[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:03

Hmm, niet zoals sommige anderen en het is al een stuk minder, maar paard kan er gewoon erg slecht tegen... Was al sinds oktober niet op cc geweest, wordt wel weer beter als ik vaker op pad ga!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:05

Een soort van drempelvrees dus. :D Wel lastig.
Ik ben benieuwd hoe mijn dressuurwedstrijd gaat volgende week. Ben ook al sinds augustus niet meer wezen dressuren (op de L1 proefjes van de crossen na dan).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:13

Jammer van je debuut Mootje. Gewoon vaker gaan!
Margriet: Jammer dat het niet zo liep als je wilde.
Zag dat een aantal dames weer heerlijk getraind hebben. Ben jaloers. Ga proberen van de week bij Rob langs te gaan. :D

Vandaag wedstrijd gehad en wat een Kwalitatief Uitermate paasei concours was dat.
Begon al dat toen ik er net opzat een meisje ophaar schouder was gevallen en vriendje aan het werk mocht. Ze had last van haar schouder en viel flauw en bleef 45min liggen in de baan.
Uiteindelijk parcours gelopen en echt dramatisch slecht gebouwd. Afstanden die gewoon echt niet konden.
Toen met Amati de ring in en die had niet1 turbo erop maar 10. Eerste 3 hindernissen gingen keurig en daarna ging het gas open. Hij sprong wel ruig, maar met zijn tempo 2x een balk.
Toen Hetje opgezadeld en die had gewoon een knullige balk in een lijntje met een hele vage afstand.
Tweede parcours was gewoon gevaarlijk qua afstanden. Dubbel op 8 en 11 meter. Vriendin die voor mij reed kwam mooi in op de dubbel en het paste gewoon niet en ging bijna over de kop. Paard bleef gelukkig op de benen, maar ik dacht echt dat ze zou verongelukken. Moest toen gelijk met Het de ring in. Die rekt gelukkig dan wel, maar fijn was het niet. Hij sprong gelukkig echt super, maar uiteindelijk verkeerd parcours gereden om een rare afstand in lijntje te vermijden. Amati maar niet meer 2de rondje gestart :+

Pfoe heel verhaal :Y)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:22

Noor die pastaparty klinkt goed :D
veulen ziet er leuk uit! Heeft wel een mooi wollig vachtje!
Bianca wat vervelend! Hoop dat je snel weer fit bent
Jammer Mo, maar zoals je zelf aan aangeeft, meters maken!
oef Lau, wat poedersuiker dat er zo'n parcours staat!

Ik ga straks lekker in bad en dan ook bzv kijken net als corien :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:29

Lekker bolletje wol dat veulen van Totilas
Bianca beterschap!!
Mo balen van je debuut, gewoon veel kilometers maken, jullie kunnen het makkelijk. Hoe ging het wijken?
Lau balen van het parcours joh, kun je niks mee.
bvw geniet lekker van je bad!

Ik had gisteren springwedstrijd. Na het parcours lopen zei ik al tegen mam: als ik hier foutloos doorheen kom klap ik hard in mijn handjes. Man wat hadden ze gebouwd. Goed aan de maat, super kijkerig, moeilijke en rare lijnen, rare afstanden, pfff. Het begon al dat je niet fatsoenlijk op hindernis 1 aan kon rijden, moest tussen 2 staanders door waar je net tussen paste en dan een krappe wending en dan stond de hindernis er al. Alles was flink dicht gebouwd.
Ik was als nr 22 dus heb er een aantal kunnen kijken, was niet fijn. De een na de ander had weigeringen of lande midden in hindernissen... Pff en dan moet je zelf nog rijden.
Midnight pakte 1 en 2 goed aan, op 3 wilde hij stoppen! Hij pakte gewoon helemaal niet aan, en hij stopt normaal echt niet. Flink aangeduwd en een tik met de zweep en toen sprong hij toch nog. Van 6 naar 7 was een gebroken lijn op 6 naar voren. Veel hadden er weigeringen op 7. Midnight wilde ook niet echt, ging van links naar rechts om te proberen uit te breken maar lukte hem niet. Door dit geklooi zag ik echt geen afstand meer en kwam ik te dicht waardoor we een balk hadden. Hindernis 10 was de dubbel, stond op 10 meter. Dus reed wat grof in, kreeg een balk op a, had hij vanaf kunnen blijven.

Nou na dit geweldige parcours had ik geen zin meer om tot 1600u te moeten wachten op het progessief (was 1000u toen ik klaar was) dus heb me daarvoor afgemeld en ben lekker naar huis gegaan.

Komende zondag heb ik weer dressuur wedstrijd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:31

Ik ga ook straks BzV kijken. Net gegeten, afgewassen en mijn aanrechtblad geschuurd. Dan kan ik het van de week weer in de olie zetten :O
Lau, Klinkt inderdaad niet fijn. Waar was je op cc?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:34

marjan wat balen! Kan me wel voorstellen dat je niet wou wachten!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:43

En ik dacht dat ze alleen in het noorden krom kunnen bouwen. Het enige waar ik blij mee ben qua krom parcours is als men de dubbel ruim bouwen. Mijn merrie is schieterig in de dubbel en springt deze beter als ze tegen de 8m en 11m staan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:44

Balen Marjan en Lau van de slecht gebouwde parcoursen! Daar ga je niet voor op wedstrijd.
Persoonlijk start ik dan gewoon niet als het parcours mij niet aanstaat qua afstanden/wendingen etc, maar dat ligt voor iedereen weer anders.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:45

gelukkig zijn die van mij heel handig, ik zou dan wel gewoon starten maar fijn is het niet!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:48

caro29 schreef:
En ik dacht dat ze alleen in het noorden krom kunnen bouwen. Het enige waar ik blij mee ben qua krom parcours is als men de dubbel ruim bouwen. Mijn merrie is schieterig in de dubbel en springt deze beter als ze tegen de 8m en 11m staan.

Ik juist het tegenovergestelde; heb liever een dubbel op 10.30 dan 11 meter. Sim heeft een kleinere galopsprong dus als het ruim gebouwd is hebben wij een beetje een probleem.

Trouwens, ik schijn echt wat te missen aan BZV. Kijk dat niet en heb het ook nog nooit gekeken. Wel eens voorstukjes van gezien en zo. Snap die hype over BZV echt niet. Wat is er nou zo leuk aan?
Laatst bijgewerkt door Sim op 23-01-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:49

Ik heb ook liever een krappere dubbelsprong, meestal ben ik anders degene die alleen springt. Niet heel prettig. ;)

Balen Laura en Marjan van jullie concoursen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:52

Ik heb ook liever krappe afstanden, anders maakt mijn paard er zo'n krabbel bij!
Sim, Leedvermaak :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:54

Mootje schreef:
Sim, Leedvermaak :+

Wat dan? Gaan ze vaak op de plaat door de koeienvlaai? :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:56

Ik heb de dubbels graag ruim staan, Midnight gaat graag groot af.

Maar 2 weken terug heb ik een dubbel die op 2 stond, op 3 sprongen gereden, haha. Stond echt heel erg ruim en kon geen afstand meer naar voren rijden, kwam dicht op de eerste en wist dat ik in de dubbel ook nog terug moest anders lande ik midden in de 2e. Dus toen maar een galopsprong extra gereden.
Gelukkig is Midnight erg handig en na veel trainen kunnen we goed schakelen.

Bzv heb ik ook nog nooit gekeken, kan me niet zo boeien. Weet eigenlijk niet goed waarom.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:58

Sim, Gewoon dat boeren zich ervoor opgeven en vrouwen er dan op reageren en met een cameraploeg bovenop hun neus daar gaan logeren _O-

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:00

gewoon een keer kijken ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:03

Ik heb ze ook graag ruim staan met die4 van mij, maar dit was wel heeel erg overdreven. Sim achteraf had ik ook gewoon niet moetenrijden, maar ja.
Mootje± Was in Maassluis. Wil al daar al nooit starten omdat het er gewoon niet fijn is, maar er was niks anders.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:05

Maassluis vind ik altijd beter dan in maasdijk. Moest daar vandaag dressuren en de inrijbaan was weer een maanlandschap :+ ook trapte een man van de rijvereniging nog even een paard in zijn middenrif om niets... Heb ik maar even doorgegeven aan de jury ;(

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:10

Ja, gewoon een keer kijken Sim. Al val je er nu wel midden in. Het is leuker om het vanaf het begin te zien. Ik ga vanavond iig zeker kijken :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:12

Die van mij komen niet echt terug op de sprong. Ik ben een hele tijd van het terugrijden geweest maar dat is over. Dubbels rij ik eigenlijk altijd op voorwaarts

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:16

Nog niet bijgelezen, ga ik zo doen maar wil toch even mijn kind showen. :D
Hebben vandaag ons hondje opgehaald en ze is echt te leuk! Hier een filmpje samen met Noa (de Franse Bull van mijn ouders) , let niet op het commentaar. :+

http://www.youtube.com/watch?v=0KaoGnYWybA

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:25

_Sim_ schreef:
Het viel mij iig gister niet zo erg op van je gezicht Bianca, toen was het al minder ws. Gelukkig maar.

hahaha...jij zat op je paard ik in de auto, waarschijnlijk viel het je niet op.. ;) , maar de linkerkant van mijn gezicht vooral rond mijn kaak en mond is alsof ik een verdovingsspuit heb gehad. Kan mijn lippen niet eens goed sluiten omdat een zijde zo dik hangt. Ander kant van mijn gezicht is vooral op mijn jukbeen waar een behoorlijke zwelling onder zit. Ik kan daar ook zo een knobbel vastpakken.
Ik krijg vrijdag de bloeduitslagen, dus ben benieuwd of het tegen de tijd weg is en OF er idd wel sprake is van een reactie op iets. Vind het maar heel vaag.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:34

:wave:

@ Mootje: balen van je L1 debuut, volgende keer beter toch?

@ Bianca: hopelijk komt er iig wat uit de uitslag. Als ze niets kunnen vinden is ook niet wat. Doet het eigenlijk ook zeer?

@ Laura: hmmm, dat zijn niet bepaald gangbare maten idd :+ Daar ga je dus niet meer starten? :P

@ Evelien: ook al een moeilijk en vreemd parcours dus. Groot gelijk dat je naar huis bent gegaan. Ik zou ook zeker niet gaan wachten. :n

Ik heb de dubbels het liefst gewoon normaal staan :+ Mag dat ook?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:41

Wat een schatje Eef! Speciaal voor jou heb ik het geluid AANgezet :D