Noor en Margreet, ik heb nog veel aan jullie moeten denken. Ik kan me voorstellen dat jullie gesloopt zijn.
TG jij ook gecondoleert
Celine, dan zou jouw merrie goed bij onze kuddes passen! We hebben bij hengstigheid van de merries altijd feest en moeten goed in de gaten houden of de ruinen het wel kunnen handelen. De DA heeft ooit gezegd dat hij het nog nooit had gezien, maar bij ons zijn alle ruinen even hengst wanneer de dames wel willen 
We hadden eerst zelfs een ruintje (verkocht) in de lessen lopen en die presteerde het om onder het rijden op een hengstige merrie te springen. 
Gisteren de tweede springles gehad van Fried. De weg erheen was echt stressen. Bleh... ik moet met dat ding toch echt vaker langs de weg rijden. Hij vindt alles eng, stopt, vliegt in de achteruit, gaat bijna op de grond liggen en kan gewoon niet lekker ontspannen. Toen ik daar het terein opreed was hij niet alleen zo hard aan het snurken dat alle pony's van de vorige les ervan schrokken, maar ik voelde hem ook over zijn hele lijf trillen. Aansteller.
Springles ging al stukken beter! Hij tikte er wel veel af, maar we hebben ook meer gesprongen. Ik snap nu ook beter wat Fried wil en dat lukte nu ook een paar keer goed. Ik heb ook aan het einde nog het parcoursje mee mogen springen en dat ging op zich wel redelijk. Ik mocht alleen niet alles vanuit galop, dus ik moest hem elke keer weer in draf terug nemen.
Ik ben benieuwd of we hem zo aan het springen krijgen. Hij vindt het in elk geval onwijs leuk (hij is bijna niet te houden) dus daar ligt het niet aan. Er zaten nu ook al een paar sprongen tussen die echt heel erg fijn gingen en waarbij hij zich mooi rond maakte. Die sprongen moeten we dus zien uit te bouwen.