-so-luut niet af, of we kunnen weer opnieuw beginnen met nog minder plaats om te nagelen. (nu 2 aan 1 kant en 3 aan ander kant) Dus al zeker niet buiten in de modder. 'k Mag werk wel opnieuw beginnen stillekes aan. :) Hij zal dan in stapmolen mogen, 't is daar toch beton. En pistewerk mag ie ook weer als het niet te nat ligt. :) En moet dat springschoenen aandoen voor zekerheid. Nuja eerste weken is 't nog maar longeren, zijn spieren zijn allemaal weg. Eind volgende week zal mijn smid de 3 andere ijzers opnieuw doen en dan 7 weken vierkant. Zolang dat z'n slechte voet delicaat blijft voor af te trappen, mag hij niet in de paddock.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:58

Amai klinkt positief Hanne! Zeker na die foto's - dat zag er toch serieus uit! Gelukkig mag je al rustig terug beginnen dan!

Ik heb eens zot gedaan en me ingeschreven in de 60cm met de 6j voor die oefencross :p. Dan verplicht ik mezelf om er eens aan te beginnen! Ik hoop nu wel dat hij er niet (letterlijk) over gaat vallen - hij is nogal respectloos als het te laag staat naar z'n goesting :+ ! Heb nu al stress :p!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 14:31

Fijn dat je al terug kan beginnen hanne!

Was er ook niet iemand in het topic die moest bevallen in januari?

Ik heb ook ingeschreven in de 100cm

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:07

Hanne: dat klinkt bemoedigend met Shuddy! Als hij nu het ijzertje erop kan houden, zijn jullie terug vertrokken!

Ik ben wel ingeschreven voor die indoor cross in Gavere. Er staat inderdaad een nieuwe binnenpiste naast de bestaande kleine binnenpiste, dus de cross gaat in beide pistes door. Ik vind dat wel heel tof aan het begin van het seizoen. Andere jaren ga ik naar Zeeland maar heel blij dat ik nu maar naar Gavere moet daarvoor. De foto's van de hindernissen zijn veelbelovend!
De organisator gaat ook al jaren in Zeeland mee met zijn zoon die rijdt, dus ze weten wel hoe zoiets eruit moet zijn, en hoe het veilig gebouwd moet worden.

Veel plezier iedereen voor de oefencross in Baarle! Voor mij wat ver, ga dan liever eens gewoon gaan trainen, dan rij ik op het uur dat mij past :P

Daapph: wat jij met Brugge hebt, heb ik nu met Genk ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 15:15

Gek he wat zo een val kan doen

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:35

Tielt is nu ook een no go voor mij denk ik.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:44

Met licentie D02 welke crossen mag je rijden? De vrije of occ 60 cm? Occ 80cm zal ik niet meer starten met Shuddy. Toch dit jaar zeker niet. 'k Ga proberen voor het klassement te rijden van de superprestige in de dressuur. Ik wacht ongeduldig tot de kalender. :+ 'k Ben erg benieuwd naar de locaties! Hopelijk moorsele er weer bij!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 16:13

Geen idee, ik denk het wel.

Voor wie de baby hindernissen in Baarle wilt zien, hier was ik nog met puppy blitsie, het menneke kon nog niet te goei galopperen haha. En Cas was al vervelend haha
https://www.youtube.com/watch?v=wsJJK2I8i0A

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:15

je video is privé Daaphh :)

Al die nare verhalen over OCC 80, mss start ik dan toch maar 60 :+
Hopelijk kunnen jullie op andere crossen nog wel met plezier starten!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 16:26

Lukt hij nu wel?

Ja hoor op de andere crossen kan ik wel met plezier starten, met heel veel zelfs :p
Maar Brugge, nee die sla ik graag over. Ik vind het jammer dat het BK van de 5jarige dit jaar wel in Genk is en vorig jaar nog in Brugge, anders had ik daar wel naar getraind denk ik

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:32

Ziet er heel leuk uit in Baarle! Ik hoop dat dat me lukt tegen dan :) !

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:46

nu zie ik em! ziet er echt een tof terrein uit. Ik hoop er eens te geraken om te oefenen, ik zou wel eens wat 'dikkere' hindernissen willen proberen voor de fun en de ervaring.

Gelukkig beleef je aan de rest nog veel plezier! Jammer idd van het BK, maar ik snap wel dat je er liever niet meer start.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:50

We vlogen er direct in ze met Shuddy, vandaag stapmolengewenning! :D Hij was er snel mee weg!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:51

Hoera mijn vriend wil ook naar baarle gaan :-) dus mss voor mij ook. Kan iemand eens uitleggen hoe het daar in zn werk gaat? Je schrijft je in voor een reeks? Mag je dan andere hoogtes nemen of meerdere keren aanrijden?

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:59

mila_furrie schreef:
Hoera mijn vriend wil ook naar baarle gaan :-) dus mss voor mij ook. Kan iemand eens uitleggen hoe het daar in zn werk gaat? Je schrijft je in voor een reeks? Mag je dan andere hoogtes nemen of meerdere keren aanrijden?

iets hierboven staat de oplossing :)
je schrijft in voor een bepaalde hoogte springparcours maar in de cross kies je helemaal zelf en mag je verschillende keren en verschillende hoogtes aanrijden. In het springparcours mag je wel blijven proberen of alles apart aanrijden maar je kiest wel voor één hoogte.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:09

Bedankt :-)